Gå til innhold

Apple kan blokkere iPad-konkurrenter i 25 år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte å legge til, siden flere fortsatt snakker om patenter, at design ikke engang er patenterbart i Europa og USA.

Det er mulig å ta patent på design i USA.

 

http://www.google.com/patents?id=6BsWAAAAEBAJ&printsec=abstract&zoom=4&source=gbs_overview_r&cad=0#v=onepage&q&f=false

 

(57) CLAIM

We claim the ornamental design for an electronic device, substantially as shown and described.

Lenke til kommentar

Det gjøres nok sikkert også, og det tas nok også hensyn til at det av natur er vanskelig å skille mellom disse enhetene. Poenget mitt var egentlig at hva vi litt mer teknisk interesserte måtte mene om likheten er irrelevant.

Er helt enig, men se på disse tabletene:

http://www.amazon.com/gp/search/ref=sr_nr_scat_1232597011_ln?rh=n%3A1232597011%2Ck%3Atablets&keywords=tablets&ie=UTF8&qid=1313492064&scn=1232597011&h=753ab3242c74d7368e8a2fb45c78c5a1f2f025a4#/ref=nb_sb_noss?url=node%3D1232597011&field-keywords=&rh=n%3A172282%2Cn%3A!493964%2Cn%3A541966%2Cn%3A1232597011

Tror svært mange ville ha problemer med å skille mellom flertallet av dem.

 

Ang 25 årene det snakkes om, er det ikke snakk om at et patent varer i 10 år i Norge

Dette er ikke et patent. Community Design varer i 5 år, og kan forlenges hvert femte år til det har gått 25 år.

 

Enten vente 25 år på patentet skal gå ut,å denne blir tilgjengelig i EU.

Eller så ryker Eu først? hmm

Det er nok heller sannsynlig at Samsung kommer til å endre designet om de taper i retten.

Samsung har iallefall fått Community Design på disse i 2010:

001799057-0001 (PDF)

001772252-0001 (PDF)

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Bilderammen burde være et godt forsvar for samsung, men de ser ikke ut til å bruke den (si gjerne ifra om du har sett det motsatte). Mulig den er irrelevant fordi den har vidt forskjellig markedsføring og eller fordi søksmålet fra apple også inkluderer deler av software som icon-likhet.

I saken i Tyskland har det ikke vært snakk om at ikonene har vært like. Advokaten til Apple har påpekt at ikonene til Samsung har farger.

 

Les gjerne hele dokumentet som advokatene til Apple har sendt inn til domstolene. Det inneholder også bildene som er manipulert for at produktene skal se ut så like som mulig.

 

http://www.scribd.com/doc/61993811/10-08-04-Apple-Motion-for-EU-Wide-Prel-Inj-Galaxy-Tab-10-1

Lenke til kommentar

Jeg håper Apple får seg en skikkelig smekk på fingrene etter denne saken. Det fortjener de.

 

Se her hvordan de i rettsdokumentene har manipulert bilder av Galaxy Tab til å ligne mer på iPad:

 

http://blog.webwereld.nl/wp-content/uploads/2011/08/Apples-Flawed-Evidence.jpg

Jeg håper virkelig dette er en spøk. Men siden det er Apple det er snakk om, heller jeg mot at det faktisk ikke er det.

Lenke til kommentar
Samsungs problem ser ut til å være at de bruker for lang tid på å kopiere og gjøre papirarbeidet... ;)

Jeg vil vel heller si at det er Apples ondskap og uærlighet som skaper problemet for Samsung.

 

Det var da voldsomt til Apple-hets her, da? Det er jo bare en fordel at copycat-firmaer som Samsung får en smekk på fingrene i ny og ne, da man forhåpentligvis blir mer opptatt av å faktisk utvikle produkter istedet for å haste-produsere brukbare kopier av Apple-produkter.

Dette er bare trolling. Faktum er at Steve Jobs selv skryter av hvordan han elsker å stjele fra andre:

 

Lenke til kommentar

Tenkte å legge til, siden flere fortsatt snakker om patenter, at design ikke engang er patenterbart i Europa og USA.

Det er mulig å ta patent på design i USA.

 

http://www.google.com/patents?id=6BsWAAAAEBAJ&printsec=abstract&zoom=4&source=gbs_overview_r&cad=0#v=onepage&q&f=false

 

(57) CLAIM

We claim the ornamental design for an electronic device, substantially as shown and described.

Det skal i utgangspunktet bare være mulig dersom du kan vise til at det visuelle designet også på en eller annen måte forbedrer funksjonalitet. Coca Cola har f.eks. fått pantent på glassflasken sin fordi den bedrer gripbarheten.

 

Men jeg er ikke noen ekspert på dette området. Jeg forholder meg bare til det jeg leste på wikipedia.

Lenke til kommentar

Det gjøres nok sikkert også, og det tas nok også hensyn til at det av natur er vanskelig å skille mellom disse enhetene. Poenget mitt var egentlig at hva vi litt mer teknisk interesserte måtte mene om likheten er irrelevant.

Er helt enig, men se på disse tabletene:

http://www.amazon.com/gp/search/ref=sr_nr_scat_1232597011_ln?rh=n%3A1232597011%2Ck%3Atablets&keywords=tablets&ie=UTF8&qid=1313492064&scn=1232597011&h=753ab3242c74d7368e8a2fb45c78c5a1f2f025a4#/ref=nb_sb_noss?url=node%3D1232597011&field-keywords=&rh=n%3A172282%2Cn%3A!493964%2Cn%3A541966%2Cn%3A1232597011

Tror svært mange ville ha problemer med å skille mellom flertallet av dem.

Det har du helt rett i. Apple leverte vel akkurat inn lignende klage på Xoom. Sannsynligheten er stor for at de vil prøve saken sin mot alle sammen dersom de vinner igjennom mot Samsung og Motorola. Kanskje utenom Asus sin, som ser litt anderledes ut.

 

Fordelen med dette er at man vil få en veldig god ide om hvor linjene går her. Som tidligere påpekt tror jeg ikke det er så vanskelig å designe disse enhetene slik at risikoen for rettsstrider blir ganske lav.

Lenke til kommentar

Bilderammen burde være et godt forsvar for samsung, men de ser ikke ut til å bruke den (si gjerne ifra om du har sett det motsatte). Mulig den er irrelevant fordi den har vidt forskjellig markedsføring og eller fordi søksmålet fra apple også inkluderer deler av software som icon-likhet.

I saken i Tyskland har det ikke vært snakk om at ikonene har vært like. Advokaten til Apple har påpekt at ikonene til Samsung har farger.

 

Les gjerne hele dokumentet som advokatene til Apple har sendt inn til domstolene. Det inneholder også bildene som er manipulert for at produktene skal se ut så like som mulig.

 

http://www.scribd.com/doc/61993811/10-08-04-Apple-Motion-for-EU-Wide-Prel-Inj-Galaxy-Tab-10-1

Jeg er desverre ikke stødig nok i tysk til å lese igjennom. Det berømte manipulerte bildet er bare et av svært mange som ikke er manipulert. Kan tilogmed hende det står noe på tysk om det i teksten.

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt til Apple-hets her, da? Det er jo bare en fordel at copycat-firmaer som Samsung får en smekk på fingrene i ny og ne, da man forhåpentligvis blir mer opptatt av å faktisk utvikle produkter istedet for å haste-produsere brukbare kopier av Apple-produkter.

 

Du får sette deg litt inn i saker og ting før du kommenterer i hytt og pine. iPad er en kopi av Samsungs bilderamme.

 

I tillegg er det ikke veldig mange måter å designe et nettbrett på, så de vil naturligvis bli ganske like.

Det er veldig mange måter å designe en tablet på. Bare se på hvor mange forskjellige desgin det er på kanten rundt skjermen på vanlige laptoper/skjermer, TVer. Det skulle ikke være så vanskelig å unngå enhver tvil om brudd på trademark her.

 

Bilderammen burde være et godt forsvar for samsung, men de ser ikke ut til å bruke den (si gjerne ifra om du har sett det motsatte). Mulig den er irrelevant fordi den har vidt forskjellig markedsføring og eller fordi søksmålet fra apple også inkluderer deler av software som icon-likhet.

 

javel? Det store flertallet av skjermer og TVer er en rektangulær ramme med avrunnede hjørner?

 

AtW

Lenke til kommentar

Det blir for galt , at Apple tar designet fra en konkurrent og bruker det med patent beskyttelse på et annet produkt.

 

hvis dett kun går på at ikke alle klarer å se forskjellen så vill det være mange som kom i hard være.

Det finne de som nesten ikke ser forskjellen på telefoner uanet hvor ulike de måtte være.

Slik er det med andre produkter også

 

Så det virker merkelig når Samsyng ,HTC og Apple har leget like telefoner, men med engang Apple og Samsung lager større utgaver av dem ( såkalte nettbrett ) så er det plutselig for like

 

 

Hvordan henger det sammen at Sonny fik rett til å ta patent på "Disckman" mens Microsoft ikke fikk det for "Windows" ?

( jeg håper at navnene er rett skrevet)

 

"Discman" har nå i mange år vært begrep ( fellesbetegnelse) for en bærbar cd spiller

 

hvordan henger det sammen at "mac" som er forkortelsen av Macintosh er bilt er begrep , mens det ikke har skredd med alle de andre pc modellen og navne andre produsenter har kommet med opp gjennom årene ?

Lenke til kommentar

Hiv ut både Apple og patentbyrået av EU og begynn å konkurrere på samme basis som i Kina :x Jeg blir kvalm av saker som dette, uansett hvordan man vrir og vrenger på det er det misbruk av systemet.

 

Fantes forøvrig Tablet PC'er som passer inn i Apples design-"patent" på markedet i 2003 og før.

Lenke til kommentar
Samsungs problem ser ut til å være at de bruker for lang tid på å kopiere og gjøre papirarbeidet... ;)

Jeg vil vel heller si at det er Apples ondskap og uærlighet som skaper problemet for Samsung.

Javel...saklig, altså...så jeg kan like godt si at Samsung har skapt problemet selv, med sin ondskap og uærlighet.

 

Det er nemlig ingen tvil om at Samsung er uærlige og onde, rett og slett kriminelle:

SAMSUNG AGREES TO PLEAD GUILTY AND TO PAY $300 MILLION CRIMINAL FINE FOR ROLE IN PRICE FIXING CONSPIRACY

 

Det var da voldsomt til Apple-hets her, da? Det er jo bare en fordel at copycat-firmaer som Samsung får en smekk på fingrene i ny og ne, da man forhåpentligvis blir mer opptatt av å faktisk utvikle produkter istedet for å haste-produsere brukbare kopier av Apple-produkter.

Dette er bare trolling. Faktum er at Steve Jobs selv skryter av hvordan han elsker å stjele fra andre:

Jepp, ta et videoklipp fra 1996 ut av enhver kontekst, vri på meningen, og glem at Jobs ikke var ansatt i Apple på det tidspunktet - og vips, du har fabrikert et "bevis"...

Endret av Newton
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...