Gå til innhold

Treningslogg for Kjetil_90


Anbefalte innlegg

Onsdag 14/9-11

 

Rygg:

 

Markløft:

 

8x3 130kg

 

Sliiiitsomt! Sov bare 5 timer natten før, pluss at jeg hadde en sykt slitsom dag på jobben før trening. Noe som merktes på resten av økten..

 

Stående roing med stang:

 

12x3 50kg

 

Gikk ganske lett. Kanskje noe med at jeg har skiftet grep fra overhånds til underhåndsgrep.

 

Nedtrekk:

 

7x1 55kg....

10x1 45kg..

12x1 35kg..

 

Gikk helt sykt tungt, egentlig ikke verdt å skrive opp det her :hrm:

 

Sittende roing, smal:

 

14x1 40kg

10x1 65kg

8x1 65kg

 

Etter dette dro jeg hjem. Hadde ikke noe mer å gi desverre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager, men den videoen jeg linket viste ikke noe annet enn dårlig teknikk.

 

Lårene mine er faktisk ganske store i forhold til resten av kroppen, men utifra det bildet på facebook så kan jeg skjønne hva du mener.

Men det er ikke helt relevant, da jeg så godt som aldri hadde kjørt knebøy på den tiden bildet ble tatt.

Jeg er ingen kraftkar, men jeg gjør alle øvelser med god teknikk, ja jeg kjører dypt nok i knebøy. Har faktisk fått skryt for at jeg kjører knebøy dypere enn de fleste andre på senteret jeg trener på.

 

73 reps ja, skulle klart noe opp mot det jeg også, om jeg fikk lov til å låne teknikken din fra videoen! :)

 

122.5kg markløft er ganske, ganske langt unna 165, bare så det er sagt. Militærpress har jeg aldri kjørt, så det er noe jeg prøver å få inn teknikken på. Kjørte 8x3 med 30kg manualer i skulderpress før. Det er ikke kjempe mye, men en del mer enn 45kg i militærpress.

 

Står også at jeg aldri har trent superseriøst i første post, det er først nå i den siste tiden jeg har begynt og kjøre skuldre og bein hver uke.

Du har drevet med ganske mye mer trening enn meg så vidt jeg skjønner. Blir litt som at jeg skulle startet og yppe med en 16åring som akkurat hadde begynt og trene.

 

Ta det heller som en lærepenge, skal man legge ut skryt på youtube, så gjør man det hvertfall med god teknikk.

Om det er en gammel video så skjønner jeg heller ikke hvorfor du henger deg så opp i dette.

Det eneste jeg gjorde var å finne noe på youtube som jeg linket her på forumet, men beklager om du ble støtt på noen måte! :)

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Jeg ble ikke støtt, jeg bare tenkte jeg skulle gjøre noe fruktbart og artig ut av hele greien. Det gagner vel fremgangen for oss begge om vi har en ekstra motiverende faktor - en grudge battle! :D

73x55kg var med upåklagelig teknikk. Imidlertid er telefonen min litt tullete, så den kan kun sende i MMS-format og filen blir for stor og må klippes til. Det sier seg selv forsåvidt, at stående roing bare blir lettere om man står med hoppbakkerygg ettersom ROM blir kortere. Jeg ser ikke at du foreslått noen spesifik øvelse for konkurransen, men vi kan jo ta roing om det er der du har mest tillit til din egen tekniske overlegenhet? Som styrkeløfter trener jeg kun seriøst i benk, bøy og mark uansett - andre øvelser gjør jeg minimalt, så der har jeg ikke nødvendigvis mer erfaring eller tid til å prioritere dem. Vær litt sporty da vel! :)

Endret av kissabibben
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Er ikke sikkert jeg har perfekt teknikk heller, men jeg prøver å kjøre så rolig som mulig, uten noe slags form for rykking eller noe.

Har man behov for å rykke så kjører man med for tunge vekter. Det blir litt som med alle andre øvelser. F.eks man skal ikke sprette stangen i brystet når man kjører benk. :)

 

Hvordan i all verden skulle vi konkurert btw? Når du er mye sterkere enn meg? :)

Lenke til kommentar

Om ikke annet gir en konkurranse deg anledning til å demonstrere god teknikk og vise alle at du ikke er en pyse som håner andre på nett men gjemmer deg bak tastaturet når du må møte konsekvensene av din egen uhøflighet. Det er klart at det er ikke noe poeng i å konkurrere 1:1 i feks benkpress hvor jeg har en pers på 200kg (gymløft) og 190 med 1 sekund stopp på brystet (uten skjorte), men vi kan jo gjøre andre øvelser og gjerne i forhold til kroppsvekt?

 

Forresten er det fysisk umulig å unngå dupping i bunnen på stående roing når stangens vekt er høyere enn din egen. Fenomenet kalles "treghet" - Dersom stangens vektarm (si 170kg) er på motsatt side av et vippe/balansepunkt for kroppens tyngdesenter (102kg), er det ingen fysisk mulighet for den svakere vektarmen å stoppe stangens vektarm uten selv å bli beveget. Å løfte rolig er heller ikke optimalt for noe som helst, i og med at du da ekskluderer innsatsen til type2-muskelfibre som kun aktiveres ved maksimale og eksplosive bevegelser (typisk over 85% av 1RM). Med andre ord holder rolige bevegelser tilbake styrkeutvikling, noe vi også kan se på styrkeforskjellene våre i enkelte løft, teknikk eller ei.

Endret av kissabibben
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Setter pris på at du bruker loggen min for og fremme dit eget ego. Well played.

kan du se hva jeg mener med rykking og napping. Han demonstrerer veldig bra hvordan du gjorde det i den videoen jeg linket.

Skjønner hva du mener med at det er fysisk umulig og ikke rykke om det er tungt, men det er noe annet å bruke bein og hofter for å få nok fart på vektene til å få de opp.

 

Du er sterk i benkpress og diverse som jeg ser. Så slapp av :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Uke 4 uten snus i dag!

 

Lå på 77-80kg for 4 uker siden.

Vekten stoppet ikke før 86.1kg i dag. Føler meg stor og sterk i forhold! :D

Har fått litt mer rundt magen, men har så mye mye mer å gi på trening! :love:

 

Har hatt en pause fra loggingen min, da jeg har startet på nytt program, flyttet osv. Gikk også 2 uker uten internett, så da gadd jeg ikke skrive opp for alle dagene jeg gikk uten nett.

 

Gårsdagens trening gikk hvertfall bra.

 

Kjørte 4x4 på 120kg knebøy, 4x1 140kg mark, 4x3 90kg benk. Gikk lett, så jeg øker med hvertfall 10kg i mark og bøy til fredag. Mer detaljer om program osv kommer vel senere.

 

 

NB:

 

Prøvde å legge på litt mer på stående roing her om dagen, kjørte ett sett på 80kg for morroskyld (har aldri hatt på mer enn 60kg før dette), kjørte 10 stk helt på slutten av ei hard økt.

Så jeg har hatt mye mer og gå på, men jeg har økt litt for rolig i en litt for lang periode.

Så det kom noe godt ut av det du skreiv Kissabibben, da det fikk med til å prøve med litt mer vekt. :)

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Gått opp fra 36cm til 40cm rundt armene på 1 år! :ohmy: Mesteparten av økningen har kommet de siste 2-3 mnd. Går veien nå merker jeg! :)

 

Folk jeg ikke ser så ofte beskylder meg for å bole hver gang de ser meg da. Det var gøy til å starte med, men nå er det bare slitsomt.

Kjedelig å endelig få resultater, også går folk rundt å tror jeg boler.. :mad:

Lenke til kommentar

Fin fin trening!

 

4x3 95kg benkpress gikk helt sykt lett i forhold til det jeg hadde forventet! Det var jo maksløftet mitt i fjor :D 97.5 eller kanskje til og med 100kg 4x3 skal gå greit til neste uke tror jeg! :)

 

4x4 dype knebøy på 130kg var noe helt annet. Holdt på å gå i bakken etter hvert eneste sett, kjørte meg virkelig ut her!

 

4x1 markløft på 150kg gikk også lett som fett, hvertfall med tanke på den tunge knebøyen først.

 

Militærpress gikk dårlig. 4x1 på 62.5kg så 4x1 på 55kg. Gikk tungt som fy. Nedtrekk og stangroing rakk jeg ikke i dag :cry:

 

Strålende fornøyd hvertfall! Da jeg aldri har trent på så tungt i noen av øvelsene før :tease:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Til Kjetil Eikevik.

 

Jeg har blitt gjort oppmerksom på din respektløshet i anledningen ett av mine oppvarmingssett i stående roing for noen år tilbake, hvor du whinet og skapte deg verre fordi jeg så etter at stangen traff navlen på hvert løft. Min umiddelbare reaksjon var å avfeie ditt angrep som et uttrykk for mindreverdighet. Normalt har jeg et blasert forhold til denslags, ettersom en så pinlig erklæring av nødvendigheten for å skåne selvbildet ditt ved å rasjonalisere bort hvor svak du er gjennom dekreditering av min overlegenhet over deg strengt tatt er ditt problem og ikke mitt. Imidlertid har jeg ikke hatt noe reellt motiv for å bli sterkere de siste årene siden jeg ikke konkurrerer i styrkeløft nå og det ikke er et sterkt internt konkurransemiljø i Nidarø SK. Så jeg tenkte - hvorfor ikke gjøre det til mitt problem? Gi meg noe å trene for igjen. Og det er derfor jeg utfordrer deg Kjetil.. til duell!

 

Jeg løfter altså med styrkeløftere i en styrkeløftklubb, og presterer til daglig løft som står til godkjent i dette miljøet, som nok stiller høyere tekniske krav enn det jevne gymløft. Jeg har imidlertid ikke tenkt å forsøke å overkjøre utfordringen ved å stille løftetekniske krav som hører hjemme i styrkeløft.

 

Jeg har lest i loggen din at du tar noen og 100kg i knebøy. Med tanke på at bildet av deg i supermariokostyme på facebook viser lårmuskler som hører hjemme hos en rullestolbruker mistenker jeg at du gjør fotballbøy til langt over godkjent dybde. Og gjør man det i én øvelse gjør man det gjerne i alle, så det ville ikke forbauset meg om du også står nesten oppreist når du tar stangroing og at det like gjerne kunne vært shrugs.

 

Siden du likevel innbiller deg at du sitter på den tekniske fasiten lar jeg DEG bestemme hvilken øvelse vi skal duellere i, og attpåtil reglene for løftet (i den grad disse ikke er helt bak mål, type: beina skal være i luften eller korsryggen i benken under benkpress. Jeg tror vi skal klare å bli enige om noe.). Ikke velg en meningsløs discoboler/homo-øvelse som bicepscurl eller kabelcross. Ta i så det svir!

 

Som en liten ekstra for å egge deg opp til kamp:

Etter at jeg leste hvor lite du tar i markløft, militærpress og stående roing innså jeg at du kanskje ville bli demotivert og ikke gidde å delta i uhøytidelig tvekamp. At du kanskje tenker at det er en tapt sak. Men ikke fortvil! Damen min som veier 55kg tar nemlig omtrent de samme vektene som deg, og synes også det hadde vært artig å ha en konkurranse på gang (hennes perser: markløft 122.5, roing 5x60, militærpress 5x40). Og dette kan du vel ikke si nei til - for du vil vel ikke gi opp mot en liten jente?

 

(Apropos, for anledningen rundet jeg av dagens trening med 55kg i stående roing siden jeg så at det var treningsvekten din. Superstrikt utførelse! 73 reps med enda gode 10 i tanken. hehe.)

Hansken er kastet! :D :D

 

Jeg klarer bare 50Kg i knebøy :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg satt meg mål før jul.

 

115kg i benkpress,

140kg i knebøy,

180kg i markløft.

 

Benken tok jeg i går. Så den er unnagjort. Markløft blir til uka igjen, også tar jeg knebøy til helga. Noe som går lett tror jeg, siden jeg kjører serier på 130. 150 er ikke umulig i bøy.

 

Edit: Gleder meg til jeg er på side 3. Så slipper jeg å se trollinga til Kissagibben hver gang jeg er innom her..

 

Styrken min er også en del bedre enn boledama hans sin. 75kg roing 12x3 går lett. Mot hennes 5x60kg.

122.5kg markløft går vel som en lek, da jeg kjører 6reps på 155. Militærpressen er jeg også overlegen i, da jeg kjører 8reps på 32.5kg hantler.

Vant mot ei jente gitt! :cool:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Av en eller annen grunn så føler jeg meg lame om jeg filmer meg selv under trening. Men, greit. :)

Blir ikke før over jul da tror jeg, om senteret ikke er oppe neste uke da!

 

Passer også dårlig med tanke på at jeg er "ferdig" med trening før deload. Men, la gå! :innocent:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...