Gå til innhold

Treningslogg for Kjetil_90


Anbefalte innlegg

Har startet med loggbok på trening, så jeg logger i den, så da har denne loggen blitt nedprioritert :huh:

 

Ja, jeg sliter med frontbøy. Får ikke teknikken til å stemme. Stanga sklir bare lengre å lengre nedover armene etter hvert løft.

Vet ikke om jeg har riktig startposisjon heller, da jeg egentlig bare har prøvd meg fram selv.

 

Legger stanga oppå skuldrene samtidig som jeg holder armene i kryss, ender med at stanga ligger nede på bicepsen etter noen få løft :hmm:

Må jeg løfte armene høyere tro?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah! Skjønner. Ta det viktigste her, da. :)

 

Jeg anbefaler egentlig å kjøre "ordentlig grep".

rack-position.jpg

Der ser du også hvor stanga skal ligge.

Hvis stanga faller fremover for hver repetisjon kan det tyde på at overkroppen din faller fremover. Press albuene så høyt mot taket som du klarer, og hold ryggen så rett som mulig. Da bøøør ting løse seg!

Lenke til kommentar

Dagens økt gikk ganske bra!

Spiste 120g laks med 50g brokkoli til frokost, så dro jeg å trente noen timer etterpå, energien var ikke helt på topp for å si det sånn.

 

Startet med 12x3 chins før jeg gikk rett på markløft.

Det endte med 2x6 på 155kg, uten belte! Aldri kjørt så tungt uten belte før, merker at det begynner å bli veldig tungt tho. 150kg for en uke siden gikk 100% lettere!

Men med litt mer karbo før trening så skal nok 160kg gå uten belte til neste uke :)

 

Så kjørte jeg litt smal nedtrekk, 8 reps på 81, så 8 reps på 88 (vet ikke om det er kg eller hva det er jeg, maks på aparatet er hvertfall 110ca)

 

Så ble det lett enarms roing på 4 sett etterfulgt av enarms lat-pulldown.

 

Avsluttet med Curling med ez-stang 1x12 på 20kg + stang så 1x12 på 25kg + stang (stangen veier 10kg, tror jeg!) Etterfulgt av ett par sett med kabelcurls for å tømme meg helt.

 

Det eneste jeg egentlig kjører 100% fast på ryggdag nr1 i uken er Mark, Chins og Smal nedtrekk og en eller annen form for roing, det andre kjører jeg ettersom hva jeg føler for :)

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

20 min med cardio i dag. Så fort jeg gikk ut døra så begynte det å styrtregne! Var ikke en eneste flekk på klærne som var tørt etterpå, heller ikke bokseren.

Ble selvfølgelig opphold så fort jeg kom inn døra. Bra timing! :tease:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Første dag med jobb i dag etter ferie. Sovnet såklart etter jobb, så jeg drar nå på trening med kun et måltid (litt pannekaker kl. 13.30) spist i dag da jeg våknet for 30 min siden, spiser ikke så tett på trening.

Jaja med litt BCAA og Jack så går vel alt! :wee:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Første dag med jobb i dag etter ferie. Sovnet såklart etter jobb, så jeg drar nå på trening med kun et måltid (litt pannekaker kl. 13.30) spist i dag da jeg våknet for 30 min siden, spiser ikke så tett på trening.

Jaja med litt BCAA og Jack så går vel alt! :wee:

BCAA, hva gjør det?

Lenke til kommentar

"BCAA består av aminosyrene leucin, isoleucin og valin. I motsetning til en del andre aminosyrer, blir BCAA i all hovedsak tatt opp og brukt av muskulaturen, og ikke av magesekk, tarm eller lever. Hvilken effekt BCAA har, avhenger av energistatusen din. Ved lave glykogenlagre (som for eksempel hvis du er på diett og spiser lite karbohydrater), vil aminosyrene fungere som energi."

 

Kilde

 

Det er fint å under trening om man faster eller om man trener på tom mage :)

Om jeg faster å trener så holder jeg ut like lenge som om jeg har spist om jeg tar Bcaa før og under trening.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Note to self: Når jeg deloader nå straks så MÅ jeg kjøre med stop i bunn på press-øvelser, Jeg er helt sinnsvakt pingle i bunn av løftene.

Så jeg kompanserer med å ikke kjøre dypt nok på skrå/skulderpress. Har endelig fått 45 og 50kg manualer der jeg trener.

Tenkte jeg skulle prøve meg på 45 i dag, fikk de faen ikke opp! Prøvde to ganger, failet begge gangene. Noe som KNUSTE fokuset å selvtilliten min. Æsj!

 

Tenkte "NEIVEL!" så gikk jeg ned til 40kg å kjørte 12 reps.... (uten å kjøre helt ned så klart :sleep2: ), har alltid trent utenom å gå noe særlig under 90grader da jeg har vært redd for skuldrene, noe jeg vurderer å drite i fremover.

 

2x8 på 35kg i skulderpress etter, det var jo helt greit, også kjørte jeg helt ymse etterpå.

Litt flyes, Skullcrushers, Flyes, Cabelcross, bakside av skuldre og et sett med militærpress myo-rep style. (10 + 3 + 3 + 3 + 3 + 3)

 

Avsluttet med 12x2 dips (kroppsvekt)

Og 11x1 dips (15kg +)

 

Blæ! I morgen er det nytt forsøk på 200kg i mark, så er det BULK! :grumpy:

 

Edit: Dag 37 med sammenhengende trening! :wee:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

har akkurat stått opp, også skal jeg på jobb nå. så det er noen timer til det er trening gitt:)

 

har sliti med søvnen i hele natt, får ikke sove når det regner her (på grunn av lyden av vann som treffer takrennen), så jeg har våknet 7-8 ganger fordi musikken på mobilen har stoppet. blir trøtt av å være dj hele natten:P

 

har alltid sliti med å ikke få sove om det så er den minste lyd. alt irriterer meg å jeg klarer ikke slutte å tenke på lyden jeg hører. noe som stresser meg opp så jeg ligger å svetter med høy puls igjennom store deler av natten. hater at jeg sliter med dette, det går kraftig ut over søvn @ restutisjon til tider:(

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Snart gått 2 uker siden jeg strakk noe i høyre underarm. Psyken er på bunn nå. Det eine kneèt er vondt, for hundrede gang i år. Gir snart faen i knebøy for godt. Teknikken er helt 100 nå, men kneèt blir fortsatt vondt.

Har startet med thai boksin en gang i uken, men den treningen ødelegger helt for styrketreningen. Føler meg svak og ekkel i dagene etterpå.

 

Gleder meg til armen er bedre, kneèt er bra og at psyken er tilbake der den skal være.

Har gått fra å trene 52 dager på rad, øke i alle øvelser, føle meg konge, til en pessimistisk pingle-taper. Dagen armen min ble vond så skulle jeg også øke til 25kg + i 8x2 chins. Noe jeg selvfølgelig ikke fikk gjort.

Det eneste positive er at jeg har funnet ut at jeg kan trene negative chins med en arm.. Woho :closedeyes:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

bra! :p

 

begynner å nærme seg jul nå. med tanke på at det er kun 3 mnd igjen så må jeg gasse på videre.

spiser 3000kcal hver dag men, ofte mer. enda nesten ikke lagt på meg noe som helst, mye på grunn av PF.

men, styrken kommer seg litt og litt.

målene for i år er:

220kg i mark,

180kg i bøy,

130kg i benk.

 

dette er en økning på 20kg i mark, 25kg i bøy og 15kg i benk siden jul i fjor.

burde gå lett. om det ikke går så er det fordi jeg har gått 8mnd på halvstreng deff før i år.. styrken har ikke akkurat skyti i været i år, den har vært ganske stabil faktisk.

men, nå er det fullt kjør fremover!:D

Endret av Kjetil_90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...