Gå til innhold

Treningslogg for Kjetil_90


Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

Siden jeg sliter veldig med å huske hva jeg kjører fra uke til uke så tenkte jeg at jeg likesågodt kunne lage en treningslogg her på forumet.
Har startet å logge i egen bok som jeg har med på hver trening, så det har blitt lite oppdateringer i denne tråden gitt.

Jeg er da en gutt/mann(?) på 23 år.
Vekten ligger på 88kg.
Høyde er 178.
Trent i 5 år +-
Aldri vært super seriøs, men har prøvd og holdt det til 3-5 treningsdager i uka. Nå trener jeg 5-7 dager hver eneste uke.

Maksløft:
Benkpress: 100kg// 4x3 100kg 115kg.
Knebøy: 92.5kg// 8x3 100kg// 120kg// 130. 2reps @ 155kg.
Markløft: 135kg 165kg 180kg. 200kg! Har endelig nådd den "magiske" grensen konservativ_woot.gif

Endret av Kjetil_90
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søndag 14/8-11

 

Hadde kjempe dårlig tid, på grunn av at jeg var hos dama før jeg dro.

Der fikk jeg hilst på besteforeldre å søsken for første gang i dag faktisk, noe som alltid er like pinlig..

 

 

Hadde da ca 35 min på en bein/skuldre økt..

 

Startet med en rask oppvarming som inneholdt løping på 3 min :whistle:

Så til beinøkten.

Varmet opp med 100kg beinpress, for så og ta noen kjappe reps med 60kg knebøy.

 

Etterfulg av knebøy:

8x1 80kg

8x1 90kg

8x1 92.5kg

Det gikk helt greit, men ble veldig sliten siden jeg varmet opp skuldrene imellom hver sett på knebøyen.

 

Så var det skulderpress i smittsmaskin:

6x1 55.5kg

12x2 47kg

Grunnen til at jeg kjørte så "tungt" på første var at jeg så klart ikke husket helt hva jeg kjørte forige uke, da jeg akkurat har gått over til smittsmaskin isteden for hantler når jeg kjører skulderpress.

 

Så kjørte jeg en øvelse der jeg trener bakside av lår, aner ikke hva denne maskinen heter. Men jeg kjørte hvertfall 12x3 på vekt nr 9 av 12 mulige.

Etterfulg av 12x2 skulderhev med vaier, på vekt nr 7 av 15 mulige (om jeg husker riktig).

 

Dag nr 1 ble litt ymse som dere sikkert ser, men det er mye på grunn av dårlig tid.

Pluss det at jeg for 10 min siden fant ut at jeg skulle begynne og logge treningen min, noe som jeg ikke var helt forberedt på! :innocent:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Tirsdag 16.8.11

 

Nok engang så fikk jeg dårlig tid, var hjemme fra jobb kl 16.00 også skulle jeg sette inn vinduer med pappa kl 18.00.

Ble en slitsom dag, fikk ikke slappet av noe som helst nesten imellom 06.00-22.00 :whistle:

 

Ble bare 3 raske øvelser.

 

Benkpress:

 

4x1 87.5kg var utrolig slapp på første settet :thumbdown:

5x1 87.5kg gikk veldig lett, men jeg hadde ingen spotter så jeg tørte ikke prøve meg på den sjette.

6x1 87.5kg fikk en kamerat til å stå bak meg, han brukte en finger til å hjelpe meg opp på siste, så jeg er ganske fornøyd!

 

Skråbenk i smittsmaskin:

 

12x1 47kg

12x1 57kg

9x1 57kg

gikk helt som forventett.

 

Skrå flyes (hantler):

 

12.5kg 12x1 altfor lett

15kg 12x1 også litt for lett

20kg 12x1 til failure. Så da skal jeg huske at jeg kan kjøre flyes med 20kg manualer, så får jeg heller kutte ned til 10x3 elns :)

 

Edit:

Drar på trening igjen nå straks. Rygg dag idag! :)

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Onsdag 17/8-11

Da var rygg-økta ferdig da smile.gif

Trente med en kamerat i dag, så vi kjørte enkelte øvelser som jeg ikke var helt vandt med.

 

Markløft:

 

10x2 100kg

12x1 100kg

hadde energi til overs, så jeg dro på med 12 stk på siste. Går greit å øke litt neste uke.

 

Chins:

 

6x1 Meg + 10kg

4x1 nesten 5.. Meg + 10kg

7x1 Meg uten ekstra

Chins er håpløst når man begynner å bli tung i ræva :roll:

 

Sittende roing i maskin:

 

68lbs (31kg) 10x1

49.9lbs (22.5kg) 10x1

40lbs (18kg) 12x1

prøvde meg på litt ymse vekter her, bare så jeg var sikker på at jeg fikk skikkelig kontakt med muskelen. Det er år og dag siden jeg har kjørt denne øvelsen uten kabel eller stang.

 

Biceps, 21(enogtjue):

 

25kg x1

22.5kg x2

Seig øvelse altså! :D

 

Kjørte ett sett på triceps, med kabel (siden jeg ikke rakk noe triceps i går)

 

nr7 av 14 antall vektskiver som er på stativet.

12x1

10x2

 

 

 

Alt i alt en helt grei økt som endte i heftig pump i armer og rygg! wub.gif

Mulig det blir en treningsfri dag i morgen eller i værstefall lett jogging.

Mye tung løfting på jobb om dagen også, å montere dører og vinduer når man er støl i rygg og armer blir ikke morro! :tease:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Lørdag 20/8-11

Bein/skuldre:

 

Var helt sinnsvakt trøtt etter jobb på fredag, sovnet kl 21.30 og sov til 09.00 på lørdagen, så jeg hadde ikke sjangs til å trene før lørdag.

Gikk egentlig utrolig bra, enda det var mye tidligere på dagen enn jeg er vandt til! (Trener på Avancia, og de stenger 14.00 på lørdag)

 

Startet med litt sykling/lette knebøy.

 

Knebøy:

8x2 97.5kg

14x1 97.5kg vet ikke hva som gikk av meg her, men energi hadde jeg hvertfall! De første to gikk ganske tungt, så det at jeg klarte 14 på slutten overasket meg!

 

Så var det bakside av lår da, på det aparatet jeg ikke aner navner på.

 

12x1 på vekt nr 12 av 12 mulige

11x1 på vekt nr 11

10x1 på vekt nr 10

 

Skulderpress i smittsmaskin:

10x2 47kg

14x1 47kg

 

Skulderhelv med smalt grep i smittsmaskin:

12x3 15kg

 

pluss litt mage på slutten.

Veldig fornøyd med knebøyen i dag! Har jo faktisk aldri løftet så tungt før. Har kanskje vært litt dårlig med å pushe meg i knebøy, men nå skal jeg satse fremover!

 

Note to self: Bli flinkere til å beregne vekten i forhold til hvor mange løft jeg klarer, siden jeg tar helt fra 8 til 14 reps på settene med samme vekt! :whistle:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Mandag 22/8-11

Bryst økt:

 

Har vel aldri vært i noe særlig bedre form enn jeg er i nå, men for 3 uker siden så startet jeg i ny jobb som servicemann i DVS Entrepenør.

Så jeg har gått ifra og stå opp 12-13.00 hver dag til 05.30 hver dag.

Har også vært vandt til å legge meg i 3-4 tiden på natten i 2 år nå, så det er vanskelig å snu om døgnet for å få nok søvn.

Jobbet i matbutikk, så jeg startet som regel kl 15.00 og jobbet til 22.30.

Derfor så har jeg ikke all den energien jeg skulle hatt hver dag, siden det også blir overtid osv inniblant.

 

Det positive er at nå har jeg mye lettere arbeidstider og forholde meg til, så nå kan jeg trene sammen med han jeg trente med før! Noe som hjelper mye! :)

 

Kom da hjem kl 18.00 i går, også ble det trening rundt 19.00.

 

 

Benkpress:

5x3 90kg

 

Fikk litt hjelp på siste løft, men neste uke skal det gå lett uten hjelp håper jeg.

 

Skråbenk i smittsmaskin:

 

8x3 60kg

 

Kjørte meg såppas ut på benken at dette var grisetungt nå!

 

Skrå flyes med hantler:

 

8x2 20kg

7x1 20kg

 

Dette var også mye tyngre enn det jeg hadde regnet med, har kjørt 12x3 med samme vekt før.

 

Smale dips:

3x10

 

Pleier og legge på minst 15 kg her, men nok engang så strakk ikke energien til.

 

Triceps "press" med kabel:

 

8x2 vektskive 7 av 14

 

Bob bob..

 

På slutten kjørte jeg mage til failure, fordelt på 3 øvelser:

 

Situps med beinene hevet, planken, sideplanken.

 

Kjørte en rotasjon på 3 sett uten pauser på de tre øvelsene, ganske slitsomt!

 

 

Alt i alt en ganske bra trening, trente til failure på så godt som alle øvelsene. Det at jeg var på fylla nå for første gang på 1mnd på lørdag ødela nok litt for meg er jeg redd.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Lørdag 27/8-11

Ryggøkt:

 

Markløft:

 

10x3 110kg

 

Gikk så lett at jeg tror jeg kan gå for 115 neste uke!

 

Smalt nedtrekk:

 

12x1 55kg

8x2 60kg

 

At vi byttet ut chins med nedtrekk denne uken var en liten tabbe Imo! Men, godt med variasjon også.

 

Roing med vaier (bredt grep):

 

12x2 40kg

16x1 40kg

 

Tok skikkelig godt! Kjørte rooolig :)

 

Rygghev:

 

12x2 med 10kg plate mot brystet

 

Ikke så kjempe glad i denne øvelsen. Hvertfall ikke etter mark, da rygghev tar noe sykt på korsryggen!

 

Bicepscurls med stang:

 

12x3 25kg

 

Gikk ganske greit, enda jeg kjørte veldig rolig, uten noe som helst form for svay eller rykking :)

 

 

Dette ble en ganske bra økt, enda jeg hadde litt mer å gi på noen av øktene. Men, det er greit å ikke stangere med det første. Starter snart på 5x5 program!

Lenke til kommentar

Søndag 28/8-11

Skuldre:

 

Skulderpress i smittsmaskin:

 

10x1 50kg

10x1 37kg

12x1 37kg

 

Han jeg trener med klaget over at jeg bare kjørte litt lenger ned enn 90grader her, han mente at det er bedre å kjøre stanga helt ned til brystet.

Det er derfor vekten brått gikk ned her. Tok litt bedre å kjøre helt ned, men jeg er redd for skader i skuldrene om jeg fortsetter med dette(?)

 

Skulderhev med stang, smalt grep:

 

14x1 20kg

12x1 22.5kg

12x1 25kg

 

Også en ny øvelse for meg... Ble en relativt kort trening denne dagen.

 

Kjørte 20 min cardio til slutt. 305kcal forbrent :tease:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Tirsdag 30/8-11

 

Bein:

 

Knebøy:

 

8x3 102.5kg

 

Glemmer alltid knebeskytterene mine.. Noe jeg sårt trenger når det begynner å gå såppas tungt. Klikker i venstre kne rett før jeg treffer 90grader.

Noe som gjør at jeg egentlig ikke vil kjøre dype knebøy, siden jeg er livredd for kneet. Men det må jo bare gjøres :whistle: Klarte å vrikke det skikkelig på fylla for ett år siden, det er enda ikke helt i orden :(

 

Bakside av lår:

 

10x1 11 av 12 vekter

12x1 10 av 12 vekter

 

Gjør skikkelig vondt når man pusher seg litt!

 

Stående tåhev, med ett og ett ben:

 

12x1 27kg på ett og ett ben

12x1 32kg på ett og ett ben

 

Gjør drit vondt uten sko! :ohmy:

 

Stående tåhev, vanlig:

 

20x1 57kg

20x1 67kg

 

De øvelsene her er ikke gode for beina uten sko, note to self. (for hundrede gang)

Lenke til kommentar

Onsdag 31/8-11

 

Dro på jobb halv 6 om morgenen, kom igjen 17.30 på dagen. Hadde eti 2grillpølser på shell kl 15.30.

Hodet dunket, kroppen verket. Så ringte min gode treningskamerat og sa at det hastet med trening fordi han skulle se Idol etter trening.

Så da dro jeg ned på Avancia med hodevondt og sliten kropp. Hadde liten tro på at det skulle gå, men hodeverken gikk hvertfall bort etter noen set på benken! :tease:

 

Bryst:

 

Benkpress:

 

5x1 85kg

6x1 85kg

5x1 85kg

 

Som nevnt over så var nok ikke dette den beste tiden å trene på. Og det syns på løftene. Aldri gått ned så mye i vekt på bare en uke uten om å gå opp i reps.

 

Skrå flyes:

 

10x3 20kg

 

Gikk overaskende bra, fikk hjelp på siste "løft" tho :)

 

Dips:

 

10x1

10x2 med 10kg mellom beina

 

Gikk helt greit. Kjørte litt franskpress på slutten, men det er ikke noe vits i å nevne siden det gikk satans tungt! :whistle:

 

Trente en god del mage på slutten med diverse øvelser.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Fredag 2/9-11

 

Rygg:

 

Markløft:

 

10x2 115kg

10x1 125kg

 

Gikk overaskende lett

 

Chins:

 

6x3

 

12x3 gikk som en lek før, nå som jeg veier 5kg mer er det tungt med 6x3 :tease:

 

Nedtrekk:

 

7x1 55kg..

 

Ble bare tull det her. Tenkte å kjøre lett nedtrekk, men jeg var helt kjørt etter mark og chins, så jeg dropper å kjøre mer

 

Smal roing:

 

10x1 45kg

12x1 45kg

12x1 50kg

 

Er ikke veldig tungt det her, men jeg kjører de kjempe rolig og kontrolert. Ikke noe rykking eller "roing" med ryggen. Sitter rett som en strek og bare bruker ryggen

 

Rygghev:

 

10x1

12x1

Lenke til kommentar

Lørdag 3/9-11

Skuldre:

 

Militærpress:

 

10x3 40kg

 

Da har jeg sluttet med skulderpress i smittsmaskin og heller startet med militærpress. Startet lett :)

 

Curls med hantler:

 

12x1 10kg

10x1 12.5kg

8x1 15kg

 

Sidehev:

 

10x1 6kg

 

Fant heller ut av vi skulle kjøre slulderhev med stang

 

Skulderhev med stang:

 

12x2 17kg

12x1 22kg

 

Bakside av skuldre med vaier:

 

8x1 på vekt 3 av 15

12x2 på vekt 2 av 15

 

Her gjelder det å kjøre rolig og lett for at man skal trene riktig muskel, kjempe morro å se på folk med masse vekt som brå-napper armene bakover i en fart på 100km/t på denne øvelsen.. Når man skal trene en liten muskel som ikke er lett og nå så kan man ikke bruke hele ryggen og armene for å nappe vekten bakover. Når man ikke klarer å holde igjen vektene etter man har strekt armene ut til siden så er det for tungt!

 

 

 

 

Søndag 4/9-11

 

Cardio:

 

30 min på samme maskin som sist (bruker alltid den).

 

Totalt 516 kcal forbrent! :)

En klar forbedring fra sist, da jeg bare forbrant 436kcal :D

 

 

 

 

Hmm.. Får ikke postet nytt "svar" utenom at det slår seg sammen med det forrige innlegget :cry:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Mandag 5/9-11

 

Bryst:

 

Benk:

 

4x1 92,5kg

4x1 90kg

5x1 90kg

5x1 75kg

 

Har tapt meg litt i benk føler jeg :no:

Kjørte 5stk på 75kg på slutten, kjørte de super slow da jeg bare ville brenne opp all ekstra energi.

Ca 4sek ned, 1-2 sek pause på brystet, 4sek opp.

 

Dips:

 

10x1

10x2 med 15 kg mellom beina.

 

Smale pushups:

 

3x10

 

Grisetungt med rolige pushups etter dips :ohmy:

 

Scoobypress:

 

3x10 15kg

 

Aldri kjørt den før, ganske lik franskpress, bare at man tar stanga ned forran haka og ikke bak hodet. Sykt svak i denne øvelsen hvertfall :tease:

 

Mulig det med scoobypress ble helt feil, kjørte en øvelse til med ganske lik vekt, men jeg husker ikke hva jeg kjørte. Har skrivd det opp, men det står bare "10 på 15kg. 8x2 20kg". Går litt fort i svinga noen ganger! :blush:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Onsdag 7/9-11

 

Hadde 7 dager på rad med trening her, men nå sa kroppen stopp. Så det har bare blitt to økter denne uken, hittil.

Skal ikke trene i dag heller (8/9-11), kom akkurat hjem fra 12 timers hard jobbing.

 

Markløft:

 

8x1 127.5 kg

2x1 140kg

1x1 160kg

1x1 165kg

 

Tenkte jeg skulle makse for første gang i markløft. Morro når vekten går over 150kg!

Har hatt en sykt tung dag på jobben i dag, og enda så har jeg ikke merket noe særlig av det tunge løftet i dag. Så da gjorde jeg det hvertfall riktig! :D

 

Stående roing:

 

12x2 45kg

16x1 50kg

 

Pleier å få skikkelige energi kick på de siste settene når jeg trener. Gikk lett.

Rolig og kontrolert!

 

Nedrekk:

 

12x1 40kg

12x1 50kg

10x1 50kg

 

Går for mye energi i marken til at jeg kan briljere i nedrekk/chins.

 

Curls med manualer:

 

8x2 12.5kg

10x1 12.5kg

 

Rolig og kontrolert.

 

"Curls(?)" med vaier:

 

12x1 vekt 7 av 15

 

Fant ut at det var liten vits, så jeg kjørte heller med omvendt grep.

 

Curls(?) med vaier, omvendt grep:

 

12x1 vekt 5 av 15

14x1 vekt 5 av 15

 

Curls med stang:

 

12x1 30kg

10x1 35kg

 

Ble mye, mye mer biceps enn vanlig gitt. Men det var herlig med litt pump i arma for en gangs skyld!

Er også støl i biceps i dag, noe jeg bare blir 3-4 ganger i året, uten overdriving! :tease:

Endret av Kjetil_90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mandag 12/9-11

 

Bryst:

 

Benkpress:

 

8x2 80kg

10x1 80kg

 

Tenkte jeg skulle begynne med 8x3 istedenfor 5x3 siden jeg har stangert litt nå i det siste.

 

Skrå flyes:

 

10x2 20kg

14x1 20kg

 

Det gikk ganske lett da jeg ikke kjørte meg så hardt i benken, pluss at den siste pausen var litt lang.

 

Dips:

 

10x1 med 15kg + meg

9x1 med 15kg + meg

10x1 med 5kg + meg

 

 

Triceps-press(?):

 

8x1 vekt 8 av 14

9x1 vekt 8 av 14

10x1 vekt 7 av 14

 

Kjører alltid helt random på små øvelser virker det som! :w00t:

 

 

 

Mage:

 

Chrunches i maskin:

 

30x3 15kg

 

:tease: :

 

20x1 22.7 pounds

30x1 31.7 pounds

32x1 31.7 pounds

 

Kjørte magen ganske hardt faktisk. Ble ikke støl tho :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...