Gå til innhold

Treningslogg for Kjetil_90


Anbefalte innlegg

Jo, jeg har det gitt.. Godt over et år nå.

Vært og tatt rønkten av ryggen i dag.

 

Det viser seg at det ene benet er litt lengre enn det andre, som følge av dette så er jeg skeiv i ryggen.

Den hadde en tydelig svai ut til den høyre siden. Så meget bra ut eller da :tease:

 

Her står det litt om det jeg tror jeg sliter med.

Er veldig stiv på venstre side i bunn av korsryggen. Får se om kiropraktoren klarer å knekke meg i form igjen, ellers så må jeg vel bare finne på noe annet en å trene knebøy :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trent en dag denne uken, grunnet utrolig lite energi på grunn av lite søvn, pluss at jeg er litt syk, så jeg har vært helt død etter jobb.

Fikk et stort parti med gerikter(lister) på jobben i dag, jeg er riggmann så jeg må bære og stable alt inn i konteinerene vi har på riggen, det gikk flawles helt til at jeg var ca halvveis.. Da smalt det noe så sinnsykt i ryggen, å jeg fant fort ut at jeg ikke hadde mulighet for å få resten inn i konteinerne.

Jeg dekket over geriktene med presenninger, og dro jeg hjem.

Så stiv ryggen er nå har den aldri vært før, det er faktisk vondt og stå oppreist, hurra!
Blir nok en helg på sofaen + en gåtur eller 2.. Nå er jeg lei!

Edit: Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal gjøre.. Pause fra trening fungerer ikke, da jeg får enda vondere av å sitte/ligge hjemme. Trening fungerer jo heller ikke, kiropraktoren knekker og knekker, men jeg merker lite forskjell.

Er klar for noen skikkelig gode råd føler jeg! Anyone? :hmm:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Kan du kjenne om det er muskulært eller i beinstrukturen? Jeg snappa jo ryggen for tre uker siden, og den er i orden nå, trenger bare hvile og restitusjon.

 

Prøvd å ta en pause fra knebøy?

Vil påsta at det har vært muskulært, det har pleid å gå over etter et par rolige dager.

 

I hele forige uke så var ryggen ganske fin, også var jeg hos kiropraktor på torsdag.

Det var da nå på fredag jeg fikk smellen, det gikk fint på lørdag, da jeg slappet av hele dagen.

På søndag så skulle jeg lene meg frem for å peke på noe på en pc-skjerm, da smalt det igjen gitt.

 

På jobb i dag så ble ryggen like forferdelig som på fredag, har heller ikke trent på en uke nå (aldri gått så lenge uten trening tror jeg).

 

Det jeg skal frem til (blir mye rot, ser på Fleksnes imens jeg skriver dette ) er at jeg har alltid følt at det er muskulært, men etter at jeg har blitt knekt på så har smerten blitt mye sterkere, samtidig som at den har flyttet seg litt mer ned mot rumpa og inn mot ryggraden på en måte. Virker mere som om det går på beinstrukturen liksom.

 

Nesten redd knekkinga har gjort vondt værre..

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

*mini-uppdate*

Bw ligger på 85-86kg

Gått opp fra 82cm til 91cm rundt magen fra juni til nå
Armene har også gått opp 1 cm ca.
1/9 cm mage/arm ratio, lol :tease:

 

Ryggen er like fucked, går til fysioterapeut og knekker atm

Satser utelukkende på styrke i benk, volum i andre øvelser.

Nesten ingen baseøvelser, da ryggen ikke vil.

 

Prøver å holde meg skadefri :)

Masse rot! Nå skal jeg trene, prekast!

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hatt en dårlig uke, som vanlig, haha. Ryggen er 90% bra men, har hatt utrolig vondt i nakken en uke. Jeg lærte noen tøyeøvelser for nakke av min fysioterapeut som jeg tydeligvis ikke mestret helt..

For en vits jeg er! :tease:

Men, i dag klarte jeg faktisk for første gang ever.... wait for it...

6x3 @ 100kg benkpress!

Ikke akkurat veldig bra, men fortsatt en pers! :wee:

Koser meg på 87kg bw om dagen også, fyller ut alt jeg har av klær og ser generelt ganske svær ut.

Selv om magen er alt for stor men, det går bra sålenge jeg ikke går med alt for trange t-skjorter :)

Endret av Kjetil_90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vekta viste 88.9kg i dag, har fått anlagt hofter og mage nå, rett og slett en liten bilring!

Utrolig bra økt i dag hadde jeg også!

Benkpress 3x3 @ 110kg
Skråbenk hantler 8x3 @ 40kg (helt ned til brystet faktisk!)
Militærpress 6x3 @ 52.5kg, så som så!

Aldri kjørt så tung benk! Heller aldri kjørt med 40kg`s hantler helt ned til kassa, dette var gøy! :)

Endret av Kjetil_90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

fikk endelig opp (endelig og endelig, aldri prøvd de før..) 50kg hantler i skrå.

det ble kun 4 reps også måtte jeg gå ned til 6x2 på 45kg etterpå da jeg ikke fikk de opp på andre sett, men fortsatt fornøyd!

 

startet økten med 2x3 @ 112.5kg benkpress, noe jeg også er fornøyd med. blir nok deload til neste eller etter neste økt:)

 

har også testet ut litt smalbenk med strikk, superøvelse for triceps!

 

skriver på mobilen, så det får bli som det blir:)

Lenke til kommentar

Første økt etter deload på benkpress. Tenker å kjøre trinnvis 12/10/8/6/5/4/3/2 reps for hver gang jeg failer på et eks antall reps. F.eks, da jeg ikke klarer mer på "insert random weight" 12x3 så går jeg ned på 10x3 neste økt helt til jeg ikke klarer mer så går jeg ned til 8x3 neste økt osv. Regner med at jeg legger på 2.5kg per økt.

Dette er noe jeg akkurat har gjort, og har hatt gode resultater med.

Dagens økt gikk sånn her :

Benkpress: 12x3 @ 77.5kg
Skråbenk: 6x3 @ 45kg
Militærpress: 2x5 @57.5kg + et sett på 4reps @ 57.5kg.. (ræææv!)

++Div sidehev, fronthev osv.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Veide meg på senteret i dag.

Vekt: 87.7kg
Høyde: 178cm
BMI: 27.7
Fett%: 16.8
Fat mass: 14.7kg
Fettfri masse: 73kg
Total body water: 53.4kg

Da har jeg noe å sammenligne med til våren/sommeren!

Kjørte forøvrig bryst i dag:

8x3 92.5kg benkpress
8,7 og 6 reps 45kg skråbenk hantler

Benkpressen gikk helt sinnsykt lett i dag.
Ganske sikker på at jeg kunne kjørt 12 reps på de to første settene.
Så da får vi se om hvor lenge jeg kan legge på 2.5kg før jeg må ned på 6reps :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...