Gå til innhold

GTX 590 ytelse i BF3!


Anbefalte innlegg

Hallo i luken, har vært så heldig at jeg fikk bli med I BF3 Alpha Trial. Jeg gledet meg til å se ytelsen mitt 590 kort leverte i spillet, og jeg ble mildt sagt overrasket da jeg ikke fikk mer en 40-50 FPS med max settings...

 

Jeg skjønte at noe var feil med spillet, siden jeg ligger på 150-200 FPS med max settings i Starcraft 2, og da ligger GPUene på 50-60%. Det som viste seg å være problemet var at Alpha versjonen av BF3 ikke støttet SLI. Jeg så i Evga precision at bare den ene GPUen jobbet, den lå på 100%, samtidig lå den andre på 0%...

 

Poenget er i uansett at BF3 krever mye, VELDIG mye.

En ting er jo at spillet ikke er optimalisert, siden det ikke har nådd beta enda. Når spillet kommer i butikken vil det nok kreve litt mindre av maskinen.

 

PC setup:

 

Corsair 800D

Asus P8P67 EVO

Corsair Dominator 8 GB @ 1600 MHz

Intel i7 2600k @ 4,3 GHz

Corsair H60

Asus GTX 590

OCZ Agility 3

Corsair AX850

 

Til dere som er interessert, her er temperaturene når BF3 kjørte:

 

CPU: Peak @ 54C

GPU: Peak @ 78

GPU vifta kjørte på 80%

 

Håper dette gav en noenlunde idê om hva BF3 krever av maskina:)

Endret av steinarsen44
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et 590 kort også og stusset veldig på hvorfor jeg ikke la merke til noe vesentlig forskjell fra 560Ti som jeg hadde i tidligere i spillet...så det her lover jo bra.

 

Blir nok enda mer eyecandy i retail utgaven.....cant wait! :)

 

Hvilken oppløsning og ingame AA innstilling kjører du på?

 

 

Ingen mulighet for grafikk justeringer i alpha. Kun valg mellom lav,medium og høy. Går utifra han kjørte på høy siden det var samme fps som jeg fikk.

Lenke til kommentar

Hallo i luken, har vært så heldig at jeg fikk bli med I BF3 Alpha Trial. Jeg gledet meg til å se ytelsen mitt 590 kort leverte i spillet, og jeg ble mildt sagt overrasket da jeg ikke fikk mer en 40-50 FPS med max settings...

 

Jeg skjønte at noe var feil med spillet, siden jeg ligger på 150-200 FPS med max settings i Starcraft 2, og da ligger GPUene på 50-60%. Det som viste seg å være problemet var at Alpha versjonen av BF3 ikke støttet SLI. Jeg så i Evga precision at bare den ene GPUen jobbet, den lå på 100%, samtidig lå den andre på 0%...

 

Poenget er i uansett at BF3 krever mye, VELDIG mye.

En ting er jo at spillet ikke er optimalisert, siden det ikke har nådd beta enda. Når spillet kommer i butikken vil det nok kreve litt mindre av maskinen.

 

PC setup:

 

Corsair 800D

Asus P8P67 EVO

Corsair Dominator 8 GB @ 1600 MHz

Intel i7 2600k @ 4,3 GHz

Corsair H60

Asus GTX 590

OCZ Agility 3

Corsair AX850

 

Til dere som er interessert, her er temperaturene når BF3 kjørte:

 

CPU: Peak @ 54C

GPU: Peak @ 78

GPU vifta kjørte på 80%

 

Håper dett gav en noenlunde idê om hva BF3 krever av maskina:)

 

GPU gradene i mitt skjermkort har aldri nådd 75 med 65% viftestøy i noen som helst spill i 1080p :p. I mitt syn burde du hatt 60 FPS stabilt i 1080p, men som sagt spillet var i Alpha så mye kan skje :thumbup:

Lenke til kommentar

GPU gradene i mitt skjermkort har aldri nådd 75 med 65% viftestøy i noen som helst spill i 1080p :p. I mitt syn burde du hatt 60 FPS stabilt i 1080p, men som sagt spillet var i Alpha så mye kan skje :thumbup:

 

Det tror jeg rettogslett ikke noe på..om du ikke har noe heftig vannkjøling da..og det går jeg ikke utrifra siden du nevner viftestøy. Men da igjen så er det jo bare et 580 kort du har..og du kan nok glemme stabil 60fps i 1080p med det meste av eyecandy på i BF3.

Lenke til kommentar

GPU gradene i mitt skjermkort har aldri nådd 75 med 65% viftestøy i noen som helst spill i 1080p :p. I mitt syn burde du hatt 60 FPS stabilt i 1080p, men som sagt spillet var i Alpha så mye kan skje :thumbup:

 

Det tror jeg rettogslett ikke noe på..om du ikke har noe heftig vannkjøling da..og det går jeg ikke utrifra siden du nevner viftestøy. Men da igjen så er det jo bare et 580 kort du har..og du kan nok glemme stabil 60fps i 1080p med det meste av eyecandy på i BF3.

 

har ikke vannkjøling men jeg sverger på at GPUen min ikke har nådd 75 grader med vifter på 65% Har kun vannkjøling på cpu og 4 stock vifter på pcen. Har alltid på program for å måle gradene mens jeg spiller, og mine spill har ikke nådd skikkelig varme i min GPU.

 

Så er jo pcen min "gammel".... Selveste Crysis Warhead har ikke nådd 75 grader på kortet mitt. Bror min sin GTX 570 er alltid minst 10-15 grader mer varmere en mitt.

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Vil bare nevne at det går rykter om st ett 590 kort vil klare å kjøre BF3 med Max settings godt over 60fps. Jeg mener at min setup vil få 80+- fps med Max settings, da uten å overdrive AA... Har kommet fram til dette da 590 får 110+- fps i gjenomsnitt i BC2 med 8x AA. 8x AA er jo bare tull, 4x holder!

Endret av steinarsen44
Lenke til kommentar

Hmm, kanskje Alpha ikke støtter 2 GPUer på ett enkelt kort da, siden dine 2x 580 fungerer... Ihvertfall jobber kun den ene GPUen min når jeg spiller BF3...

Eller kanskje han bruker en annen driver.

 

Har du prøvd denne?

http://www.geforce.com/#/News/articles/nvidia-geforce-280-beta-driver-released

 

Er den jeg bruker ja:)

 

Prøvde å spille med den nyeste driveren som ikke er i beta, den fikk samme FPS, men gjorde at spillet fryste etter en stund... Så lastet jeg ned den driveren du linka til, den fiksa "fryse" problemet, men ingen økning i FPS...

Endret av steinarsen44
Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke SLI til å fungere i Alphaen, men fikk rundt 40-55 FPS på ett 470.

Du vil nok kunne kjøre BF3 veldig greit på høyere settings med et 590.

Du vil ikke kunne makse helt, men det er ikke så rart i et nytt spill som skal presse grensene.

 

Nei, blir ikke mange kort som kan ta dette med max AA og AF:P

Nå sitter jeg å gleder meg til Beta, da håper jeg spillet har bedre støtte for SLI:D Da vil jeg nok få gode indikasjoner på hvor bra jeg kan kjøre spillet:)

 

Flere som gleder seg til beta?

 

Om du kjøpte Limited Edition Medal of Honor, får du beta tilgang i løpet av august!

Endret av steinarsen44
Lenke til kommentar

Mitt HD 5970 dro BF3 alphaen uten problemer i 1920x1080 på high uten problemer. Hadde 70-120fps +-. Veldig positivt overraska.

 

Hadde dog 20-30fps før jeg installerte de nyeste ATI Driverene.

Går ut ifra at begge GPUene mine jobbet, men sjekket det ikke.

 

 

Brukte også 280.19 driver

ATI HD 4870X2 lå på rundt 50 fps average (11.7 driver)

Det er fint. Da kan iallefall min far også spille BF3 uten innkjøp av nytt skjermkort :w00t:

Lenke til kommentar

Regn med at spillet blir både penere og tyngre å kjøre, meningen med Alphaen er å teste for feil, men også for å teste ut hvor mange servere de vil trenge og hvor kraftig hver server må være virker det som.

 

Her er grunnen til at SLI er lite å anbefale til annet enn benchmarking eller høyere oppløsninger enn 1080p, når SLI ikke fungerer for GTX 590 er ytelsen på linje med et litt overklokket GTX 560 Ti.

For å være helt ærlig ser jeg ikke helt hvorfor man kjøper et GTX 590, når ytelsen med to GTX 570 i SLI er bedre, billigere og overklokker mye bedre. Om man kjøper kortet for høye oppløsninger som trippelmonitoroppsett er ikke 1.5GB VRAM nok i enkelte tilfeller, og 6990 yter en god del bedre.

 

Angående om BF3 krever mye eller lite syns jeg ikke at spillet krever voldsomt mye i det hele tatt, når et GTX 560 Ti hittil kan kjøre spille på High med få problemer er spillet ganske enkelt å kjøre.

Lenke til kommentar

Regn med at spillet blir både penere og tyngre å kjøre, meningen med Alphaen er å teste for feil, men også for å teste ut hvor mange servere de vil trenge og hvor kraftig hver server må være virker det som.

Jepp, man kunne ikke spille på "Ultra" settings i Alphaen. Men man må også regne med at det blir enda bedre optimalisering og bedre drivere. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...