Gå til innhold

Terrorsiktede har et poeng


Anbefalte innlegg

Det hadde vært interessant å kondensere det han sier slik at det blir mer håndgripelig. Jeg har ikke lest hele manifestet, men slik jeg skjønner det så er hovedproblemet, i hans øyne, at norsk kultur blir overkjørt og erstattet av en grusom multikultur. Han later også til å tro at muslimene forsøker å gjøre Europa til en muslimsk koloni. Spørsmålene i første omgang blir jo da om disse to påstandene holder mål? Et argument som ofte brukes mot muslimene er at de får så mange flere barn enn oss (demografisk krigføring som ABB kaller det), men vi kan strengt tatt ikke bruke dette mot muslimene. Det er ikke deres feil at det er forskjell i fødselsratene, og det er på ingen måte et bevis for at de forsøker å kolonisere oss.

 

Jeg tror folk overdriver effektene av innvandring til en viss grad. Det er ikke så fryktelig mange innvandrere i Norge som praktiserer islam (150 000 i 2005 iflg. Wikipedia). Svært mange av innvandrerne har også blitt integrert. Oslo er en internasjonal by, og vi må nok være beredt på å se en del ikke etnisk norske der. Det er også noe med at man lettere legger merke til de som er forskjellige.

 

Det virker også som at ABB mener kulturen på 1950-tallet var fin, men betyr det at alle må være enige med han? Kulturer kan utvikles, vet dere. Synet på kvinner har f.eks fått et positivt løft (noe ABB ikke liker).

Hvis du hadde sett dokumentaren jeg la ut, ville du sett hvilken fremgangsmåte man bruker for å gjøre Europa om til en muslimsk koloni. Du nevner også at ''du tror'' folk overdriver innvandringseffekten. Men hadde du tatt turen til Oslo-øst ville du sett hvor på tryne innvandringspolitikken er. ;)

 

Nå overdriver du litt vel her - jeg er på Oslo øst støtt og stadig pga jobb, kan ikke si jeg er mer bekymret der enn hva jeg er andre steder, og jeg er normalt på vestkanten :)

Vestkanten og østkanten er to helt forskjellige ting her. Jeg bor på østkanten og nei, jeg overdriver ikke ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel - men du sier jo at bare ta deg turen dit for å se - jeg gjorde det, jeg så ikke noe. Betyr det at du tar noen enkeltepisoder og bruker det som en kam over mange, eller har jeg vært usedvanlig heldig?

 

Så nei - vestkant og østkant er ikke forskjellig, ikke når jeg til stadighet er på østkanten, og er vant med vestkanten....da skulle jeg vel i hvert fall blitt skremt, eller?

Lenke til kommentar

Hvis du hadde sett dokumentaren jeg la ut, ville du sett hvilken fremgangsmåte man bruker for å gjøre Europa om til en muslimsk koloni. Du nevner også at ''du tror'' folk overdriver innvandringseffekten. Men hadde du tatt turen til Oslo-øst ville du sett hvor på tryne innvandringspolitikken er. ;)

 

Hva slags argumentasjon er dette, egentlig? Oslo øst har en høyere konsentrasjon av innvandrere enn de fleste andre stedene i Norge, men betyr det at innvandringspolitikken er helt på "trynet"? Hvordan gjør det livet ditt og mitt verre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet du så gjerne vil tolke det som at jeg ser på all innvandring som en trussel. Men nei, jeg har absolutt ikke noe imot innvandrere som oppfører seg som nordmenn og følger norsk lov. Jeg sier som Adil Khan sa til VG-nett for en liten stund tilbake: Skal du bo her, i det rikeste og mest fantastiske landet du kan tenke deg, må du lære deg norsk, ta av deg den greia du har på hodet og oppføre deg som en nordmann. Følg reglene. Og oppfører du deg dårlig, slåss, selger dop eller voldtar, da skal du ut. Dessverre er det altfor mange som faktisk ikke ser at dette er tilfellet.

 

Dux Dacis: Det virker ganske logisk gjør det ikke? Når man samler mange med minoritetsbakgrunn på et og samme sted, vil du da få en god integrering?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, det er mange som ikke oppfører seg men måten du prater på her stigmatiserer alle andre også. Kan ikke du prate om en som har vært i en slosskamp som en som har vært i slosskamp i stedenfor å kalle han en utlending, og dermed må alle utlendinger ut osv.

 

Jeg ber om redelighet og en mer nyansert debatt istedenfor å skyve alle under en kam.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Alle forstår såpass at jeg hadde ingen hensikt med og dra alle under en og samme kam, nå er det rett og slett bare du som setter det hele ut på spissen. Men ok, hvis det ble for vanskelig å forstå at jeg ikke snakket om utlendinger som helhet, kan jeg godt kalle dem kriminelle med innvandringsbakgrunn.

Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke engang å svare på et så usaklig innlegg tofagerl.

 

Blåbær, nå blander du to teamer. Islam gjorde jeg til et problem når jeg snakket om snikislamisering og Det Muslimske brorskap i første posten. Men når vi snakker om kriminelle med innvandringsbakgrunn, er øst-europeere blant dem ja.

 

Denne tråden har blitt veldig Off-topic nå. La oss avslutte diskusjonen om innvandrere som begår kriminelle handlinger og heller diskutere hovedpoenget, nemlig snikislamisering. :thumbup:

Endret av Bjarne Betjent
Lenke til kommentar

Jeg vil fremdeles ha bevis for denne snikislamiseringen.

Noen som vet om noen som har blitt snikislamisert? Eller snikkristnet for den saks skyld...

 

Eller, snikbudd... errr.... Snik...buddi...fi...sert?

 

Så en reportasje på NRK fra en skole på østkanten for en stund siden. Der var det en etnisk norsk, og han snakket like dårlig norsk som de andre i klassen hans.

 

Problemet er i hovedsak ikke islam, men en alt for snill integrering hvor man har for få krav. Hvem skal stilles til ansvar for at Oslo Øst har blitt en ghetto? Skal man stille Arbeiderpartiet til ansvar for lite vedlikehold på infastruktur i Norge de siste tiårene, burde man vel kunne gjøre det samme med (i hovedsak) Høyre for å ha latt innvandrere lage en ghetto på østkanten i Oslo?

Lenke til kommentar

Så tvangsflytting er ditt svar på problemet?

 

Nei, men man burde oppfordre på økonomiske måter. Subsidiere boliger i områder uten innvandrere, og gi dem mer betalt for en leilighet i Groruddalen enn de betalte når de kjøpte den. Oslo kommune kunne også sagt nei til innvandrere i perioder, for å ta seg av de som allerede var der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...