Gå til innhold

Abit KD7 POSTer ikke, noen forslag?


Sharkey

Anbefalte innlegg

Kjøpte et Abit KD7 og en Atlon XP1800+ for en nabo, satt sammen shjiten, slo på strømmen. Hovedkort og Prosessorvifte starter, men HK poster ikke.

 

Følgende oppsett :

 

XP 1800+

Abit KD7

DDR-DIMM PC2100

MSI Geforce4 MX-440

 

mao. budsjett PC, men forventer hvertfall en POST fra dritten :)

 

Noen som har noen forslag eller blir det komplett kundeservice neste? *sukk, dakkal meg!*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CMOS er resatt hvis det var det du mente.

PSU er på 350 Watt, nok til å drive en P4 så da burde det holde til en AMD. Har bytta prosessor, ikke noe hjelp i det, får ikke skjermbilde nei, men får heller ingen indikasjon på at andre komponenter enn CPU vifte og Northbridge vifte starter. Ser ut som om strømmen slår seg av etter 2 - 3 sek så maskinen får aldri boota.

Fikk den til å kjøre i ca. 1 min istad, men fortsatt ingen POST. Har testa skjermkortet i min PC; funker fint som ******.

 

Flere forslag? :)

 

Edit : Kjekt med auto sensur :lol:

Lenke til kommentar

Jeg vet faktisk ikke hva som er feilen med disse strømforsyningene, men jeg vet mange andre har hatt og har samme problem som deg. Muligens er strømforsyningen for svak, den klarer rett og slett ikke å levere det som kreves.. Kanskje noen andre kan svare bedre på dette spørsmålet enn meg?

Lenke til kommentar

Jeg håper virkelig problemet kan være så simplet som det, har som sagt prøvd en ADT strømforsyning. Med Q-Tec strømforsyninga starter ikke PCn, men med ADT forsyninga starter den i et par sek for den slukker igjen. Kjip å kjøpe nytt til nabon, og så må du vente i 2 uker på å få dritten tebake fra retur avdelinga te komplott som ikke akkurat er raske :p

Lenke til kommentar

Har nå testet alle komponenter i PCn, eneste som lager problemer er Hovedkortet, booter i 3 - 4 sekuner før det slår seg av igjen, har prøvd med flere strømforsyninger, men til ingen nytte. Får vel bare ta kontakt med retur avdelingen hos komplett og få en RMA nummer for en DoA sak....kjipt, men sånt skjer :p

 

Takk for all hjelp, skulle noen ha noe flere gode ideer til hvordan dette kan rettes, ta kontakt :)

Lenke til kommentar

Sharkey

Hvis du har montert vifta på FAN 2, 3 eller 4 så vil viften fortsatt gå men BIOSen vil se den som en kabinett/system vifte med andre kriterier.

Hva slags CPU vifter er det du har montert?

Typsik for Abit kortene er hvis CPU viften går med lavere en 2000 rpm (?) så vil maskinen automatisk slå seg av.

 

Er ikke sikkert at det er løsningen men det er vel vært og dobbelt sjekke før man RMA. kjedelig og vente forjeves :rasta:

Lenke til kommentar

trodde først det var minne ..men tror ikke det.

er alle jumpere på hk rett(noe som blokerer oppstarten)

og strømen til hk fra strømforsyning får full kontakt med kortet

eller har du koblet noe ekstra usb til hk som sitter feil(blokkering)

 

vært og prøve iallefall før du sender det inn...

Lenke til kommentar

thesittingduck2

Det jeg sa der var at JA jeg har montert vifta på FAN1.

Har ikke tenkt over det med under 2k RPMs, er en EKL vifte, støtter opp til 3200+, så ville tro den gjorde 2k RPM, men verdt å sjekke.

Vifta er montert riktig vei.

Har endel erfaring med PC bygging, aldri hatt problemer med DoA varer før, vet det har vært tilfellet på dendel Abit kort, men tenkte jeg skulle prøve. Kjipt om dette skulle være den første :p

Power og reset koblingene er satt riktig vei og.

Er trøtt nå, og ganske lei av feilsøking :p

Får prøve litt diverse til så skal jeg ta meg en skikkelig digg BigONE og litt cola og fortsette :)

Lenke til kommentar
Jeg vet faktisk ikke hva som er feilen med disse strømforsyningene, men jeg vet mange andre har hatt og har samme problem som deg. Muligens er strømforsyningen for svak, den klarer rett og slett ikke å levere det som kreves.. Kanskje noen andre kan svare bedre på dette spørsmålet enn meg?

Svare bedre vet jeg ikke, men har bygga 6 stk. i Q-Tec kabinett ( også med KD7 - folk som vil ha billig får dette ).

 

Nr. 7 får NF7-S/ Barton 2500+/ brenner og dvd/ 80 GB 7200.2/ MX440 og 512mb pc3200. Blir billig maskin med potensiale, og er ikke skeptisk nå heller. Dog ville brukt noe kraftigere til OC-prosjekt.

 

.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...