Gå til innhold

Abit KD7 POSTer ikke, noen forslag?


Sharkey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle koblinger, jumpere og generelle andre settings på kortet er sjekka, dobbelsjekka og sjekka igjen.

Men vet at Q-Tec strømforsyningen ikke er helt fod, den er faktisk helt død nå. Funker overhodet ikke.

Vifta funker fint, og kjører over 2200 rpm og det er god kontakt mellom kjøler og CPU.

Flere forslag? :o

Lenke til kommentar
Flere forslag? :o
Longshot: er kondensatorene iorden ? Abit, IBM ( og kanskje Q-Tec ? ) m.fl. hadde problemer med en dårlig serie 2001-2002

 

http://www.spectrum.ieee.org/WEBONLY/resou...feb03/ncap.html

 

KD7 kom først i august 2002, så det er vel lite trolig. Kan evt. se om noen buler i toppen eller lekker i bunnen.

 

.

 

Har tenkt samme tanken, men kondensatorene ser helt ok ut. Har sett kondensatorer som IKKE er i orden og da ser man RASKT om de er gåene. Men som sagt, her ser de helt fine ut

Lenke til kommentar

På KD7 så står det to kondensatorer rimelig tett inntill socket.. Dvs at en god del kjøleribber blir for store for den. Regner med at det ikke er noe kontakt mellom kondensator og ribbe, men skader ikke å spørre.

 

Kanskje du bare har et defekt HK? Reklamer, sparer deg masse bry.

Lenke til kommentar

Har nok et defekt HK ja, har sendt forespørsel om RMA.

Går under DoA så jeg burde få et tilbake ganske kjapt. Men tenkte det muligens var noen her på forumet som hadde vært borti noe av det samma. Kunne jo være en liten filleting, alltid en sjans for det :)

Men takk for all hjelp, men som sagt, alle forslag tas imot med takk. RMA er alltid kjedelig. Har nok testa de fleste muligheter nå desverre.

Alle andre komponeneter funker fint på andre HK, så feilen ligger nok i HK.

Lenke til kommentar
Har nok et defekt HK ja, har sendt forespørsel om RMA.

Går under DoA så jeg burde få et tilbake ganske kjapt.

eh, jeg hadde nylig Rma-sak på en P4b 2.4GHz Doa. Den indre plastburken var åpen og cpu'n skrangla fritt rundt i pakka. Pinnene sprika som på ei herpa stålbørste.

 

Det tar 5 sekunder å slå fast at den aldri kunne gå i socket.

 

Sendte den 5.07, Komplett bekrefta mottak den 9. - den 21.07 kunne jeg hente på posten ( lang tid pga. ferie ).

 

.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...