Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

15 og 25 år - hva bør jeg gjøre?


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt et spesielt forhold til en jente gjennom mange år. Det hele begynte en vinter for 7-8 år siden da jeg gikk på skøyter på et vann her i nærheten. Jeg så nabojenta stå for seg selv og følte seg utenfor da hun ikke ville spille ishockey sammen med alle andre, det dukket opp et slags "morsinstinkt" i meg og jeg sørget for at hun fikk en litt lysere dag. Siden den gang har hun nå og da kommet innom hos meg og vi har funnet på ting sammen, som voksen og barn.

 

De siste par årene, etter at puberteten virkelig satte inn hos henne, har vi mistet det meste av kontakten og har sett lite til hverandre. En 23 år gammel gutt og en 13 år gammel jente har lite til felles, i tillegg til at jeg har bodd i en annen del av landet. Det var naturlig å vokse fra hverandre.

 

Denne sommeren bor jeg hos mor og far og har derfor møtt igjen denne jenta. Vi snakker en del sammen, hun kommer relativt ofte innom hos oss og vi har det fint sammen. Når hun er med vennene sine er hun en vanlig fjortissjente, men sammen med meg oppfører hun seg på en helt annen måte. Hun lytter og snakker som om hun skulle vært flere år eldre, selv om kunnskapsnivået ikke er noe høyere enn alderen tilsier.

 

De siste par ukene har vi ofte sett film om kveldene, og det er her det har dukket opp enkelte følelser hos meg som jeg ikke liker. Hun har tatt initiativet og legger seg i armkroken min som om det var verdens naturligste ting, holder meg i hånda og vi ligger og stryker og klemmer på hverandre. Dessverre klarer jeg ikke å holde på slik med en jente/dame uten at jeg får følelser for henne, så nå sitter jeg her i en alder av 25 år og har følelser for en 15 år gammel jente.

 

Jeg er usikker på hvordan jeg bør forholde meg til dette videre. Som alle andre liker jeg kroppskontakt og det å ligge på sofaen med en person i armkroken er flott tidsfordriv om kveldene. Problemet er naturlig nok at hun bare er 15 år og egentlig fortsatt bare et barn.

 

Det er uaktuelt å innlede et forhold til en jente i hennes alder, så bør jeg kutte kontakten før noen blir såret? Jeg har mest lyst til å fortsette som nå, men klarer som sagt ikke å ligge med hun i armkroken uten å utvikle følelser for henne. Er også redd for hva hun eventuelt føler, jeg ønsker selvsagt ikke å såre henne.

 

Ser at dette ble mye tekst. Blir dessverre slik når jeg er forvirret.

 

PS: Kosing og klemming på sofaen innebærer ikke kyssing eller kontakt av en seksuell art.

 

Postet av anonym: 829421c8872f6f1b22fee7d3750dde6e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det lureste ville nok vært å prøvd å ta det vanskelig valget, altså ta avstand fra henne, vi gutter er kjente for å drite oss ut vist vi av en aller annen grunn skulle bli opphisset i et øyeblikk, og vist dette skulle skje (sier ikke at det skjer) så kan ting virkelig ta veien det ikke burde her.

 

Det er nok heller ikke mange som ikke klarer å få en slaks følelse ved kosing, i alle fall ikke vist det er noen du er glad i, å hatt mye med å gjøre.

 

 

Men du må nesten vurdere selv, det tryggeste for begge ville nok likevell å gått hvert for sitt, alderen er dessvere litt feil her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dumeste jeg har hørt, bare for noen er 16 år og det er teknisk sett ikke ulovlig, så er det enda allmenlig feil å være sammen med ei jente på 16 år, når man selv er 26 år.

På lik linje som at det er teknisk sett ikke ulovlig, men allmenlig feil å blande raser eller drive med homofili, amirite?

 

Jeg regner med at trådstarter er kjent med at loven sier man kan bolle i vei etter at man er 16, så da er det i grunnen ikke noen annen objektiv informasjon vi kan gi deg. Med tanke på at denne tråden mest sannsynlig kommer til å bli 99,9% applaus eller moralprekener vil jeg bare råde deg til å gjøre det du føler blir riktig. Finnes ingen som sitter med en fasit på hvordan man skal leve livet.

Når ble det å blande raser feil? og vist vi går utenom de gammle så er vell heller ikke homofili noe galt.

Men Barne rov er noe som ikke blir normalt i det norske samfunn med det første,så om du ikke blir straffet for det, så vil du nok heller høre det i omtale, og hos de fleste en "sikring" som selv sier at dette er litt rart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som sagt er det uaktuelt å gå inn i et forhold med henne. Den mest åpenlyse grunnen er selvsagt alderen, og hvis vi hadde hatt et nærere forhold ville nok fjortisdelen av henne blitt tydeligere for meg.

 

Jeg har mest lyst til å fortsette som nå; jeg elsker å ha noen i armkroken selv om det ikke blir kyss eller sex ut av det. Dog ser jeg at det blir litt på kanten å holde på slik med en 15-åring, så jeg må dessverre sette ned foten og si at vi får heller prøve igjen om noen år når hun er blitt voksen og den relative aldersforskjellen er mindre.

 

Kjipt, men det er vel det eneste rette å gjøre?

 

Postet av anonym: 829421c8872f6f1b22fee7d3750dde6e

Lenke til kommentar

Som sagt er det uaktuelt å gå inn i et forhold med henne. Den mest åpenlyse grunnen er selvsagt alderen, og hvis vi hadde hatt et nærere forhold ville nok fjortisdelen av henne blitt tydeligere for meg.

 

Jeg har mest lyst til å fortsette som nå; jeg elsker å ha noen i armkroken selv om det ikke blir kyss eller sex ut av det. Dog ser jeg at det blir litt på kanten å holde på slik med en 15-åring, så jeg må dessverre sette ned foten og si at vi får heller prøve igjen om noen år når hun er blitt voksen og den relative aldersforskjellen er mindre.

 

Kjipt, men det er vel det eneste rette å gjøre?

 

Postet av anonym: 829421c8872f6f1b22fee7d3750dde6e

 

Så hvis sex, kyssing og forhold er utelukket bør det ikke være noe problem å gi slipp. Det finnes nok av jenter du kan ha i armkroken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er faktisk litt nysgjerrig på hva foreldrene ville sagt. Alderen er selvsagt veldig feil, men moren hennes har selv sagt jeg er svigermors drøm så jeg lurer på hva de mener er verst av meg selv og en kåt 15-åring som knapt vet hva en kondom er. Men det er noe vi ikke får svar på med det første =)

 

 

 

Postet av anonym: 829421c8872f6f1b22fee7d3750dde6e

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare drop that shit sier nå jeg. Du er der bare over sommeren og det er klart det blåser seg opp en romanse, hvis du hadde vært litt yngre er jo den historien din som dratt ut av en romantisk komedie. Skjønner at du blir tent/forelska når det ligger ei strøken 15åring tett inn til deg, mange av jentene i den alderen ser jo mye eldre ut. Bare chill i gjennom sommeren og når den er over så flytter du likevel og glemmer ho etterhvert. Det kommer til å bli mye lettere å komme over henne når du drar vekk igjen. Hvis du absolutt må 'hit that' så ville jeg anbefale å vente 1-3år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ulovlig eller ikke, dropp det. 15 år anser jeg fremdeles som et barn, mens en person på 25 bør være godt voksen. En 15 år gammel jente er på et stadie i livet hvor hun vil bli sugen på å møte forskjellige kjærester og rase fra seg. Er dette virkelig noe du gidder?

 

 

Herregud jeg er barnslig.

 

TS. Forelskelse er noe som kommer og går. Å bli sett ned på av familie og kjente varer lenge :-p

 

Edit: Når det er sagt så virker ikke du som noe dårlig kjæresteemne.

Endret av -Zeitgeist-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...