Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

15 og 25 år - hva bør jeg gjøre?


Anbefalte innlegg

Jeg har vært bortreist så jeg har ikke fått snakket med henne enda. Virker egentlig mer og mer klart for meg at nå ikke er rette tiden for oss to. Jeg savner godjenta i armkroken, følelsen av hennes myke hud mot min og den fantastiske duften av håret hennes. Men alt "styret" med en så ung dame er noe som virker så lite forlokkende at totalen blir negativ med klar margin.

 

Det er større aldersforskjell mellom foreldrene til jenta enn det er mellom meg og henne, og på grunn av dette virker det ikke som om hun ser noe galt i aldersforskjellen vår. Den store forskjellen er selvsagt at foreldrene hennes møtte hverandre da mor var i tyve- og far i trettiårene.

 

Noen med gode råd til hva jeg skal si til henne? Vi har en lang historie og jeg er veldig glad i henne, så jeg ønsker selvsagt å være så "grei" som mulig samtidig som det blir klart at vi ikke kan fungere sammen som kjærester akkurat nå. Jeg vil også gjerne få frem at hvis begge er single kan vi godt se om kjemien stemmer når hun blir eldre, men ikke gi henne for store forhåpninger (eller hva man nå skal kalle det). Eller bør jeg droppe det siste?

 

Betydelig lettere å slå opp med noen man vet ikke fungerer sammen med enn noen man liker og vil il være sammen med, men ikke før hun blir eldre.

 

Postet av anonym: 829421c8872f6f1b22fee7d3750dde6e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hvorfor akkurat 18 forresten?

 

Fordi damer endrer seg noe enormt fra de er 15 til de er 18. I mye større grad enn fra 18 til 21, og før noen roper opp mot dette, ja jeg er klar over at jenter endrer seg mye mellom 18 og senere, men jeg vil fremdeles stå på at hun blir mere "moden" som 18 enn 15-16

 

Nå skal ikke jeg si alt for mye, da jeg har møtt ei som er 18 og er selv 23. Dog er aldersforskjellen vår bare halvparten, så jeg tror jeg vil foreslå TS sin alder delt på 2 + 7år som nedre grense han bør gå for.

 

Det vil da si når TS er 36 så vil denne formelen stemme sånn noenlunde :p

TS, uansett drøy det til hun blir eldre. Er best for dere to

Lenke til kommentar

Vet du at hun er interessert i deg også da? "På den måten" mener jeg. Har hun girt klart utrykk for at hun vil bli sammen med deg, eller ha noe mer ut av vennskapet deres? Blir jo litt små kleint om du skal "slå opp" med henne, hvis hun ikke føler det på samme måte. Er det ikke mulig å gjøre det slik at dere "naturlig" mister kontakt? Jeg mener, du flytter jo snart, så kanskje dere bare mister kontakten mer da, uten at noen blir såret...

Lenke til kommentar

Carlgutt: jeg tror at hun liker han godt og er åpen for "den måten". En jente, spesielt i den alderen ville ikke bare klatret opp i armkroken til en eldre gutt med mindre hun følte seg trygg på den personen. Og trygghet er kanskje noe av det viktigste i et forhold.

 

Trådstarter: Høres ut som dere to står på samme trinn følelesmessig om hverandre, og omtrent venter på at neste steg mot et forhold skal skje. Og for hennes del siden hun er ung og du den store her så tror jeg hun ikke kommer til å ta det steget før du gjør det. Indirekte tror jeg hun sier at det er helt opp til deg.

 

Er situasjonen slik som jeg tror det så stoler hun på deg veldig mye, uansett hva du velger å gjøre. Velger du forhold så stoler hun på at du vet hva du holder på med selv om hun selv ikke vet det selv pga av sin mangelfulle erfaring og er ung. Du vil nok bli en stor påvirkning og være involvert i hennes liv i en lang tid fremmover uansett hvordan det måtte gå.

 

Velger du å fortelle henne at det ikke er riktig for deg pga av det obviouse moralske dilemmaet så vil hun stole på deg like mye og kanskje til og med blir enda mer trygg på deg fordi du gjør noe så edelt å respektere alderen hennes; for hennes eget beste. Og hvem vet, det kan gi avkast på et senere tidspunkt når hun er eldre og dere skulle møtes igjen.

 

Hva du velger å gjøre med det, er som sagt helt opp til deg. Men vit det at skulle du velge et forhold nå, så vil det bli koselig og rosa skyer slik som i alle forhold, men pga av forskjellen vil det bli komplisert og ikke lett, og det skal ikke undervurderes.

 

Til syvende og sist, så fra mitt synspunkt så er verken det ene riktig eller galt. Det er bare en annen vei livet tar, ene litt brattere enn andre, men fortsatt en vei.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...