Gå til innhold

"Ingen 'han' eller 'hun' - barnehage bekjemper kjønnsroller"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjønnsnøytral barnehage ??? Herrejøssenavn, nå har likestillingshysteriet gått over til fjolleri og total galskap. Idag skal man på liv og død være så politisk korrekt som mulig, ellers blir det et sant h*****e. Det blir for dumt når noen få skrullinger skal fastsette lover og regler som overhodet ikke faller i smak hos det store flertall. Dette er rett og slett patetisk og latterlig, så det er på høy tid at disse skrullingene får seg en ordentlig jobb isteden for å bekjempe menneskenaturen med sine håpløse fantasier. Hvis suppehuene får det som de vil, blir det ikke gutter og jenter lenger, det blir bare "kamerater". Som om ikke det var nok, så blir det ikke lenger Kari og Ola, det blir Kamerat 1 og Kamerat 2. Kanskje til og med kamerat med liten k, kamerat med liten k fordi du er så ubetydelig. Du er bare et lite tannhjul i det kollektive maskineriet.

Endret av oab-1966
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg forstår egentlig ikke hva som er så spesielt med saken. Dette er ingenting iforholdtil propagandaen i norske skolebøker, eller kvoteringen som noen ønsker og de drev på med dette på 70-tallet. Jeg tviler på at det fungerer, men er ikke spesielt skremt over at en privat barnehage i Sverige innfører en tåpelig modell som trolig ikke vil fungere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

enig. Hvite menneskers sæd og arvestoff er tross alt mye bedre og renere enn de asiatiske og afrikanske folkeslagene.

 

I europeisk sammenheng er det naturligvis renere. Om du vil bevare det europeiske, kan du ikke blande deg med ikke-europoider. For en negroid afrikaner er derimot det negroide arvestoffet det reneste, da det er deres eget. :)

 

Dette er nok et konspirasjonsoppgulp fra Nyhetsspeilet-gjengen, for å lure folk til å tro at "kjernefamilien" er under angrep fra NWO/feminister/sosialister/jøder/Jens Stoltenberg.

 

Seriøst? Så du ikke at jeg hadde linket til Yahoo News som kilde?

Du mislikte vel at artikkelen viste svart-på-hvitt hvor syk og råtten den kultur-marxistiske ideologien er når den er satt ut i livet. Det er helt utrolig at en slik indoktrinerings-institusjon får lov til å holde det gående som barnehage.

 

Nei, men det er ingen grunn til å late som om dette er et reelt problem.

 

Det er et reelt problem. Alle barnehagene i Norden har nok ikke finslipt den kultur-marxistiske ideologien sin til en like ekstrem grad, men de samme sjuke tankene finnes der også til en viss grad. Vi bør utrydde pesten før den sprer seg ytterligere.

 

Trådstarters intensjon er dog ikke å informere om dette, men å få folk til å tro at den ariske kjernefamilien er under angrep fra onde feminister og sosialister som ønsker å tilintetgjøre vårt nordiske levesett.

 

Det er akkurat slik det er, ja. Kultur-marxistene har ikke mye til overs for tradisjonelle nordiske verdier, slik som en sterk og sunn familieenhet som samfunnets byggesten.

Bare en bevisst, ukuelig og typisk nordisk familie og ætt kan nære den germanske flammen i barnet. Disse kultur-marxistiske barnehagene gjør alt de kan for å slukke denne flammen, og skaper lite jordnære, politisk korrekte, svevende sosialister. Sykdomsinfiserte, små slaver som tenker i de "riktige baner" og som lar sin sterke, nordiske natur vike til side for svak og "snill" internasjonal-sosialistisk ideologi.

Jeg må nesten spy.

 

 

Jeg har sent e-post til barnehagen for å finne ut om dette er ren løgn eller om det har rot i virkeligheten.

 

Hehe, lykke til!

 

Etter det jeg har forstått har Sverige kommet lengre enn Norge i feminiseringsprosessen av samfunnet.

 

Dette tankeviruset har dessverre slått sterke røtter i Sverige, ja. Jeg gremmes.

 

Og hva er galt med at elevene hører om andre ting enn nødvendigvis deres egen bakgrunn? Ting som reflekterer de andre barnas bakgrunn også.

 

De får da vite om homofili og alle disse tingene tidsnok. Hvorfor er det så viktig å la disse temaene spille en så viktig rolle i barnehagen? Og reagerer du ikke på at de sensurerer alle bøker/eventyr/myter med tradisjonalistiske europeiske temaer, og fyller det opp med bøker som kunne vært utvalgt av deltakerne på Gay Pride-festivalen?

 

endret: tastefeil

Endret av Wyrd
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er nok et konspirasjonsoppgulp fra Nyhetsspeilet-gjengen, for å lure folk til å tro at "kjernefamilien" er under angrep fra NWO/feminister/sosialister/jøder/Jens Stoltenberg.

 

Seriøst? Så du ikke at jeg hadde linket til Yahoo News som kilde?

Du mislikte vel at artikkelen viste svart-på-hvitt hvor syk og råtten den kultur-marxistiske ideologien er når den er satt ut i livet. Det er helt utrolig at en slik indoktrinerings-instutisjon får lov til å holde det gående som barnehage.

Både Stockholm, og Sverige er for tiden styrt av partier som ligger til høyre på partiskalaen, og langt ifra kan kalles sosialister. Barnehagen er jo også som nevnt privat. Hvem som eier den vet jeg ikke, men jeg synes det blir litt feil å karakterisere det som marxistisk, når det er et liberal/høyre-vendt som har latt dem drive.

Lenke til kommentar

Både Stockholm, og Sverige er for tiden styrt av partier som ligger til høyre på partiskalaen, og langt ifra kan kalles sosialister. Barnehagen er jo også som nevnt privat. Hvem som eier den vet jeg ikke, men jeg synes det blir litt feil å karakterisere det som marxistisk, når det er et liberal/høyre-vendt som har latt dem drive.

 

Partiene som styrer Sverige kan kalle seg hva de vil, men store deler av deres ideologi og handlinger er fortsatt kultur-marxistiske.

Lenke til kommentar

Både Stockholm, og Sverige er for tiden styrt av partier som ligger til høyre på partiskalaen, og langt ifra kan kalles sosialister. Barnehagen er jo også som nevnt privat. Hvem som eier den vet jeg ikke, men jeg synes det blir litt feil å karakterisere det som marxistisk, når det er et liberal/høyre-vendt som har latt dem drive.

Han snakket om kulturmarxisme, ikke sosialisme. Høyrevridde partier i Sverige er ihvertfall inspirert av kulturmarxismen og de er for en høyrevridd versjon av sosialdemokratiet.

Lenke til kommentar

Alle sammen: det er faktisk ikke sikkert at denne barnehagen er slik som det fremgår av teksten Wyrd linket til. Jeg sendte e-post til noe som het Egalia i går, men har ikke fått svar. De trodde sikkert jeg var gal ettersom jeg la ved linken. Jeg vurderer å kontakte et svensk utdanningsdirektorat eller hva det heter der borte for å komme til bunns i det.

 

 

PS: Herregud, dette er for latterlig. Konspirasjons-gjengen er så tomme for argumenter at de begynner med "du vil ikke forstå det" eller "du er hjernevasket".

Endret av Dux ducis
Lenke til kommentar

Alle sammen: det er faktisk ikke sikkert at denne barnehagen er slik som det fremgår av teksten Wyrd linket til. Jeg sendte e-post til noe som het Egalia i går, men har ikke fått svar. De trodde sikkert jeg var gal ettersom jeg la ved linken. Jeg vurderer å kontakte et svensk utdanningsdirektorat eller hva det heter der borte for å komme til bunns i det.

 

Mener du at barnehagen er oppdiktet?

Dagbladet har også skrevet om den nå:

http://www.dagbladet.no/2011/06/28/nyheter/utenriks/kjonnsdebatt/17087289/

 

Her er rektor ved Egalia, Lotta Rajalin:

 

480x.jpg

Endret av Wyrd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle sammen: det er faktisk ikke sikkert at denne barnehagen er slik som det fremgår av teksten Wyrd linket til. Jeg sendte e-post til noe som het Egalia i går, men har ikke fått svar. De trodde sikkert jeg var gal ettersom jeg la ved linken. Jeg vurderer å kontakte et svensk utdanningsdirektorat eller hva det heter der borte for å komme til bunns i det.

At de ikke svarte er ikke et godt tegn.

 

Den barnehagen er nok ekte, og det er ikke en barnehage jeg ville sendt barna mine til, men jeg mener forsatt at saken er noe oppblåst på diskusjon.no.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle sammen: det er faktisk ikke sikkert at denne barnehagen er slik som det fremgår av teksten Wyrd linket til. Jeg sendte e-post til noe som het Egalia i går, men har ikke fått svar. De trodde sikkert jeg var gal ettersom jeg la ved linken. Jeg vurderer å kontakte et svensk utdanningsdirektorat eller hva det heter der borte for å komme til bunns i det.

 

Mener du at barnehagen er oppdiktet?

Dagbladet har også skrevet om den nå:

http://www.dagbladet.no/2011/06/28/nyheter/utenriks/kjonnsdebatt/17087289/

 

Her er rektor ved Egalia, Lotta Rajalin:

 

(bilde)

 

Ikke oppdiktet, men overdrevet. Artikkelen i Dagbladet beskrev ikke tingene helt som din kilde, men det behøver ikke bety noe.

 

Enkelte her på diskusjon.no har en tendens til å komme med utsagn som kanskje ikke helt stemmer overens med virkeligheten, og kilder som ikke er spesielt gode. Det er mulig de ikke vet bedre, men det er også en sjanse for at de er kyniske mennesker med en slem agenda. Du er vel strengt tatt ikke en av disse menneskene, men sunn skepsis og kildekritikk har vi alle godt av.

Lenke til kommentar

Jeg ser for meg framtidens avisannonser hvis suppehuene får det som de vil.

 

Dødsfall: Vår kompis har gått bort, 92 år gammel.

 

Fødselsdager: Vår kompis fyller 6 år i dag. Kjønnsnøytrale leker mottas med takk.

 

Bryllup: Kompis 1 og Kompis 2 giftet seg på lørdag, en med lys og en med mørk stemme.

 

Fødsler: Vi fikk en nydelig og velskapt kompis, 3960 gram og 52 cm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser for meg enorme inngrep i det norske språket hvis likestillingshysteriet når enda større høyder og blir til det ultimate vanvidd. Substantivene er inndelt i hankjønn, hunkjønn og intetkjønn. Hvis suppehuene får det som de vil, kommer hankjønn og hunkjønn til å bli fjernet og vi får substantiv som kun består av intetkjønn. Det vil ikke lengre hete "en sau, sauen, sauer, sauene", det vil hete "et sau, sauet, sau, sauene".

Heller ikke "ei lampe, lampa, lamper, lampene" lengre, men "et lampe, lampet, lamper, lampene".

Ja, snart gjelder det på liv og død om å bli så politisk korrekt som mulig for at ikke noen skal bli fornærmet, det er farlig det !!

Endret av oab-1966
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er ikke noe nytt. Slike eksperimenter har pågått i flere tiår i radikale pedagogiske kretser, At det fortsatt får oppslag i avisene når noen prøver seg sier vel mest av alt at det ikke har grepet om seg på disse årene.

 

Jeg kjenner et par mennesker som fikk en slik oppdragelse på 70-tallet. De er blitt helt normale heterofile mennesker som lar sine døtre leke med dukker. Det skal mere til enn som så å endre kjønnsrollene. Ikke engang etter 60-70 år med totalitær kommunisme i Kina sluttet jenter å være jenter.

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er egenklig litt artig hvor korttenktde feministene er. For hvordan skal de kunne kvotere inn kvinner i alle attraktive stillinger og gi kvinner særfordeler overallt hvis man skal gjøre allt kjønnsnøytralt? Skal man begynne å kvotere på bakgrunn av puppestørrelse da?

"kandidater med store pupper oppfordres til å søke på stillingen" :!:

Eller krav til over 40% folk med over C cup i ASA styrer....

 

Og enda mer artig å se hvor desperate venstresiden i denne tråden er etter å dysse dette ned....

Endret av flesvik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alle sammen: det er faktisk ikke sikkert at denne barnehagen er slik som det fremgår av teksten Wyrd linket til. Jeg sendte e-post til noe som het Egalia i går, men har ikke fått svar. De trodde sikkert jeg var gal ettersom jeg la ved linken. Jeg vurderer å kontakte et svensk utdanningsdirektorat eller hva det heter der borte for å komme til bunns i det.

 

Mener du at barnehagen er oppdiktet?

Dagbladet har også skrevet om den nå:

http://www.dagbladet.no/2011/06/28/nyheter/utenriks/kjonnsdebatt/17087289/

 

Her er rektor ved Egalia, Lotta Rajalin:

 

480x.jpg

Fysj for ei heks

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...