Gå til innhold

"Ingen 'han' eller 'hun' - barnehage bekjemper kjønnsroller"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle sammen: det er faktisk ikke sikkert at denne barnehagen er slik som det fremgår av teksten Wyrd linket til. Jeg sendte e-post til noe som het Egalia i går, men har ikke fått svar. De trodde sikkert jeg var gal ettersom jeg la ved linken. Jeg vurderer å kontakte et svensk utdanningsdirektorat eller hva det heter der borte for å komme til bunns i det.

 

Mener du at barnehagen er oppdiktet?

Dagbladet har også skrevet om den nå:

http://www.dagbladet.no/2011/06/28/nyheter/utenriks/kjonnsdebatt/17087289/

 

Her er rektor ved Egalia, Lotta Rajalin:

 

480x.jpg

 

 

Haha det så jo ut som en halvmann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forstår egentlig ikke hva som er så spesielt med saken. Dette er ingenting iforholdtil propagandaen i norske skolebøker, eller kvoteringen som noen ønsker og de drev på med dette på 70-tallet. Jeg tviler på at det fungerer, men er ikke spesielt skremt over at en privat barnehage i Sverige innfører en tåpelig modell som trolig ikke vil fungere.

 

Jeg er litt enig, naivt er det kanskje, men jeg ser ikke for meg dette vil skade barna nevneverdig heller, de blir vel omtrent som andre når de vokse opp.

 

AtW

Lenke til kommentar

Så man er degenerert om man er uenig med deg GiE?

 

Om man forsøker å late som at kjønn ikke eksisterer, og kaller både gutter og jenter for "hen", for ikke å glemme at så og si hver eneste barnebok de kjøper inn handler om homofile ektepar mens alt tradisjonelt europeisk sensureres: ja... da er man nok litt degenerert.

Endret av Wyrd
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...