Gå til innhold

Hjelp! PC-en Henger seg helt opp under oppstart!


Anbefalte innlegg

Hei! Håper noen vil prøve å hjelpe..?

Trenger hjelp til å hjelpe en venn av meg...

Når PC-en startes, henger den seg opp, og det eneste som vises på skjermen er bakgrundsbildet og musepekeren.

Ved å trykke på Ctrl+Alt+Delete får jeg beskjed om at Msgsrv32 ikke svarer.

Samme hva jeg trykke på eller gjør så står PC-en kubb. Klarer kun å starte i sikkermodus.

 

Før dette skjedde var det problemer med å koble seg opp til nettet (Ino). Vennen min Trodde Nettverkskortet var røket, men det lyser, og det sto at det fungerte som det skulle. For å teste det ut har alt som har med nettverkskortet blitt fjernet fra systemet og det er tatt ut og satt inn på ny... for å kunne installeres på nytt. Men når PC-en ikke starter skikkelig, går det jo ikke... Vet ikke om dette har laget trøbbel??

 

Men det store problemet er altså å starte Windows 2000 Me på normal måte... :(

Det gjør ikke saken enklere at det heller ikke finnes noen oppstartdisket.... Ikke vet jeg hva som er galt???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var Windows 2000, vanlig versjon. Hadde egentlig håpet å ungå å installere OS på nytt... Men men, må en så må en... Har aldri gjort det før heller... :roll: Hvordan går det da med alle andre ting som er installert på PC-en? Må det installeres på nytt det også? Er ikke så flink på det området...

Lenke til kommentar

Ja, alt må desverre legges inn på nytt. Men - det finnes en funksjon i installasjon av windows som heter "reparer"... har aldri prøvd den, men hva har du egentlig å tape? :) HUSK BACKUP! Ta backup av ting som er lett å glemme som avtalebok, filer som ligger på skrivebordet, "mine dokumenter", favoritter og slikt...

Lenke til kommentar
Det var Windows 2000, vanlig versjon. Hadde egentlig håpet å ungå å installere OS på nytt... Men men, må en så må en... Har aldri gjort det før heller... :roll: Hvordan går det da med alle andre ting som er installert på PC-en? Må det installeres på nytt det også? Er ikke så flink på det området...

 

Vet ikke hvordan det er i Windows 2000, men i XP er det funksjon som gjør at man reparere OS uten å måtte installere alt på nytt. Skulle tro at denne funksjonen var tatt med ifra Windows 2000 ??? Du får prøve :roll: Legg i Windows cd`en, restart maskinen.Gå inn i BIOS (hold inne Delete knappen mens maskinen starter opp), velg cd-rom som "first boot device" og lagre. Maskinen starter da opp igjen, men følg med under oppstart, du må trykke en tast for at maskinen skal starte med cd-rommet. Se om du kan velge "Reparer" noen plass. Kan hende det er det samme som i XP, at du først må velge Istaller, så får du opp Reparer altenativet litt senere.

Lenke til kommentar

er nesten sikker på at når du starter i sikkerhetsmodus i Windows 2000 så skal det ligge noe på startmenyen din som heter systemgjenoppretting, den gjør at man tilbakestiller div instillinger å fjerner programmer før de ble installert. dvs. du fjerner NOEN problemer med å gjøre det, men ikke alt. hvis han kameraten din kjører Norton, så ville jeg anbefalt han å formatert harddisken eller reparere Windows installsjonen.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Hei! Håper noen vil prøve å hjelpe..?

Trenger hjelp til å hjelpe en venn av meg...

Når PC-en startes, henger den seg opp, og det eneste som vises på skjermen er bakgrundsbildet og musepekeren.

Ved å trykke på Ctrl+Alt+Delete får jeg beskjed om at Msgsrv32 ikke svarer.  

Samme hva jeg trykke på eller gjør så står PC-en kubb. Klarer kun å starte i sikkermodus.

 

Dette ligner mistenkelig samme problem som jeg hadde i dag tidlig. Fikk startet opp første gangen men IE hengte seg konstant og hver gang jeg skulle kjøre ping så ble det heng. Endte opp med å måtte legge inn Win2000 imaget mitt. (takk Gud for DriveImage :) )

 

Lagt inn ServicePack 4?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...