Gå til innhold

Corey v2


Anbefalte innlegg

Setter selvfølgelig alltid veldig pris på tips (og kompliment :love: ).

 

Vet ikke hvor mye du har lest i denne loggen, men hvis du blar 1-2-3 sider bakover ser du at jeg bruker 5x5 (slik som du anbefaler), når jeg føler jeg er stuck i en øvelse.

Feks. på benken har jeg vært stuck for mange ganger, og da har jeg brukt 5x5 for å komme meg framover igjen, så du kan basically si at vi er enige.

Dog, lurer jeg litt på hvordan du eventuelt mener jeg skal klare trene 1 muskel 2 ganger i uken? Noen forslag på det?

 

PS: apropos vekten min, begynner lure på om jeg bør gå høyere, nå som jeg ligger å svever imellom 81 og 83 kg? :innocent:

Eg kjører no:

Mandag: Brøst, skuldra, triceps

Tirsdag: Rygg, Biceps, ABS

Onsdag: Bein, shrugs og forarma

Torsdag: fri

Fredag; same som mandag

Lørdag: same som tirsdag

Søndag: fri

 

Slik at du får trent så å si alle muskler 2 gonger i uka. Bruker ca 1.5 time på trening, der ca 20min er oppvarming.

 

Har lest ein god del på det i det siste. Noen sei det er for mye trening og kroppen greier ikkje å hente seg. Mens dei siste studier viser at det går bra. Eg har prøvd begge deler og merka at eg får mye, mye bedre framgong med 2 gonger pr muskel i uka. Og så lenge eg får i meg nokk mat og får nokk søvn, så har eg null problemer med å restituere før neste økt.

 

Kvifor kjører ikkje du 5x5 heile tiden da? Om målet er styrke, då er det jo best å kjøre den?

 

Ang, vekten, det kommer jo litt ann på kas kropp du vil ha:) Bodybuilder, fotomodell, fitness modell osv:) Mye å velge mellom;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Eg kjører no:

Mandag: Brøst, skuldra, triceps

Tirsdag: Rygg, Biceps, ABS

Onsdag: Bein, shrugs og forarma

Torsdag: fri

Fredag; same som mandag

Lørdag: same som tirsdag

Søndag: fri

 

Slik at du får trent så å si alle muskler 2 gonger i uka. Bruker ca 1.5 time på trening, der ca 20min er oppvarming.

 

Har lest ein god del på det i det siste. Noen sei det er for mye trening og kroppen greier ikkje å hente seg. Mens dei siste studier viser at det går bra. Eg har prøvd begge deler og merka at eg får mye, mye bedre framgong med 2 gonger pr muskel i uka. Og så lenge eg får i meg nokk mat og får nokk søvn, så har eg null problemer med å restituere før neste økt.

 

Kvifor kjører ikkje du 5x5 heile tiden da? Om målet er styrke, då er det jo best å kjøre den?

 

Ang, vekten, det kommer jo litt ann på kas kropp du vil ha:) Bodybuilder, fotomodell, fitness modell osv:) Mye å velge mellom;)

 

Hmm, dette kan åpenbart bli et problem for min del. Først og fremst pga jeg sover enormt dårlig, derfor tar jeg meg en fridag annenhver dag + en såkalt "kosedag" hvor jeg trener ting jeg synes er gøy.

I en ideell verden hadde jeg trent hver dag (slik som i Alta).

 

Apropos hvorfor jeg ikke kjører 5x5 hele tiden, jeg er litt sånn dratt imellom om det er styrke ELLER volum jeg er ute etter. Er ALLTID gøy med perser da jeg elsker å pushe kroppen, men det er noe med BeachBody2012 som jeg ikke kan legge ifra meg :love:

Lenke til kommentar

Da må du nesten prøve dette programmet! Blir så utkjørt at eg sover ofte opp mot 12 timer :D Merka det enormt mye, men så er jo progresjon like bra og:)

Neida, trening må tilpasses kvar enkelt. Om du sover dårleg, så er det best å trene anna kvar dag, blir faktisk meir effektivt:)

 

Har du vurdert å kjøre trening i sykluser? 3 månad med styrke, 3 månad med mass-gain? Har ikkje prøvd det selv, men har lest ein god del artikler som sei det skal vere meget effektivt, siden kroppen rekk ikkje å venne seg til noe, før du bytter. Samt at du øker på begge deler:)

Lenke til kommentar

Har du vurdert å kjøre trening i sykluser? 3 månad med styrke, 3 månad med mass-gain? Har ikkje prøvd det selv, men har lest ein god del artikler som sei det skal vere meget effektivt, siden kroppen rekk ikkje å venne seg til noe, før du bytter. Samt at du øker på begge deler:)

 

Kjører mitt opplegg nå, til jeg eventuelt stagnerer ;)

Er inne i en veldig god steam nå, og ser ikke noen grunn til å forandre på det atm.

 

Bryst/Triceps/Biceps

 

Benk:

 

15 x 40kg

5 x 60kg

5 x 80kg

5 x 90kg

3 x 90kg

5 x 87,5kg

10 x 70kg

8 x 70kg

 

Fikk en svær Beef danske, til å spotte meg her. Morsomt at han tok mindre i benk enn meg :!:

 

Skråbenk Hantler:

 

5 x 44kg

5 x 48kg

 

Var helt daff etter benk her. No need for more.

 

Dips:

 

5 (bw + 10kg) x 10 (bw + 20kg) x 10 (bw + 20kg) x 7 (bw + 20kg) x 8 (bw + 15kg)

 

Var et par dansker som kom bort og gav meg skrøyt på denne :love: Alltid motiverende!

 

Dumbbell Pull Over:

 

10 x 20kg

10 x 24kg x 3

 

Har bytte skullcrusher ut med denne, da jeg føler den treffer mye bedre.

 

SuperSett Triceps/Biceps:

 

Runde 1:

 

Cable Biceps curl

15 x 25kg

Cable Triceps curl

15 x 25kg

Cable Biceps pushdown

15 x 25kg

Cable Triceps pushdown

15 x 25kg

 

Runde 2:

 

Cable Biceps curl

15 x 22,5kg

Cable Triceps curl

15 x 22,5kg

Cable Biceps pushdown

15 x 20kg

Cable Triceps pushdown

15 x 20kg

 

Runde 3:

 

Cable Biceps curl

15 x 20kg

Cable Triceps curl

15 x 20kg

Cable Biceps pushdown

15 x 20kg

Cable Triceps Pushdown

15 x 20kg

 

 

Kommentar:

 

MÅTTE bare ha et supersett idag etter suksessen på fredag, for å se om pumpen ennå var der.

Og YEAAAH BUDDY det var den :new_woot:

Lenke til kommentar

Øvre Rygg/Biceps

 

Oppvarming Nedtrekk Biceps:

 

10 x 50kg

8 x 60kg

5 x 70kg

 

Chins:

 

5 (bw + 10kg) x 10 (bw + 15kg) x 10 (bw + 15kg) x 10 (bw + 12,5kg)

 

Roing:

 

10 x 50kg

5 x 60kg

5 x 70kg

5 x 80kg x 3

 

Hammer Curl:

 

10 x 20kg

10 x 28kg x 3

 

Biceps Curl:

 

10 x 22kg x 3

 

Denne øvelsen gjør så SATANS PERKELE vondt i forarmen pga den skaden jeg fikk nylig. Går aldri vekk!

 

Dumbbell Pull Over:

 

10 x 20kg

10 x 24kg x 2

 

Arnold:

 

10 x 20kg x 2

 

Shrug:

 

10 x 48kg

10 x 56kg x 2

 

Kommentar:

 

SYKT GØY å være den på senteret som tar mest :!: Hører med til sjeldenhetene, da det alltid pleie være 2-3 bole-folk der. Idag var jeg BAOS! Ellers tok jeg en triceps øvelse pga jeg skal svømme på fredan, så får ikke ta Curling Friday da :tease:

Lenke til kommentar

Er det 56 kg hantler som shrugges? :O

 

Tæhæ, nei det er nok totalvekten, altså 28 kg hantler :innocent: Skriver alltid totalvekten på øvelsene jeg gjør.

 

Edit: Men det som er så forbanna er at jeg greier mye mer med nakkemusklene, men grepet mitt er så fordømra svakt! Hvis noen har tips så tas det imot med takk.

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Du vet hva de sier; kan du holde det, kan du shrugge det :)

 

Når det gjelder grep generelt, tenk på å klemme safta ut av stanga/hantelen, ikke bare hold dem der passivt, SKVIS DEM! :D Du kan jo vurdere å ta shrugs med stang, så kan du ta div. grep der. Trene opp grep kan du jo generelt med statisk hold, statisk heng (fra pullup-stanga), ellers fins det jo alltid..:

 

 

rbgripper.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har et par slike *henviser til bilde overfor, harke peiling på hva det heter*. Kanskje jeg må begynne bruke dem.

 

On another note, SVØMMING UTGÅR, da dette er for snørrvalper (som mollasund :tease: ) og gamle kjerringer!

 

Men, var på vei bort til svømmehallen da kjerringa jeg skulle svømme med fikk kneet ut av ledd! Så jeg bare "Ligg her, så går jeg å løfter noe vekter imens!"

 

True Story, Bro!

 

Ellers sov jeg 2 timer inatt, og det la jeg faderi og fadderullan dei merke til når jeg løfta.

 

Triceps/Biceps/Nakke

 

Oppvarming Benk:

 

15 x 40kg

10 x 50kg

 

Dips:

 

8 (bw + 10kg) x 10 (bw + 20kg) x 10 (bw + 20kg) x 10 (bw + 20kg)

 

Dumbbell Pull Over:

 

10 x 22kg

10 x 26kg x 2

 

Hammer Curl:

 

10 x 24kg

10 x 28kg x 2

 

Shrugs:

 

10 x 48kg x 3

 

SuperDuper Quadruppel Sett:

 

Runde 1:

 

Cable Biceps curl

15 x 22,5kg

Cable Triceps curl

15 x 22,5kg

Cable Biceps pushdown

15 x 22,5kg

Cable Triceps pushdown

15 x 22,5kg

 

Runde 2:

 

Cable Biceps curl

15 x 22,5kg

Cable Triceps curl

15 x 22,5kg

Cable Biceps pushdown

15 x 22,5kg

Cable Triceps pushdown

15 x 22,5kg

 

Runde 3:

 

Cable Biceps curl

15 x 20kg

Cable Triceps curl

15 x 20kg

Cable Biceps pushdown

15 x 22,5kg

Cable Triceps Pushdown

15 x 22,5kg

 

 

Kommentar:

 

Sovna nesten på benken og mens jeg tok DBP. Dårlig tegn. Hadde jo ikke tenkt å trene idag, så jeg tipper noe trening er bedre enn ingen trening...

Endret av Corey
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bryst/Triceps

 

Benk:

 

15 x 40kg

10 x 60kg

10 x 75kg

9 x 75kg

10 x 72,5kg

 

Dips:

 

5 (bw + 10kg) x 10 (bw + 15kg) x 10 (bw + 15kg) x 10 (bw + 15kg)

 

Overhead Dumbbell Press:

 

10 x 22kg x 2

 

 

Kommentar:

 

For en jævla drittøkt. Hele kroppen var sur og lite medgjørlig, samt øverst på venstre triceps føltes ut som den skulle ryke når som helst.

Uforståelig at det skulle være slik da jeg har fyrt innpå med masse goodies for kroppen hele helgen (melk, kyllingfilet, grønnsaker osv.). Skal uansett til varmere strøk i 1 uke nå. Får håpe det gjør kroppen godt!

Lenke til kommentar

Im in Miami, Bitch!

 

Øvre Rygg/Biceps (alle øvelser i lbs)

 

Nedtrekk Biceps:

 

5 x 160 lbs x 3

 

Chins:

 

8 x 10 (10lbs) x 10 (25lbs) x 10 (10lbs) x 10

 

Ro:

 

10 x 120lbs

8 x 160lbs x 2

 

T-Bar:

 

10 x 45 lbs

8 x 90 lbs x 2

 

Hammer Curl:

 

10 x 45lbs

10 x 50lbs x 3

 

Biceps Curl:

 

8 x 45lbs

10 x 55lbs x 3

 

Kommentar:

 

Helt SYKT bra senter som ligger på hotellet. Beste jeg noengang har vært på!

Syntes nedtrekken og roingen var absurd tung, helt til jeg la merke til et skilt hvor det sto "weight pr arm.", altså at man skal doble vekten. Spenstig.

 

Ellers er jeg ikke helt aklimatisert ennå i forhold til temp og tid. Men når det kommer håper jeg på rekorder ^^

Lenke til kommentar

Deload

 

Benk:

 

15 x ca 43kg

10 x ca 60kg

10 x ca 70kg x 2

8 x ca 70kg

 

Dips:

 

10 x 15 x 10

 

Overhead Dumbbell press:

 

10 x 40 lbs x 2

 

Kommentar:

 

Her er det noe riv ruskende gærent! Er ikke motivert til å trene i det hele tatt, selv om jeg har helt innpå med red bull og vitamin/guerana drinker. Tror feriemodusen har for alvor kicka inn! Synd, med tanke på at jeg har alt jeg kan tenke meg av apparater noen etasjer under meg!

Lenke til kommentar

Im on Miami Beach, Bitches!

 

I forgår:

 

Benk:

 

15 x ca 40kg

5 x ca 50kg

5 x ca 60kg

5 x 83,5 kg x 2

4 x 83,5 kg

5 x 74,4 x 2

 

Dips:

 

5 x 10 (bw + 11,3 kg) x 10 (bw + 11,3kg) x 10 (bw + 15,8kg) x 10 (bw + 15,8kg)

 

Overhead Dumbbell Press:

 

10 x 20,4kg

10 x 22,6

10 x 27,2 x 2

 

Cable Triceps Pushdown:

 

5 x 30 lbs

5 x 42,5 lbs

10 x 57,5 lbs x 2

10 x 65 lbs x 2

 

Fatter veldig lite av disse kabel-apparatene her.

På samtlige står det " weight per hand". Men jeg tar vel ikke 60kg i triceps pushdown? Or do i?

 

Kommentar:

 

Nytt hotell, ny gym. CRUNCH heter gymmen, og er en erketypisk, amerikansk bolegym. Her føler du deg LITEN! Økta var bra, men ikke norge-nivå. Forandra på tralten, og tok en kveldsøkt istedenfor en morgenøkt.

 

Ellers, har jeg funnet en butikk som selger masse digg av alt man kan ønske seg, jack3d, animal pack osv osv. Har kjøpt mer enn jeg har lov å ta meg med, for å si det mildt. WHOOP WHOOP!

Lenke til kommentar

Igår:

 

Øvre Rygg/Biceps:

 

Oppvarming Bred Nedtrekk:

 

10 x 60 lbs

5 x 70lbs

3 x 80lbs

 

Pull Ups:

 

10 x 10 x 8

 

Chins:

 

10 x 8 x 8

 

Roing:

 

10 x 120 x 2

 

Hammer Curl:

 

10 x 60 x 3

 

Kommentar:

 

Prøvde et nytt middel idag, som visstnok skulle være MYE BEDRE enn Jack3d. Ble anbefalt dette pga folk her har daua som fluer av overdoser av Jack3d (HØRER DU DET STYRKETRENERN???). Men det faila miserabelt. Kjente nada. Totalt sett var hele økten dritt.

 

Og igjen, fatter ingenting av di kabelgreiene her. Jeg tar jo mye mer enn 55 kg i roing, men jeg tar ihvertfall ikke 110 kg x 10 heller.

Lenke til kommentar

Igår:

 

 

Roing:

 

10 x 120 x 2

 

Og igjen, fatter ingenting av di kabelgreiene her. Jeg tar jo mye mer enn 55 kg i roing, men jeg tar ihvertfall ikke 110 kg x 10 heller.

 

Heter maskinen du ror på Life Fitness?

 

Jeg er ikke sikker, men jeg skal trene senere idag så kan sjekke da :)

 

Edit: Isåfall, how come?

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...