Gå til innhold

Slik blir din nye iPhone


Anbefalte innlegg

På hvilken måte er iOS "fresht". Jeg synes Apple er altfor konservative i designvalgene sine og Lion er også en vits (ja, jeg er har Macbook Air og iPhone 4).

 

Notifikasjonssystemet på låsskjermen er det jeg kan kalle stygt. Mappesortering av applikasjoner er rotete når man har 80-90 apps.

 

Nei, innovasjonen skjer for tiden hos Android og Windows Phone. Der er det ihvertfall litt nytenking.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@iMono:

 

Det er ditt subjektive syn, og godt er det. Hadde alle hatt lik smak og løpt etter 1 dame/mann så sier det seg selv hvor dårlig det hadde gått. Jeg synes at iOS 5 er interessant men jeg ville heller ønsket at Apple hadde oppdatert systemet litt. Med det så mener jeg UIet. Jeg synes at det er blitt ganske kjedelig og at det trenger en ansiktsløftning.

 

Av iOS, Android og WP7 så synes jeg at WP7 virker mest interessant akkurat nå - Mye pga det ikke er mye informasjon rundt Ice Cream Sandwich enda.

Endret av Steffen Moss
Lenke til kommentar

Nei, innovasjonen skjer for tiden hos Android og Windows Phone. Der er det ihvertfall litt nytenking.

 

Driverfeil på mobiltelefoner er ikke akkurat nytt lengre.

 

Det er ikke trolling heller.

 

Ellers så virker det som en relativt lite spennende oppdatering, det blir fikset en del ting der iOS henger etter de andre, og bra er det, men det er noe Microsoft-aktig over oppdateringen. Man fikser endel ting så man blir nesten like bra som resten, en stund etter.

 

AtW

 

Typisk. Frem til nå har folk whinet om en rekke mangler ved iOS. Når en del av disse manglende nå blir tatt tak i, så er det whining om at det ikke ble ordnet tidligere. La oss bare være ærlig om dette, dere liker ikke iPhone/iPad/iTunes fordi det er fra Apple, og ingenting vil få dere til å mene noe annet. Den evige sytingen til en del personer på dette forumet er så banal at det er helt hinsides. Det paradoksale er at det er de samme folkene som også bruker begreper som "Apple fanboy" hver gang noen er uenig med dem.

 

Personlig gleder jeg meg til oppdateringen, og ser frem til et litt freshere iOS på telefonen.

 

Hvem er "folk"? Har det slått deg at gruppen "folk" består av mange mennesker, der ikke alle mener det samme?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trodde ikke android-fans likte nyheter om iPhone? Ok - vanskelig å styre unna da de dominerer overskriftene en smule ;-)

 

Før dere sier at endringene er små og ubetydelige, hvor stor var egentlig forskjellen mellom andriod 2,2og android 2.3? Mellom 2,3 og 3.0?

itunesklemma er som regel ett av hovedargumentene for å styre unna iPhone. Hva skal man klage på nå? Forskjellene begynner å bli små. Hva skal man egentlig forvente av en ny versjon av et Os? Man forventer forbedringer, og det ser vitterligen ut som endringene skissert + en hel del som ikke er nevnt er forbedringer. Små og store. Om andre telefoner har funksjoner som iPhone nå får er fullstendig likegyldig for iPhone-eiere som nå får en enda bedre telefon.

Tror nok android-eiere gjerne skulle hatt en og annen funksjon som iPhone har, feks en tilnærmet god applikasjonsbutikk, visual voicemail (er vel også operatør-avhengig tjeneste men men). M.m.

 

Naturligvis låner ulike telefonprodusenter gode ideer av hverandre for å forbedre sine egne produkter og tjenester, slik vanlig er i alle ulike bransjer. At alle saksøker hverandre er derimot litt pinlig.

 

Ps: har HTC og iPhone selv, og liker faktisk begge to!!

 

De bør jo ha større endringer enn mellom to android-versjoner (ihvertfall på 2.2-2.3-nivå), iogmed at førstnevnte oppdateringer kommer ca en gang i halvåret, mens iOS oppdateres ca en gang i året. Ellers er jeg enig med deg i at det at osene begynner å likne hverandre mer, og bra er det. Jeg liker slik låning, og er glad apple har lånt endel fra andre i denne utgaven, både fordi det gjør OSet bedre, og fordi man kanskje slipper litt mer klaging på låning den motsatte veien :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Trodde ikke android-fans likte nyheter om iPhone? Ok - vanskelig å styre unna da de dominerer overskriftene en smule ;-)

 

Før dere sier at endringene er små og ubetydelige, hvor stor var egentlig forskjellen mellom andriod 2,2og android 2.3? Mellom 2,3 og 3.0?

itunesklemma er som regel ett av hovedargumentene for å styre unna iPhone. Hva skal man klage på nå? Forskjellene begynner å bli små. Hva skal man egentlig forvente av en ny versjon av et Os? Man forventer forbedringer, og det ser vitterligen ut som endringene skissert + en hel del som ikke er nevnt er forbedringer. Små og store. Om andre telefoner har funksjoner som iPhone nå får er fullstendig likegyldig for iPhone-eiere som nå får en enda bedre telefon.

Tror nok android-eiere gjerne skulle hatt en og annen funksjon som iPhone har, feks en tilnærmet god applikasjonsbutikk, visual voicemail (er vel også operatør-avhengig tjeneste men men). M.m.

 

Naturligvis låner ulike telefonprodusenter gode ideer av hverandre for å forbedre sine egne produkter og tjenester, slik vanlig er i alle ulike bransjer. At alle saksøker hverandre er derimot litt pinlig.

 

Ps: har HTC og iPhone selv, og liker faktisk begge to!!

 

Personlig ble jeg veldig skuffet. Jeg forventer langt mer av en X.0 oppdatering enn f.eks en 3,X oppdatering.

 

Hadde virkelig håpet at de skulle komme med noe "nytt" noe annerledes en hva konkurrentene har, noe som ville skape konkurranse, noe wow som iphone hadde som fordel.

 

Dette var bare endringer de måtte gjøre for at de ikke skal henge så langt etter Android.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt lite nytt her ja, virker som Apple har fokusert mer på å inkludere funksjonalitet som iOS har manglet sammenlignet med konkurrentene og derfor glemt helt å ha fokus på å utvikle noe nytt og eget for iOS 5.0, men det er fremdeles bare BETA så man skal aldri si aldri.

 

Men det blir jo for dumt at alle skal klage på at dette er copy and paste fra Apple sin side, mye av det som legges til her er helt grunnlegende funksjonalitet i 2011 så det at Apple også implementerer det i iOS 5.0 må da bare være en fordel slik at de som bruker iOS også kan nyte denne funksjonaliteten?

 

Det er jo ikke sånn at selv om et operativsystem var først ute med muligheten for trådløs internettoppkobling så kan plutselig ingen andre implementere det i etterkant? Selv om noen var først ute med webcam så kan vell andre produsenter inkludere dette senere? Hvis ikke så hadde vi jo fremdeles levd i steinalderen..

 

 

For en iOS bruker så er jo alt dette gledelige nyheter og det faktum at kanskje mye av det har eksistert i andre mobiloperativsystemer de siste 6mnd er jo egentlig rakande likegyldig for en iOS bruker. Det eneste jeg syntes var litt på kanten var det nye notificationssystemet som ligner nærmest en prikk på hvordan det fungerer på Android OS.

Lenke til kommentar

Har iPad selv, og synes det er helt tragikomisk at den må kobles til "mamma-PCen" for alt mulig. Dette skal liksom være en datamaskin? Bra de endelig endrer på dette, men det er ikke et sekund for tidlig. Android har vært PC-uavhengig siden dag 1.

Den eneste gangen jeg kobler min enhet til "mamma maskinen" er når jeg vil oppdatere firmware eller ta en backup av enheten. Så det er litt tragikomisk at noen ser ut til å måtte gjøre dette stadig vekk?

 

Ellers helt enig med Ramguy :).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

De bør jo ha større endringer enn mellom to android-versjoner (ihvertfall på 2.2-2.3-nivå), iogmed at førstnevnte oppdateringer kommer ca en gang i halvåret, mens iOS oppdateres ca en gang i året.

AtW

I alle dager, hvor har du dette fra? Utrolig hva man leser her ;) Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Slutt med den nedlatende holdningen..

Den eneste gangen jeg kobler min enhet til "mamma maskinen" er når jeg vil oppdatere firmware eller ta en backup av enheten. Så det er litt tragikomisk at noen ser ut til å måtte gjøre dette stadig vekk?

At du ikke synes det er problem betyr ikke at alle har samme oppfatning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Matsemann:

Hvis du ikke klarer å se at man svarer på innlegget med samme takt og tone får du lese det på nytt.

 

Jeg var ganske vant til å gjøre det slik på mine tidligere Nokia og HTC telefoner og det er ikke to ting man gjør særlig ofte. Men det er klart, små bagateller man opplever en sjelden gang kan sikkert bli ganske store problemer for noen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

De bør jo ha større endringer enn mellom to android-versjoner (ihvertfall på 2.2-2.3-nivå), iogmed at førstnevnte oppdateringer kommer ca en gang i halvåret, mens iOS oppdateres ca en gang i året.

AtW

I alle dager, hvor har du dette fra? Utrolig hva man leser her ;)

 

Mener du at det ikke stemmer? Jeg mener da å huske at android komemr med en slik oppfatering ca en gang i halvåret, mens en ny IOS-hovedversjon kommer engang i året. Hva isåfall er det du mener er galt med det?

 

AtW

Lenke til kommentar

Men det blir jo for dumt at alle skal klage på at dette er copy and paste fra Apple sin side, mye av det som legges til her er helt grunnlegende funksjonalitet i 2011 så det at Apple også implementerer det i iOS 5.0 må da bare være en fordel slik at de som bruker iOS også kan nyte denne funksjonaliteten?

 

Tingen er at Apple har en tradisjon for å påskryte seg veldig mye innovasjon, når det de egentlig har gjort er å refinere / kjøpe en allerede eksisterende teknologi. Microsoft har mye det samme, men der ler bare folk når Ballmer kommer med enda en "innovativ" nyhet. Med Apple er det desverre veldig mange som ikke bare tar alt Stevie sier som gospel, men bruker mye energi og tid på å "opplyse" alle andre om hvor fantastisk nettop dems favoritt-firma er. Og Apple gjør selvfølgelig alt de kan for å oppmuntre det (mye gratis reklame og trofaste kunder fra det, så jeg forstår det godt)

 

Jeg har hørt folk si at Apple oppfant musen, grafisk grensesnitt, touch screens, digital musikk, bærbar musikk spiller, backup, ebooks, apps, tablet og multitasking, blant annet. Og desverre har mange av de individene den holdningen at ikke bare oppfant Apple det, det gjør at Apple sine produkter må være best på alt, og alle andre bare kopierer fra Apple.

 

Så, etter å ha hørt på og kranglet med slike individer i mange år (spesielt fra iPhone eiere som absolutt må rakke ned på Android av en eller annen grunn), ser jeg virkelig humoren i at Apple leker catch-up, for en gangs skyld (og med en major release, i tillegg). Men for all del, jeg er glad for at iPhone får disse funksjonene, for det har vært noe som var sårt savnet. Og er selvfølgelig en god nyhet for iPhone/iPad eierne :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En ting skal Apple ha, uavhengig om det er de som skal ha æren for diverse ting i teknologiverden, og det er at de er knallgode på markedsføring. Dog kan det bli ganske kvalmende noen ganger, og det er vel nettopp det som er poenget til endel av oss inne her på forumet, ikke det at vi "hater" de teknologiske løsnignene. Se f. eks denne:

 

Pretty much, Apple and Dell are the only ones in this industry making money. They make it by being Wal-Mart. We make it by innovation.

- Steve Jobs

Forresten et veldig fint innlegg, Terrasque.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Godt å se at Apple forbedrer klare mangler som et tidligere avleggs notifikasjonssystem, samt bringer OTA updates og synkronisering over WiFi. Likevel er dette funksjoner jeg som Android-bruker har hatt i lengre tid, så jeg ser ingen grunn til at endringene skal få meg til å endre "camp". Derimot har jeg ingen problemer med å anbefale iOS og iPhone til personer som kanskje er litt mindre teknisk interessert, og vil ha et avansert operativsystem som "just works". YMMV, men både iOS og Android er voksne og står på egne ben. Jeg mener valget av OS nå munner ut i interessefelt og hvilke muligheter man ønsker å ha. Uansett hva man velger blir man nok fornøyd :)

Lenke til kommentar

De bør jo ha større endringer enn mellom to android-versjoner (ihvertfall på 2.2-2.3-nivå), iogmed at førstnevnte oppdateringer kommer ca en gang i halvåret, mens iOS oppdateres ca en gang i året.

AtW

I alle dager, hvor har du dette fra? Utrolig hva man leser her ;)

 

Mener du at det ikke stemmer? Jeg mener da å huske at android komemr med en slik oppfatering ca en gang i halvåret, mens en ny IOS-hovedversjon kommer engang i året. Hva isåfall er det du mener er galt med det?

 

AtW

Først må du bestemme deg for hva du snakker om. Oppdateringer eller nye hovedversjoner? iOS har siste året kommet i 4.0, 4.1, 4.2 samt 4.3 og er nå i 4.3.3 og har kommet med mange andre oppdateringer i tillegg samme periode.

 

Android har kommet med hvor mange slike siste året? Hvor lang tid tar det før HTC og Samsung telefoner får slike oppdateringer? Eks. 2.2 på 2.1 telefoner? Har alle ennå fått det?

 

EDIT:

Det er fryktelig lite interessant for meg å høre at 2.3 er ute for noen måneder siden og 3.0 er på vei så lenge jeg sitter med 2.1 på telefonen jeg kjøpte for 1 år siden og ikke aner når jeg får hverken 2.2 eller 2.3 og om i det hele tatt.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

De bør jo ha større endringer enn mellom to android-versjoner (ihvertfall på 2.2-2.3-nivå), iogmed at førstnevnte oppdateringer kommer ca en gang i halvåret, mens iOS oppdateres ca en gang i året.

AtW

I alle dager, hvor har du dette fra? Utrolig hva man leser her ;)

 

Mener du at det ikke stemmer? Jeg mener da å huske at android komemr med en slik oppfatering ca en gang i halvåret, mens en ny IOS-hovedversjon kommer engang i året. Hva isåfall er det du mener er galt med det?

 

AtW

Først må du bestemme det hva du snakker om. Oppdateringer eller nye hovedversjoner? iOS har kommet i 4.0, 4.1, 4.2 samt 4.3 og er nå i 4.3.3 og har kommet med mange andre oppdateringer i tillegg til dette siste året.

 

Android har kommet med hvor mange slike siste året? Hvor lang tid tar det før HTC og Samsung fikk fikk 2.2 på 2.1 telefoner? Har alle ennå fått det?

 

Jeg skrev jo ganske tydlig hva jeg mente på android-siden (2.2 til 2.3 nivå). Mao nye delversjoner. De kommer omkring hvert halvår (ihvertfall i 2.x-serien, kanskje det vil gå litt fortere på 3.x). IOS-hovedversjoner kommer omkring en gang i året) (3, 4, 5 osv) Derfor bør det jo framgår ganske klart at det er det er snakk om. Jeg skjønner ikke helt at det er en veldig utrolig påstand? Oppdateringer til HTC og samsung har ingenting med det jeg sa å gjøre.

 

AtW

 

 

EDIT:

Det er fryktelig lite interessant for meg å høre at 2.3 er ute for noen måneder siden og 3.0 er på vei så lenge jeg sitter med 2.1 på telefonen jeg kjøpte for 1 år siden og ikke aner når jeg får hverken 2.2 eller 2.3 og om i det hele tatt.

 

Det kan så være, men så har jo heller ikke min påstand noe med dette å gjøre. Grunnlaget for utsagnet var at det skjedde lite i hver android-update (med 2.2 til 2.3 som eksempel), og jeg svarte at det er jo naturlgi enn så lenge de kommer oftere enn en IOS-update av denne typen.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...