Gå til innhold

Slik blir din nye iPhone


Anbefalte innlegg

Det er interesant at du helt ukritisk sammenligner intervaller på 0.X versjoner med X.0 versjoner. Selv om Android sine 0.X påstås å være større oppdateringer blir det en uendelig debatt å måle nytteverdier av eks. en 2.2 mot en 4.3. Ergo er ikke dette så direkte sammenlignbart som du muligens vil ha frem og oppdateringsintervallet til Apple er da heller ikke så ille som du skal ha det til.

 

Ellers er det meget relevant når man kan få disse oppdateringene til nettopp sin telefon, ellers har de jo ingen nytteverdi.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er interesant at du helt ukritisk sammenligner intervaller på 0.X versjoner med X.0 versjoner. Selv om Android sine 0.X påstås å være større oppdateringer blir det en uendelig debatt å måle nytteverdier av eks. en 2.2 mot en 4.3. Ergo er ikke dette så direkte sammenlignbart som du muligens vil ha frem.

 

Ukritisk? Javel? Hele poenget er at om man oppdaterer oftere, så er det som forventet at det blir mindre skritt hver gang, enn om man oppdaterer sjelden. Hva slags måte de velger å nummere versjonene sine på er jo ikke så viktig i en slik sammenheng.

 

Diksusjonen var ikke om nytteverdi, det var om utviklingen av OSet. Greit nok, du synes sikkert av forståelige grunenr at nytteverdig er viktig, men det har ikke noe med innlegget jeg svarte på å gjøre, og jeg vil gjerne ikke blande det inn i den konkrete delen av diskusjonen, det vil bare bli rotete.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ukritisk? Javel? Hele poenget er at om man oppdaterer oftere, så er det som forventet at det blir mindre skritt hver gang, enn om man oppdaterer sjelden. Hva slags måte de velger å nummere versjonene sine på er jo ikke så viktig i en slik sammenheng.

 

AtW

Ok. Så jeg som da har oppdatert min iPhone 4 med nye versjoner siden slutten av juli i fjor ca. 8 ganger eller mer har da den telefonen som oppdateres oftest og ikke Android?

 

Det er denne intervall påstanden din jeg ikke helt ser.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ukritisk? Javel? Hele poenget er at om man oppdaterer oftere, så er det som forventet at det blir mindre skritt hver gang, enn om man oppdaterer sjelden. Hva slags måte de velger å nummere versjonene sine på er jo ikke så viktig i en slik sammenheng.

 

AtW

Ok. Så jeg som da har oppdatert min iPhone 4 med nye versjoner siden slutten av juli i fjor ca. 8 ganger eller mer har da den telefonen som oppdateres oftest og ikke Android?

 

Det er denne intervall påstanden din jeg ikke helt ser.

 

En bruker kommenterte at det ikke var så stor forskjell mellom android-versjoner heller (feks 2.2 til 2.3), sammenliknet med IOS-hovedversjoner. Jeg poengterte at versjoner på det nivået han snakker om kommer mer eller mindre hvert halvår for android, og mer eller mindre hvert år for ios, dermed er det naturlig om det i snitt er mindre endringer per oppdatering på førstnevnte. Jeg ser ikke helt at det er noe veldig galt med de intervallene som er skissert? Om du sammenlikner småversjoner på iphone som kommer 10 ganger i året, så vil endringene på disse i snitt være mindre enn endringene som kommer mellom en delversjon av android (2.2 til 2.3 feks). Jeg ser ikke helt at dette er så veldig oppsiktsvekkende?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har iPad selv, og synes det er helt tragikomisk at den må kobles til "mamma-PCen" for alt mulig. Dette skal liksom være en datamaskin? Bra de endelig endrer på dette, men det er ikke et sekund for tidlig. Android har vært PC-uavhengig siden dag 1.

Den eneste gangen jeg kobler min enhet til "mamma maskinen" er når jeg vil oppdatere firmware eller ta en backup av enheten. Så det er litt tragikomisk at noen ser ut til å måtte gjøre dette stadig vekk?

 

Ellers helt enig med Ramguy :).

Hva men synkronisering av data? Gjør du det uten mamma maskinen også? Og selv om det bare var oppgradering av firmware, aktivering og backup så er det nok til å diskvalifisere den som en datamaskin i mine øyne. Tenk om du måtte gjøre det samme med MacBooken din. "Vennligst koble meg til en iMac". Syns du det er greit også?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, dere er en gjeng patetiske sytere. Grunnen til at jeg ikke liker Android er at det er så utrolig fragmentert. Med iCloud så kan jeg nå ha mer eller mindre hele arbeidsflyten min på alle enhetene mine samtidig skulle jeg kjøpe en iPad og en Mac. Og ja, jeg kommer nok til å kjøpe begge, i tilleg til min iPhone 4.

 

Grunnen til at jeg gikk over til var at nettleseren var bedre enn den i Android, samt skjermen var best. Grunnen til at jeg nå hiver ut laptopen med ubuntu til fordel for en Air med Lion er at det ikke finnes tilsvarende hardware (ultraportabel som ikke er grisestygg med dårlig byggekvalitet), og at versioning og iCloud vil gjøre ting mye lettere. Mulig jeg kjøper en iPad til å benytte til AirPlay Mirroring eller hva det heter, ser utrolig bra ut!

 

ENDELIG teknologi som det er MORRO å bruke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har ikke så mange apper inne, men pr nuh har jeg oppdaget to som krasjer med iOS5. Ellers er stabiliteten grei. Litt treg i responsen på en del ting.

 

Oppgradering er etter min mening mikroskopisk hvis man bare ser på telefonen og ikke tenker på iCloud. Twitter integrasjon og litt annen varsling er mest synlig, men egentlig bare en detalj.

Kalender er fremdeles like håpløs. Den nye huskelisten er ikke integrert i noe kalenderview som jeg kan se.

 

Tror den største egentlig blir hvis man tar i bruk iCloud fullt ut med lagring av dokumenter og hele pakka i skyen, og man har flere Apple enheter som man gjerne vil ha syncet. iMessage krever vel også Apple til Apple enhet for å virke. Litt håpløst.

 

Og widgets på standby skjermen er stadig like fraværende.

 

Det er gjort en del endringer i XCode og SDK som gjør at utviklere må lære seg en del nye ting. Blandt annet konstrueres sammenhenger mellom views på en enklere måte (ifølge dokumentasjonen). Og minnehåndtering skal nå være mer eller mindre automatisk, dvs. ikke bruke retain og release, og dealloc.

 

-Tommy

Lenke til kommentar

Hva er håpløst med kalenderen? Selv bruker jeg den med full integrasjon mot gmail kalender og exchange kalender og har gjort det helt smertefritt siden dag 1. På den måten får jeg oversikt over alle kalendere på en plass som er meget behagelig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at den ikke er optimal og savnet selv ukevisning. Derfor lastet jeg ned en gratis kalender som viser alt som er i kalenderen + ukesvisning og flust av muligheter. Så lenge det finnes greie gratis apps synes jeg ikke det er noe problem.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ukritisk? Javel? Hele poenget er at om man oppdaterer oftere, så er det som forventet at det blir mindre skritt hver gang, enn om man oppdaterer sjelden. Hva slags måte de velger å nummere versjonene sine på er jo ikke så viktig i en slik sammenheng.

 

AtW

Ok. Så jeg som da har oppdatert min iPhone 4 med nye versjoner siden slutten av juli i fjor ca. 8 ganger eller mer har da den telefonen som oppdateres oftest og ikke Android?

 

Det er denne intervall påstanden din jeg ikke helt ser.

 

En bruker kommenterte at det ikke var så stor forskjell mellom android-versjoner heller (feks 2.2 til 2.3), sammenliknet med IOS-hovedversjoner. Jeg poengterte at versjoner på det nivået han snakker om kommer mer eller mindre hvert halvår for android, og mer eller mindre hvert år for ios, dermed er det naturlig om det i snitt er mindre endringer per oppdatering på førstnevnte. Jeg ser ikke helt at det er noe veldig galt med de intervallene som er skissert? Om du sammenlikner småversjoner på iphone som kommer 10 ganger i året, så vil endringene på disse i snitt være mindre enn endringene som kommer mellom en delversjon av android (2.2 til 2.3 feks). Jeg ser ikke helt at dette er så veldig oppsiktsvekkende?

 

AtW

så lenge man ikke bruker google telefonene kan man se langt etter oppgraderinger!

 

LOJ!!!

Lenke til kommentar

Haha, dere er en gjeng patetiske sytere. Grunnen til at jeg ikke liker Android er at det er så utrolig fragmentert. Med iCloud så kan jeg nå ha mer eller mindre hele arbeidsflyten min på alle enhetene mine samtidig skulle jeg kjøpe en iPad og en Mac. Og ja, jeg kommer nok til å kjøpe begge, i tilleg til min iPhone 4.

 

Grunnen til at jeg gikk over til var at nettleseren var bedre enn den i Android, samt skjermen var best. Grunnen til at jeg nå hiver ut laptopen med ubuntu til fordel for en Air med Lion er at det ikke finnes tilsvarende hardware (ultraportabel som ikke er grisestygg med dårlig byggekvalitet), og at versioning og iCloud vil gjøre ting mye lettere. Mulig jeg kjøper en iPad til å benytte til AirPlay Mirroring eller hva det heter, ser utrolig bra ut!

 

ENDELIG teknologi som det er MORRO å bruke.

Har du lest denne?: http://e24.no/it/det-er-offisielt-apple-er-en-religion/20060739

 

Prøv etterpå å lese gjennom det du nettopp skreiv å se om du kjenner deg igjen.

 

 

 

Lenke til kommentar

Haha, dere er en gjeng patetiske sytere. Grunnen til at jeg ikke liker Android er at det er så utrolig fragmentert. Med iCloud så kan jeg nå ha mer eller mindre hele arbeidsflyten min på alle enhetene mine samtidig skulle jeg kjøpe en iPad og en Mac. Og ja, jeg kommer nok til å kjøpe begge, i tilleg til min iPhone 4.

 

Grunnen til at jeg gikk over til var at nettleseren var bedre enn den i Android, samt skjermen var best. Grunnen til at jeg nå hiver ut laptopen med ubuntu til fordel for en Air med Lion er at det ikke finnes tilsvarende hardware (ultraportabel som ikke er grisestygg med dårlig byggekvalitet), og at versioning og iCloud vil gjøre ting mye lettere. Mulig jeg kjøper en iPad til å benytte til AirPlay Mirroring eller hva det heter, ser utrolig bra ut!

 

ENDELIG teknologi som det er MORRO å bruke.

Har du lest denne?: http://e24.no/it/det-er-offisielt-apple-er-en-religion/20060739

 

Prøv etterpå å lese gjennom det du nettopp skreiv å se om du kjenner deg igjen.

På samme måte som Linux, BSD og Android er en relgion for andre... :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...