Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Metroid Prime med scanning via Wii U-kontrollen var noe av det første jeg drømte om da jeg så Wii U-konseptet for første gang, så det er synd de aldri gjorde noe ut av det. Verre er det at de ikke engang har startet på å lage et nytt Metroid, så det er årevis unnå. Lurer på hva Retro lager nå. Forhåpentligvis noe mer spennende enn Donkey Kong Returns 3.

 

Metroid 3DS spinoffen skal visst være ganske bra utfra rapportene på messa, men det er selvsagt ikke noe sånt vi drømmer om.

Jeg gleder meg som en unge til Fatal Frame 5. Hele konseptet er jo å fange usynlige spøkelser med å bruke et kamera, så å bruke Wii U-gamepaden til det blir perfekt. :D Har nok bare spilt det første, men det er den eneste gangen jeg har vært dritredd når jeg spilte et spill. Selv Silent Hill på sitt beste var mange mil bak Fatal Frame 1. 

 

 

Noen tanker om Yoshi's Wooly World? Det kommer visst i neste uke. Er litt usikker jeg. Jeg ble veldig lei Yoshi's New Island og giddet ikke å fullføre det.

 

http://www.spillsjappa.no/yoshis-woolly-world-wii-u

Har fått nok pepper for å klage på Kirby Epic Yarn, så kort sagt er jeg skeptisk. I utgangspunktet høres WW ganske bra ut, men diverse previews og sånt har vært skuffende. Vi får se. Blir kjøp om det er bra, men Batman: Arkham Knight er jo ute på tirsdag, og har 17 (!) spill på Steam jeg ikke har spilt etter steam salget. :p

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

*fjernet bilde*

Wii U er som en noe lengre Wii. Tar ikke stor plass. Jeg ville vært litt forsiktig med gamepaden hvis jeg skal reise med den riktignok. Om Wii classic controller fungerer er avhengig av spillet, men det gjør det på f. eks mario kart 8.

 

Flott! Da blir det en Wii U på oss. :D

Wii U'n kommer mest sannsynlig til å stå på hytta har vi kommet fram til, da jeg regner med at spill ikke er like "avhengig" av oppdateringer for å kunne spilles. Og de få oppdateringene kan vi sikkert ta via ICE.net'n uansett. :)

Og hvis vi kommer til å flytte på Wii U'n, så kommer vi til å pakke alt tilbehør ned i en pappeske uansett, i verste fall pakke kontrollerene inn en en genser eller noe, så er de ihvertfall beskyttet.

 

En kamerat av meg skal uansett jobbe på en Elkjøp butikk (nyåpning etter oppussing) i nærheten av der jeg bor (gå avstand), og han har lovt å holde av en sånn Wii U uansett. :D

 

 Da har vi fått kjøpt oss en Wii U. Prøvd litt spill og sånt. Men det er spesielt en ting som jeg syns er genialt; at man kan styre TVn og dekoderen med Wii U gamepaden. Vi hadde egentlig tenkt til å ta med oss en Logitech Harmony til hytta, men da trenger vi ikke det. Og å spille spill på gamepaden mens en annen ser på TV fungerer også perfekt. Så hvis en av oss har lyst til å trekke seg litt tilbake så kan bare den personen ta med seg den gamepaden og spille videre.

 

Vi tenkte først å oppdragere til et GTX 750Ti til HyttePCn og kjøpe et stykk nVidia Shield for streaming av spill. Så tenkte vi å kjøpe oss en Xbox One for å spille Forza (som er lignende Gran Turismo) og som har støtte for Windows 10. Vi endte til slutt opp med Wii U fordi vi fant ut at den har endel flere sofaspill (samarbeid og "kranglespill"). :)

Endret av Gnålern
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Et bra valg, og dere har også tilgang til alle Wii-spillene, der er det masse godteri. Wii U er bakoverkompatibel.

I tillegg har du også tilgang til hele Wii eShop (gjennom Wii-menyen som krever en wiimote) og alle dens emulatorer av gamle konsollsystemer.

 

Virtual Console på Wii hadde emulatorer for N64, Sega Megadrive, Sega master system, turbogfx-16, neo-geo, snes, nes og sikkert et par til jeg har glemt. Masse spill der som ikke er på Wii U sin eshop.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var "heldig" og fant Splatoon boksen m/amiibo til 549,- på platekompaniet. Han sa det var den siste de hadde. Fint det, men når jeg kom hjem var såklart ikke spillet i boksen. Så da blir det retur til Oslo S imorgen igjen :(

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Begynt å tikke inn anmeldelser for Yoshi's Woolly World nå.

 

NintendoWorldReport – 8.5 / 10

GameReactor – 9 / 10

VideoGamer – 6 / 10

Nintendo Life – 9 / 10

GameSpot – 6 / 10

DigitalSpy – 3 / 5

GamesRadar – 3.5 / 5

 

http://nintendoeverything.com/yoshis-woolly-world-reviews-roundup/

 

Hmm, veldig variende. Gamespot gir spillet 6/10. Nintendo hatere?

Jeg skal bestille det nå. Synes det ser morsomt ut :)

Lenke til kommentar

Fikk lånt 3DSXL'en til en kollega sist uke for å spille Majoras Mask 3D. Tok vel omtrent 3 dager med spilling før jeg hadde rundet det 100%. Gode minner, da Majoras Mask strengt tatt var det første Zelda-spillet jeg eide selv (lånte bare OoT av naboen!)

 

Var bare en maske jeg ikke fant ut på egen hånd hvor var, og det var "Stone Mask", som da også var flyttet fra originalspillet.

 

 

Endelig fått meg GC-kontroller adapter til smash bros, var god stemning på vors i helga, med 6-player :)

Lenke til kommentar

 

Begynt å tikke inn anmeldelser for Yoshi's Woolly World nå.

 

NintendoWorldReport – 8.5 / 10

GameReactor – 9 / 10

VideoGamer – 6 / 10

Nintendo Life – 9 / 10

GameSpot – 6 / 10

DigitalSpy – 3 / 5

GamesRadar – 3.5 / 5

 

http://nintendoeverything.com/yoshis-woolly-world-reviews-roundup/

 

Hmm, veldig variende. Gamespot gir spillet 6/10. Nintendo hatere?

Jeg skal bestille det nå. Synes det ser morsomt ut :)

 

 

Ta en google søk på gamespot 10/10 spill, er et par, om ikke 50% nintendo spill så, vet ikke hvor du har dette "nintendo hatere" fra.

 

At dette spillet ikke fikk 10/10 er ikke akkurat sjokkerende, er ikke så mye spesielt med dette, sier mer "WOW" til Witcher 3 enn dette for å si det sånt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Begynt å tikke inn anmeldelser for Yoshi's Woolly World nå.

 

NintendoWorldReport – 8.5 / 10

GameReactor – 9 / 10

VideoGamer – 6 / 10

Nintendo Life – 9 / 10

GameSpot – 6 / 10

DigitalSpy – 3 / 5

GamesRadar – 3.5 / 5

 

http://nintendoeverything.com/yoshis-woolly-world-reviews-roundup/

 

Hmm, veldig variende. Gamespot gir spillet 6/10. Nintendo hatere?

Jeg skal bestille det nå. Synes det ser morsomt ut :)

 

 

Ta en google søk på gamespot 10/10 spill, er et par, om ikke 50% nintendo spill så, vet ikke hvor du har dette "nintendo hatere" fra.

 

At dette spillet ikke fikk 10/10 er ikke akkurat sjokkerende, er ikke så mye spesielt med dette, sier mer "WOW" til Witcher 3 enn dette for å si det sånt.

 

 

Ta et google søk på "gamespot hates nintendo" :)

gamer.no er heller ikke så veldig glad i Nintendo. Synes det kun handler om PS, xbox og PC.

Lenke til kommentar

Det er en ganske heftig nedgradert versjon av Yoshi's Island. Eurogamer sin artikkel beskriver bra hvordan anmelderen føler det, og han er kjempefan av SNES-spillet.

 

http://www.eurogamer.net/articles/2015-06-22-yoshis-woolly-world-review_7

 

"And finally, of course, there's the panic. Yoshi's Island wasn't just a game about getting to the final goal, but about transporting a couple of babies there safely with you. That sense of noble fragility is so hardwired into the design that, every time I took a hit in Woolly World, I would find myself instinctively turning about-face and extending Yoshi's tongue to grab at a departing bubble-baby that simply no longer exists in this version. Good-Feel's doing all the carrying this time, and maybe it's so desperate not to drop anything that it's forgotten to take any risks.

A bad game, then? Not at all. Most of the time it's quite a good one. But Woolly World sails perilously close to a genuinely great game, and with little of its own to add, it can only ever feel diminished by the proximity."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Begynt å tikke inn anmeldelser for Yoshi's Woolly World nå.

 

NintendoWorldReport – 8.5 / 10

GameReactor – 9 / 10

VideoGamer – 6 / 10

Nintendo Life – 9 / 10

GameSpot – 6 / 10

DigitalSpy – 3 / 5

GamesRadar – 3.5 / 5

 

http://nintendoeverything.com/yoshis-woolly-world-reviews-roundup/

 

Hmm, veldig variende. Gamespot gir spillet 6/10. Nintendo hatere?

Jeg skal bestille det nå. Synes det ser morsomt ut :)

 

 

Ta en google søk på gamespot 10/10 spill, er et par, om ikke 50% nintendo spill så, vet ikke hvor du har dette "nintendo hatere" fra.

 

At dette spillet ikke fikk 10/10 er ikke akkurat sjokkerende, er ikke så mye spesielt med dette, sier mer "WOW" til Witcher 3 enn dette for å si det sånt.

 

 

Ta et google søk på "gamespot hates nintendo" :)

gamer.no er heller ikke så veldig glad i Nintendo. Synes det kun handler om PS, xbox og PC.

 

 

Hvorfor skulle jeg det, det er bare Nintendo fanboys som har selv kommet opp med det. De gråter jo en elv når de ikke får høye nok karakterer på sine favoritt spillene.

 

Dessuten er ikke 6 av 10 dårlig score, hadde kanskje skjønt om det var snakk om 2/10 elns.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...