Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Jeg regner med at de nå er kloke av skade og lager en kraftig maskin som både kan lokke grafikkhorene og trekke utviklere, uten noen merkelige gimmicks. Det blir færre og færre eksklusiver der ute, så hvis Nintendo klarer å lage en maskin som får like mange og like imponerende third party-titler som Sony og MS sine konsoller i tillegg til at de fortsatt holder på sine egne titler, så er det ingen grunn til å ikke kjøpe Nintendo fremfor konkurrentene.

Prisen på den konsollen vil være deretter også. Havner sikkert på 7000+-. 3rd party titler er vel strengt tatt ikke nødvendig for Nintendo om de kun konsentrerer seg om sine egne spill, men det har de heller ikke vært flinke på siden wiiU kom ut.

Hovedproblemet nå slik jeg ser det, er at de heller melker spill som har kommet ut før(triforce zelda er a link between worlds med annet gameplay) istedet for og faktisk lage nye spill av de kjente spillene alle lengter etter.

F-Zero, Mario Strikers, Metroid Prime 4 osv. Mange av disse titlene har vi skreket etter i flere år, men Nintendo ser faktisk ut til å overse det. En kombinasjon av lite interessante spill(melkede spill) og attpåtil lite tredjepartsspill er roten til en dårlig konsoll.

Noen bra spill som Smash bros og Mario kart har vi fått, men det er ikke mye på 3 år, og hvertfall ikke når det 4 året heller ikke har mye interessant å vise.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spesiellt når signaturlista er laga av sutreunger som ikke tenker lengre enn sin egen penis.

De sitter der og stapper i seg potetgull, krafser seg på magen og roper GIVE ME A NEW SUPER METROID ASSHOLES!!!!!!!111111111

Det sier jo sitt at vi fikk både nytt Metroid OG et nytt Zelda i år, og likevel er det mange som klager. :p Hva skal til for å tilfredsstille de såkalte fansen? :p

Lenke til kommentar

Spesiellt når signaturlista er laga av sutreunger som ikke tenker lengre enn sin egen penis.

De sitter der og stapper i seg potetgull, krafser seg på magen og roper GIVE ME A NEW SUPER METROID ASSHOLES!!!!!!!111111111

Erfaring? Neida xD

 

Kan skjønne at Metroid Prime vil litt missvisende ja, men å lage masse oppstyr pga et navn er virkelig bortkastet tid og energi. Men, dette handler jo faktisk om federation forcen du ser i Metroid Prime. Vi fikk jo aldri vite så mye om Federation forcen i Metroid Prime, annet at Samus plustelig var sammen med dem.

Jeg blir sikkert ikke å kjøpe det med det første, men dersom det skulle bli en hit gir jeg faen i navnet og kjøper det!

Lenke til kommentar

Det blir altfor lite ambisiøst av Nintendo å lage en konsoll kun for egne titler. SNES hadde flest third party-titler til tross for at det fantes konkurrenter med mer maskinkraft. Det er ingen grunn til at Nintendo ikke skal ta sikte på å dominere spillmarkedet igjen.

3dje parts utvikler spill får du i bøtter og spann på PC, PS4 og Xbone. Klart det hadde vært kjekt å kunne spilt alt på wiiU, men jeg kjøper hvertfall ikke wiiU for å spille Battlefield.

Med wiiU sin maskinvare får vi de klassiske Nintendo spillene i helt fantastisk full hd grafikk, som jeg faktisk ikke klarer å "klage" på(ja, jeg er kresen på grafikk). WiiU ville nok slitt litt mer med BF, men så lenge den leverer Nintendo sine egne spill pluss en del andre titler i "stunning" HD grafikk ser jeg virkelig ikke problemet med maskinvare.

 

Hadde Nintendo annonsert mye spennende i år, og kanskje kommet ut med litt fler egne titler, har de etter min mening ikke behov for 3dje partspill, da dette fåes i bøtter og spann på de tre konkurrentene. Hvis Nintendo skal holde 3DS i live, lage en ny spillkonsoll som skal ha egne titler til, og i tillegg være kraftigere og ha samme utvalg 3dje partsspill som konkurrentene, snakker vi om høye priser. I tillegg er jeg redd kvaliteten på Nintendo spill vil gå ned, grunnet manglende ressurser og tid til å lage dem. Nintendo viser gang på gang med feks Zelda, at de lager skikkelig spill med en kvalitet jeg ikke finner i andre spill. Den vil ikke jeg utsette for å få en drøss 3djepartsspill jeg aldri ville kjøpt til wiiU uansett.

 

WiiU fungerer ypperlig til det den er laget for, og jeg synes det er utrolig leit at så mange skal kritisere den for "svak" maskinvare, lite 3djepartsspill osv. Den gjør det den skal, den har stort nok spillgalleri til å være verdt prisen og vel så det(man kan også bruke hele Wii samlingen på den, og den støtter så å si alt av kontroller). Du har virtual konsole, der du kan laste ned gamle klassikere å spille dem på konsollen, og flere kommer. Den er faktisk er en helt fantastisk bra konsoll.

 

Nintendo har også et overtak på konkurrentene hos alle som har en decent gamer PC. Fordi da kommer spørsmålet: Hva er poenget med å eie en Xbone eller PS4 om du har en Gamer PC? Svaret er faktisk kun eksklusive titler som kun finnes til konsollene, noe det er veldig lite av på PS4 og Xbone(Halo kommer til PC ettersom jeg har lest). WiiU på sin side har MASSE titler du ikke får på PC.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Bare for å samle noen av mine egne tanker om hva vi så på E3:

 

Star Fox: Ikke noen stor fan av serien, men spillet blir sikkert greit. Syntes imidlertid det så litt grafisk underlegent ut. Eier selvfølgelig ikke en Wii U på grunn av grafikken. men siden en del spill til konsollen ser helt fantastiske ut, hender det jeg blir skuffet når andre ikke gjør det

 

Zelda Tri Force Heroes: Hadde klart meg fint uten Zelda fram til neste storspill. Dette ser ikke særlig pent ut, men blir sikkert bra.

 

Hyrule Warriors: Virkelig ikke et spill jeg kunne tenkt meg å spille på 3DS. Kanskje på XL eller New3DS, men absolutt ikke på den originale. Blir garantert ikke kjøp, men jeg vurderer Wii-versjonen siden det er på tilbud i e-shopen.

 

Mario & Luigi: Paper Jam: Har alltid likt Mario&Luigi-serien, men merket jeg ble ufattelig lei etter å ha spilt gjennom Dream Team Bros. Synes det er synd Nintendo valgte å fokusere på denne serien i stedet for Paper Mario. Har i alle fall en følelse av at sistnevnte virker som en nokså fattig trøst. 

Lenke til kommentar

Other M er et bra actionspill, og det er en god del utforskning også. Det er uvant å styre Samus i 3rd person men kameraet er ganske langt bak henne så det er ikkenoe problem. De fleste reagerte på at hun har fått en stemme, faktisk. Spillet er det ikke noe galt med syns jeg. Man springer rundt i diverse baser og ting, finner missile upgrades og energy tanks skjult i vegger og under gulv just as normal. Og det er mye mere skyting da, siden det er ganske fast-paced 3rd person spill. Men ikke noe shooter vil jeg si.

 

Litt mange lange cutscenes og Samus har et litt for nært forhold til Adam, sjefen hennes som gir henne suit upgrades når det passer seg.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Other M er et bra actionspill, og det er en god del utforskning også. Det er uvant å styre Samus i 3rd person men kameraet er ganske langt bak henne så det er ikkenoe problem. De fleste reagerte på at hun har fått en stemme, faktisk. Spillet er det ikke noe galt med syns jeg. Man springer rundt i diverse baser og ting, finner missile upgrades og energy tanks skjult i vegger og under gulv just as normal. Og det er mye mere skyting da, siden det er ganske fast-paced 3rd person spill. Men ikke noe shooter vil jeg si.

 

Litt mange lange cutscenes og Samus har et litt for nært forhold til Adam, sjefen hennes som gir henne suit upgrades når det passer seg.

De fleste reagerte på at den personen Samus er i Other M ikke kan være den samme personen som har vært gjennom de andre spillene, Samus burde for eksempel ikke fått et sammenbrudd av å møte en klonet Ridley etter å ha drept ham tidligere uten å oppleve noe sammenbrudd. At Samus hadde fått en stemme var ikke problemet, selv om stemmeskuespilleren i Other M gjorde en elendig jobb. En annen ting folk reagerte på var at gameplayet ikke var som et typisk Metroid-spill, utforskning var helt ute av bildet og kontrollene fungerte ikke spesielt bra heller ved å bytte mellom førsteperson og tredjeperson.

Lenke til kommentar

Foreslår uansett at folk prøver det selv istedet for å ikke prøve fordi andre ikke likte det. Jeg syns det var kjempebra. Jeg går ikke rundt og sutrer over at et spill ikke er noe det ikke er nent til å være. Super metroid kom i 1994.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

For ordens skyld er alle Metroid-spillene utenom Prime i tredjeperson. :)

 

Men ja, Other M var ganske bra, men synes historien var for kjedelig. Jeg foretrekker Samus på egenhånd. Jeg vil ha klaustrofobi og vite at jeg ikke kan stole på andre for å overleve. Enten jeg lever eller dør vil jeg gjøre det på egenhånd. Det var nok en viktig grunn til hvorfor jeg elsker Tomb Raider erbooten. Kontrollene er spot-on, gameplayet rimelig bra, og jeg følte hele tiden at jeg var i kontroll. Når jeg døde var det min egen feil. Veldig få spill klarer det der. :)

 

Anyway, jeg vil mer enn gjerne ha et nytt Metroid med samme stil som Other M, bare med Samus alene. Dessverre får vi nok tvilsomt et nytt Metroid før NX (ifølge Nintendo selv). Men er spent på Federation Force, eller hva det nå heter. At det er multiplayer gir jeg blaffen i. Co-op shooters kan være rimelig bra. :)

Lenke til kommentar

Metroid Prime med scanning via Wii U-kontrollen var noe av det første jeg drømte om da jeg så Wii U-konseptet for første gang, så det er synd de aldri gjorde noe ut av det. Verre er det at de ikke engang har startet på å lage et nytt Metroid, så det er årevis unnå. Lurer på hva Retro lager nå. Forhåpentligvis noe mer spennende enn Donkey Kong Returns 3.

 

Metroid 3DS spinoffen skal visst være ganske bra utfra rapportene på messa, men det er selvsagt ikke noe sånt vi drømmer om.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...