Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Folk blitt vel påvirket av IGN hvor alle storspill som får under 8.0 bør man holde seg langt unna.

 

Sånn bør det være:

 

5 = middelmådig

6 = ok

7 = ganske bra

8 = bra

9 = veldig bra

10 = mesterverk

 

 

Wii U har bursdag i dag, nøyaktig ett år siden den amerikanske lanseringen.

 

Skal man oppsummere så langt har den gjort det veldig skuffende kommersielt sett hvis man sammenligner med Wii. Bare 4 millioner solgte konsoller og en veldig svak tredjepartstøtte hvor blant annet FIFA 14 glimrer med sitt fravær.

 

Nintendo selv har riktignok levert rimelig bra. Wind Waker HD, Pikmin 3, New Super Mario Bros. U, Monster Hunter 3 Ultimate og Lego City Stories er de eksklusive spillene som har fått bra kritikk.

 

Casualspill som NintendoLand og Wii Party U har ikke gjort det bra blant kritikere og publikum og man savner en virkelig killer-app.

 

Veien videre ser ut til å være enda færre AAA-spill fra store utgivere som EA, Acti og Ubi, men mange indiespill på trappene og Nintendo som kjører på med sine aller mest etterlengtede spill som nytt 3D Mario, Mario Kart, Smash Bros og Zelda. Kort sagt en nisjekonsoll for de som digger Nintendo sine klassiske serier og litt sære indiespill.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Happy birthday, Wii U!

 

http://wiiudaily.com/2013/11/happy-birthday-wii-u/

 

While details are still scarce, it really looks like we could be playing one of the best Mario games ever released by Nintendo.

 

In the review, the magazine notes how “Super Mario 3D World makes everyone else look like they had HD all wrong”

 

Official Nintendo Magazine Reviews Super Mario 3D World:

 

http://www.explosion.com/48380/official-nintendo-magazine-reviews-super-mario-3d-world-

post-272400-0-19428300-1384806822_thumb.jpg

post-272400-0-06375400-1384806904_thumb.jpg

Endret av PÃ¥inter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Benbjo: Får av en eller annen grunn ikke til å quote innlegget ditt, ei heller lime inn linker på denne pc-en. Satser på du leser denne likevel. Du kan sjekke ut ZombiU. Jeg storkoste meg med det spillet, men det kan være litt vanskelig. Har lest at det kan minne litt om Dark Souls, bare ikke like vanskelig. Du kan få det for 229,- på elkjop.no og 20 pund på zavvi.com. Ellers er det vel ikke så mye annet. Du kan sjekke ut Pikmin 3, men det har jeg ikke spilt. Er ikke helt min type spill.

Lenke til kommentar

Benbjo: Får av en eller annen grunn ikke til å quote innlegget ditt, ei heller lime inn linker på denne pc-en. Satser på du leser denne likevel. Du kan sjekke ut ZombiU. Jeg storkoste meg med det spillet, men det kan være litt vanskelig. Har lest at det kan minne litt om Dark Souls, bare ikke like vanskelig. Du kan få det for 229,- på elkjop.no og 20 pund på zavvi.com. Ellers er det vel ikke så mye annet. Du kan sjekke ut Pikmin 3, men det har jeg ikke spilt. Er ikke helt min type spill.

 

Jo, takk.

 

Gjorde et søk på metacritic og fant en aldri så liten liste:

 

Rayman Legends

WindWaker wii-make

Pikmin (kanskje, skeptisk)

New Super Mario Bros U / New Super Luigi U

The Wonderful 101

Sonic Lost World

 

I første omgang tenker jeg det blir de to øverste og nye Super Mario.

Lenke til kommentar

GAME REVIEW: “Mario 3D World”

Super Mario 3D World gets a ...... ...... ....(wahoo!)

Blasphemous as it may sound to fans of the original games, Super Mario 3D World is one of the best games in the history of the Mario franchise.

http://www.geek.com/review/review-super-mario-3d-world-1577533/

 

Mario 3D World er det første virkelig nye Mario. Med sin massen av nyhet, fører en uventet pust av frisk luft og bringer tilbake en av de viktigste serien i historien av videospill, for en gangs skyld, som beviser at du kan gjøre mye mer med mustachioed rørlegger som besatt prøve å forbedre formelen som har gjort ham kjent i fortiden.

http://www.wiitalia.it/2013/11/19/super-mario-3d-world-recensione/2/

Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...