Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Nintendo Could Be Forced to Discontinue the Wii U Next Year

Microsoft will steal Nintendo's core market
Unlike Sony, Nintendo can't afford to support a failing console
Ganske sterke påstander vil jeg si.
Nintendo har penger nok til å gå på en smell eller to de.

 

 

 

Responsen;

http://aussie-gamer.com/article/nintendo-article/nintendo-wont-forced-discontinue-wii-u-next-year/

 

Lite utklipp;

Both companies however have a secret weapon: huge cash hordes. Sony is sitting on $9.6 billion in cash, while Nintendo has about $10.5 billion. Nintendo has no debt and they can post a loss of $257 Million every single year for the next 60 years before they will have to go out of business.

Endret av Rottenspacehead
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

Gira på en 3DS XL. Noen plasser (utlandet) jeg kan få den billigere enn 1599,- som den går for her i Norge? Samme gjelder spill.

eneste jeg kan tenke meg er finn.ni eller qxl

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Hmm, hadde hovedsaklig lyst på pokemon heart gold, men klarer ikke finne det noen plasser. Tips til hvor jeg kan få tak i det?

Du burde prøve http://www.lukiegames.com, gameboy og ds spillene der er mye billigere enn i norge, har handlet gameboy - ds spill dere mange ganger

 

http://sortiment.no/no/pokemon/11444-pokemon-heartgold-ds-45496469726.html her er en norsk nettside hvor dem har spillet men det er langt dyrere enn på lukiegames. Fant også en svensk side hvor dem hadde spillet http://gameshop.se/nintendo-ds-nya-spel-pokemon-heartgold-version men det koster over 1234 så det blir vell for mye

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Nei. Nintendo er utrolig trege når det gjelder virtual console. De holder fortsatt på med å legge ut GB- og GBC-spill.

Lurer på hvor vanskelig det er for dem å legge ut et spill på ehsop egentilig?

Lenke til kommentar

Lurer på hvor vanskelig det er for dem å legge ut et spill på ehsop egentilig?

Det er to teorier:

1. Nintendo er trege fordi de ønsker at vi skal kjøpe spill som vi ellers ikke hadde kjøpt. Jeg heller mot denne teorien for å være helt ærlig.

 

2. Nintendo sliter med å få de emulerte versjonene av GBA- og DS-spill til å støtte suspend/resume og savestates.

Lenke til kommentar

Det er ikke de obskure titlene jeg ønsker meg i hvert fall, de er de klassiske spillene "de fleste" hadde og kjøpte..

 

Og det er det som jeg synes er så pussig, når emulering på PC, ja til og med på mobiltelefoner, så er det bare å ha en emulator og legge til 100-vis av ROMs, hvorfor kan ikke Nintendo "spy ut" sine titler!? De må da ha kompetente folk nok til dette.. Ikke tar de stor plass, ikke er de til stor belastning for servere, det er små, små filer, som de kan tjene grovt på.. Det er bare å legge ut titler som folk husker og er kjær i, så kjøper folk så det suser..

Lenke til kommentar

hvorfor kan ikke Nintendo "spy ut" sine titler!? De må da ha kompetente folk nok til dette.. Ikke tar de stor plass, ikke er de til stor belastning for servere, det er små, små filer, som de kan tjene grovt på.. Det er bare å legge ut titler som folk husker og er kjær i, så kjøper folk så det suser..

1. Rettigheter.

2. All HUD og input må gjøres på nytt for hvert spill for hver plattform.

3. Ansette folk til å gjøre det (eventuelt gjøre dette i stedet for nye spill)

4. Så må det gjennom QA. Emulering er ikke så trivielt du skal ha det. I motsetning disse andre emulatorene må nintendo stå ansvarlig og sørge for at det de selger faktisk fungerer.

Sikkert mye mer. Og så skal alle disse kostnadene forsvares og tjenes inn igjen. Det holder ikke å selge 1000 kopier liksom..

 

Nintendo har gitt ut flere titter allerede så hvis dette virkelig er noe de kan "tjene grovt på", vet nintendo det.

Endret av formkake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...