Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Skrevet

Problemet med den er at gamecube-kontrolleren er designet for folk med små hender og barn/ungdom, den er rett og slett vond å holde i for meg.

 

Det var jo dumt, selv har jeg ganske store hender og trives veldig godt med Gamecube kontrollen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det var jo dumt, selv har jeg ganske store hender og trives veldig godt med Gamecube kontrollen.

Jeg syns egentlig at Xbox 360-kontrollen kunne vært en 10% større også, så det er nok bare jeg som har store hender pailabber ;)

 

EDIT:

Når jeg holder 360-kontrollen komfortabelt møtes peke- og langefingrene mine.

Endret av arni90
Skrevet

Jeg syns egentlig at Xbox 360-kontrollen kunne vært en 10% større også, så det er nok bare jeg som har store hender pailabber ;)

 

EDIT:

Når jeg holder 360-kontrollen komfortabelt møtes peke- og langefingrene mine.

 

Hehe, hvor har du langfingrene da? Jeg har de på hver side av batteriboksen??

Skrevet

Spørs om ikke jeg holder kontroller på en litt rar måte - jeg bruker pekefingrene til både RB/LB og RT/LT - bruker ikke langfingrene til noe.

Smak og behag tilskriver jeg det :)

Skrevet

Digget bevegelseskontrollene i Twilight Princess! Gjorde spillet mye mer engasjerende, men enig i at det fint kunne vært valgfritt siden mange ikke likte det.

Skrevet (endret)

Jeg har begge utgavene NGC og Wii av Twilight Princess - spilte den på Wii sist, rett etter Skyword Sword, og likte Wii kontrollene veldig godt da. Spiller Wind Waker innimellom, og Gamecube kontrollen der er jo fantastisk å fekte sverd med :) Noen heftige kombinasjoner å ta til der.

 

Husker ikke helt hvordan Twilight Princess var med Gamecube kontrollen - men den ble kanskje litt "enklere" for å også fungere til Wii? Får hente den frem igjen snart :)

Endret av Mr_Spock
Skrevet

Digget bevegelseskontrollene i Twilight Princess! Gjorde spillet mye mer engasjerende, men enig i at det fint kunne vært valgfritt siden mange ikke likte det.

 

Enig. Begynte akkurat på TP her om dagen og man er mye mer inne i kampen når man sitter og veiver med hånden, litt som når man insinktivt dro kontrollen til siden for å hoppe lenger i Super Mario Bros.

 

Det er heller ikke så mange spill som har sverdkontroller av denne typen, så det ville vært kjedelig om også Zelda gikk tilbake til å bruke knappene. Jeg tenker litt på MGS: Revengeance nå som måtte vært perfekt med wiimotes.

Gjest Slettet-J0FoqSqMwq
Skrevet (endret)

-

Endret av Slettet-J0FoqSqMwq
Skrevet

Håper Nintendo lar oss velge mellom Wiimote+Nunchuk eller Gamepad i neste Zelda

 

Synes det å veifte kontrollen rundt er artig, men ikke i lengden.

Men liker å sikte med Wii remote myyyye mer enn å sikte med spake

 

Kontrollene var stort sett meningsløse i TP ja, og det ble mer slitsomt enn morro i lengden. Akkurat når det kommer til sikteteknikk som du sier, kommer kontrollen til sin rett.

Skrevet (endret)

De eneste Wii-spillene som virkelig har brukt wiimote+chuck til noe fornuftig er Wii sports, Red Steel 2, og No More Heroes 1+2. I NMH brukes de kun som finishers, men main attack er A-knappen og det funker dritbra.

Zelda Skyward Sword pusha voldsomt på denne direksjonale sverdfektinga si, men i realiteten var hele systemet meningsløst når man bare trengte å få inn en stun og så veive ivei som en tulling. Det funka halvveis på bosser som spesifikt telegraferte "Nå blokker jeg sidelengs, så da må du slå meg vertikalt!!!!"

 

Å bruke den metoden på trash-mobs var bare masse bortkasta tid.

Endret av Bytex
Skrevet

Eg synest det fungerte veldig godt i Skyward Sword og kan i grunnen ikkje tenke meg å gå tilbake til vanlege kontrollar i eit Zelda-spel. Det er klart, det fungerte ikkje perfekt, og dei gongane det ikkje fungerte følte eg alltid var på dei mest kritiske tidspunkt merkeleg nok, men eg trur ikkje det vil bli helt det same å gå tilbake til å berre trykke på A.

Skrevet

Jeg synes bruken av Wiimote i SMG2 er helt eksemplarisk. For meg var fps med Wiimote en åpenbaring. Å sitte med mus og tastatur er ikke like gøy lenger. Sånn sett følte jeg meg litt sviktet når Wii U tilsynelatende toner ned Motion Control.

 

Sverdkamp med Wiimote er vanskelig å få til av forskjellige grunner. Først og fremst fordi Wiimoten ikke stopper når sverdet blokkeres. Bevegelsen blir dekoblet.

Skrevet

Hehe ja, husker Red Steel, et av release-spillene til Wii. Der slåss man med sverd mot alle bossene, det var helt grusomt. Alle sverdkampene resulterte i "runking". Motion Plus var ikke kommet enda heller, så det var rimelig dårlig avlesning av håndbevegelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...