Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Restarte PC'n. Ofte må to ganger til. Skal sies jeg bruker eSata-tilkoblingen på PC, vet ikke om det har noe å si. Oppførselen er jo den samme når jeg bruker USB-koblingen på Wii U. Siden dette er den eneste eksterne harddisken jeg har erfaring med er jeg veldig forsiktig når jeg nå skal kjøpe ny, og ekstremt skeptisk til WD-modeller. Som sagt, tar gjerne i mot anbefalinger fra folk som har brukt ekstern harddisk over lang tid uten å oppleve de samme problemene.

 

Det høres ut som om det er noe feil med harddisken din. Western Digital MyBook skal fortsatt (som alle andre harddisker) være tilgjengelige i filsystemet til tross for at disken går i dvale. Har selv denne typen disk (modellen fra 2008 med USB, FireWire400 og eSATA) og den oppfører seg helt som forventet uten de problemene du beskriver.

Lenke til kommentar

Noen som vet om et billig sted å finne Gamecube minnekort? Jeg fant noen på Amazon, men der skulle de ha flere hundre kroner bare i frakt for å sende den lille plastbiten til meg. Så prøvde jeg eBay og fikk presentert 150 USD i frakt for 2x minnekort!! Man skulle tro Norge var det minst tilgjengelige stedet på kloden -.-

Endret av XE800
Lenke til kommentar

Noen som vet om et billig sted å finne Gamecube minnekort? Jeg fant noen på Amazon, men der skulle de ha flere hundre kroner bare i frakt for å sende den lille plastbiten til meg. Så prøvde jeg eBay og fikk presentert 150 USD i frakt for 2x minnekort!! Man skulle tro Norge var det minst tilgjengelige stedet på kloden -.-

 

MINNEKORT - NINTENDO WII, GAME CUBE - 128 MB

http://www.mytrendyp...wii-10018p.html

 

http://sortiment.no/...-card-16mb.html

 

http://www.24hshop.no/nb-NO/nintendo-minnekort-128mb-wii-p-18549.aspx?utm_source=kelkoo&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkoo

Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar

Noen som vet om et billig sted å finne Gamecube minnekort? Jeg fant noen på Amazon, men der skulle de ha flere hundre kroner bare i frakt for å sende den lille plastbiten til meg. Så prøvde jeg eBay og fikk presentert 150 USD i frakt for 2x minnekort!! Man skulle tro Norge var det minst tilgjengelige stedet på kloden -.-

 

Rundt kr 40,- inkl frakt:

 

http://dx.com/p/128mb-gamecube-memory-card-compatible-with-wii-4417

 

Dx kan bruke litt tid, kan lett ta minst et par uker om ikke mer.

Lenke til kommentar

DX tar alt fra 3 uker til 3 måneder, så du bør ikke ha det travelt..men de har gratis frakt i det minste.

 

Bestilte noen mobildeksler + 2 hdmi-kabler derfra, dekslene kom etter 3 uker, den ene kabelen kom en uke senere og den andre kom aldri.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Takk for tips, endte opp med det fra DX grunnet uslåelig pris og gratis frakt. Har det ikke travelt.

 

Spilte endelig litt Wii U igjen i går, rundet Mighty Switch Force Hyper Edition som faktisk var et meget bra spill på eshopen. Kan anbefales for de som er klar for noe å spille på støvsamleren!

 

Støvsamler? :S Hvordan kan en Wii U samle støv med slike fantastiske spill som Monster Hunter, ZombiU (nettopp begynt å spille, elsker atmosfæren) og Zen Pinball 2?

Lenke til kommentar

Støvsamler? :S Hvordan kan en Wii U samle støv med slike fantastiske spill som Monster Hunter, ZombiU (nettopp begynt å spille, elsker atmosfæren) og Zen Pinball 2?

 

Fok har ulik smak vet du :) Min har blitt en støvsamler foreløpig, men satser på at det vil ta seg opp etterhvert. Monster Hunter spilte jeg på Wii (enig i at det er glimrende), ZombiU virker ok og skal skaffes etterhvert, mens Zen Pinball 2 - eh slike spill går det vel 100 på dusinet av. Er en del bra spill på eshopen dog, og den kampanjegreien for Famicoms 30-årsdag er jo fantastisk. F-Zero til to kroner er sannsynligvis det beste spillkjøpet jeg noensinne har gjort - til tross for at jeg eier spillet orginalt til Snes i tillegg. Men alt i alt, så langt hat Wii U sin åpning vært på N64-nivå for meg - altså ekstremt laber. Får satse på at det bedrer seg etterhvert!

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Wii U er en katastrofe i kjent Nintendo stil ja, har vel enda ikke fullført ZombiU, men det kommer egentlig av at jeg har vært rimelig lei spilling siste halve året. Konsollen har ikke vært brukt siden før jul tror jeg.

 

Tomb Raider ble en vekker for meg , og nå Bioshock så kanskje jeg bør smi mens jernet enda er varmt?:p Men vegrer meg egentlig for å slå på konsollen, da alt er så ubrukelig tregt. Så den oppdateringen kan ikke komme raskt nok.

 

 

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Zen Pinball 2 - eh slike spill går det vel 100 på dusinet av.

 

Nei, tror ikke det er så mange som er som Zen 2. Nå har jeg ikke prøvd det originale Zen Pinball, men oppfølgeren er ihvertfall ganske spesiell i forhold til noe jeg har prøvd før. Noen av brettene er veldig intrikate. Epic Quest-brettet f.eks. er som en blanding av RPG og flipper. Her brukes flipper-mekanismene til å låse opp og bekjempe monstre, du går opp i level (og møter nye monstre) og kan dessuten beholde rustninger og våpen som du finner i en spilløkt til senere økter.

 

De forskjellige brettene (og det er mange av dem, med flere under utvikling) er i tillegg veldig forskjellige seg i mellom og har en drøss unike aspekter hver seg. Det er også skikkelig gjennomførte rankinglister, hvor du kan se din posisjon i hele verden, i landet ditt eller bare blandt vennene dine. Brukte altfor mye av påsken på dette spillet, og når jeg endelig nådde norsktoppen på et av brettene klarte selvsagt bruttern å knuse meg fullstendig like etterpå. Nå venter jeg bare på helg så jeg får tid til å vinne tilbake tronen :)

Lenke til kommentar

Wii U er en katastrofe i kjent Nintendo stil ja, har vel enda ikke fullført ZombiU, men det kommer egentlig av at jeg har vært rimelig lei spilling siste halve året. Konsollen har ikke vært brukt siden før jul tror jeg.

 

Tomb Raider ble en vekker for meg , og nå Bioshock så kanskje jeg bør smi mens jernet enda er varmt? :p Men vegrer meg egentlig for å slå på konsollen, da alt er så ubrukelig tregt. Så den oppdateringen kan ikke komme raskt nok.

 

Er uenig i at det er i "kjent" Nintendo-stil. Både de relativt nye plattformene Wii og DS er blant de beste som noengang er gitt ut, Nintendo eller andre, men både 3DS og Wii U sliter med få spill og en haug med andre problemer dessverre.

 

Synes ellers Tomb Raider og Bioshock representerer en ganske trist fremtid for spillmediet. Begge er definitivt gode spill, men de er også kreativt bankrupte gameplay-messig, og der Bioshock ville vært et betydelig mer interessant spill med mindre shooting og mer adventure-elementer, virker utviklerne til Tomb Raider bare totalt blottet for selvtillit med den sinnsyke økningen i vold som spillet bidrar med. At begge to til tross for mangfoldige millioner i salg har tapt penger, er bare toppen av kransekaken. Nintendo har fucket opp mye med Wii U - men jeg er slett ikke sikker på at fremtiden ser spesielt mye lysere ut for de andre etablerte spillerne i denne delen av spillbransjen - til det er kreativiteten nå for fjern og budsjettene for høye.

Lenke til kommentar

Det er helt klart urovekkende dette med forventningene rundt salgstallene til TR, det solgte jo tross alt veldig godt. Økte utviklerkostnader til neste generasjonskonsollene tror jeg ikkje blir særlig mindre heller. Nå vil jo PS4 og Xbox X være bedre å utvikle for, da utviklerene slipper port-helvetet i fra sony sin obskure arkitektur, så sånn sett er det nok en lettelse for utviklerene. Men så stiller jeg jo spørsmål om 3.parts støtten til Wii U, med sin svake hardware og hvorvidt interessen for denne konsollen vil vedvare. Forventer selvsagt at salget vil øke i takt med at Nintendo kommer med sine blockbustere, men om det vil være nok gjenstår å se. Føler kanskje det blir litt som Wii om igjen når det kommer til dette. Men jeg håper jeg tar feil.

 

Nintendo har gjort så mye dumt rundt Wii U lanseringen, at jeg rett og slett ikke fatter og begriper hva som skjer i gangene der. Komplett forvirring over hva konsollen er for noe, kontrollen virker ikke å ha noen slagkraft på samme måte som Wiimoten hadde i sin tid. Og lanseringen av en nedstrippet Wii som ikke ligner grisen, hjelper neppe på. Hele presentasjonen til konsollen var hastverk arbeid, uten å overbevise på noen måter. At den endelig var på nivå med PS3 og 360 grafisk blir vel også raskt sett på som en ulempe, og en repeat av Wii.

 

Jeg stiller meg egentlig tvilende til denne konsollens levetid, og at det blir en konsoll "kun" for Nintendo fans. Men de er det jo heldgivs mange av :)

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig med omtrent alt du skriver Mala. Slik det ser ut nå, så blir Wii U en ny Gamecube, det vil si en konsoll for de hardeste Nintendo-fansene, men med meget begrenset relevans i det større bilde - og tredjepartsstøtten ser også ut til å bli vesentlig dårligere enn både Gamecube og Wii hadde - hva som skjer i Nintendo nå, hva planen deres er og om de overhodet har noen plan skulle vært interessant å vite.

 

Tomb Raider solgte ikke til foventningene. Har Square Enix bekreftet, til tross for shipment-nummere mellom 3 og 4 millioner. At det ikke solgte til forventningene, betyr mest sannsynlig at spillet ahr tapt penger.

 

Når det kommer til Bioshock Infinite er det definitivt for tidlig, men de første tallene fra UK er inne, og Infinite gjør det svakt bedre enn Bioshock 2 (som vi husker ble sett på som en salgsskuffelse). Det er bare et marked, og det er enda veldig tidlig, men det lille vi vet ser altså ikke bra ut. Men jeg overdrev litt ovenfor der, skal innrømme det. Vi vet mer om noen uker!

 

Jaja, i disse tider må selv jeg spille shootere, så spiller det orginale Halo igjen - litt av et spill det var!

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...