Jump to content
Kakeshoma

ArmA 3 - Diskusjon

Recommended Posts

Men det bør ikke brukes ren ragdoll i ArmA III. Ren ragoll ser dumt og urealistisk ut i slike spill, se f.eks på Skyrim som i tillegg har en del bugs i fysikken. Brothers in Arms har en grei "dubbet ned" ragdoll hvor i tillegg armer og bein flyr av. ;)

Share this post


Link to post

Men det bør ikke brukes ren ragdoll i ArmA III. Ren ragoll ser dumt og urealistisk ut i slike spill, se f.eks på Skyrim som i tillegg har en del bugs i fysikken. Brothers in Arms har en grei "dubbet ned" ragdoll hvor i tillegg armer og bein flyr av. ;)

 

Hvis jeg fikk velge så hadde jeg helst sett en implementering slik som i Shogun 2 når enheter blir drept av bueskyttere, det er en fin blanding av ragdoll og animasjoner.

Share this post


Link to post

Jeg tror du skal jobbe hardt for å trykke Arma ned i en konsoll(pr dags dato). OPF var utgitt i 2001 og xbox utgaven kom i 2005.

 

 

 

Mange vil være uenige, men jeg akkurat den delen burde bli mer lik BF3.

Hva mener du. Fysikken i BF3 er jo helt på tryne... Du kan stå stille i luften med et jager fly, kjøre sidelengs med det som et helikopter(og da snakker jeg ikke om F35). Tanksen sladder rundt som om den veide 2gram. Dog .. kul sladding på buggy, litt teit på tanks.

 

Det vi har sett av videoer er pre-pre-pre alpha, jeg tipper at de kommer til å utnytte phys-x og Real Virtuality grundig, det er tross alt et fullblods PC spill.

 

 

Dessuten så håper jeg de holder spillet kompromissløst og følger serien og spillerne som allerede liker spillet, og ikke blir noen "sell-outs".

 

Fysikken på personene til BF3 er ikke på tryne, realistisk eller ei, det funker ihvertfall. Animasjonene og flyten er der, nødvendigvis trenger ikke Arma å bli likt, men nå er det ihvertfall helt på tryne i andre enden. Tanks, heli og fly funker greit i Arma, biler og motorsykler og lignende funker dårlig. Om BF3 ikke er realistisk på det punktet om hvordan bilene oppfører seg, så vil jeg si at Arma overhodet ikke egentlig er mer realistisk, for bilene er umulig å styre slik en bil skal styres.

 

Ei heller hadde det ikke gjort noe om Arma hadde arvet ødeleggelsemomentene fra BF3, dog skal det ha credz for at du kan skyte ned huset, om ikke i deler så ihvertfall rett ned :)

Edited by MrLG

Share this post


Link to post
Annonse

Nå har de annonesert at ToH sine flymodeller skal implementeres.

De har ordnet andre løsninger i beta-patcher angående styring.

Ragdoll kan være kult.

 

Men det er vel liten mulighet til å finne ut hva de har implementert før man ihvertfall får teste pre-release eller selve utgivelsen.

Er ganske spennende å se hva de kommer til å levere.

Share this post


Link to post

Nå har de annonesert at ToH sine flymodeller skal implementeres.

De har ordnet andre løsninger i beta-patcher angående styring.

Ragdoll kan være kult.

 

Men det er vel liten mulighet til å finne ut hva de har implementert før man ihvertfall får teste pre-release eller selve utgivelsen.

Er ganske spennende å se hva de kommer til å levere.

 

hva er toh? `kan du lage en link til bilde av modelene?

Share this post


Link to post

Nå har de annonesert at ToH sine flymodeller skal implementeres.

De har ordnet andre løsninger i beta-patcher angående styring.

Ragdoll kan være kult.

 

Men det er vel liten mulighet til å finne ut hva de har implementert før man ihvertfall får teste pre-release eller selve utgivelsen.

Er ganske spennende å se hva de kommer til å levere.

 

hva er toh? `kan du lage en link til bilde av modelene?

Toh = take on helicopters, hellysim basert på Arma 2. Når han sier flymodeller mener han sikkert måten helikopterene flyr i lufta.

Share this post


Link to post

Hvordan de styres mener du ? At dem tar med seg ToH simuleringen inn i Arma liksom? Da vil det bli vanskeligere å fly da, mtp start up og rutine for å få dem igang + hvordan ToH oppfører seg ift Arma.

Share this post


Link to post

Grafikken fremstår som noe av det beste jeg har sett. Håper ikke spillet ødelegges av mange bugs og dårlig AI. Det har vel nærmest blitt en vane ved lanseringen av denne serien.

Share this post


Link to post

Ser ikke akkurat for meg at det blir så enkelt å lage god AI under vannet.

 

Nei tror nok dette kan bli et problem, BI er liksom ikke kjent for og ha fullstendig finpuset AI til releasen av spillene sine

Share this post


Link to post

Den er heller ikke fullstendig finpusset flere år etter at spillet er utgitt. Kan i det hele tatt AI kjøre biler i ArmA 2 nå? Har ikke prøvd å lenge.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...