Jump to content
Kakeshoma

ArmA 3 - Diskusjon

Recommended Posts

 

Du mener AI er smartere i BF, Call of Duty, Medal of Honor osv? :!:

Som jeg sier, community mods er en stor del av ArmA serien, og det finnes flere hundre av dem.

 

Synes du AI er for dum/dårlig? Installer Zeus AI modden.

 

Takk for tipset, skal teste den!

 

Det jeg mener er at PVP er for stivt i spillet. Og Evoulution server blir litt for dølt igjen på grunn av AI. Men smaken er som baken. Jeg kunne tenkt meg ett ArmA3 som var litt mer "spillbart", med en ny serverbrowser, lettere tilgang til å komme raskt igang å spille.

Og litt bedre flyt i våpenkontroll, ArmA slik det er idag er stivere enn virkeligheten.

 

Bedre "flyt" i PVP, og bedre AI til PVE.

 

Jeg trenger ikke en futuristisk setting, der jeg kan skyte en kar med 50 skudd, så bruke uniformen hans til å infiltrere basen hans. Vennene i laget til han jeg akkurat skøt, reagerer ikke på ett ukjent tryne med 50 skuddhull og blod over hele uniformen. Dette har ingenting med simulator eller realisme og gjøre. Og er ett blindspor for BIS.

Share this post


Link to post

Tipper jeg har brukt 3-400 timer på OFP og ArmA serien.

Av dette har jeg brukt ca 30 minutter på singleplayer/campaign delen.

Jeg er heller ikke å "leter" etter servere når jeg spiller MP, så vet heller ikke hvor bra/dårlig dette fungerer.

Jeg spiller sammens med 10-20 likesinnede på egen server til faste tider.

Her velger vi til enhver tid selv hva slags mods/addons som skal kjøres.

 

Når det gjelder realisme så er det ingenting som kommer i nærheten av ArmA uansett hvordan du vrir og vender på det.

Når det er sagt, er det fortsatt et spill, og slik skal det også være. Smaken er som baken, noen liker arkade FPS, noen liker ArmA.

Edited by El Fantasma

Share this post


Link to post

Når det gjelder realisme så er det ingenting som kommer i nærheten av ArmA uansett hvordan du vrir og vender på det.

 

Med "du" går jeg ut ifra du mener meg. Jeg har ikke sagt noen ting om at andre har bedre realisme enn Arma, så prøv å holde tunga beint i munnen.

 

Og BTW, du er ikke den eneste som har spilt med nopryl.

Edited by PoWerFeeD

Share this post


Link to post
Annonse

Når det gjelder realisme så er det ingenting som kommer i nærheten av ArmA uansett hvordan du vrir og vender på det.

 

Med "du" går jeg ut ifra du mener meg. Jeg har ikke sagt noen ting om at andre har bedre realisme enn Arma, så prøv å holde tunga beint i munnen.

 

Og BTW, du er ikke den eneste som har spilt med nopryl.

 

Med "du" så mener jeg "man". Altså generellt.

Og nei, er mange som har spiller og som har spillt med oss! :)

Share this post


Link to post

Er AI fremdeles dum med nyeste patch? Er lenge siden jeg prøvde ArmA II sist. Uansett blir det litt feil å sammenligne ArmA med CoD og Battlefield. Tror nok at ArmA har en litt mer kompleks AI enn disse andre spillene.

Share this post


Link to post

AI tweakes kontinuerlig, mye i de siste beta patchene.

 

[83759] Fixed: AI not engaging through glass and other penetrable surfaces.

[83721] Fixed: AI no longer seeing through dense grass.

[83544] Improved: AI skill settings in difficulty options easier to use.

[83530] Improved: Soldier movement more natural when doing "scan horizon".

[83496] Changed: AI reactions to close threats more reliable - danger FSM event DCFire is sent only when unit not in the combat mode yet.

[83471] Fixed: AI units often not engaging close enemies.

[83077] Improved: AI considering threats uphill from it a bit more when planning a path.

 

Dette er bare noe av hva de har gjort de siste beta patchene.

Share this post


Link to post

Er AI fremdeles dum med nyeste patch? Er lenge siden jeg prøvde ArmA II sist. Uansett blir det litt feil å sammenligne ArmA med CoD og Battlefield. Tror nok at ArmA har en litt mer kompleks AI enn disse andre spillene.

 

 

Tja nå vet jeg ikke helt hva jeg synes om AIen i Arma egentlig, jeg kan i enkelte tilfeller f.eks fint ligge oppi en skog nedi noe gress og være helt kamuflert, fyre av et sniperskudd, og soldatene oppdager meg lite lett som om jeg skulle vært en gedigen blinkene lampe, når jeg reelt sett er like lett å finne som en nål i en høystokk.

 

AIen er til tider urealisisk og for vanskelig for mange til at det blir morro.

Share this post


Link to post

Ja, og for meg så virker det som om BIS jobber ganske mye med akkurat dette.

Derfor bl.a

[83721] Fixed: AI no longer seeing through dense grass.
og
[83759] Fixed: AI not engaging through glass and other penetrable surfaces.

 

Dette betyr langt ifra at AI er eller vil bli perfekt.

Som AI forøvrig aldri kommer til å bli, da dette fortsatt er snakk om et spill.

Edited by El Fantasma

Share this post


Link to post

hihi

 

BIS sine spill er fulle av bugs...enkelt og greit, men jeg sliter med å finne noen andre som faktisk jobber med å rette feil i veldig gamle spill.

De har jo til og med rettet feil i Armed Assault. Så kan man såklart argumentere med at andre spill er mere ferdig når de slippes.

Ja og det er de sikkert også, side de har et området å bevege seg på som er lik en skoeske og kampanjene er helt strømlinjeformet og uten muligheter for å løse oppgaven på en annen måte enn det spillutvikler har bestemt.

 

Uansett, alle bug-fiksene og beta-patchene for A2 er for å teste ut ny funksjonalitet i A3.

Pathfinding og AI-tweaks er høyt oppe på lista til BIS for tiden. Slik at A3 skal bli et best mulig spill for de som liker denne typen spill.

Men, BIS har også sagt at de bugs / tweaks som community stemmer på mest, er de som vil fikses på først. Ergo er det community som egentlig bestemmer litt hva som skal fikses.

 

Da er det jo ikke alltid at community er enig med deg (generell form) når det gjelder hva som er viktig.

Men hvis man ikke stemmer eller ikke sier i fra, men sitter på rompa hjemme i godstolen, så blir heller ikke de feilene som du (generell form) synes er viktige, fikset.

 

Denne typen spill kommer nok aldri til å kunne sammenlignes med f.eks. BF-serien eller CoD. Rett og slett fordi veldig mange liker at man kan gå inn å ta et 10 minutters spill og så logge av igjen. De andre seriene er ofte actionfyllte og velkjente brett. Ergo blir det mye enklere for de fleste å være "sniper" eller "helikopterpilot" i et spill som ikke krever så mye av oversikt.

 

BIS har ikke funnet den perfekte formelen enda, ikke sikkert de gjør det noen gang heller, men jeg appeleres av at jeg kan få lov til å prøve meg på den taktikken jeg vil og ikke være begrenset av at man skal gå en viss vei.

De andre spillseriene er drit bra på det de gjør. La BF og CoD fungere for de som liker det og la A-serien fungere for de som liker det.

 

Ingen vits å krangle da det er vidt forkjellige spillmåter og de trenger ikke ekskludere hverandre. Man kan faktisk spille begge deler....

Edited by NoBrainer

Share this post


Link to post

Flashpoint og ARMA er helt klart en av mine sttørste favorittserier. BS fyller på mange måter en nisje som få andre gjør, og det gjør det veldig bra. Alikevell synes jeg hvermen ARMA1 eller 2 har en like interesang historie og stemning som gamle Flashpoint. Singleplayeren der var såppas bra at jeg fortsatt kan ta ett par gjennomspillinger.

Share this post


Link to post

Masser av info om ArmA 3s utvikling utover 2012 + nye bilder i dag :)

 

After several months of radio silence - packed full of development and hard work - I'd like to outline some of our plans for 2012. It's been extremely rewarding to see how well things are moving forward, and, over the forthcoming year, we would like to share our progress with you on a more regular basis.

 

Recently, many new faces - from both other Bohemia Interactive studios and outside our company - have joined our team, which has significantly strengthened our development as a whole. It makes Arma 3 the largest ever project undertaken by Bohemia Interactive. Their experience, enthusiasm and excitement has been a welcome addition and is already paying back major dividends. An official 'welcome to the war', guys!

 

Looking forward, this year we're proudly showcasing our work at both E3 (June 5-7) and Gamescom Cologne (August 16-19). If you have the time, please come along and meet us to experience what we've managed to achieve so far, and get a sense of what's still to come. Of course, we'll set out more detailed information about our attendance closer to the time.

 

 

Following E3, we plan to open up the game to our players. This process starts with the release of a playable build of Arma 3. We call it the 'Community Alpha'. It's intended to enable people who'd like to try the game early on in development help us to shape it up - and make Arma 3 the greatest release of the series. Ours is a large and complex game - being developed by a relatively small team - so we really appreciate your opinions, thoughts and feedback.

 

The Community Alpha will be quite limited in terms of the assets it includes, with the goal of providing enough content to experiment with the brand new bits of gameplay and technology. It also enables our passionate community to prepare their mods for the very latest version of the Real Virtuality engine. Then, later on in the year, we'd like to open up our game up even further with a more extensive beta program. The exact details, however, we intend to set out closer to their launch.

 

As you may have recently picked up on, we plan to delay the full Arma 3 release. With this additional time, we're focused upon creating a feature-rich, polished, and bug free experience. For us, it all comes down to delivering a quality product. We've achieved a great deal, but we don't want to rush things at the expense of what we finally deliver.

 

DirectX 10/11 has been implemented. PhysX is working - particularly, rag-doll animation looks really impressive! The UI is undergoing a redesign, with the focus upon improved usability. Indeed, ease of use, and particularly accessibility, has been an entire goal in itself. We've heard your feedback, and we want to make the game easier to learn for those new to the game, without sacrificing anything that makes our game unique. We have reworked our animations using completely new motion capture recordings. The result is the most realistic animations ever achieved in the series, as well as additional gameplay features.

 

The visuals and graphics, such as color, lighting, and effects - are quite breathtaking and a massive leap forward for the series. The scale of the map truly cannot be comprehended from the screenshots... it is HUGE, vastly beyond anything seen previously. Last, but certainly not least, we are committed to delivering you a slick and rock-solid multiplayer experience. You can already experience some of the low-level fixes and optimisations brought about by the major release of Patch 1.60 for Arma 2 Operation Arrowhead, and Multiplayer will be something we're keen to talk about as development continues.

 

 

We have adhered to a strong focus upon backward compatibility throughout the development, meaning we (and of course even you) are in a position to get older assets into A3 very quickly, just with few tweaks here and there. There are, of course, the new features which would require additional settings.

 

Looking at our previous work, the fidelity of the British Armed Forces units was the foundation for work on character models in Arma 3, which are of a quality far surpassing what we've created before. While technologies like shotgun dispersal in Private Military Company helped to provide a platform for the implementation of things like mines and explosives in A3. Take On Helicopters, meanwhile, goes from strength to strength with recent updates and the forthcoming 'Cougar' patch and Hind DLC. Various new technologies at work in Arma 3 - like volumetric clouds - are on display in this game, and of course, we'd recommend to take a look at all of these great games to get a flavour of what's yet to come.

 

I'm really looking forward to sharing with you the results of our development. To kick things off, we're in the process of putting together a couple of developer's blogposts starting with sound recordings and our field trip to Limnos. You can see the brand new screenshots we've made available, which give a flavour of the developments we're making. Nothing is more rewarding for us than working and getting involved with people from the community who are as excited about the game as we are. I look forward to keeping you informed about our development as often as possible!

 

Daniel Musil

 

Bilder:

 

Arma3_screenshot_1202_26.jpg

Arma3_screenshot_1202_22.jpg

Arma3_screenshot_1202_27.jpg

Arma3_screenshot_1202_18.jpg

Arma3_screenshot_1202_20.jpg

Arma3_screenshot_1202_10.jpg

 

Saus: http://bistudio.com/english/company/developers-blog/285-scanning-the-horizon-arma-3-in-2012

Share this post


Link to post

Flott og se at de involverer communityet sitt da dette har alltid vært noe BIS har vært ekstremt flinke til. Kudos for at de også ser ut til fortsette med støtten for modding. Gleder meg :)

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...