Jump to content
Kakeshoma

ArmA 3 - Diskusjon

Recommended Posts

De får bare ta seg tid med dette spillet. BIS oppdaterer og finjusterer spillene sine lenge etter utgivelse, men det er kun fordi det er såpass mange feil ved lansering. Det blir feil å være betatester for et spill man har betalt full pris for.

Share this post


Link to post
Annonse

I tillegg må de forbedre AI på diverse kjøretøy. At kjøretøy krasjer inn i hverandre og kjører utenfor veien har vært et stort problem i alle spillene i serien. Vet ikke om dette er fikset etter ekstremt mange patcher etter utgivelse av ArmA II, men sist jeg sjekket var problemene der fremdeles.

Share this post


Link to post

Er derfor de legger opp til grundig betatesting allerede etter E3. Kan ikke bli annet enn bedre denne gangen når det gjelder bugs.

 

Blir det åpen beta testing for publikum etter E3 i år?

Share this post


Link to post

Following E3, we plan to open up the game to our players. This process starts with the release of a playable build of Arma 3. We call it the 'Community Alpha'. It's intended to enable people who'd like to try the game early on in development help us to shape it up - and make Arma 3 the greatest release of the series. Ours is a large and complex game - being developed by a relatively small team - so we really appreciate your opinions, thoughts and feedback.

 

The Community Alpha will be quite limited in terms of the assets it includes, with the goal of providing enough content to experiment with the brand new bits of gameplay and technology. It also enables our passionate community to prepare their mods for the very latest version of the Real Virtuality engine. Then, later on in the year, we'd like to open up our game up even further with a more extensive beta program. The exact details, however, we intend to set out closer to their launch.

Scanning the horizon: ArmA 3 in 2012

 

Community Alpha først, mest sannsynlig for de som har Arma 2 og/eller ArmA 2: Operation Arrowhead. Og så, senere på året, kommer den åpne* betaen.

 

*(Faktisk litt usikker om den er åpen, men siden de ikke kaller den 'community beta', så antar jeg den er åpen)

Edited by Colossus

Share this post


Link to post

Jeg klarer forsatt ikke å like "styringen" i Arma 2, ser den er lik i 3ern. Styringen av biler, motorsykler og personer skal liksom være realistisk, men for meg blir det for rart, det flyter liksom ikke helt og det ødelegger opplevelsen.

 

Mange vil være uenige, men jeg akkurat den delen burde bli mer lik BF3. Sånn det er nå funker ihvertfall ikke, selvom det skal være "realistisk".

Share this post


Link to post

Jeg klarer forsatt ikke å like "styringen" i Arma 2, ser den er lik i 3ern. Styringen av biler, motorsykler og personer skal liksom være realistisk, men for meg blir det for rart, det flyter liksom ikke helt og det ødelegger opplevelsen.

 

Mange vil være uenige, men jeg akkurat den delen burde bli mer lik BF3. Sånn det er nå funker ihvertfall ikke, selvom det skal være "realistisk".

 

Helt enig på dette punktet, men er klar over at det må være utrolig vanskelig for BI og få til en god kombinasjon av realisme vs gameplay. Selv dette er helt opp til den enkelte hva du foretrekker så tror det blir ganske vanskelig og gjøre alle fornøyde.

Share this post


Link to post

Jeg klarer forsatt ikke å like "styringen" i Arma 2, ser den er lik i 3ern. Styringen av biler, motorsykler og personer skal liksom være realistisk, men for meg blir det for rart, det flyter liksom ikke helt og det ødelegger opplevelsen.

 

Mange vil være uenige, men jeg akkurat den delen burde bli mer lik BF3. Sånn det er nå funker ihvertfall ikke, selvom det skal være "realistisk".

 

Helt enig på dette punktet, men er klar over at det må være utrolig vanskelig for BI og få til en god kombinasjon av realisme vs gameplay. Selv dette er helt opp til den enkelte hva du foretrekker så tror det blir ganske vanskelig og gjøre alle fornøyde.

 

Jeg vet, og helt ærlig vet jeg ikke om en bra løsning, kun det at den som er nå ihvertfall ikke funker bra nok! :)

Share this post


Link to post

Syns bilene er ganske bra, spesielt med tanke på styringen.

I ArmA må du faktisk snu rattet helt om du skal svinge fra venstre til høyre, mens i andre spill bytter hjulene side på et millisekund...

Share this post


Link to post

Syns bilene er ganske bra, spesielt med tanke på styringen.

I ArmA må du faktisk snu rattet helt om du skal svinge fra venstre til høyre, mens i andre spill bytter hjulene side på et millisekund...

 

Godt eksempel på at det ikke er lett å inngå ett kompromiss mellom de forskjellige spillergruppene. Er ikke så lett og komme med en fasit når det ikke finnes noe rett svar

Edited by Comic Sans

Share this post


Link to post

Hvorfor kom OfP på Xbox og ikke ArmA serien?

 

Du snakker kanskje om Dragon Rising og Red River?

Det var spill utviklet av Codemasters som tok med seg navnet Operation Flashpoint da de skilte veier med Bohemia. Codies var utgiver for Op Flashpoint.

Share this post


Link to post

Nei, jeg mener at orginale Operation Flashpoint kom til den første utgaven av Xbox. Dragon Rising og Red River har jeg holdt meg langt unna ettersom spillene ser ut til å suge baller i forholde til de spillene som BIS lager. :)

Share this post


Link to post

Jeg tror du skal jobbe hardt for å trykke Arma ned i en konsoll(pr dags dato). OPF var utgitt i 2001 og xbox utgaven kom i 2005.

 

 

 

Mange vil være uenige, men jeg akkurat den delen burde bli mer lik BF3.

Hva mener du. Fysikken i BF3 er jo helt på tryne... Du kan stå stille i luften med et jager fly, kjøre sidelengs med det som et helikopter(og da snakker jeg ikke om F35). Tanksen sladder rundt som om den veide 2gram. Dog .. kul sladding på buggy, litt teit på tanks.

 

Det vi har sett av videoer er pre-pre-pre alpha, jeg tipper at de kommer til å utnytte phys-x og Real Virtuality grundig, det er tross alt et fullblods PC spill.

 

 

Dessuten så håper jeg de holder spillet kompromissløst og følger serien og spillerne som allerede liker spillet, og ikke blir noen "sell-outs".

Edited by Green_Monster

Share this post


Link to post

Jeg tror du skal jobbe hardt for å trykke Arma ned i en konsoll(pr dags dato). OPF var utgitt i 2001 og xbox utgaven kom i 2005.

 

 

 

Mange vil være uenige, men jeg akkurat den delen burde bli mer lik BF3.

Hva mener du. Fysikken i BF3 er jo helt på tryne... Du kan stå stille i luften med et jager fly, kjøre sidelengs med det som et helikopter(og da snakker jeg ikke om F35). Tanksen sladder rundt som om den veide 2gram. Dog .. kul sladding på buggy, litt teit på tanks.

 

Det vi har sett av videoer er pre-pre-pre alpha, jeg tipper at de kommer til å utnytte phys-x og Real Virtuality grundig, det er tross alt et fullblods PC spill.

 

 

Dessuten så håper jeg de holder spillet kompromissløst og følger serien og spillerne som allerede liker spillet, og ikke blir noen "sell-outs".

 

Har spilt både arma 1 og 2 litt her og der og ankepunktet er at alt skal være så sært vanskelig tilgjengelig, man kan streamline Intefacen mye mer uten å miste dybden. Ikke så clunky animasjoner, for meg ødelegger det voldsomt dessverre. Det burde være mulig og ikke ha en interface som faktisk er nesten den samme som siden arma1 litt innovasjon burde være mulig. Mange avb alternativene du trykker igjennom blir aldri brukt osv.

Edited by Zimmerh

Share this post


Link to post

Jeg skulle gjerne sett bedre fysikk i ArmA II. Forhåndsbestemte dødsanimasjoner når man blir skutt føles litt gammeldags. Det burde bli brukt en realistisk ragdoll f.eks den som brukes i nyeste Far Cry.

Share this post


Link to post

Ragdoll er vel bekreftet, og det er også ny motion-capture animasjoner :) Tror man må huske på at det er et indie studio og ikke et konsern som EA, det er et forholdsvis lite team som jobber på en stor utgivelse.

Share this post


Link to post

Jeg klarer forsatt ikke å like "styringen" i Arma 2, ser den er lik i 3ern. Styringen av biler, motorsykler og personer skal liksom være realistisk, men for meg blir det for rart, det flyter liksom ikke helt og det ødelegger opplevelsen.

 

Mange vil være uenige, men jeg akkurat den delen burde bli mer lik BF3. Sånn det er nå funker ihvertfall ikke, selvom det skal være "realistisk".

 

 

 

I de nyeste betapatchene har de gått tilbake til OFP styringen hvor bilen svinger dit du sikter med musa, og dette blir sikkert med i A3 også.

 

A2 styringen før dette var faktisk veldig bra til ratt og pedaler, men hvor mange er det som bruker det i A2?laugh.gif

Jeg oppdaget dette i et klanspill når jeg skulle være dedikert Strykersjåfør, og koblet på G25 rattet, det gjorde kjøringen morsommere. Jeg mistenker at grunnen til dette er at de har lånt litt kode fra VBS, hvor de veldig ofte bruker ratt og pedaler.

Edited by -sparks-

Share this post


Link to post

Har spilt både arma 1 og 2 litt her og der og ankepunktet er at alt skal være så sært vanskelig tilgjengelig, man kan streamline Intefacen mye mer uten å miste dybden. Ikke så clunky animasjoner, for meg ødelegger det voldsomt dessverre. Det burde være mulig og ikke ha en interface som faktisk er nesten den samme som siden arma1 litt innovasjon burde være mulig. Mange avb alternativene du trykker igjennom blir aldri brukt osv.

 

Helt enig, er en stor fan av arma serien så langt men et av de største ankepunktene jeg har med serien i dag er det veldig tungvinte menysystemet. Det gjør det mye vanskeligere for nye spillere å sette seg inn i det og er ett irritasjonsmoment for de av oss som spiller til vanlig.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...