Gå til innhold

Hvor lenger holder denne pcen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å si "hvor lenge en PC holder" kommer helt ann på hva du krever av PC-en. Lettere å si om den gir mye for pengene, om du kan oppgi en pris eller linke til den.

 

Ikke forvent å kunne sette alt på fullt i spill. GTX 450 er greit nok, men ikke det beste. Grafikkkort er dog en smal sak å bytte ut selv. Forrige generasjons prosessor, men jeg tror ikke den vil bli en flaskehals, selv med et bedre grafikkkort.

Lenke til kommentar

Det er lettere enn du kanskje skulle tro. Jeg anbefaler deg å lese denne guiden. Etter at du har gjort det bør du ha ganske god peiling på hva det går ut på og hvor lett/vanskelig det er. Så lenge du leser monteringsanvisninger bør det være noe de fleste kan klare, og det er både morsomt og lærerikt. Det er ingen skam i å kjøpe en ferdigbygd PC, men hvis du bygger selv får du mer for pengene og står friere til å velge komponenter.

 

Hvis du bestemmer deg for å bygge selv, anbefaler jeg deg å ta utganspunkt i Black Refinery som jeg nevnte tidligere i tråden.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen erfaring, og jeg tror det er vanskelig å bygge en pc? Kanskje ikke?

 

Jeg bygget min første pc ganske nylig, og vil absolutt anbefale det - betinget at du har interesse/motivasjon. Man trenger ikke spesielle kunnskaper, det hadde i hvert fall ikke jeg. Google, YouTube og f.eks dette utmerkede forumet vil gi deg de svarene du trenger når du støter på vanskeligheter. Det artige er at man lærer enormt mye, og tilegner nok kunnskaper til å oppgradere i fremtiden. :)

Lenke til kommentar

Tror ikke det lenger er så veldig mye å spare på å montere selv. Lærerikt er det, men kan også bli stress dersom man får problemer.

 

Synes denne fra komplett kan være et greit utganspunkt for ferdigbygd maskin: Komplett Gamer - Limited Edition

Fjerner du SSD'en er du nede i 7241,-

 

Synes selv oppgradering til 2500K prosessor og 1600MHz minne, for 7561,- er mest fornuftig.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...