Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy S II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Amobil er de første jeg leser som foretrekker gyrozoomen fremfor å klype. Har lest en 2-3 tester der de sier at dette er ganske ubrukelig da det tar lengre tid enn å klype.

 

Men dette er en telefon jeg SKAL ha! Gleder meg. Har ventet siden Februar

Lenke til kommentar

Jeg hadde nok kjøpt denne telefonen hadde det ikke vert for at det var WVGA oppløsning på skjermen. Om jeg skal bytte noe til fordel for Samsung Focus så må det vere bedre oppløsning enn 800x480. Flotte farger eller ei, er lei av å måtte zoome inn i hytt og pine for å lese tekst på nettsider.

Lenke til kommentar

Jeg hadde nok kjøpt denne telefonen hadde det ikke vert for at det var WVGA oppløsning på skjermen. Om jeg skal bytte noe til fordel for Samsung Focus så må det vere bedre oppløsning enn 800x480. Flotte farger eller ei, er lei av å måtte zoome inn i hytt og pine for å lese tekst på nettsider.

Om oppløsningen hadde vært større, måtte du ha zoomet enda mer for å kunne lese...

:whistle:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg hadde nok kjøpt denne telefonen hadde det ikke vert for at det var WVGA oppløsning på skjermen. Om jeg skal bytte noe til fordel for Samsung Focus så må det vere bedre oppløsning enn 800x480. Flotte farger eller ei, er lei av å måtte zoome inn i hytt og pine for å lese tekst på nettsider.

Om oppløsningen hadde vært større, måtte du ha zoomet enda mer for å kunne lese...

:whistle:

Skjønte ikke helt den der. Om jeg har større oppløsning så kan jeg lese mindre skrift, ergo jeg slipper å zoome så mye. Det var ihvertfall sånn da jeg brukte iPhone4 :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kunne tenkt meg å visst litt mer om hvordan HDMI-ut biten fungerer.. Er det "mirroring" slik som i optimus 2x, altså slik at jeg kan spille mobilspill i fullhd på tven? Eller er det kun vidoer/bilder som kan vises på tv? Er det ikke litt dårlig at det ikke følger med mini-usb-hdmi-kabel i pakken? Denne må jo være en proprietær Samsung-sak regner jeg med, og er sikkert svindyr?

 

Ja den støtter mirroring..

 

tror noe av grunnen for at det ikke er lagt med kabel, er for denne type MHL kabel, ikke er standard på TVer enda.. mot slutten av året vil flatskjermen komme med MHL port.

Og da vil man kunne vise bilde på TVen samtidig som telefonen lader.

 

Slik det er i dag, blir det overgang fra MHL til HDMI.

Da vil ikke telefonen lade samtidig, men bare vise bilde.

 

HDMI kabel er ikke dyrt, overgangen fra MHL til HDMI vet jeg ikke prisen på, men tviler sterkt på at det særlig dyrt på clas ohlson.

Lenke til kommentar

Det er jo det jeg har gjort. Tekst med liten skrift blir kornete på en lavoppløst skjerm. Det blir den ikke på en iPhone 4. For en gjeng med flisespikkere dere er :p

 

Selvfølgelig er vi flisespikkere :whistle:

Men, hvor har du prøvd denne skjermen, ser at du har samsung focus, men galaxy s2 sin skjerm skal være mindre kornete enn skjermen som sitter i denne. Mye mulig du har prøvd en galaxy s2 selvfølgelig, er bare det at det ikke er så mange som har fått fingrene sine i den enda

Lenke til kommentar

... men galaxy s2 sin skjerm skal være mindre kornete enn skjermen som sitter i denne.

Jeg har ikke prøvd skjermen nei. Og ja, jeg er klar over at de har økt antall sub-piksler med 50% eller noe sånt, men jeg er fortsatt ikke helt overbevist om at det vil bli crispy nok sammenlignet med qHD oppløsning og det står jeg ved. Forskjellen på WVGA og qHD er stor nok til at det blir en potensiell dealbreaker for min del. Målet mitt er at jeg skal kunne lese hva som står på nettsider uten å måtte zoome inn i det hele tatt. Dette kunne jeg på iPhone4, og er kul umulig på Super Amoled WVGA skjermer, og ut i fra det jeg har sett av Super Amoled Plus skjermer så er det blitt litt bedre, men fortsatt ikke der jeg helst hadde ønsket for å bry meg nok til å bytte telefon.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd skjermen nei.

 

Som jeg sa, prøv skjermen før du sier noe om den. Mulig du blir imponert. Jeg har ikke prøvd den selv, enda. Derfor jeg heller ikke sier at den er fantastisk, men hva får deg til å tro den ikke er det, annet enn oppløsningen? Skal være en fantastisk skjerm, som er bedre enn iPhone 4, så ikke døm den så fort :tease:

 

Jeg har ikke prøvd skjermen nei.

 

Som jeg sa, prøv skjermen før du sier noe om den. Mulig du blir imponert. Jeg har ikke prøvd den selv, enda. Derfor jeg heller ikke sier at den er fantastisk, men hva får deg til å tro den ikke er det, annet enn oppløsningen? Skal være en fantastisk skjerm, som er bedre enn iPhone 4, så ikke døm den så fort :tease:

Lenke til kommentar
Prosessoren i Galaxy S II yter 1,2 GHz, har to kjerner, og jobber lynraskt. Hvilken effekt du har av tokjerneteknologien avhenger av hvilke applikasjoner du kjører. Uansett er konklusjonen at Galaxy S II er lynrask, og i de fleste tilfeller raskere enn LGs Optimus 2X, som har en 1 GHz-prosessor med to kjerner. I enkelte målinger er LGs modell likevel noe raskere. Det skyldes at LG har doble minnekanaler, som i gitte tilfeller kan føre til en bedre utnyttelse av arbeidsminnet.

 

LG Optimus 2X har ikke doble minnekanaler. Verdens første telefon med doble minnekanaler er nemlig en annen telefon fra samme produsent, LG Optimus 3D.

 

Om man ikke helt vet hva man prater om er det lett å bli forvirret (...) siden LG 2X har DDR2 minne, som mange forbinder med dual-channel minne fra dataverden. Men, som kjent er ikke DDR2 og dual-channel det samme. Kilde: HardwareSecrets

 

Grunnen til at ytelsestestene deres enkelte ganger går i favør 2X er nok følgende (men da dere velger å ikke publisere de er det vanskelig å konkludere med noe):

- Galaxy S II har FPS-cap på 60fps, som betyr at de testene som benytter seg av FPS som en av målemetodene (bla An3DBenchXL, NenaMark1, NeoCore, Smartbench 2011) vil gi et "feil" resultat, da SGSII når begrensningen på 60fps i alle disse testene.

 

 

gode egenskaper har også LGs tokjernemodell Optimus 2X, som snart kommer i en variant med 3D-skjerm.

Feil

 

Bortsett fra de åpenbare forskjellene: 3D-skjerm og 3D-kamera (altså kamera som kan filme/ta bilder i 3D) er det andre, betydelige forskjeller:

- Som nevnt, enkle/doble minnekanaler*

- Ny prosessor, Texas Instruments OMAP4 chip (LG har Tegra 2)*

- 4.3" skjerm, men samme oppløsning som 2X

- Kameraet er dårligere til stilbilder og vanlig video en 2x, og mangler geo-tagging.

 

* Ifølge LG selv skal dette gi en dramatisk forbedring i ytelse - også ovenfor telefoner med Tegra 2.

Endret av Corporal Clegg
Lenke til kommentar

Pris i butikken og på nett er litt forskjelig... dette er noe alle vet, men og skrive at den er tilsalgs for 4500 til 5500 blir litt drøyt! når jeg går inn på telenor, netcom, tele 2 osv så koster den fra 990 og oppover og det er det som den vanlige mann i gata betaler, trur jeg leste en plass at det var bare 20% av privat markede som var telefoner uten sponing av en tele opperatør i 2008, og det er jo derfor vi har flest smart telefoner i salg og de fleste av nye telefoner som selges er smart telefoner...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...