Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy S II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ligger ett hav av tastatur oppsett på market place, kan anbefale deg Thumb keyboard. Det samme med SMS applikasjoner. Handcent eller GO sms Pro er to gode kandidater. Alle disse tre kan du sette opp i mente etter eget ønske.

 

Takker for de tipsene..Jeg har testet de ut på HTC'en, og ser mulighetene med Thumb, er litt mer tvilende til SMS app'ene.. Fungerer de f.eks sammen med SMS backup+?

Galaxyen ligger fortsatt nedpakket klar for posten i morgen, og jeg trenger et navigasjonsalternativ for å ta den opp igjen..

Forøvrig er jeg ekstremt skuffet over supporten til Samsung der de viste null forståelse for problemstillingen, men jeg må samtidig nevne at mennesket jeg snakket med forsto kanskje ikke norsk, selv om hun prøvde å snakke det.. Men Samsung varslet via sine automatiske telefonstemmer at de hadde ansatt mange nye medarbeidere pga av stor pågang, og dette kunne medføre mer ventetid.. Tilltsvekkende... nope!

Endret av Erik_66
Lenke til kommentar

Hvilket GPS navigasjonsprogram la HTC med på Desire?

De fleste GPS-programmer koster penger, som TomTom, Navi(ettellerannet) og etpar andre. Det er vel primært Nokia som legger ved gratis karttjeneste, problemet der er at en ferietur i Frankrike koster 70'000kr i datatrafikk.

 

Når det gjelder tastaturer bør du teste ut Swiftkey X. Rett og slett fantastisk. Etter at du har brukt det i etpar uker trenger du ikke trykke på mange tastene før en melding er ferdig, da den lærer seg hva du vanligvis skriver.

 

Av SMS-programmer er Handcent meget brukbart, brukte det da jeg hadde HTC Hero. Ligner VELDIG på det Apple bruker i iPhonen sin.

 

EDIT: Og hvorfor skal du skrive meldinger uten mottaker og lagre som kladd? Ser ikke helt problemet eller behovet der. Skal du skrive handleliste; bruk en notepad

Endret av newman221
Lenke til kommentar

Hvilket GPS navigasjonsprogram la HTC med på Desire? De fleste GPS-programmer koster penger, som TomTom, Navi(ettellerannet) og etpar andre. Det er vel primært Nokia som legger ved gratis karttjeneste, problemet der er at en ferietur i Frankrike koster 70'000kr i datatrafikk. Når det gjelder tastaturer bør du teste ut Swiftkey X. Rett og slett fantastisk. Etter at du har brukt det i etpar uker trenger du ikke trykke på mange tastene før en melding er ferdig, da den lærer seg hva du vanligvis skriver. Av SMS-programmer er Handcent meget brukbart, brukte det da jeg hadde HTC Hero. Ligner VELDIG på det Apple bruker i iPhonen sin.EDIT: Og hvorfor skal du skrive meldinger uten mottaker og lagre som kladd? Ser ikke helt problemet eller behovet der. Skal du skrive handleliste; bruk en notepad

 

HTC har en egen bilpanel-app med et bra og veldig tilpasningsvennlig navigasjonssystem. Det er vel Route-66 som produsenten tror jeg.Og ja, det koster ca 350,- for en evig kartlisens for hele Vest-Europa, og 50-60 kr i året for oppdatert fotoboksoversikt/varsler for Norden. Det koster ingenting i databruk, fordi navigasjonen fungerer helt greit med å bruke kun gps-satellittene. Den har erstattet min eldre TomTom helt glimrende, og jeg har en duppeditt mindre å dra med meg..

Hensikten med å kunne lagre meldinger som kladd er av samme årsak som det ofte kan være nødvendig å lagre e-poster som kladd en stund før de sendes. Dette fordi dagens SMS/MMS-muligheter er så gode, at jeg ofte benytter meldinger fremfor e-post, også i yrkessammenheng.

Lenke til kommentar

Hvilket GPS navigasjonsprogram la HTC med på Desire? De fleste GPS-programmer koster penger, som TomTom, Navi(ettellerannet) og etpar andre. Det er vel primært Nokia som legger ved gratis karttjeneste, problemet der er at en ferietur i Frankrike koster 70'000kr i datatrafikk. Når det gjelder tastaturer bør du teste ut Swiftkey X. Rett og slett fantastisk. Etter at du har brukt det i etpar uker trenger du ikke trykke på mange tastene før en melding er ferdig, da den lærer seg hva du vanligvis skriver. Av SMS-programmer er Handcent meget brukbart, brukte det da jeg hadde HTC Hero. Ligner VELDIG på det Apple bruker i iPhonen sin.EDIT: Og hvorfor skal du skrive meldinger uten mottaker og lagre som kladd? Ser ikke helt problemet eller behovet der. Skal du skrive handleliste; bruk en notepad

 

HTC har en egen bilpanel-app med et bra og veldig tilpasningsvennlig navigasjonssystem. Det er vel Route-66 som produsenten tror jeg.Og ja, det koster ca 350,- for en evig kartlisens for hele Vest-Europa, og 50-60 kr i året for oppdatert fotoboksoversikt/varsler for Norden. Det koster ingenting i databruk, fordi navigasjonen fungerer helt greit med å bruke kun gps-satellittene. Den har erstattet min eldre TomTom helt glimrende, og jeg har en duppeditt mindre å dra med meg..

Hensikten med å kunne lagre meldinger som kladd er av samme årsak som det ofte kan være nødvendig å lagre e-poster som kladd en stund før de sendes. Dette fordi dagens SMS/MMS-muligheter er så gode, at jeg ofte benytter meldinger fremfor e-post, også i yrkessammenheng.

Lenke til kommentar

Hvilket GPS navigasjonsprogram la HTC med på Desire? De fleste GPS-programmer koster penger, som TomTom, Navi(ettellerannet) og etpar andre. Det er vel primært Nokia som legger ved gratis karttjeneste, problemet der er at en ferietur i Frankrike koster 70'000kr i datatrafikk. Når det gjelder tastaturer bør du teste ut Swiftkey X. Rett og slett fantastisk. Etter at du har brukt det i etpar uker trenger du ikke trykke på mange tastene før en melding er ferdig, da den lærer seg hva du vanligvis skriver. Av SMS-programmer er Handcent meget brukbart, brukte det da jeg hadde HTC Hero. Ligner VELDIG på det Apple bruker i iPhonen sin.EDIT: Og hvorfor skal du skrive meldinger uten mottaker og lagre som kladd? Ser ikke helt problemet eller behovet der. Skal du skrive handleliste; bruk en notepad

 

HTC har en egen bilpanel-app med et bra og veldig tilpasningsvennlig navigasjonssystem. Det er vel Route-66 som produsenten tror jeg.Og ja, det koster ca 350,- for en evig kartlisens for hele Vest-Europa, og 50-60 kr i året for oppdatert fotoboksoversikt/varsler for Norden. Det koster ingenting i databruk, fordi navigasjonen fungerer helt greit med å bruke kun gps-satellittene. Den har erstattet min eldre TomTom helt glimrende, og jeg har en duppeditt mindre å dra med meg..

Hensikten med å kunne lagre meldinger som kladd er av samme årsak som det ofte kan være nødvendig å lagre e-poster som kladd en stund før de sendes. Dette fordi dagens SMS/MMS-muligheter er så gode, at jeg ofte benytter meldinger fremfor e-post, også i yrkessammenheng.

 

Men du får da kjøpt dedikerte GPS-apps som ikke bruker datatrafikk på andre android-telfoner også? Sånn som copilot?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilket GPS navigasjonsprogram la HTC med på Desire? De fleste GPS-programmer koster penger, som TomTom, Navi(ettellerannet) og etpar andre. Det er vel primært Nokia som legger ved gratis karttjeneste, problemet der er at en ferietur i Frankrike koster 70'000kr i datatrafikk. Når det gjelder tastaturer bør du teste ut Swiftkey X. Rett og slett fantastisk. Etter at du har brukt det i etpar uker trenger du ikke trykke på mange tastene før en melding er ferdig, da den lærer seg hva du vanligvis skriver. Av SMS-programmer er Handcent meget brukbart, brukte det da jeg hadde HTC Hero. Ligner VELDIG på det Apple bruker i iPhonen sin.EDIT: Og hvorfor skal du skrive meldinger uten mottaker og lagre som kladd? Ser ikke helt problemet eller behovet der. Skal du skrive handleliste; bruk en notepad

 

HTC har en egen bilpanel-app med et bra og veldig tilpasningsvennlig navigasjonssystem. Det er vel Route-66 som produsenten tror jeg.Og ja, det koster ca 350,- for en evig kartlisens for hele Vest-Europa, og 50-60 kr i året for oppdatert fotoboksoversikt/varsler for Norden. Det koster ingenting i databruk, fordi navigasjonen fungerer helt greit med å bruke kun gps-satellittene. Den har erstattet min eldre TomTom helt glimrende, og jeg har en duppeditt mindre å dra med meg..

Hensikten med å kunne lagre meldinger som kladd er av samme årsak som det ofte kan være nødvendig å lagre e-poster som kladd en stund før de sendes. Dette fordi dagens SMS/MMS-muligheter er så gode, at jeg ofte benytter meldinger fremfor e-post, også i yrkessammenheng.

 

Men du får da kjøpt dedikerte GPS-apps som ikke bruker datatrafikk på andre android-telfoner også? Sånn som copilot?

 

AtW

 

Stemmer det. finnes flere dedikerte GPS -apps til android som enn kan laste ned fulle kart på

Endret av spetter
Lenke til kommentar

Det finnes rett og slett ikke noen bedre telefon enn galaxy s2 på markedet nå. Har mange bekjente som har denne telefon, inkludert meg selv. INGEN har noe negativt å si om telefonen!! :-)

 

Det er godt å høre at du har funnet en telefon du liker. Jeg har derimot veldig lite positivt å si om Galaxy S2, og ennå mindre positivt å si om Samsungs norske supporttjeneste. Se mitt innlegg fra 22. okt i denne tråden.

Samsung Galaxy S2 fremstår som et halvferdig produkt slik den er levert i dag. Det skal ikke være nødvendig å benytte 3. parts app'er for å få en smarttelefon i 2011 til å fungere tilfredsstillende.

Men skjermen er fin :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes rett og slett ikke noen bedre telefon enn galaxy s2 på markedet nå. Har mange bekjente som har denne telefon, inkludert meg selv. INGEN har noe negativt å si om telefonen!! :-)

 

Det er godt å høre at du har funnet en telefon du liker. Jeg har derimot veldig lite positivt å si om Galaxy S2, og ennå mindre positivt å si om Samsungs norske supporttjeneste. Se mitt innlegg fra 22. okt i denne tråden.

Samsung Galaxy S2 fremstår som et halvferdig produkt slik den er levert i dag. Det skal ikke være nødvendig å benytte 3. parts app'er for å få en smarttelefon i 2011 til å fungere tilfredsstillende.

Men skjermen er fin :-)

 

Er det ikke nettopp det som er poenget med smarttelefoner? Å kunne benytte tredjeparts apps? Å kunne installere det som passer deg?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det finnes rett og slett ikke noen bedre telefon enn galaxy s2 på markedet nå. Har mange bekjente som har denne telefon, inkludert meg selv. INGEN har noe negativt å si om telefonen!! :-)
Det er godt å høre at du har funnet en telefon du liker. Jeg har derimot veldig lite positivt å si om Galaxy S2, og ennå mindre positivt å si om Samsungs norske supporttjeneste. Se mitt innlegg fra 22. okt i denne tråden. Samsung Galaxy S2 fremstår som et halvferdig produkt slik den er levert i dag. Det skal ikke være nødvendig å benytte 3. parts app'er for å få en smarttelefon i 2011 til å fungere tilfredsstillende.Men skjermen er fin :-)
Er det ikke nettopp det som er poenget med smarttelefoner? Å kunne benytte tredjeparts apps? Å kunne installere det som passer deg?AtW

 

Jo, selvfølgelig er det et poeng at du kan installere akkurat de app'ene du ønsker, det gir jo en enorm fleksibilitet. Men når jeg kjøper en såpass kostbar telefon som i tillegg er skrytt opp i skyene, så forventer jeg en viss standard på nødvendige originalapp'er, som f.eks en så enkel ting som at komma er tilgjengelig på tastaturet som følger telefonen.

Men nå er telefonen i posten på tur tilbake, så da er jeg kvitt problemet.

Lenke til kommentar

Jo, selvfølgelig er det et poeng at du kan installere akkurat de app'ene du ønsker, det gir jo en enorm fleksibilitet. Men når jeg kjøper en såpass kostbar telefon som i tillegg er skrytt opp i skyene, så forventer jeg en viss standard på nødvendige originalapp'er, som f.eks en så enkel ting som at komma er tilgjengelig på tastaturet som følger telefonen.

Men nå er telefonen i posten på tur tilbake, så da er jeg kvitt problemet.

 

Uhm...... Det er to tastatur som følger med telefonen, og begge har komma... Høres ut som en ID-10-T error, og ikke et telefon problem.. Men, for all del, folk kan få velge det de vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jo, selvfølgelig er det et poeng at du kan installere akkurat de app'ene du ønsker, det gir jo en enorm fleksibilitet. Men når jeg kjøper en såpass kostbar telefon som i tillegg er skrytt opp i skyene, så forventer jeg en viss standard på nødvendige originalapp'er, som f.eks en så enkel ting som at komma er tilgjengelig på tastaturet som følger telefonen.Men nå er telefonen i posten på tur tilbake, så da er jeg kvitt problemet.
Uhm...... Det er to tastatur som følger med telefonen, og begge har komma... Høres ut som en ID-10-T error, og ikke et telefon problem.. Men, for all del, folk kan få velge det de vil.

 

Komma, spørsmåltegn, utropstegn, krøllalfa osv. er ikke tilgjengelig i det tastaturvinduet du skriver med, du må først bytte side på tastaturet..Noe som medfører mange ekstra tastetrykk, spesielt når du bruker telefonen til å skrive e-post, noe som for meg er nødvendig mange ganger om dagen i jobbsammenheng. Dette er sikkert bare bagateller for de fleste, men når en telefon er markedsført på et så høyt nivå som denne, så bør slike elementære ting være på plass.

Til sammenligning har HTC alle disse tegnene tilgjengelig uten å måtte bytte vindu.

Lenke til kommentar

Komma, spørsmåltegn, utropstegn, krøllalfa osv. er ikke tilgjengelig i det tastaturvinduet du skriver med, du må først bytte side på tastaturet..Noe som medfører mange ekstra tastetrykk, spesielt når du bruker telefonen til å skrive e-post, noe som for meg er nødvendig mange ganger om dagen i jobbsammenheng. Dette er sikkert bare bagateller for de fleste, men når en telefon er markedsført på et så høyt nivå som denne, så bør slike elementære ting være på plass.

Til sammenligning har HTC alle disse tegnene tilgjengelig uten å måtte bytte vindu.

 

 

 

Og, som nevnt før, om du ikke liker tastaturet er det meget enkelt å installere et annet et, som er mer tilpasset ditt bruk :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Komma, spørsmåltegn, utropstegn, krøllalfa osv. er ikke tilgjengelig i det tastaturvinduet du skriver med, du må først bytte side på tastaturet..Noe som medfører mange ekstra tastetrykk, spesielt når du bruker telefonen til å skrive e-post, noe som for meg er nødvendig mange ganger om dagen i jobbsammenheng. Dette er sikkert bare bagateller for de fleste, men når en telefon er markedsført på et så høyt nivå som denne, så bør slike elementære ting være på plass. Til sammenligning har HTC alle disse tegnene tilgjengelig uten å måtte bytte vindu.
http://www.youtube.com/watch?v=O19sDlGPIy8http://www.youtube.com/watch?v=2fa-M-Xko6oOg, som nevnt før, om du ikke liker tastaturet er det meget enkelt å installere et annet et, som er mer tilpasset ditt bruk :)

 

OK, du (med flere her) har overbevist meg, jeg svingte innom posthuset og Galaxyen var ikke sendt i retur ennå så jeg plukket den ut igjen og skal gi den en ny sjanse. Det er forøvrig mye bedre tips å få her enn hos Samsungs kundesupport, trass i at du forsøker å kalle meg en idiot på fordekte måter da :-) . Uansett bør Samsung gjøre noe med sin supporttjeneste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

OK, du (med flere her) har overbevist meg, jeg svingte innom posthuset og Galaxyen var ikke sendt i retur ennå så jeg plukket den ut igjen og skal gi den en ny sjanse. Det er forøvrig mye bedre tips å få her enn hos Samsungs kundesupport, trass i at du forsøker å kalle meg en idiot på fordekte måter da :-) . Uansett bør Samsung gjøre noe med sin supporttjeneste.

 

Blir bare litt snurt når folk klager over problemer som ikke er der :p

 

Det er forresten en lang og aktiv SGS2 tråd på forumet : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1299087

 

Sannsynligvis bedre plass å spørre om råd og tips til telefonen enn her

Endret av Terrasque
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...