Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy S II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Navigasjonsprogrammet Sygic fungerer ikke på S II. Det vil enten ikke starte skikkelig, eller det starter og går ned etter kort tid. Har brukt det på flere andre androidtelefoner uten problemer.

Her er det desverre noe feil hos deg, siden jeg selv har Sygic (den nyeste versjonen) på min Galaxy S II hvor alt fungerer 100%.

 

 

Ok, godt å høre! Skal prøve å legge inn igjen, men må bare bli litt mer klok på minnekort i denne telefonen.

 

Har søkt på nettet, og er ikke den eneste som har opplevd problemer med Sygic Aura på denne mobilmodellen. Er for den saks skyld ikke den eneste som opplever problemer med tilkobling til Mac. Kanskje Samsung kunne gjort dette mer brukervennlig? Det er tross alt en androidtelefon.

 

 

EDIT:

 

Angående brukervennlighet og minnekort, dette er ett eksempel på hvor sært Samsung skal ha det :( Se linken:

http://androidforums.com/samsung-galaxy-s2/345110-samsung-galaxy-s2-sd-card-naming-issue.html

 

Dette i tillegg til at den er krøkkete å koble til Mac med USB gjør at jeg ikke føler det over 5000 kr verdt å investere i denne telefonen.

 

Samsung - Sært - Synd! Håper det er mindre krøll for PC-brukere, eller er det ikke det?

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

 

Er ganske enig i det. Men tastaturet på Samsung/Android tilbyr flere tegn per tast, og dermed trenger man ikke bytte så sabla mye mellom bokstav- og tallmodus som på iPhone.

 

Det er et triks på iPhone som lar en skrive tall uten å skifte tastatur. Trykk på talltasten og hold den inne. Da skifter tastaturet midlertidig fra bokstaver til tall/tegn, og man kan "slide" fingeren til tallet man trenger, og når man løfter fingeren velger man tallet og man kan fortsette å skrive som vanlig.

Kjekk liten sak :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er ganske enig i det. Men tastaturet på Samsung/Android tilbyr flere tegn per tast, og dermed trenger man ikke bytte så sabla mye mellom bokstav- og tallmodus som på iPhone.

 

Det er et triks på iPhone som lar en skrive tall uten å skifte tastatur. Trykk på talltasten og hold den inne. Da skifter tastaturet midlertidig fra bokstaver til tall/tegn, og man kan "slide" fingeren til tallet man trenger, og når man løfter fingeren velger man tallet og man kan fortsette å skrive som vanlig.

Kjekk liten sak :)

 

 

Flott, takk for tipset!! :)

Lenke til kommentar

Har søkt på nettet, og er ikke den eneste som har opplevd problemer med Sygic Aura på denne mobilmodellen. Er for den saks skyld ikke den eneste som opplever problemer med tilkobling til Mac. Kanskje Samsung kunne gjort dette mer brukervennlig? Det er tross alt en androidtelefon.

 

Dette er desverre ett av problemene med mac. Støtten for produkter av et annet merke er noe begrenset. Jeg har opplevd problemer med både samsung, philips og diverse andre merker (lydkort) som funger heller dårlig med mac. Derfor gikk jeg etterhvert over til Windows. Hverdagen ble enkelere. Det var tragisk en periode spesielt med tanke på xp, og vista som lå langt bak mac i brukervennlighet. Men med windows 7 ble forskjellene utjevnet.

Lenke til kommentar

@ Frekk:

 

Galaxy S II og Mac er én ting. Å få den opp å gå mot PC er heller ikke uten krøll.

 

Det skal å greit sammen med programvarepakke-mastodonten Kies.

 

Men dersom man bare vil koble den til PCen som en diskstasjon, må man inn i telefonens innstillingsmenyer og herje. Det er utrolig at det går an! Det er like utrolig at dette ikke er et ankepunkt i flere enn noen få tester jeg har lest.

 

Nå har jeg vært og handlet meg en av hovedkonkurrentene; HTC Sensation. Der er det ikke noen tilkoblingsproblemer. Synd den ikke har Galaxy S II sin skjerm og kamera.

Lenke til kommentar

@ Frekk:

 

Galaxy S II og Mac er én ting. Å få den opp å gå mot PC er heller ikke uten krøll.

 

Det skal å greit sammen med programvarepakke-mastodonten Kies.

 

Men dersom man bare vil koble den til PCen som en diskstasjon, må man inn i telefonens innstillingsmenyer og herje. Det er utrolig at det går an! Det er like utrolig at dette ikke er et ankepunkt i flere enn noen få tester jeg har lest.

 

Nå har jeg vært og handlet meg en av hovedkonkurrentene; HTC Sensation. Der er det ikke noen tilkoblingsproblemer. Synd den ikke har Galaxy S II sin skjerm og kamera.

 

Om du installerer drivere før man trekker konklusjoner og klager da skal du se det funker ganske rett ut av boksen så og si.

Men jeg kan jo tydelig forstå at android ikke er systemet for deg, når det å gå inn i menyene for å få koblet til pc'en blir for mye for deg.

Lenke til kommentar

@ Frekk:

 

Galaxy S II og Mac er én ting. Å få den opp å gå mot PC er heller ikke uten krøll.

 

Det skal å greit sammen med programvarepakke-mastodonten Kies.

 

Men dersom man bare vil koble den til PCen som en diskstasjon, må man inn i telefonens innstillingsmenyer og herje. Det er utrolig at det går an! Det er like utrolig at dette ikke er et ankepunkt i flere enn noen få tester jeg har lest.

 

Nå har jeg vært og handlet meg en av hovedkonkurrentene; HTC Sensation. Der er det ikke noen tilkoblingsproblemer. Synd den ikke har Galaxy S II sin skjerm og kamera.

 

Om du installerer drivere før man trekker konklusjoner og klager da skal du se det funker ganske rett ut av boksen så og si.

Men jeg kan jo tydelig forstå at android ikke er systemet for deg, når det å gå inn i menyene for å få koblet til pc'en blir for mye for deg.

 

 

 

Jeg har hatt problemer på Galaxy S II, men ikke på SE Xperia 10 mini og mini pro og Arc eller HTC Hero, Desire og Tattoo, samt min nye Sensation. Og selv om msn må gå inn i nedtrekksmenyen på disse og velge minnekort, har dette gått helt fint. Det er ikke like enkelt på Galaxy S II det er bare mine erfaringer, for jeg har bra erfaring med Android, og liker OSet meget godt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vil man fortsatt anbefale denne telefonen? Mitt store hatobjekt i livet, iPhone4, døde litt på vei til jobb, og er dermed på jakt etter ny telefon.

Har vel egentlig kun SGS2 i tankene, da jeg ikke er helt oppdatert på telefonmarkedet for tiden. Eneste jeg veit er at jeg IKKE skal ha noe som kjører iOS, men Android.

Er SGS2 ny nok til å bli omfattet av Googles krav om softwareoppdatering i 18mnd når Ice Cream Sandwich kommer?

Kjedelig å være stuck på Gingerbread for evig og alltid.

Lenke til kommentar

SGS2 er inkludert i ICS om jeg ikke husker feil, og er en sykt bra tlf.

 

Du har også samsung galaxy note på bordet om du vil "over the top".

 

Eventuelt ville jeg dratt innom en butikk og testet nokia n9 litt.

 

 

 

Hadde ikke N9 eksistert hadde jeg nok gått for Note selv.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

SGS2 er inkludert i ICS om jeg ikke husker feil, og er en sykt bra tlf.

 

Du har også samsung galaxy note på bordet om du vil "over the top".

 

Eventuelt ville jeg dratt innom en butikk og testet nokia n9 litt.

 

 

 

Hadde ikke N9 eksistert hadde jeg nok gått for Note selv.

Litt skeptisk til N9, siden den ikke kjører Android. Usikker på hvor stort det operativsystemet blir, kjedelig å kjøpe noe som bruker en "død" plattform. Blir ikke mye apps da. Ting begynner å bedre seg på Android-systemet, der kommer apps til nettbanker, flytog og flytrafikk omtrent samtidig som på iPhone.

 

Bruker SGS2 vanlig simkort eller microSim?

Lenke til kommentar

Vanlig SIM. Eneste telefonene jeg vet om som bruker microsim er iphone4 og nokia n9.

 

Folk henger seg veldig opp i dette med "død" plattform.

 

Apps kommer fra communitiet, QTutviklerne som utvikler for maemo5, meego harmattan og symbian^3. Hvis Maemo5 og N900 var noe tegn viser det at communityet klarer fint rulle ut FW updates helt på egen hånd og har vedlikeholdt OSet LENGE nå.

 

Also: Nokia støtter Meego i flere år fremover. I tillegg til at man ofte bytter telefon lenge før dette kan bli et problem i det hele tatt.

 

Men man velger selv. Personlig foretrekker jeg bedre bruk av telefonens multitasking og basic funksjoner over flytidapp. Siden jeg har nettleser på mobilen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har kjøpt en Samsung Galaxy S2, og er kjempeskuffet. Greit at skjermen er fin og oppløsning er bra, men der stopper det. Den har et tastatur som du må bytte bilde på for å finne komma, spørsmålstegn osv.. Den som har konstruert et slikt tastatur på en smarttelefon i 2011 burde finne seg noe annet å gjøre. Meldingsappen til samsung gir ikke mulighet til å lagre meldinger som kladd uten at du har angitt en mottaker. Dette er irriterende fordi du som regel ikke vil ha et utkast liggende midt i en meldingstråd på telefonen. I tillegg har ikke telefonen et navigasjonsprogram som kan erstatte en bilmontert eller håndholdt GPS. Den har kun google sin navigasjon som ikke har gode nok kart, og ingen mulighet til å importere trafikksituasjoner og fotobokser.

Jeg er vant til en HTC Desiré HD, denne har gode løsninger for alt jeg har nevnt her, i tillegg til flere gode løsninger. I tillegg oppleves den faktisk raskere enn Galaxyen. Ulempen er batterilevetid, men med mitt aktive bruk tror jeg ikke Galaxyen overlever 2 døgn uten lading..

Toppkarakteren på Samsung Galaxy S2 er ikke fortjent hvis du bruker telefonen aktivt og setter effektivitet høyt.

Til slutt vil jeg nevne at jeg kontaktet support hos Samsung for å få svar på om det ville komme noen oppgraderinger som fikset disse ulempene.. Dårligere svar og service enn det norsk Samsung-support kom med har jeg aldri opplevd tidligere..

Jeg er selvfølgelig klar over at jeg er preget av mine vaner og gode erfaringer med HTC, men jeg vil gjøre alle klar over at hvis du kjøper en Samsung Galaxy S2, og har noen grunnleggende krav og forventinger til en smarttelefon, så vil du bli skuffet dersom du tror på terningkast 6, det er absolutt ikke en fortjent karakter for en smarttelefon i 2011!

Min Galaxy S2 blir returnert på angrefrist!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...