Gå til innhold

Galaxy S II eller Iphone 4?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt klart. Men ser du her under, så har iPhone 5 en god jobb å gjøre...

 

Samsung Galaxy S2:

 

+ Markedets råeste skjerm (4,3" Super AMOLED plus)

+ Markedets raskeste på mobilt Internett

+ God på multitasking

+ Fantastisk oversikt

+ God batteri

+ Veldig bra kamera

+ Mange nyttefunksjoner

+ Activesync synkroniserer godt

+ Lynrask med gode menyer

+ Full HD-opptak med 30fps

+ Tyverisikring med sporing

+ Flash-støtte 10.2 med HW-akselerasjon

+ 16/32 GB minne + SD

+ 1 GB RAM

+ Lynrask med gode menyer

+ Støtter DLNA

+ Rask filoverføring

+ HD-video (1080p playback)

+ God formatstøtte

+ Gorillaglass

+ Markedets Tynneste

+ Esktremt lett

+ Tåler mye påkjenning (tåler å bli sluppet, press og kulde)

+ Lett å sette opp etter eget bruksbehov og ønske

+ God sikkerhet

+ Drag, Drop and Play

+ Kan synkroniseres trådløst med flere PC/Mac

 

Kilde:

Amobil.no

Engadget.com

 

Noen som har noe å tilføye?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Helt klart. Men ser du her under, så har iPhone 5 en god jobb å gjøre...

 

Samsung Galaxy S2:

 

+ Markedets råeste skjerm (4,3" Super AMOLED plus)

+ Markedets raskeste på mobilt Internett

+ God på multitasking

+ Fantastisk oversikt

+ God batteri

+ Veldig bra kamera

+ Mange nyttefunksjoner

+ Activesync synkroniserer godt

+ Lynrask med gode menyer

+ Full HD-opptak med 30fps

+ Tyverisikring med sporing

+ Flash-støtte 10.2 med HW-akselerasjon

+ 16/32 GB minne + SD

+ 1 GB RAM

+ Lynrask med gode menyer

+ Støtter DLNA

+ Rask filoverføring

+ HD-video (1080p playback)

+ God formatstøtte

+ Gorillaglass

+ Markedets Tynneste

+ Esktremt lett

+ Tåler mye påkjenning (tåler å bli sluppet, press og kulde)

+ Lett å sette opp etter eget bruksbehov og ønske

+ God sikkerhet

+ Drag, Drop and Play

+ Kan synkroniseres trådløst med flere PC/Mac

 

Kilde:

Amobil.no

Engadget.com

 

Noen som har noe å tilføye?

Mye av det du nevner har jo iPhone 4 allerede idag.

Og at noen har greid og lage et bedre produkt en et nesten 1 år gammel produkt, forundrer meg ikke og skulle vel strengt talt bare mangle, derfor forundrer det meg ikke at iPhone5 kan bli bedre enn denne, vist dette skulle være det ypperste av Android utvalget før iphone5.

 

Blir forsåvidt innkjøp av en slik telefon til fruen! :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det meste av det jeg nevner er ikke iPhone 4 i nærheten av hehe:)

Ikke i nærheten, jaha? Jeg synes forskjellene ikke er så store (sett bortifra dine personlige preferanser på forskjellene mellom iOS og android).

 

Men ja, jeg forventer ikke å mye mer fra enn med android logon som bilde, at du faktisk tar med de positive fordelene med Iphone kontra Galaxy S , viser hvor ensporet du er.

Lenke til kommentar

Det meste av det jeg nevner er ikke iPhone 4 i nærheten av hehe:)

Ikke i nærheten, jaha? Jeg synes forskjellene ikke er så store (sett bortifra dine personlige preferanser på forskjellene mellom iOS og android).

 

Men ja, jeg forventer ikke å mye mer fra enn med android logon som bilde, at du faktisk tar med de positive fordelene med Iphone kontra Galaxy S , viser hvor ensporet du er.

 

Nevn punktene du mener er like da. Bra forskjell må det jo være da IT-Henrik:

 

Techradar om SGS II:

"The Samsung Galaxy S2 has not only set a new bar for smartphones in 2011; it's smashed the bar, recreated it in its own image and put it out of reach of the competition."

 

Epplevennlige Engadget:

"It's the best Android smartphone yet, but more importantly, it might well be the best smartphone, period."

 

Mediahuset (amobil&mobilen):

Kongen på haugen

 

Nå kan ikke iPhone 4 og SGS II sammenlignes heller. SGS II er i en helt annen liga, så det blir mer rett å sammenligne den neste generasjon iPhone i og med at iPhone 4 snart er et år gammel. Er det bare jeg som er ensporet, når alle testere sier at SGS II er i en annen liga? Isåfall må jeg beklage.

Endret av KjellGu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det meste av det jeg nevner er ikke iPhone 4 i nærheten av hehe:)

Ikke i nærheten, jaha? Jeg synes forskjellene ikke er så store (sett bortifra dine personlige preferanser på forskjellene mellom iOS og android).

 

Men ja, jeg forventer ikke å mye mer fra enn med android logon som bilde, at du faktisk tar med de positive fordelene med Iphone kontra Galaxy S , viser hvor ensporet du er.

 

Nevn punktene du mener er like da.

+ Markedets råeste skjerm (4,3" Super AMOLED plus) - Retina-skjermen til Iphone4 er ikke langt under denne, og har blandt annet DPI.

+ God på multitasking - Det er iPhone og, mener du noe annet = personlig preferanse.

+ Fantastisk oversikt - Personlig preferanse, jeg synes iphone's enkle menyer gir en fantastisk oversikt, men det er igjen min preferanse

+ Mange nyttefunksjoner - ??? Denne bør du spesifisere litt mer

+ Activesync synkroniserer godt - Lang erfaring med både Android og Iphone Activesync, sistnevnte har jeg langt bedre erfaring med. exchange 03, 07 og 10.

+ Lynrask med gode menyer - uten om oppstarten, er det lite å utsette på iphonen. Min erfaring med android er også at det blir tregt som sirup med tiden.

+ Full HD-opptak med 30fps - Men med fokus problem. 1080p uten fokus < 720p

+ 16/32 GB minne + SD - Samme mengde, men muligheten for minnebrikke. Kanskje vi ser 64GB på iphone 5?

+ 1 GB RAM - Ja, dobbelt så mye, hvorvidt det viser igjen, tror jeg ikke du greier å bevise

+ Støtter DLNA - gjør iphone og via APP

+ Rask filoverføring - har iphone også? Spesifiser eventuelt mer

+ HD-video (1080p playback) - har iphone også

+ God formatstøtte - har iphone også

+ Markedets Tynneste - hvorvidt dette er positivt får være opp til hver enkelt. hadde en mobil vært arktynn hadde nok du ikke nødvendigvis synes det hadde vært positivt

+ Tåler mye påkjenning (tåler å bli sluppet, press og kulde) - Denne var ny for min del, har du sett noen teste for at denne tåler en viss fallhøyde bedre enn f.eks. iphone? Vist dette virkelig er et av dine kriterier, bør du heller kjøpe deg en sonim

+ Kan synkroniseres trådløst med flere PC/Mac - fullt mulig på app.

 

Jeg vil også skyte inn:

Apple har bedre garanti og produktoppfølging

Mer utvalg av tilbehør

Mer apps og generelt høyere nivå på appsene

Enkel backup og tilbakestilling av telefon

Så godt som ingen virus

Lenke til kommentar

Det meste av det jeg nevner er ikke iPhone 4 i nærheten av hehe:)

Ikke i nærheten, jaha? Jeg synes forskjellene ikke er så store (sett bortifra dine personlige preferanser på forskjellene mellom iOS og android).

 

Men ja, jeg forventer ikke å mye mer fra enn med android logon som bilde, at du faktisk tar med de positive fordelene med Iphone kontra Galaxy S , viser hvor ensporet du er.

 

Nevn punktene du mener er like da.

 

Svarer i din quote for å slippe et langt innlegg.

 

+ Markedets råeste skjerm (4,3" Super AMOLED plus) - Retina-skjermen til Iphone4 er ikke langt under denne, og har blandt annet DPI.

Svar: 0,8" større skjerm som knuser IPS`n på fargegjengivelse, lysnivå, kontrast og er faktisk 25% skarpere, selv med mindre DPI! Grunnet sublixlene. Engagdet uttalte at Super AMOLED er bedre enn iPhone 4 display. Anbefaler deg å se videoen der Samsung "driter ut" IPS. (introduksjonen av SGS II). Visningsvikelen er og bedre på AMOLED plus.

 

 

+ God på multitasking - Det er iPhone og, mener du noe annet = personlig preferanse.

Svar: Dette blir litt forskjellig. SGS har 1 GB ram som gjør at den kan kjøre mange krevfulle applikasjoner på samme tid, samt synkronisere vær, kalender, sosiale tjenester, nyheter, aksjekurser osv, uten å være i nærheten av å være treg. iPhone 4 er ikke dårlig på dette punktet.

 

+ Fantastisk oversikt - Personlig preferanse, jeg synes iphone's enkle menyer gir en fantastisk oversikt, men det er igjen min preferanse

Oversikt Android vs iPhone:

Android:

- Avtaler for dagen

- Kalender

- Nyheter

- E-post

- Sosiale medier

- Været

- Favorittkontaktene (google talk osv)

- Notater

- Aksjekurser

- Ellers har vel Android et bedre beskjedsystem og?

 

iOS:

- Kun oversikt over de viktigste beskjedene, med en mindre godt beskjedsystem kontra android

 

+ Mange nyttefunksjoner - ??? Denne bør du spesifisere litt mer

Svar: Les artikkelen. Handler litt om produktivitet og muligheter til å gjøre diverse mobiloppgaver. Regner med du har kontroll på den overlegne basisfunksjonaliteten til Android og.

 

+ Activesync synkroniserer godt - Lang erfaring med både Android og Iphone Activesync, sistnevnte har jeg langt bedre erfaring med. exchange 03, 07 og 10.

Svar: Jeg kan ikke snakke imot deg her, da jeg ikke har tilstrekkelig kunnskap.

 

+ Lynrask med gode menyer - uten om oppstarten, er det lite å utsette på iphonen. Min erfaring med android er også at det blir tregt som sirup med tiden.

Svar: Erfaringen din her, har vel ingenting med Galaxy S2 å gjøre? Forøvrig er Desire HD med 2.3 lynkjapp!

 

+ Full HD-opptak med 30fps - Men med fokus problem. 1080p uten fokus < 720p

Svar: Det er bare å se eksempelvideoene det IT-henrik, så kan du ikke si at de er i samme liga en gang. Husker du testen mellom Galaxy SI og iPhone 4?

 

+ 16/32 GB minne + SD - Samme mengde, men muligheten for minnebrikke. Kanskje vi ser 64GB på iphone 5?

Svar: Mye mulig, mye mulig. Men sånn det ligger ann nå, så har SGS II en grei fordel over iPhone 4 på dette punktet med dobbel lagringskapasitet.

 

+ 1 GB RAM - Ja, dobbelt så mye, hvorvidt det viser igjen, tror jeg ikke du greier å bevise

Svar: Det kreves med HD-filming og andre komplekse oppgaver, multitasking osv. Husk på at SGS II kjører mange flere prosesser i bakgrunnen enn iPhone 4.

 

+ Støtter DLNA - gjør iphone og via APP

Svar: Hæ? Finnes det DLNA app til iPhone? Kan du linke meg til denne? (som streamer Xvid/DivX Samt andre bilde og filmformat?)

 

+ Rask filoverføring - har iphone også? Spesifiser eventuelt mer

Svar: Forklar meg hvordan du legger inn og spiller av en .avi fil som ligger på skrivebordet. SGS 2 - Legg den rett inn på mobilen og trykk play (trådløst eller kabel) Drag, Drop and Play! jeg vil ha friheten til å slippa å konvertere og så gå gjennom iTunes i en rekke tilfeller.

 

+ HD-video (1080p playback) - har iphone også

Svar: Ja

 

+ God formatstøtte - har iphone også

Svar: Tja? Se over listene til hva de støtter en gang til, eller så kan jeg gjerne bruke klipp og lim. Har den så god formatstøtte at den støtter verdens mest populære videofil rett ut av boksen (.avi) ?

 

+ Markedets Tynneste - hvorvidt dette er positivt får være opp til hver enkelt. hadde en mobil vært arktynn hadde nok du ikke nødvendigvis synes det hadde vært positivt.

Svar: Føler du kommer i forsvarsmodus her.. Det handler om mobilitet. Da er det fordel at en mobil lett går ned i lommen uten å klemme. Det som kan heller diskuteres er om den er fysisk for stor. Men igjen, så er den soleklart best på å vise frem bilder, video, dokumenter, surfing på nettet og generell visning. Ellers er det jo veldig rart at den får så mye skryt for å være så tynn? Testere har og prøvd å bøyd den for å se hvor sterk bygget den er. Det er stiv som bare det. Hvis du syns det er negativt med en 8,49mm kontra 12mm telefon, da vil jeg si det er noe rart med det hele..

 

+ Tåler mye påkjenning (tåler å bli sluppet, press og kulde) - Denne var ny for min del, har du sett noen teste for at denne tåler en viss fallhøyde bedre enn f.eks. iphone? Vist dette virkelig er et av dine kriterier, bør du heller kjøpe deg en sonim

Svar: Har du hørt om gorillaglass som tåler flere ganger mer en skjermen til iPhone 4? Ja det ligger videoer ute på nettet. iPhone 4 har forøvrig glass på begge sider, og det er rapportert 50% flere skader på siste generasjon iPhone, kontra den forrige. jaja. Vekten til SGS II er og med på å hindre skader ved et fall. Hvorfor går de aller fleste med beskyttelse etui til iPhone 4? Er det pga. at de vet den ikke tåler mye, eller er det de knivskarpe kantene?

 

+ Kan synkroniseres trådløst med flere PC/Mac - fullt mulig på app.

Svar: Kan du synke musikk over på din iPhone 4 hos naboen med en iPhone som ikke er jailbraket? Isåfall, vennligst link med til Appen. Da har jeg en kompis som er veldig interessert.

 

Jeg vil også skyte inn:

Apple har bedre garanti og produktoppfølging

Svar: FEIL! med store bokstaver Hvor i all verden har du dette ifra? har du lest artikkelen som mobilen og amobil har publisert om hvor Apple er flinke på å fraskrive seg det meste av rettigheter ved feil og skader? Google it! Det punktet jeg kommer på er oppdatering av OS ved produktoppfølging.

 

Mer utvalg av tilbehør

Svar: Definitivt!

 

Mer apps og generelt høyere nivå på appsene

Svar: Helt rett, enn så lenge. Android Market har nå flere gratisapplikasjoner og tar igjen Appstore på antall applikasjoner innen august. Utviklerene strømmer nå til Android. Men igjen du har helt rett.

 

Enkel backup og tilbakestilling av telefon.

Svar: Dette har du og med SGS II!

 

Hvis du tar med de 9-10 punktene du ikke har svart på i tilegg, så er det vel ikke tvil om at dette er en "SuperSmartmobil" mens iPhone 4 bare er en smartmobil.

 

Endret av KjellGu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Så eneste punktet folk faktisk hadde noe innspill på, var formatstøtte. Fantastisk!

Nevn gjerne hvilke format som dere bruker som vi ikke får spilt av på iphonen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Så eneste punktet folk faktisk hadde noe innspill på, var formatstøtte. Fantastisk!

Nevn gjerne hvilke format som dere bruker som vi ikke får spilt av på iphonen.

Kos deg med telefonen din du. Andre vet hva de vil ha, på linje med deg.

Som nevnt tidligere, skal faktisk kjøpe en slik telefon selv.

Men at den er så veldig revolusjonerende som alle skal ha det til, syns jeg er sprøyt..

 

Edit: så revolusjonerende i forhold til en snart 1 år gammel telefon.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Det meste av det jeg nevner er ikke iPhone 4 i nærheten av hehe:)

Ikke i nærheten, jaha? Jeg synes forskjellene ikke er så store (sett bortifra dine personlige preferanser på forskjellene mellom iOS og android).

 

Men ja, jeg forventer ikke å mye mer fra enn med android logon som bilde, at du faktisk tar med de positive fordelene med Iphone kontra Galaxy S , viser hvor ensporet du er.

 

Nevn punktene du mener er like da.

+ Markedets råeste skjerm (4,3" Super AMOLED plus) - Retina-skjermen til Iphone4 er ikke langt under denne, og har blandt annet DPI.

+ God på multitasking - Det er iPhone og, mener du noe annet = personlig preferanse.

+ Fantastisk oversikt - Personlig preferanse, jeg synes iphone's enkle menyer gir en fantastisk oversikt, men det er igjen min preferanse

+ Mange nyttefunksjoner - ??? Denne bør du spesifisere litt mer

+ Activesync synkroniserer godt - Lang erfaring med både Android og Iphone Activesync, sistnevnte har jeg langt bedre erfaring med. exchange 03, 07 og 10.

+ Lynrask med gode menyer - uten om oppstarten, er det lite å utsette på iphonen. Min erfaring med android er også at det blir tregt som sirup med tiden.

+ Full HD-opptak med 30fps - Men med fokus problem. 1080p uten fokus < 720p

+ 16/32 GB minne + SD - Samme mengde, men muligheten for minnebrikke. Kanskje vi ser 64GB på iphone 5?

+ 1 GB RAM - Ja, dobbelt så mye, hvorvidt det viser igjen, tror jeg ikke du greier å bevise

+ Støtter DLNA - gjør iphone og via APP

+ Rask filoverføring - har iphone også? Spesifiser eventuelt mer

+ HD-video (1080p playback) - har iphone også

+ God formatstøtte - har iphone også

+ Markedets Tynneste - hvorvidt dette er positivt får være opp til hver enkelt. hadde en mobil vært arktynn hadde nok du ikke nødvendigvis synes det hadde vært positivt

+ Tåler mye påkjenning (tåler å bli sluppet, press og kulde) - Denne var ny for min del, har du sett noen teste for at denne tåler en viss fallhøyde bedre enn f.eks. iphone? Vist dette virkelig er et av dine kriterier, bør du heller kjøpe deg en sonim

+ Kan synkroniseres trådløst med flere PC/Mac - fullt mulig på app.

 

Jeg vil også skyte inn:

Apple har bedre garanti og produktoppfølging

Mer utvalg av tilbehør

Mer apps og generelt høyere nivå på appsene

Enkel backup og tilbakestilling av telefon

Så godt som ingen virus

 

Fint at garantisaker i norge taes til butikken du kjøpte den da, og ikke firmaet som lagde den.

 

Evig mye venting og tukling i itunes for å backe opp og tilbakestille en iphone. Trenger ikke koble til Android telefonen min til pc'en for å ta ett komplett speilbilde backup engang jeg, og det tar bare 5-10 minutter. 5 minutter å gjenopprette fra dette speilbildet.

Med mindre du laster ned alle kinesiske apps du finner i market, så har Android også "så godt som ingen virus"

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Så eneste punktet folk faktisk hadde noe innspill på, var formatstøtte. Fantastisk!

Nevn gjerne hvilke format som dere bruker som vi ikke får spilt av på iphonen.

 

Det oser "u mad?-fanboyisme av deg"..

JEg kan hive inn enhver filmfil i avi, mkv osv(tilogmed med innfelt subtitle fil) og min Galaxy s vil spille dette uten noensomhelst problem eller nødvendighet for å konvertere. :]

Endret av Möllers Tran
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du vet at iPhone 4 er nesten et år gammel?

Du vet at det fortsatt er den beste iPhonen på markedet og at Apple uansett ikke har noe bedre enn SII?

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Huff blinde android fanboys ødelegger alle muligheter for diskusjon. Enig med IT-Henrik, "at den er så veldig revolusjonerende som alle skal ha det til, syns jeg er sprøyt..", gange 2. Men tror nok jeg hadde gjort som deg om jeg skulle byttet mobil, prøvd en Samsung Galaxy S II, selv om jeg lovet meg å ikke kjøpe en android telefon som ikke kjører stock android. Men det er en annen diskusjon.

Endret av UrgeLoL
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...