Gå til innhold

Nye konsoller i 2014?


Anbefalte innlegg

Rykter sier at den nye Nintendo konsollen skal være bjørnesterk med ny innovasjon som alltid. Nintendo kommer til å satse veldig på online denne gangen også, sier de selv.

Det var ikke det de gjorde sist. Første utgave av Wii hadde ikke nettforbindelse og var rimelig svak i forhold til sine konkurrenter. Til gjengjeld hadde de lavest pris på både konsollen og spillene samt en innovativ styremåte som hele konsollbransjen nå har latt seg inspirere av og lage lignende produkter.

 

Jeg tipper at neste Nintendo fortsatt vil være svakere og billigere enn hypotetiske konkurrenter (dvs. hvis Microsoft og Sony hadde lansert helt nye konsoller samtidig). Jeg tipper at Nintendo også denne gangen kommer med noe nyskapende som får den til å skille seg godt ut fra nåværende konsoller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2014? Come on! Det er jo vi som spiller på PC som lider for dette, da konsollene allerede i lengre tid har bremsa utviklinga. Vi snakker jo om teknoligi her, og mener man virkelig at 9 år mellom hvert nye produkt er fornuftig? Blander man inn Moores lov sier det seg selv at dette er for treigt.

 

Veldig uenig i dette, det er PC markedet som tjener på denne utviklingen der "alle" har en god nok PC. Dermed blir PC markedet større og det vil ikke henge etter på samme måte som det gjorde for 2-4 år siden, da jeg følte PC hadde en skummelt liten andel crossplatformspill som ble utviklet til den. Spillene har også en mulighet til å bli bedre på andre felter enn grafikk, som story og gameplay. Dette kommer på grunn av at spillmotorene er "ferdig" utviklet og kan makse grafikken på denne konsollgenerasjonen.

 

Gleder meg til neste konsollgenerasjon for å se om det kommer noe nytt og spennende innenfor grafikk og fysikk, men har ikke noe behov for en ny Xbox på E3 til neste år.

selv om max grafikken øker trenger ikke minste kravet å øke! (selv om det nesten alltid skjer i noen grad)

hvis spillene får bedre grafikk vil dette presse prisene fordi det er et mindre tall som faktisk kjøper pcer til 20000, og det er langt fra lønnsomt og bare satse på dette markedet. dette vil presse prisene på grafikkort (og andre pc komponenter i noen grad fordi det ikke skal bli et for stort sprang mellom grafikkort og andre pc komponenter) det vil igjen øke utviklingen. Noe som igjen kan bli brukt i konsoller... Det er VINN VINN x2 :tease:

Endret av sindre94
Lenke til kommentar

Med mindre dem kommer med "The next Big Thing", så er det like så greit bare fortsette med de vi har nå. Det er ikke noe vits i å komme med en "oppgradert" versjon av de vi allerede har.

En Xbox 360 eller PS3 med mer minne og en oppdatert grafikkbrikke ville gitt et seriøst hopp i ytelse, vært bakover kompatible med forige versjon med å endre modus og ikke kostet all verden mer en dagens versjon.

Lenke til kommentar

Veldig uenig i dette, det er PC markedet som tjener på denne utviklingen der "alle" har en god nok PC. Dermed blir PC markedet større og det vil ikke henge etter på samme måte som det gjorde for 2-4 år siden, da jeg følte PC hadde en skummelt liten andel crossplatformspill som ble utviklet til den. Spillene har også en mulighet til å bli bedre på andre felter enn grafikk, som story og gameplay. Dette kommer på grunn av at spillmotorene er "ferdig" utviklet og kan makse grafikken på denne konsollgenerasjonen.

Vel.. En kan jo se på kritikken store multiplatformspill har mottatt i det siste. Spill som Bulletstorm, Crysis 2, Dragon Age 2, Homefront, Shift 2 for å nevne noen har ikke akkurat blitt positivt fremstilt av brukerne etter utgivelse.

Om dette skyldes latskap, konsoller, press fra utgiver eller noe annet vet jeg ikke, men trenden slik jeg observerer den er at PC-markedet får det verste ut av det.

Lenke til kommentar

2014 er ett perfekt tidspunkt og lansere ny konsoll på, hvis en ny konsoll hadde kommet i år eller neste år så tror jeg ikke de hadde klart og få noe nytt eller revlosjonerende med den konsollen, ser jo bare slim versjonene, hadde de kunnet ville de nok hatt med noe bedre grafikk og kanskje nye funksjoner men nei. Ser heller ikke hva som kan forbedres med f.eks Xbox annet enn grafikken.

 

Oppdaterings begrensingene nå er for store og teknologi som kan gjøre konsollene spesielle og særegen som folk vill kjøpe er rett og slett for dyr eller kanskje til og med ikke tilgjengelig engang enda.

 

Peace out

Lenke til kommentar

Problemet er spillutviklerne som prioriterer tilpassning til konsoll fremfor å tilpasse spillet til konsoll etter at de har laget PC-versjonen.

Det er jo fordi det er i konsollmarkedet pengene er. Er du som spillprodusent uheldig så dukker PC-spillet ditt opp som nedlastning samtidig eller tilogmed før det er tilgjengelig for salg og du taper enormt med penger.

 

På konsoller er ikke dette et problem på samme måte og det er da naturlig for produsentene å prioritere den plattformen. PC har blitt en 'ekstra'-plattform der man kan dra inn litt mere penger ved å gjøre litt tilpasninger på det allerede utviklede produktet - slik konsoller var for PC-spill for en del år siden.

 

Husk også at det store flertall som kjøper spill til PC *ikke* sitter på de siste og hotteste av hardware og dermed aldri får den opplevelsen de tror etter å ha sett in-game-grafikk kjørt på en langt kraftigere maskin.

 

Forøvrig tror jeg det er et perfekt tidspunkt for Nintendo å lansere en ny konsoll til neste år - deres policy om å tjene penger på hardware fra første dag gjør jo at de er nødt til å tape kampen ytelsesmessig hvis de lanserer samtidig med konkurrenter som selger hardwaren med tap de første par årene for å gi brukerne best mulig opplevelse.

 

Nå derimot kan de sikkert matche PS3/360 og kanskje overgå dem litt uten at det svir i lommeboka; vi snakker jo ganske 'gammel' teknologi her.

Endret av satchman
Lenke til kommentar

dette er grunnen til at konsoller alltid kommer til å holde tilbake spillutviklingen, det koster alt for mye å lage konsoller som er like kraftige som en casual gaming-rig :(

Men om de har melkelisens innbakt i spill, så gjør det jo ikke så mye om de selger det uten fortjeneste, eller hva?

Lenke til kommentar

The plot thickens:

 

Develop source: New Xbox console on desks at EA:

 

New system could steal Wii 2’s thunder with shock E3 reveal

 

The successor to the Xbox 360 console is on desks at an unnamed Electronic Arts studio, Develop understands.

 

The new hardware, sent to EA last month, is a very early build with no casing – it is in fact being stored inside a PC shell.

 

EA developers are getting to grips with the tech to create first-generation software, Develop has been told.

 

“Quite often when new consoles come around they’re packaged into a PC shell, but actually what’s inside is an entirely new console,” a senior, trusted, well-placed source said.

 

Microsoft has declined to comment. EA has declined to comment. Develop’s source is not employed at either company.

 

The source believed, but did not have certain information, that the new Xbox would launch by the end of 2012. The individual expects an announcement will be made, at least in some form, at E3.

http://www.develop-online.net/news/37618/Develop-source-New-Xbox-console-on-desks-at-EA

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Problemet er spillutviklerne som prioriterer tilpassning til konsoll fremfor å tilpasse spillet til konsoll etter at de har laget PC-versjonen.

Det er jo fordi det er i konsollmarkedet pengene er. Er du som spillprodusent uheldig så dukker PC-spillet ditt opp som nedlastning samtidig eller tilogmed før det er tilgjengelig for salg og du taper enormt med penger.

 

Akkurat som på samme måte som dette skjer med konsollspill?

 

AtW

Lenke til kommentar

Problemet er spillutviklerne som prioriterer tilpassning til konsoll fremfor å tilpasse spillet til konsoll etter at de har laget PC-versjonen.

Det er jo fordi det er i konsollmarkedet pengene er. Er du som spillprodusent uheldig så dukker PC-spillet ditt opp som nedlastning samtidig eller tilogmed før det er tilgjengelig for salg og du taper enormt med penger.

 

På konsoller er ikke dette et problem på samme måte og det er da naturlig for produsentene å prioritere den plattformen. PC har blitt en 'ekstra'-plattform der man kan dra inn litt mere penger ved å gjøre litt tilpasninger på det allerede utviklede produktet - slik konsoller var for PC-spill for en del år siden.

 

Husk også at det store flertall som kjøper spill til PC *ikke* sitter på de siste og hotteste av hardware og dermed aldri får den opplevelsen de tror etter å ha sett in-game-grafikk kjørt på en langt kraftigere maskin.

 

Forøvrig tror jeg det er et perfekt tidspunkt for Nintendo å lansere en ny konsoll til neste år - deres policy om å tjene penger på hardware fra første dag gjør jo at de er nødt til å tape kampen ytelsesmessig hvis de lanserer samtidig med konkurrenter som selger hardwaren med tap de første par årene for å gi brukerne best mulig opplevelse.

 

Nå derimot kan de sikkert matche PS3/360 og kanskje overgå dem litt uten at det svir i lommeboka; vi snakker jo ganske 'gammel' teknologi her.

Eller så kan du gjøre som Dice: lage spillet til PC, så tilpasse det til konsoll og reklamere for at du faktisk gjør det. Du aner ikke hvor mange som allerede har forhåndsbestilt Battlefield 3 til PC ;)

Lenke til kommentar

Både 360 å sony har kommet med sine oppgraderte versjoner så det neste må vell bli ny konsoll, men ser helst at de tar seg den tiden de trenger frammfor å gi ut en uferdig konsoll fordi at nintendo gjør det. uansett føler jeg at 360 å sony er de største konkurentene, mens nintendo er i en egen liten klasse. de som digger nintendo wii kommer ikke til å se to ganger på 360 eller sony og samme andre veien. så synes ikke sony og microsoft bør føle noe press grunnet ny nintendokonsoll.

Feil, feil feil!

Det finnes mer nyanserte mennesker der ute enn fanboys!

Jeg har PS3 og Wii. 360 er ikke nødvendig for meg fordi det er så få(ingen?) titler til konsollen som ikke kommer til PC som frister.

Det er nesten garantert at jeg kjøper en Nintendo-konsoll i tillegg til en ny Sony-konsoll.

Hvis den nye Xboxen får gratis nettjeneste og flere eksklusive titler, skal den derimot vurderes.

 

var det noe i mitt innlegg som tydet på at jeg var fanboy?

har 360 og PS3 å sier bare at Nintendo sattser i en helt an retning en de to førstnevnte.

Jeg sier heller ikke at en som har 360 KOMMER til å kjøpe den neste konsollen fra microsoft. jeg sier at odsene er mye større for at han går for en eventuel PS4 en en nintendo wii.

Lenke til kommentar

Jeg lurer også litt på Xbox sin eksistens framover. Har de noe som de andre ikke har, bortsett fra rettigheter til eksklusive spillutgivelser?

 

Nintendo som overrasket med deres styresystem, hva snadder kommer de til å tilføre i neste konsoll. Venter spent.

 

Sony som er noe klossete, men som har kraftige enheter og godt innpass i markedet. Blir spennende å se om PS4 blir å hvile noe på laurbærene, eller om de gir oss nok en del overraskelser.

 

Det er selvfølgelig spennende å se hva Microsoft finner på i konkurransen om fansen.

Lenke til kommentar

Jeg lurer også litt på Xbox sin eksistens framover. Har de noe som de andre ikke har, bortsett fra rettigheter til eksklusive spillutgivelser?

Kinect og Xbox Live? Du har imidlertid rett i at den er veldig lik PS3. Grafikkmessig er det veldig jevnt mellom konsollene, og brorparten av spillutvalget består av multiplatformspill.

 

2010 var et rekordår for Xbox 360, så konsollens eksistens er definitivt ikke i fare. Xbox 360 kommer trolig til å gå i pluss til høsten, og jeg tipper at MS kommer til å holde den på markedet i minst 2-3 år til.

 

Nøkkelen fremover blir å videreutvikle Live og Kinect, samt å være på høyde med konkurrentene grafikkmessig. De burde også åpne flere interne utviklingsstudioer. MGS Vancouver og MGS Soho er tegn på at de går i den retningen, men det gjenstår å se om studioene vil produsere noe vettugt.

Endret av Leflus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lurer også litt på Xbox sin eksistens framover. Har de noe som de andre ikke har, bortsett fra rettigheter til eksklusive spillutgivelser?

Kinect og Xbox Live? Du har imidlertid rett i at den er veldig lik PS3. Grafikkmessig er det veldig jevnt mellom konsollene, og brorparten av spillutvalget består av multiplatformspill.

 

2010 var et rekordår for Xbox 360, så konsollens eksistens er definitivt ikke i fare. Xbox 360 kommer trolig til å gå i pluss til høsten, og jeg tipper at MS kommer til å holde den på markedet i minst 2-3 år til.

 

Nøkkelen fremover blir å videreutvikle Live og Kinect, samt å være på høyde med konkurrentene grafikkmessig. De burde også åpne flere interne utviklingsstudioer. MGS Vancouver og MGS Soho er tegn på at de går i den retningen, men det gjenstår å se om studioene vil produsere noe vettugt.

MGS Vancouver er det ett signal om synergieffekter til Vancouver-enheten til EA Games (Electronic Arts Inc.), samt at mange filminnspillinger foregår i nettopp Vancouver? Filminnspilling og spillutvikling møtes jo gjerne i de ferdige produktene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...