Gå til innhold

Nye konsoller i 2014?


Anbefalte innlegg

MGS Vancouver er det ett signal om synergieffekter til Vancouver-enheten til EA Games (Electronic Arts Inc.), samt at mange filminnspillinger foregår i nettopp Vancouver? Filminnspilling og spillutvikling møtes jo gjerne i de ferdige produktene

Det er godt mulig. Det burde iallefall gjøre det lettere å rekruttere utviklere til studioet. I tillegg er det mulig for dem å utveksle erfaringer med BigPark, et annet MS-eid studio som også holder til i Vancouver.

 

"We also often share resources and knowledge with BigPark Studios"

http://www.mgsvancouver.com/about/

 

En annen fordel er at det ikke er særlig langt fra Vancouver til Redmond. Dermed er det lettere for Microsoft å få oversikt over hva studioet driver med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

MGS Vancouver er det ett signal om synergieffekter til Vancouver-enheten til EA Games (Electronic Arts Inc.), samt at mange filminnspillinger foregår i nettopp Vancouver? Filminnspilling og spillutvikling møtes jo gjerne i de ferdige produktene

Det er godt mulig. Det burde iallefall gjøre det lettere å rekruttere utviklere til studioet. I tillegg er det mulig for dem å utveksle erfaringer med BigPark, et annet MS-eid studio som også holder til i Vancouver.

 

"We also often share resources and knowledge with BigPark Studios"

http://www.mgsvancouver.com/about/

 

 

En annen fordel er at det ikke er særlig langt fra Vancouver til Redmond. Dermed er det lettere for Microsoft å få oversikt over hva studioet driver med.

Tenkte det samme, men fikk ikke formulert det.

Lenke til kommentar

Jeg lurer også litt på Xbox sin eksistens framover. Har de noe som de andre ikke har, bortsett fra rettigheter til eksklusive spillutgivelser?

Kinect og Xbox Live? Du har imidlertid rett i at den er veldig lik PS3. Grafikkmessig er det veldig jevnt mellom konsollene, og brorparten av spillutvalget består av multiplatformspill.

 

2010 var et rekordår for Xbox 360, så konsollens eksistens er definitivt ikke i fare. Xbox 360 kommer trolig til å gå i pluss til høsten, og jeg tipper at MS kommer til å holde den på markedet i minst 2-3 år til.

 

Nøkkelen fremover blir å videreutvikle Live og Kinect, samt å være på høyde med konkurrentene grafikkmessig. De burde også åpne flere interne utviklingsstudioer. MGS Vancouver og MGS Soho er tegn på at de går i den retningen, men det gjenstår å se om studioene vil produsere noe vettugt.

 

riktig der ja=)

tror også prisen får enormt mye å si.

for vhis vi ser for oss målgruppen til de forskjellige konsollene, har jo nintendo en klar målgruppe. microsoft jobber mer og mer mot familieunderholdning og kan ikke huske å ha sett noe slik fra Sony så de satser vell hardt på gamere, å come christmas time så tror jeg nokk salg av Xbox 360 blir større en PS pga pris.

Lenke til kommentar

Både 360 å sony har kommet med sine oppgraderte versjoner så det neste må vell bli ny konsoll, men ser helst at de tar seg den tiden de trenger frammfor å gi ut en uferdig konsoll fordi at nintendo gjør det. uansett føler jeg at 360 å sony er de største konkurentene, mens nintendo er i en egen liten klasse. de som digger nintendo wii kommer ikke til å se to ganger på 360 eller sony og samme andre veien. så synes ikke sony og microsoft bør føle noe press grunnet ny nintendokonsoll.

Feil, feil feil!

Det finnes mer nyanserte mennesker der ute enn fanboys!

Jeg har PS3 og Wii. 360 er ikke nødvendig for meg fordi det er så få(ingen?) titler til konsollen som ikke kommer til PC som frister.

Det er nesten garantert at jeg kjøper en Nintendo-konsoll i tillegg til en ny Sony-konsoll.

Hvis den nye Xboxen får gratis nettjeneste og flere eksklusive titler, skal den derimot vurderes.

 

var det noe i mitt innlegg som tydet på at jeg var fanboy?

har 360 og PS3 å sier bare at Nintendo sattser i en helt an retning en de to førstnevnte.

Jeg sier heller ikke at en som har 360 KOMMER til å kjøpe den neste konsollen fra microsoft. jeg sier at odsene er mye større for at han går for en eventuel PS4 en en nintendo wii.

Les det du skrev og så det jeg skrev en gang til ;)

Jeg sa ikke at du var det, men at du går ug ifra at alle "fan boys" er slik og slik.

Det finnes altså mer nyanserte mennesker der ute. Selv har PS3 og Wii.

Xbox 360 fristet ikke fordi ingen av de eksklusive titlene som ikke kom/ kommer til PC appelerte til meg. Jeg har heller ingen intensjon om å betale for å spille online.

Jeg valgte konsoll etter spillbibliotek og funksjoner.

Lenke til kommentar

Jeg valgte konsoll etter spillbibliotek og funksjoner.

Jeg er egentlig enig med deg. Selv spiller jeg på 360 av nettopp de samme grunnene. Det finnes nok folk som blindt kjøper konsoller fordi de er fanboys, men jeg velger å tro at folk flest kjøper konsoller fordi de vil spille GTA, COD, AC, Fifa, FF og de ulike konsollenes eksklusive spill.

 

Når det er sagt så har achievements/trophies, online-venner og DLC har gjort oss mer knyttet til konsollene våre enn noensinne. Dersom overgangen til XB3/PS4 blir smertefri har jeg vanskelig for å tro at folk ikke blir fristet til å holde seg til de samme* merkene.

 

*Edit: Skriveleif

Endret av Leflus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte Xboxen min pga Gears of War-serien og Fable. Har aldri angret. Men hadde jeg hørt like mye bra om Uncharted-serien og Killzone så kunne jeg like gjerne tippet den veien. Men så ble det xbox :) Jeg har ikke noe imot å betale for å spille online, for jeg får en bedreonline del :)

Lenke til kommentar

Kjøpte Xboxen min pga Gears of War-serien og Fable. Har aldri angret. Men hadde jeg hørt like mye bra om Uncharted-serien og Killzone så kunne jeg like gjerne tippet den veien. Men så ble det xbox :) Jeg har ikke noe imot å betale for å spille online, for jeg får en bedreonline del :)

 

 

liker å sammenligne xbox live og pso med den gamle spotify.

gratisversjonen fungerer utmerked, men premiumen får du mye mere igjen for=)

synes egentlig ikke 500kr i året er så mye for en slik tjeneste=)

Lenke til kommentar

Kjøpte Xboxen min pga Gears of War-serien og Fable. Har aldri angret. Men hadde jeg hørt like mye bra om Uncharted-serien og Killzone så kunne jeg like gjerne tippet den veien. Men så ble det xbox :) Jeg har ikke noe imot å betale for å spille online, for jeg får en bedreonline del :)

 

 

liker å sammenligne xbox live og pso med den gamle spotify.

gratisversjonen fungerer utmerked, men premiumen får du mye mere igjen for=)

synes egentlig ikke 500kr i året er så mye for en slik tjeneste=)

 

Underlig sammenlikning i mine øyne. Feks på PC er det fratis spilling over nettverk, og det fungerer ihvertfall ikke dårligere.

 

AtW

Lenke til kommentar

Kjøpte Xboxen min pga Gears of War-serien og Fable. Har aldri angret. Men hadde jeg hørt like mye bra om Uncharted-serien og Killzone så kunne jeg like gjerne tippet den veien. Men så ble det xbox :) Jeg har ikke noe imot å betale for å spille online, for jeg får en bedreonline del :)

 

 

liker å sammenligne xbox live og pso med den gamle spotify.

gratisversjonen fungerer utmerked, men premiumen får du mye mere igjen for=)

synes egentlig ikke 500kr i året er så mye for en slik tjeneste=)

 

Underlig sammenlikning i mine øyne. Feks på PC er det fratis spilling over nettverk, og det fungerer ihvertfall ikke dårligere.

 

AtW

 

 

ja nå spiller jeg generelt ikke så mye på pc, men jeg mente bare å sammenligne xbox live og pso=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...