Gå til innhold

[Løst] Playstation Nettverk nede. God Påske


Upsidian

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er så evig glad for at jeg utsatte å kjøpe Dead Nation på kreditkortet for noen uker tilbake, og hadde egentlig tenkt å kjøpe det i påsken på kreditkortet. Men da var tjenesten nede, som nå viser seg å være veldig bra for meg.

 

Jeg er veldig sjokkert over at en så stor bedrift som Sony faktisk har klart å lagd så bedritent sikkerhet i PSN. Det at Sony i tillegg gjort det mulig at navn og adresse blir lett å se for hackerne er veldig veldig amatørisk. Kanskje og nå kortnummere og fødselsdatoer o.s.v. Det er helt absurd hvordan noen lager en så stor tjeneste på nett som dette, SÅ ELENDIG!

 

Man skal være greit mye fanboy for å forsvare Sony oppi denne saken, fordi Sony har her bare seg selv og takke. Mulig jeg får siktet til Toman mot meg, men det bryr jeg meg utrolig lite om.

 

Enda morsommere er at de ikke erstatter noenting. Stjeler folk pengene dine eller passordene dine, vil sony ikke gjøre noenting. Det er mulig kortfirmaene kan ersatte noe, men jeg tviler også litt på det. Gjør det ikke akkurat betryggende å lagre fremtidige passord til PSN..

Lenke til kommentar

Hint: PC.

 

Håper PSN blir nede for alltid. Når de kommer med det nye, skjer nok samme.

 

Og, hackeren som tok rundt 77 mill kontoer vil lite trolig misbruke det, men heller bare ha det, for å være jævlig mot sony. Noe jeg elsker.

 

Utter crap. Hele det innlegget der kunne du igrunn spart deg for siden det er så bak mål at det er flaut, men takk uansett for at du postet det for vi trenger en god latter nå som PSN ikke er oppe å går.

 

Hint: PC.
Hva er det du hinter til? At de som sitter å skamkoser seg med fantastiske eksklusive spilltitler som en pc bare kan drømme om, skal droppe hele PS3'en og gå over til en pc bare pga PSN nettverket er nede i noen dager? Eg flirer av deg.

 

Og den siste setningen din er vel bare enda ett eksempel på at du er "beinhard" Sony motstander, men HELDIGVIS stopper ikke verden, Sony eller Sony's produkter opp bare fordi en luring sitter og storkoser seg og er steintøff på ett anonymt forum.

 

Håper PSN blir nede for alltid. Når de kommer med det nye, skjer nok samme.
Hva skjer samme? At PSN blir hacket på nytt og muligens sensitiv info kommer på avveie? At du i det hele tatt kan trekke slike konklusjoner viser hvor "mye" du har satt deg inn i saken og faktisk VET hva som skjer.

 

Nei, eg forsvarer ingen og er skuffet over at noe slikt kunne skje, men LITT seriøsitet må en kunne forlange her.

 

Troll.

Endret av LunaticFanatic
Lenke til kommentar

Hint: PC.

 

Håper PSN blir nede for alltid. Når de kommer med det nye, skjer nok samme.

 

Og, hackeren som tok rundt 77 mill kontoer vil lite trolig misbruke det, men heller bare ha det, for å være jævlig mot sony. Noe jeg elsker.

Nei, for PCer har selvfølgelig aldri vært utsatt for hacking... Når man går så grundig til verks for å skaffe seg så mye bruker- og ev kredittkortinfo som i dette tilfellet, har jeg overhode ingen tro på at det bare er for å være jævlig mot Sony.

Lenke til kommentar

Faen sony er elendig til å gi informasjon. Går det faen ikke ann å gi en liten prekepinn mot hvor lenge den vil være nede. En uke har gått, hadde de bare sagt forrige uke at de skulle ta mer enn en uke, hadde de slippet all frustrasjon. De kan da umlig ikke vite noe om hvor lang til ting ta.

Lenke til kommentar

Jeg tror kansje at Sony har lært nokka det som har skjedd i påska.

Jeg tipper at Ps4 blir satt veldig på sikkerheten, hva trur dere ?

 

PS4 får nok ett salig løft når det kommer til online sikkerhet vertfall, for dette som holder på nå viser bare hvor sårbart PSN har vært hele tiden, igrunn rart at slike angrep ikke har kommet tidligere.

Lenke til kommentar
We wanted to take this opportunity to clarify a point and answer one of the most frequently asked questions today.

 

There’s a difference in timing between when we identified there was an intrusion and when we learned of consumers’ data being compromised. We learned there was an intrusion 19th April and subsequently shut the services down. We then brought in outside experts to help us learn how the intrusion occurred and to conduct an investigation to determine the nature and scope of the incident. It was necessary to conduct several days of forensic analysis, and it took our experts until yesterday to understand the scope of the breach. We then shared that information with our consumers and announced it publicly yesterday evening.

 

For those who were looking there’s also an FAQ with some more on frequently asked questions

 

Thank you for your continued patience and support.

 

Update: Due to ongoing work to bring PSN back online there will be no scheduled content publish this week for PlayStation Store or PS Home. We will resume our scheduled publishing as we bring services online again.

Lenke til kommentar
We wanted to take this opportunity to clarify a point and answer one of the most frequently asked questions today.

 

There’s a difference in timing between when we identified there was an intrusion and when we learned of consumers’ data being compromised. We learned there was an intrusion 19th April and subsequently shut the services down. We then brought in outside experts to help us learn how the intrusion occurred and to conduct an investigation to determine the nature and scope of the incident. It was necessary to conduct several days of forensic analysis, and it took our experts until yesterday to understand the scope of the breach. We then shared that information with our consumers and announced it publicly yesterday evening.

 

For those who were looking there’s also an FAQ with some more on frequently asked questions

 

Thank you for your continued patience and support.

 

Update: Due to ongoing work to bring PSN back online there will be no scheduled content publish this week for PlayStation Store or PS Home. We will resume our scheduled publishing as we bring services online again.

Noen som kan fortelle kort om ka som står der? jeg suger i engelsk :ermm:

Lenke til kommentar

Vi ønsker å benytte anledningen til å avklare et punkt og besvare ett av de mest vanlige spørsmålene i dag.

 

Det er en forskjell i timing mellom når vi identifiserte at var en inntrenging og når vi lærte at kundenes data var blir kompromittert. Vi lærte det var en inntrenging 19 april og deretter stengt tjenestene ned. Vi da hentet inn eksterne eksperter for å hjelpe oss å lære hvordan inntrenging oppstått og å gjennomføre en undersøkelse for å fastslå arten og omfanget av hendelsen. Det var nødvendig å gjennomføre flere dager med rettsmedisinske analyser, og det tok våre eksperter før i går til å forstå omfanget av bruddet. Vi Deretter delte denne informasjonen med våre forbrukere og kunngjorde det offentlig i går kveld.

 

Google translator er jammen stødig :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...