Gå til innhold

[Løst] Playstation Nettverk nede. God Påske


Upsidian

Anbefalte innlegg

Her er det Norske forumet der de også poster Info når det kommer ut

http://community.eu.playstation.com/t5/Announcements-Events/PSN-er-nede/m-p/12762388

 

Fikk forresten med meg at PSN og Steam skulle bli sammkjørt når dette skjedde, med Portal 2. altså cross platforming slik at Ps3 brukere kan spille online med Pc brukere. Tror dere det kan ha noe med saken og gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk forresten med meg at PSN og Steam skulle bli sammkjørt når dette skjedde, med Portal 2. altså cross platforming slik at Ps3 brukere kan spille online med Pc brukere. Tror dere det kan ha noe med saken og gjøre?

Steam og PSN skal nok ikke bli sammkjørt.

Det som er greia er at Valve\Steam har laget en Steam Overlay sak i Portal 2 spillet som selges til PS3.

 

Om du kjøper Portal 2 på PSN Store, så får du en kode som du kan bruke i Steam på PCen, slik at du får spillet der gratis uten at du må betale 2 plasser. Fungerer kunn den ene veien, ikke omvendt.

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Fikk forresten med meg at PSN og Steam skulle bli sammkjørt når dette skjedde, med Portal 2. altså cross platforming slik at Ps3 brukere kan spille online med Pc brukere. Tror dere det kan ha noe med saken og gjøre?

Steam og PSN skal nok ikke bli sammkjørt.

Det som er greia er at Valve\Steam har laget en Steam Overlay sak i Portal 2 spillet som selges til PS3.

 

Om du kjøper Portal 2 på PSN Store, så får du en kode som du kan bruke i Steam på PCen, slik at du får spillet der gratis uten at du må betale 2 plasser. Fungerer kunn den ene veien, ikke omvendt.

 

Ahh Takker for Oppklaringen. Nesten litt skuffendes det da hehe. Har lenge sett fram til en dag der spill kan Online på kryss og tvers over platformer. Ville vært interesant og spille et FPS spill med Pc mot noen som er på Ps3 Xbox 360.

Lenke til kommentar

Fikk forresten med meg at PSN og Steam skulle bli sammkjørt når dette skjedde, med Portal 2. altså cross platforming slik at Ps3 brukere kan spille online med Pc brukere. Tror dere det kan ha noe med saken og gjøre?

Steam og PSN skal nok ikke bli sammkjørt.

Det som er greia er at Valve\Steam har laget en Steam Overlay sak i Portal 2 spillet som selges til PS3.

 

Om du kjøper Portal 2 på PSN Store, så får du en kode som du kan bruke i Steam på PCen, slik at du får spillet der gratis uten at du må betale 2 plasser. Fungerer kunn den ene veien, ikke omvendt.

 

Ahh Takker for Oppklaringen. Nesten litt skuffendes det da hehe. Har lenge sett fram til en dag der spill kan Online på kryss og tvers over platformer. Ville vært interesant og spille et FPS spill med Pc mot noen som er på Ps3 Xbox 360.

 

Xbox og PS3, ja. PC, nei. Det vil aldri skje at vi krysser konsoll med pc, siden det er tusen ganger lettere med mus enn stick med FPS. Dessutten ville det blitt et helvete med alle hackerne på pc, aimbot og wallhack og what not.

Lenke til kommentar

..kommer vel an på hva slags spill det er. Phantasy Star Universe hadde samme server-rom for ps2 og PC (xbox hadde sitt eget, på grunn av xbox live, og så videre). Men det fungerte fint. Co-op spill, plattform-spill, strategi..

 

Er ikke noe stort problem å lage en godt beskyttet løsning på PC heller. Ville sikkert koste litt mer, så det blir ikke valgt. Men det er fullstendig mulig. Finnes aim-bot til konsoller og. Men det er ikke et "stort problem", så ingen gjør noe med det (uten at utviklere gjør det på eget initiativ, hvis de har tid, etc).

 

(p.s. Problemet med PSN er at autentiserings-serverne er plassert på ett sted/under ett portal. Så hvis.. rent teoretisk sett.. en gruppe hackere testet effekten av et rettet ddos-angrep for et par uker siden - så ville de for eksempel finne ut at det var ett enkelt portal som ville være nødvendig å ta for å knele hele PSN - samt alle web-sider som krever autentisering av bruker-kontoer. Alt fra admin-tilgang til skribenter, moderatorer, osv - siden de ville bli autentisert gjennom den samme serveren.

 

Men jeg ville vel vedde ganske mye på at det bare er Sony som har sølt cola på den ene serveren helt selv.. Skjer stadig at de gjør oppdateringer på PSN-butikken og bloggen som bryter sammen på et vis - og så venter de til noen skriver direkte til dem.. før de plutselig oppdager det. Men "hackere" er jo en flott unnskyldning. Står bra i stil med "pirater", og "terrorister" ellers..

Lenke til kommentar

En update fra Sony

 

Posted on 23 April by James Gallagher – Blog Manager, SCEE

Update On PlayStation Network/Qriocity Services

 

Countries: AE, AU, GB, IE, NZ

 

An external intrusion on our system has affected our PlayStation Network and Qriocity services. In order to conduct a thorough investigation and to verify the smooth and secure operation of our network services going forward, we turned off PlayStation Network & Qriocity services on the evening of Wednesday, April 20th. Providing quality entertainment services to our customers and partners is our utmost priority. We are doing all we can to resolve this situation quickly, and we once again thank you for your patience. We will continue to update you promptly as we have additional information to share.

 

http://blog.eu.playstation.com/2011/04/23/update-on-playstation-network-qriocity-services/

 

Tar sin tid dette.

Lenke til kommentar

Ny Update. Fra 23 Da. Men har ikke sett noe nytt fra og med idag den 24 April.

 

Latest Update for PSN/Qriocity Services

 

+ Posted by Patrick Seybold // Sr. Director, Corporate Communications & Social Media

 

We sincerely regret that PlayStation Network and Qriocity services have been suspended, and we are working around the clock to bring them both back online. Our efforts to resolve this matter involve re-building our system to further strengthen our network infrastructure. Though this task is time-consuming, we decided it was worth the time necessary to provide the system with additional security.

 

We thank you for your patience to date and ask for a little more while we move towards completion of this project. We will continue to give you updates as they become available.

 

http://blog.us.playstation.com/2011/04/23/latest-update-for-psnqriocity-services/

 

Så det ser ut som de rebygger sikkerhets systemet sitt. iallefall er det hva de sier. Så da kan det ta sin tid. tror ikke det blir noe Online på Ps3 i Påsken. Utroligt kjedeligt for alle dere som har fri fra jobben og gledet dere til det. men men. håper det "nye" systemet ikke blir hacket like lett da. Så slipper vi mere slikt i framtiden.

Endret av Upsidian
Lenke til kommentar

http://www.psu.com/PSN-hackers-attacked-Admin-Dev-accounts;-services-returning-in-a-day-or-two--a011425-p0.php

According to the source, who wishes to remain anonymous, the PSN sustained a LOIC attack (which created a denial-of-service attack) that damaged the server. There was also a concentrated attack on the PlayStation servers holding account information. In addition, “Admin Dev accounts were breached.”

:p

Lenke til kommentar

http://www.psu.com/PSN-hackers-attacked-Admin-Dev-accounts;-services-returning-in-a-day-or-two--a011425-p0.php

According to the source, who wishes to remain anonymous, the PSN sustained a LOIC attack (which created a denial-of-service attack) that damaged the server. There was also a concentrated attack on the PlayStation servers holding account information. In addition, “Admin Dev accounts were breached.”

:p

 

Den er kjip vist du har kreditt kort infoen din der. Som jeg blant annet har.

Satser på at det gikk bra. får uansett brev fra banken engang i Mnd der jeg kan see hvor og når jeg har tatt ut penger, og hvor mye. Så får gå grundig igjenom den når den kommer.

Lenke til kommentar

http://www.psu.com/PSN-hackers-attacked-Admin-Dev-accounts;-services-returning-in-a-day-or-two--a011425-p0.php

According to the source, who wishes to remain anonymous, the PSN sustained a LOIC attack (which created a denial-of-service attack) that damaged the server. There was also a concentrated attack on the PlayStation servers holding account information. In addition, “Admin Dev accounts were breached.”

:p

 

Den er kjip vist du har kreditt kort infoen din der. Som jeg blant annet har.

Satser på at det gikk bra. får uansett brev fra banken engang i Mnd der jeg kan see hvor og når jeg har tatt ut penger, og hvor mye. Så får gå grundig igjenom den når den kommer.

..er nok ikke så veldig mye annet en kan gjøre bortsett fra å få folk til å fylle PSN-kontoen med penger. Selv om det skulle vise seg at Sony ennå ikke har begynt å kryptere kallene internt på ps3en, så er informasjonen kryptert utad. Og derfor ca. like sikker som tilfeldig informasjon plukket opp fra en vilken som helst annen kryptert bank-tjeneste. Så med mindre noen spesifikt ville ha informasjonen din - og hacket din konto spesiellt - så er det ikke brukbart. Du kan ikke få ut kort-nummer, eller overføre noe fra kontoen til en annen eier uansett heller.. så veldig liten sannsynlighet for at du faktisk kommer til å lide noen stor skade av det.

 

Problemet er nok heller Sony's - i forhold til informasjon, private beskjeder, interne planer, releaser, kommunikasjon internt, kladder for blogg, betaer, utviklerverktøy, tilgang på kontakt-informasjon for "viktige" folk i hierarkiet, etc.

 

Om noen gidder å ta i side opp og side ned av den typen informasjon er vel uvisst. Men ja, ikke så veldig rart de tok ned hele nettverket.

 

Utover det er det selvsagt Sonys omdømme - det er en grunn til at MMOer med valuta gjerne ikke har kreditt-kort info, men leier en betalingstjeneste av et eksternt selskap for eksempel. I Sonys tilfelle dreier det seg om det motsatte - de hadde et lukket system, og så har de overført tjenestene til et annet selskap, og samkjørt autentisering på alt fra forum til PSN-kjøp over samme tjeneste. Kanskje ikke så veldig lurt?

 

Ellers så har nok hele greia med å selge trafikk-informasjon til en tredje-part hatt noe å si med at Sony ble angrepet, tror jeg. Ironisk nok er det slike episoder som dette som tvinger et selskap til å definere tjenestene sine veldig spesifikt - og deretter sikre dem bedre. Som selvfølgelig koster penger - derfor: veldig spesifikt, og mest sannsynlig begrenset datalagring og overføring.

 

Helt vanlig.. siden vi ikke har noe lovverk som egentlig tar hånd om internett-lagring og tjenester av denne typen.

 

Så - vær glad til om du ikke er noen spesiellt interessant person som det kanskje kunne være artig å hacke. Det er det som beskytter oss på internett så langt.

Lenke til kommentar

Om det er Anon er det vel kanskje ikke i demmes interesse å stjele brukerdata og kredittinfo. De er jo stort sett bare ute etter å sette kjepper i hjuelene for Sony, men siden Anon kan være Gud og hverman vet man jo aldri hvem som er ute etter hva, men tror ikke info er hovedmålet.

 

Imens får man spille noe så spennende som B-spec på Gran Turismo for å prøve å tjene litt lusne credits. :thumbdown:

Lenke til kommentar

lo godt når eg først leste dette, men nå begynner eg å syns synd på derre.

Vel, når vi er dumme nok til å kjøpe et Sony-produkt, så kan vi ha det så godt.

 

P.s., det er mulig å spille online på ps3en uten å være logget på PSN. I det usannsynlige tilfellet at Sony skulle bestemme seg for å ta ned WipeoutHD stats-servere, la PSN gå å skure i lenger tid, og liknende usannsynlige ting som bare er implisert i den stadig oppdaterte bruker-avtalen - så kan jo det være en ting å tenke på.

Lenke til kommentar
I know you are waiting for additional information on when PlayStation Network and Qriocity services will be online. Unfortunately, I don’t have an update or timeframe to share at this point in time. As we previously noted, this is a time intensive process and we’re working to get them back online quickly. Will keep you updated with information as it becomes available. We once again thank you for your patience.
Lenke til kommentar

haha Artigt sted på IGN for og sjekke statusen på nettet. Enkelt og Konkret.

 

http://ps3.ign.com/articles/116/1163788p1.html

 

Føler ikke at jeg er dum som kjøpte en Ps3. Har hat det vældigt gøy med den opp igjenom tidene. at det sjer noe som dette er jo seff trist. Men Skal nokk mye mere til en det for at jeg skal angre på kjøpet. Bruker den blant annet til og se film.høre musikk. surfe nettet. Som sagt. angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar

Irriterende dette at PSN er nede, også så lenge også. Spiller ikke så mye online, men føler liksom at PS3'en min er avkuttet fra omverdenen litt nå hehe.

Ble ikke mye Mortal Kombat online gitt, litt på onsdag så ble det stopp..

Håper sannelig ikke noe sensitiv informasjon er kommet på avveie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...