Gå til innhold

Real Madrid vs Barcelona - 16.04.2011-03.05.2011 - El Clasico Mania


Maefteda

  

86 stemmer

  1. 1. Får Mourinho sparken med 4 strake El Clasico tap?

  2. 2. Hvem vinner ligaen?

  3. 3. Hvem vinner Cupen?

  4. 4. Hvem går videre i CL?

  5. 5. Hvem heier du på?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette her med folk som flokker seg rundt dommer, og skal klage på det andre laget gule kort, er en stor uting. Det gjør kampen mindre fair, det er ikke underholdne å se på og det er en generell ussel ting å gjøre.

 

Problemet her, løses ikke ved å kjefte på spillere. Her må FIFA, UEFA eller hvem faen som bestemmer ta grep. Kapteinen kan snakke med dommer, ingen andre, ellers er det direkte gult. Ferdig med det. Når man ikke har faste regler på dette, gir det spillerom for spillerne utpå banen, til å utnytte reglene til sin fordel, og ALLE vet at fotballspillere gjør det. Noen riktignok mer enn andre(spesielt dagens kamp), men så og si alle fotballspillere gjør det. Dette vil vi aldri få en stopp på(eller noe særlig minking på) inntil fotballreglene blir gjort om på. Men det har nok ikke de med ansvaret baller nok til å gjøre.

De med ansvaret? Det er vel dommer som regulerer på hvem som får lov til å snakke og krangle med han. Den masseklagingen Barcelona drev på med i kveld bør belønnes med gult kort til hver enkelt spiller. Dommer tar avgjørelsene og det trengs ikke 5-6 apekatter rundt han for at han skal skjønne alvoret i enkelte situasjoner. Hadde dommer fra start av gitt beskjed om at han ikke vil ha noe tilsnakk, for å så premiere førstemann som åpner kjeften med et gult kort så kan jeg vedde en hundrelapp på at både tilleggsminuttene ville blitt redusert og kanskje til og med Pepe hadde fått spilt 90 minutter.

Lenke til kommentar

Vil ALDRI se Mourinho i United. Fy faen for en feig trener.

Kan jeg forstå. Men har han virkelig noe annet valg? Ikke et eneste lag i verden som klarer å slå Barca uten å parkere bussen, irriterende og slikt. Men sånn er det.

Ferguson gjør nok det samme skal du se, kanskje ikke i like stor grad med tanke på at det er en finale, men han gjorde da det samme da dere møtte Barca i 08. Og om jeg må si det selv var det med et bedre lag enn Real idag, og mot en svakere versjon av Barca.

Selvfølgelig kan Barcelona slås uten at man er nødt til å spille med 11 i forsvar. Det er "kun" en kode som må knekkes. United ble ikke utspilt hverken i semiene i 2008 eller i finalen året etter, og Ferguson hadde aldri i verden hatt samme tilnærming mot Barcelona på hjemmebane som Mourinho hadde i dag.

Bullshit, og det vet du. Ferguson idag hadde gjort det samme som Mourinho, kanskje ikke med de samme detaljene, men han hadde lagt seg bakpå, tillat Barca og trille ballen på sin egen halvdel og vente på en kontring eller en tabbe av en Barca spiller. Mourinho gikk selvfølgelig inn i denne kampen for å vinne den, noe annet er idioti å si. Jeg synes han starta langt ifra så defensivt som folk skal ha det til, spesielt med Marcelo på venstrebecken, som alltid er en risiko bakover. Barca var minst like defensive og "feige" som Mourinho. De viste heller ikke mye iniativ framover før Pepe sin utvisning(korrekt i min mening btw), og pga utvisninga ble alt mye lettere for dem. (Xavi og Messi spesielt fikk mye mer tid på ball, og kunne da åpne opp Real mye lettere) Tror Real hadde stukket av med minst en uavgjort hadde det ikke vært for utvisninga.

 

Ingen av laga sto for en offensiv og frittspillende fotball idag, begge var satt opp perfekt for å matche hverandre, det er bare smart av både Pep og Mourinho. Feigt er det ikke.

Det jeg husker av semifinalen på OT i 08 mener jeg bestemt på at United var på bakfot majoriteten av kampen og forsvarte seg. Målet kom jo faktisk etter et øyeblikks magi av Scholes og idioti av Zambrotta. Og dette her var med det jeg mener var en bedre utgave av United mot det jeg mener var en dårligere utgave av Barca.

Du får nok se at Fergie går ut ganske likt mot Barca i finalen, om en ikke så ekstremt da United har mer spillere som kan presse i lengre perioder. (Park, Rooney, Fabio, Rafael feks)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Bullshit, og det vet du. Ferguson idag hadde gjort det samme som Mourinho, kanskje ikke med de samme detaljene, men han hadde lagt seg bakpå, tillat Barca og trille ballen på sin egen halvdel og vente på en kontring eller en tabbe av en Barca spiller. Mourinho gikk selvfølgelig inn i denne kampen for å vinne den, noe annet er idioti å si. Jeg synes han starta langt ifra så defensivt som folk skal ha det til, spesielt med Marcelo på venstrebecken, som alltid er en risiko bakover. Barca var minst like defensive og "feige" som Mourinho. De viste heller ikke mye iniativ framover før Pepe sin utvisning(korrekt i min mening btw), og pga utvisninga ble alt mye lettere for dem. (Xavi og Messi spesielt fikk mye mer tid på ball, og kunne da åpne opp Real mye lettere) Tror Real hadde stukket av med minst en uavgjort hadde det ikke vært for utvisninga.

 

Ingen av laga sto for en offensiv og frittspillende fotball idag, begge var satt opp perfekt for å matche hverandre, det er bare smart av både Pep og Mourinho. Feigt er det ikke.

Det jeg husker av semifinalen på OT i 08 mener jeg bestemt på at United var på bakfot majoriteten av kampen og forsvarte seg. Målet kom jo faktisk etter et øyeblikks magi av Scholes og idioti av Zambrotta. Og dette her var med det jeg mener var en bedre utgave av United mot det jeg mener var en dårligere utgave av Barca.

Du får nok se at Fergie går ut ganske likt mot Barca i finalen, om en ikke så ekstremt da United har mer spillere som kan presse i lengre perioder. (Park, Rooney, Fabio, Rafael feks)

Vi var kanskje uenige etter Barcelona - Arsenal, men her er jeg 100 % enig med deg. Kunne ikke sagt det bedre selv.

 

Og det skal mye til ;)

 

De med ansvaret? Det er vel dommer som regulerer på hvem som får lov til å snakke og krangle med han. Den masseklagingen Barcelona drev på med i kveld bør belønnes med gult kort til hver enkelt spiller. Dommer tar avgjørelsene og det trengs ikke 5-6 apekatter rundt han for at han skal skjønne alvoret i enkelte situasjoner. Hadde dommer fra start av gitt beskjed om at han ikke vil ha noe tilsnakk, for å så premiere førstemann som åpner kjeften med et gult kort så kan jeg vedde en hundrelapp på at både tilleggsminuttene ville blitt redusert og kanskje til og med Pepe hadde fått spilt 90 minutter.

Ja vel, da er det dommeren som har ansvaret, og han hadde ikke baller nok til å gjøre det. Faktum er at det ikke er lagt noen generell grense, og alle dommere behandler slike situasjoner forskjellig. Det er her jeg synes det trengs en endring. Få det klart for alle dommere, klaging oppi dommeren, uten at det er kaptein, gult kort, ingen spørsmål.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Du legger ord i munnen min. Jeg har aldri påstått at Mourinho ikke gikk inn i kampen for å vinne, noe alle med en viss fotballintelligens skjønte at han måtte gjøre. Måten er bare mentaliteten han går inn i kampen på, og for en gangs skyld må jeg være enig med Solèr, det er rett å slett feigt. 29% ballinnehav på hjemmebane, give me a break.

 

Ferguson gikk ikke så defensivt inn hverken i '08 eller '09, så at du avfeier det som bullshit faller på sin egen urimelighet.

 

At Barcelona presset oss tilbake i store deler av oppgjøret på Old Trafford er ganske naturlig, da det var de som måtte fram og ha et mål. Og ja, målet til Scholes kom etter et øyeblikks magi og en dårlig klarering, men skal du ta med marginene så glem heller ikke at Ronaldo missa straffe i den første kampen på Nou Camp.

 

Forøvrig bare synsing å påstå at det hadde endt 0-0 om Pepe ikke hadde blitt utvist i dag. Det er nå enn sånn i fotball at hvis et lag ikke har ballen blir de tvunget til å jage. Det medfører taklinger, og i dette tilfellet rødt kort. Noe som har skjedd for Real Madrid i de 5(?) siste møtene med Barcelona. Ikke tilfeldig at det skjedde i dag igjen, og langt ifra tilfeldig at Barcelona avgjør det mot slutten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja vel, da er det dommeren som har ansvaret, og han hadde ikke baller nok til å gjøre det. Faktum er at det ikke er lagt noen generell grense, og alle dommere behandler slike situasjoner forskjellig. Det er her jeg synes det trengs en endring. Få det klart for alle dommere, klaging oppi dommeren, uten at det er kaptein, gult kort, ingen spørsmål.

Det er faktisk den enkelte dommer det ligger på. Jeg er helt enig med deg i at det bør komme beskjeder fra øverste hold om at spillere som flokker seg rundt dommeren blir straffet, eller at det eventuelt blir innført en regel hvor bare kapteinen får lov til å snakke med dommeren. Men man må bare akseptere at dette aldri vil skje og at toppene i de internasjonale fotballforbundene heller vil drive med politikk og korrupsjon enn å forbedre sporten.

 

Det er derfor jeg ser bort fra eventuelle regelendringer og heller belyser at det er dommerens ansvar å få vekk idiotene som maser. Dette har jeg gjort hver kamp jeg har dømt og fått skryt for det av alle dommerveiledere. Uansett hvilken type lag eller spillere man har med å gjøre så skjønner de fort hvor det bærer hvis noen får gult kort for å si "men dommer dommer!".

Lenke til kommentar

Du legger ord i munnen min. Jeg har aldri påstått at Mourinho ikke gikk inn i kampen for å vinne, noe alle med en viss fotballintelligens skjønte at han måtte gjøre. Måten er bare mentaliteten han går inn i kampen på, og for en gangs skyld må jeg være enig med Solèr, det er rett å slett feigt. 29% ballinnehav på hjemmebane, give me a break.

 

Ferguson gikk ikke så defensivt inn hverken i '08 eller '09, så at du avfeier det som bullshit faller på sin egen urimelighet.

 

At Barcelona presset oss tilbake i store deler av oppgjøret på Old Trafford er ganske naturlig, da det var de som måtte fram og ha et mål. Og ja, målet til Scholes kom etter et øyeblikks magi og en dårlig klarering, men skal du ta med marginene så glem heller ikke at Ronaldo missa straffe i den første kampen på Nou Camp.

 

Forøvrig bare synsing å påstå at det hadde endt 0-0 om Pepe ikke hadde blitt utvist i dag. Det er nå enn sånn i fotball at hvis et lag ikke har ballen blir de tvunget til å jage. Det medfører taklinger, og i dette tilfellet rødt kort. Noe som har skjedd for Real Madrid i de 5(?) siste møtene med Barcelona. Ikke tilfeldig at det skjedde i dag igjen, og langt ifra tilfeldig at Barcelona avgjør det mot slutten.

Sorry vis du føler at jeg legger ord i munnen din, men jeg tolker når du sier at det er feigt som at laget ikke går for å vinne.

 

Du har rett i en ting, i '09 var ikke Ferguson særlig defensivt, han var langt ifra superoffensiv heller, men United i den kampen var ikke superoffensive, det har du rett i. Og United ble så grundig spilt av banen, ja dere hadde de første 10 minuttene, men resten av tida var bare Barca, og resultatet endte opp med tap til United. I '08 var dere defensive, noe annet er tull. Sant, dere fikk en straffe på Nou Camp, men hvordan fikk dere den straffen? Jo, igjennom en dødball. Barca hadde samlet kanskje en 60-65% possesion over to opppgjør? Nå har jeg ikke nøyaktige stats her, men mener på at Barca hadde rundt 60% i begge kampene. De hadde noe slikt som 12-14 skudd på mål, mot United 2-3. Forskjellen er jo at dere ble ikke spilt av parken her. Dere fikk et mål og var solide bak og frustrerte Barca. Akkurat det samme som Real gjorde idag før det røde kortet. Dere presset kanskje Barca et eller to hakk mer men dere var fremdeles veldig defensive.

Ja, ikveld var Mourinho ekstrem, akkurat som han var ekstrem med Inter, og det er ikke pent i det hele tatt. Men pent vinner ingen trofèer, trust me, som en Arsenal fan vet jeg dette kanskje bedre enn noen andre. Jeg hater Barca, noe de fleste som har diskutert laget med meg kan skrive under på, men man kan ikke skyve under senga at den eneste måten å stoppe dem på uten å ha enormt med flaks og en Neuer type i mål er å parkere bussen. Alle lag de siste åra som har stoppet Barca har gjort det, og om United gjør det i finalen blir det pga en parkert buss. Kanskje ikke en like passiv buss som Mourinho sin, mye pga at det er finale og pga United er et mer sammenkjørt lag og mye bedre i pressfasene enn det Mourinho sålangt har klart å få pressa inn i stjernegalleriet i Madrid. Dere har et mye bedre utgangspunkt mot Barca imo enn det Real har, mye pga dere har veldig energiske jobbehester som samtidig er veldig flink med ball(kanskje ikke Park, selv om han imponerte meg veldig tidligere i høst angående teknikken hans, den har virkelig tatt seg opp de siste åra).

Slår dere Barca blir det på samme måte som Inter ifjor og dere i '08, og Chelsea i '09. Ikke nøyaktig pent, men samtidig en godkjent måte å spille fotball på.

Det er ingenting feigt i å ikke angripe en motstander du vet er bedre enn deg. Det er kanskje ikke det som er optimalt, men det er ingenting feigt i å vinne så lenge man ikke gjør det igjennom juks.

 

Synsing er det, men jeg har aldri sagt noe annet. Jeg sa jeg tror, og det står jeg ved. Kampen var låst i samme mønset før utvisninga av Pepe, faktisk så var Real faktisk mer på offensiven, ikke mye, men det kom seg, før Portugiseren oppførte seg som en idiot og ødelagte sjangsen på finale for resten av laget sitt. (Forresten, hva faen feiler Pepe? Er ikke første gang fyren gjør noe lignende. Glimrende fotballspiller and all that, men det må da være noe som ikke fungerer helt mentalt i hodet til fyren)

Barca hadde også lite å ta inn fra benken som kunne forandre mye av kampbildet, så vis ikke Mourinho plutselig hadde skiftet tankegang fra kontringer og dødballer til en mer offensiv tankegang tror jeg ikke kampbildet hadde forandret seg. Selvfølgelig kunne feks Messi ha funnet opp et øyeblikks magi som på 2-0, men det hadde vært utrolig mye vanskeligere for fyren med Pepe på seg. Så aldri CdR, men flere rapporter der sier at Messi var relativt anonym til han og være pga Pepe.

De siste 5 kampene Mourinho har spilt mot Barca har laget hans fått rødt kort, det stemmer. Del Horno i 2006 er vel et av de, og det går vel på en idiotisk aggresiv handling av Del Horno som ikke går på at han henger etter, men at han er idiot, noe likt Pepe idag. Motta ble jo utvist pga skandaløs filming, mens Ramos ble utvist for et dytt eller slag(?) i El Clasico tidligere i høst. Altså et kort som muligens går på at en av Mourinho sine spillere ikke hang med og var for sen. Så nå er det ute av verden.

 

Vi er tydeligvis uenige her, men det er ikke Mourinho sin feil at Real taper idag, det er Pepe, og de elendige prestasjonene defensivt på både 1-0 og 2-0. Som en taktikker kan man ikke gjøre noe annet idag. Barca er simpeltent suverene om man ikke skal ty til defensive taktikker. Og det er ingen skam i det. Jeg var stolt over Arsenal når vi tapte på Nou Camp(flere dager etterpå, da jeg var flyvende forbanna i flere dager først) fordi vi forsvarte oss bra og holdt oss til takitkken vår fram til RvP sin utvisning. Selvfølgelig hadde vi litt marginer med oss fram til da, men slikt kreves for å vinne.

Det samme burde du være om United vinner CL i år, uavhengig om de gjør det med fengende flott offensiv fotball eller med knallhard jobbing og defensiv tankegang.

Resultat er ikke kanksje alltid alt, men det er ikke hver dag man møter et lag som er så overlegent på banespill som Barca.

 

Rotete, I know. Men jeg er trøyt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Winning football is beautiful football"

 

Mye kan sies om fotballens underholdningsverdi. Det eneste jeg vet, er at jeg ikke ser på fotball pga Messi. Hælspark, driblekunster, elegante pasninger - klart det er moro, men for meg er det kun prikken over en allerede langstrakt i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke noe stor fan selv, men liker Barcelona grunnet ungdomsavdelingen og grunnet verdens beste men også den dummeste, Messi.

 

La Masia er verdens beste undomsakademi etter min mening :) I motsetning til Real Madrid og flere andre europeiske toppklubber, utvikler de egne talenter som, etter å ha steget gjennom utallige grader i akademiet, får spille på A-laget. Og mange av dem blir faktisk værende. Se bare på Busquets, Pique, Xavi, Puyol, Valdes, Bojan, Pedro og Messi. Skal også sies at de solgte Pepe Reina og Fabregas.. Mon tro om sistnevnte kommer tilbake til moderklubben etterhvert.

 

De fleste har stort sett lyst til å avslutte karrieren i moderklubben, så det kan man nok regne med :) Hvis man da ikke bare vil ha penger, og reiser til USA :)

Lenke til kommentar

Og det kommer fra en Chelsea supporter :whistle:

rsz_ancelotti.jpg

 

Chelsea har riktignok noen svin på skogen de også, men heldigvis nærmer dem seg pensjonsalderen.

 

Ashley Cole, Torres, Essien og Mikel?

 

Men over, synes faktisk Chelsea har blitt litt bedre mtp. usportsligheter under Ancelotti, var mye verre før under Mourinho og Scolari.

 

Alle lag har svin på skogen, men jeg synes faktisk Chelsea har/hadde flest i PL.

Lenke til kommentar

Kall meg gjerne dum, men jeg ansér ikke Mikel og Essien som to spillere i den kategorien.

 

Det jeg tenkte på var Drogba, Cole og Torres. De to førstnevnte har ikke mange sesonger igjen på toppnivå og da står man igjen med spanjolen som forhåpentligvis skjerper seg i fremtiden. Jeg teller like mange på Manchester United (Nani, Rooney og Hernandez).

Lenke til kommentar

håper vi får se en streng dommer i returoppgjøret som ikke lar seg påvirke av spillere når de flokker seg rundt han.

 

Hvorfor ikke presse mer?

 

Så jo at når Madrid stressa spillerne pressa på deres halvdel så mista de ballen eller skjøt den ut til innkast, så håper de virkelig legger press på dem fra 1min og stiller opp med en 4-2-3-1 formasjon,.

 

----------------Benzema

 

Di Maria---------Øzil------Ronaldo

 

------------Alonso--Las--

 

Marcelo--Carvalho--Albiol--Arbeola

 

-----------------Cas

 

Skåre 2 mål er ikke umulig men vanskelig mot Barca på hjemmebane.

 

Har egentlig vært ganske nøytral når de gjelder disse lagene, men spess etter semifinalen Chels-Barca og de årene som har kommet så misliker jeg dette laget sterkt. LEI av alt det pratet om at de er uslåelig, trioen, Messi, Pep, ungd.avdelingen, tiki tak fotballen, unicef, spanske ligaen, verdens beste klubb, hele pakka. Vet ikke hvorfor jeg nevnte unicef men ja hele pakka.

 

Selvom jeg hater Manu, så ønsker jeg dem seiern hvis de evt skulle møtes i en finale..

 

Edit: Når spillerne ankommer stadion, nå tenker jeg på madrid spillerne siden de spilte på hjemmebane, hvor er det bussen henter dem fra? Hjemmefra hehe?

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

Er det bare eg som føler at å sette Ronaldo som midtspiss er bortkasting av spilleren?

 

Irriterte meg grønn over når dette skjedde i United også, da eg føler Ronaldo's virkelige styrke er å kommer mer bakfra på kanten/fri rolle og skjære inn, legge inn, skyte, spille ballen til en spydspiss som putter mål. På den måten får man utnyttet hans evne til å spille opp andre samtidig som man utnytter hans evne til å score selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...