Gå til innhold

– Neste konsollgenerasjon blir den siste (X360, Wii, PS3)


Anbefalte innlegg

Det at Crysis 2 ser ut til å bli noe av det aller peneste som har kommet ut til spillkonsoller så langt gjenspeiler seg ihvertfall ikke i multiplayer...for det finnes faktisk mange fps spill som ser vesentlig bedre ut. Prøvde PS3 demoen i natt og det var en gedigen nedtur...et blast og stygt spill.

Tar litt i her nå men det kunne sammenlignes med å spille et jævla fint PS2 spill med noen heftige lys effekter...PC utgaven derimot var heftig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Tingen er jo at vi aldeles ikke har konkludert med noe som helst. To nyhetssaker som forklarer tilstanden til spillbransjen per dags dato ble lenket sammen med en setning som berørte hvordan grafikkutviklingen har stagnert, og at det ikke er i tråd med et PC-marked i hissig vekst. Særlig hvis man ser på hvordan bransjen typisk har fungert. Vi er fullstendig avhengige av konstruktiv kritikk, og setter veldig stor pris på det, men her har vi ikke konkludert med noe som helst. Dette er referanser til andres utsagn.

 

2. At Naughty Dog er ansett for å være det "fremste spillselskapet når det kommer til grafikk" får stå for egen regning. Det er ingen offisielle kåringer av noe så vagt og ubestemmelig som hvem som har best peiling på grafikkutvikling i bransjen, og om det var det så vil jeg tro at en rekke selskaper skulle gitt Naughty Dog god utfordring. At de har usedvanlig god kjennskap til cell-prosessoren er ingen hemmelighet, men hvorfor i alle dager er det relevant? Det er hevet over enhver tvil at selv det fremste en PlayStation 3 kan mane fram kommer til kort sammenlignet med en dyr, moderne spill-PC. Et eksempel på dette finner du for eksempel i den forholdsvis ferske dekningen vår av siste revisjon av Unreal Engine.

 

Hva har nasjonaliteten til CryTek med saken å gjøre? Cevat Yerli og resten av CryTek har stått for noen av de aller fremste spillene de siste årene i forhold til ren teknisk ytelse. Far Cry og Crysis er begge milepæler på dette området.

 

Noen av bransjens aller fremste eksperter på grafikkprogrammering, som John Carmack og Tim Sweeney, har hyllet de tyske utviklerne for deres fantastiske tekniske innsikt. Deres neste spill, Crysis 2, ser også ut til å bli noe av det aller peneste som har kommet ut til spillkonsoller så langt. Foredraget vi refererer til var åpningsforedraget på GDC Europe, den nest største fagsamlingen av spillutviklere i verden. Når bransjen skal åpne en av sine mest prestisjetunge messer med et foredrag om spillgrafikk og utviklingen av sådan, så inviterer de Cevat Yerli og CryTek til å avholde det. Det er absurd å påstå at denne mannen ikke vet hva han snakker om.

 

Dette har ingenting med kildekritikk å gjøre overhodet. Her bommer du totalt på både blink og skive. Introduksjonen er en samling av uttalelser fra eksperter fra bransjen, og trenger på ingen måte å være objektiv. Vi videreformidler andres utsagn for å ta pulsen på industrien. Jeg tok meg likevel bryet med å løfte frem én utvikler som var for PC, én for den nåværende generasjonen og én sak som simpelthen drøfter PC-spillenes utvikling. Jeg forstår ærlig talt ikke hva du prøver å si.

 

Jøss, skal si du pepret meg her. <_<

 

I min iver etter å sette deg litt fast skal jeg prøve å forklare en gang til. Jeg syntes artikkelen din var litt dårlig skrevet. Men la meg atter en gang prøve å nå frem til deg.

 

Nei, bare glem det. POENGET var at Ubisoft, Naughty dog, osv..mener jo at det fremedels er mer å hente på grafiske og at utviklingen IKKE har stagnert, litt vel overmodig å uttale det allerede i 2008??

 

Som at Crytek et av de flinkeste selskapene, står det for din regning da?? Idiotisk å si, siden Naughty dog vant prisen for beste grafikk for Uncharted2 på IGN, GDC osv..(som hyllet Naughty dog) det var i 2009 ett år etter Crytek sine uttalelser allerede i 2008

 

Relevansen med å bringe cellprosessoren er jo at den arkitekturen er en smule annerledes enn PC sin, noe må du vel klare å tenke deg til selv? ;)

 

Cysis og Far Cry er jo urgamle spill. Det i seg selv er jo et dårlig argument, når man har fått for eksempel "motion skanning" (LA Noir) Sorry at jeg nevnte at Crytek var tysk, det var nesten litt rasistisk av meg.

 

Nå må du lese litt mer nøye hva jeg skriver, før du utbasunerer noe som helst. Jeg sa ikke at han ikke hadde peiling, jeg sa bare at det er flere som har peiling og kanskje bedre peiling enn han. Hvor har du det fra at Crysis 2 blir det peneste på konsoller?? Du må virkelig la mye stå for din regning her. IGN prøvde for 1 uke siden en demo av Cysis 2 til PS3 og mente at det var en skuffelse, Kill Zone 3 var teknisk overlegent!

 

Ok, du skal få for den, det har ikke så mye med kildekritik, men ellers oppfører du deg trangsynt, for jeg tror du skjønner hva poenget mitt er. I alle fall nå??? Eller?

Endret av Filosofius
Lenke til kommentar

Jeg håper vitterlig ikke at Angry Birds og Farmville er fremtiden. Slike "quick fix" spill er morro i 5 minutter, så er det tilbake til andre ting...

Jeg er enig i at det vil bli stusselig med bare slike spill i fremtiden, men i det siste har jeg brukt MYE mer tid på slike spill fremfor topptitler, nettopp fordi de ikke fenger meg overhodet. Greit: grafikken er super og naturtro, men spillbarheten har gått helt i glemmeboken. Hva er spenningen med å gå rundt å skyte folk dersom det bare er å trykke på en knapp for å "gjenoppstå" hvis man dør? Hva er morsomt med å cruise rundt i kjempevakre omgivelser i en flott bil, når spillfølelsen er som å sitte i en olabil?

 

Hvor blir det av spillbarheten man hadde tidligere, og som fikk meg til å komme tilbake dag etter dag for å stadig bli bedre eller komme lengre? Hvor ble det av Highscorelisten? Den eneste highscorelista jeg har sett de siste 5 årene tror jeg er i TrackMania.

 

Gi oss spillbarheten tilbake slik vi kjenner den fra de tidligere Civilization/Winter Games/Rick Dangerous/Lemmings/Test Drive/Pitstop II og til nød Far Cry (1).

 

Takk :)

Lenke til kommentar

Ok, du skal få for den, det har ikke så mye med kildekritik, men ellers oppfører du deg trangsynt, for jeg tror du skjønner hva poenget mitt er. I alle fall nå??? Eller?

 

Poenget ditt er ikke så klinkende klart, men det virker til å være et utviklingen ikke har stoppet helt opp på grafikk, den bare går veldig sakte framover. Og det er nok rikitg, men jeg oppfatter det som halveis flisespikkende, da det sjeldent oppfattes som at ting bokstavelig har stoppet helt opp.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ok, du skal få for den, det har ikke så mye med kildekritik, men ellers oppfører du deg trangsynt, for jeg tror du skjønner hva poenget mitt er. I alle fall nå??? Eller?

 

Poenget ditt er ikke så klinkende klart, men det virker til å være et utviklingen ikke har stoppet helt opp på grafikk, den bare går veldig sakte framover. Og det er nok rikitg, men jeg oppfatter det som halveis flisespikkende, da det sjeldent oppfattes som at ting bokstavelig har stoppet helt opp.

 

AtW

 

Hehehe...okey, men da er vi enig om noe i alle fall. Det er jo ikke verst. Synes selvsagt overhodet ikke det var flisespikkeri! :whistle:

 

Det at Crysis 2 ser ut til å bli noe av det aller peneste som har kommet ut til spillkonsoller så langt gjenspeiler seg ihvertfall ikke i multiplayer...for det finnes faktisk mange fps spill som ser vesentlig bedre ut. Prøvde PS3 demoen i natt og det var en gedigen nedtur...et blast og stygt spill.

Tar litt i her nå men det kunne sammenlignes med å spille et jævla fint PS2 spill med noen heftige lys effekter...PC utgaven derimot var heftig.

 

Deg er er jeg meget enig med. :D Irriterende sytete tyskere.. :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg håper vitterlig ikke at Angry Birds og Farmville er fremtiden. Slike "quick fix" spill er morro i 5 minutter, så er det tilbake til andre ting...

Jeg er enig i at det vil bli stusselig med bare slike spill i fremtiden, men i det siste har jeg brukt MYE mer tid på slike spill fremfor topptitler, nettopp fordi de ikke fenger meg overhodet. Greit: grafikken er super og naturtro, men spillbarheten har gått helt i glemmeboken. Hva er spenningen med å gå rundt å skyte folk dersom det bare er å trykke på en knapp for å "gjenoppstå" hvis man dør? Hva er morsomt med å cruise rundt i kjempevakre omgivelser i en flott bil, når spillfølelsen er som å sitte i en olabil?

 

Hvor blir det av spillbarheten man hadde tidligere, og som fikk meg til å komme tilbake dag etter dag for å stadig bli bedre eller komme lengre? Hvor ble det av Highscorelisten? Den eneste highscorelista jeg har sett de siste 5 årene tror jeg er i TrackMania.

 

Gi oss spillbarheten tilbake slik vi kjenner den fra de tidligere Civilization/Winter Games/Rick Dangerous/Lemmings/Test Drive/Pitstop II og til nød Far Cry (1).

 

Takk :)

 

Du burde prøve Need for Speed hot pursuit, hele spillet er basert rundt high score listene til vennene dine.

Lenke til kommentar

Nei, bare glem det. POENGET var at Ubisoft, Naughty dog, osv..mener jo at det fremedels er mer å hente på grafiske og at utviklingen IKKE har stagnert, litt vel overmodig å uttale det allerede i 2008??

PS3 var vel 2 år gammel på det tidspunktet, skulle ikke det være nok tid til å se en tendens? Tror ærlig talt ikke man må være verdensmester i grafikk for å skjønne det at når man er låst til flere år gammel hardware så blir det ingen kvantesprang, bare finpussing på hvordan man utnytter det tekniske, noe som gir grafiske forbedringetr men som går tregere en om man jobber med ny kraft. PS2 hadde mange flotte spill mot slutten men det var likevel en merkbar forskjell når PS3 kom ut...

 

Cysis og Far Cry er jo urgamle spill.

Jepp, 4 år siden noen faktisk prøvde å lage et spill med grafikk som virkelig utnytter pc'ens krefter og konsollene har enda ikke fått til noe bedre. B)

Det i seg selv er jo et dårlig argument, når man har fått for eksempel "motion skanning" (LA Noir)

Så de utnytter fysikk (motion capture)for å få en egen stil og gjøre spillet naturtro på tross av begrensningene i hardware... Nei her var hunneren Yerli helt klart på villspor! :rolleyes:

Lenke til kommentar

Næh. Selv om spill som Angry Birds og Farmville er populære, betyr det ikke at de trenger å være den nye vinen - jeg tror slike spill er populære først og fremst blant de som ikke spiller spill til vanlig. Jeg har ikke noe imot Angry Birds, men aldri i verden om jeg ofrer en konsoll for å spille det.

 

Lengden på et spill avgjøres av hvor godt det er til å fortelle historien sin. Portal forteller den forbanna godt, blir aldri kjedelig og varer heller ikke særlig lenge. Dead Space 2 har en mindre spennende historie, og avslutningen begynner lenge før den faktiske slutten inntreffer, med andre ord blir jeg sittende å vente på slutten - noe som ikke er tiltalende (nå liker jeg uansett DS 2 utrolig godt).

Lenke til kommentar

Nei, bare glem det. POENGET var at Ubisoft, Naughty dog, osv..mener jo at det fremedels er mer å hente på grafiske og at utviklingen IKKE har stagnert, litt vel overmodig å uttale det allerede i 2008??

PS3 var vel 2 år gammel på det tidspunktet, skulle ikke det være nok tid til å se en tendens? Tror ærlig talt ikke man må være verdensmester i grafikk for å skjønne det at når man er låst til flere år gammel hardware så blir det ingen kvantesprang, bare finpussing på hvordan man utnytter det tekniske, noe som gir grafiske forbedringetr men som går tregere en om man jobber med ny kraft. PS2 hadde mange flotte spill mot slutten men det var likevel en merkbar forskjell når PS3 kom ut...

 

Cysis og Far Cry er jo urgamle spill.

Jepp, 4 år siden noen faktisk prøvde å lage et spill med grafikk som virkelig utnytter pc'ens krefter og konsollene har enda ikke fått til noe bedre. B)

[quote

 

]Det i seg selv er jo et dårlig argument, når man har fått for eksempel "motion skanning" (LA Noir)

Så de utnytter fysikk (motion capture)for å få en egen stil og gjøre spillet naturtro på tross av begrensningene i hardware... Nei her var hunneren Yerli helt klart på villspor! :rolleyes:

 

Ja, nå sa jo Sony selv at det kom til å ta 3-4år før man kunne utnytte ps3 noe særlig, uncharted 1 og kill zone 2 utnyttet henholdsvis 40% og 60% så tendenser kunne man se, men å si at konsollene holder den grafiske utviklingen tilbake er noe forbanna tull og det irriterer meg. Særlig når så pass mange sier noen annet enn han godeste Yeril, og hva er dette tullet at det går så seint? Det har jo gått utrolig fort når du ser på hvordan man har fått til lyssetting, teksturer og ikke minst anatomi. Vet du noe om det du?? For det høres jo ut som du kan utrolig mye om den grafiske utviklingen.

 

 

Hehehe...tydeligvis en PC nerd her ja..eller bare en wannabe? :whistle:

Kill Zone3, God of War og ikke minst Uncharted2 har jo ikke bedre grafikk. Nei, de er jo myye dårlige på alt..

 

Du er i alle fall på villspor. Du skjønner at motion capture og motion skanning er to forskjellige ting?? Eller? Det er en kreativ måte å for at ansiktet til å skal se realistisk ut med både sener og muskler, det er vi enige om, men det du tydelig ikke har skjønt er at man også må ha en "motor" i bunn som kalkulerer dette, siden mye IKKE er prerendert. Ja, konsollene begynner å bli gamle, men det er fremdeles noe igjen og det er mange kreative sjeler i spillbransjen som kan "trylle" fram mange nye grafiske scenariorer i spill. Dette synes jeg går fort og har overhodet IKKE stagnert.

 

Ps. En ting må sige inn, Crytek med Cry engine 3 er utrolig, de er flinke kreative osv... Yerli kan mye og helt klart 10 ganger så mye som meg om programering osv..osv..men han er ikke flinkere enn mange andre og sånn opphøying kan jeg ikke fordra, man skal ikke sluke det han sier rått, særlig når mange andre i bransjen sier motsatte ting som helt klart også har peiling! B)

Endret av Filosofius
Lenke til kommentar

Næh. Selv om spill som Angry Birds og Farmville er populære, betyr det ikke at de trenger å være den nye vinen - jeg tror slike spill er populære først og fremst blant de som ikke spiller spill til vanlig. Jeg har ikke noe imot Angry Birds, men aldri i verden om jeg ofrer en konsoll for å spille det.

 

Lengden på et spill avgjøres av hvor godt det er til å fortelle historien sin. Portal forteller den forbanna godt, blir aldri kjedelig og varer heller ikke særlig lenge. Dead Space 2 har en mindre spennende historie, og avslutningen begynner lenge før den faktiske slutten inntreffer, med andre ord blir jeg sittende å vente på slutten - noe som ikke er tiltalende (nå liker jeg uansett DS 2 utrolig godt).

Angry Birds og Farmville har oppdaget et marked, mer de har klart å tjene masse penger på småspill, det er det nye ikke småspill som har vært med oss hele tiden.

Selvsagt er det penger der, men regner med at konkuransen vil bli hardere der og det vil bli enda vanskligere å tjene penger på småspill.

Bonus for oss er flere gode og gratis/ reklamefinansierte småspill.

 

Når det gjelder konsoller, vil det komme generasjoner etter den neste også. Ja spill vil gå over til kun nedlastning, trolig at PS5 ikke har noe optisk drev men PS4 vil ha det, en interesang mulighet er å emulere en enkel konsoll på den datakraften du har rund tven om 5 år. Nei det vil ikke være en PS4 men mange og de fleste causuals vil være fornøyd med en vii.

 

Når det gjelder lengden på spill tar han feil, ja portal var gøy og passe lengde, det var heller ikke et fullpris spill, det fikk goså masse oppmerksomhet fordi det var bra og orginalt. Men om du lager et spill som er rimelig ok men veldig kort sliter du med rankingen. Er også rimelig upoulært å lage en oppfølger som er mye kortere en eneren om du kaller det en episode og priser det som det.

 

Ja for en utvikler sjønner jeg det, bliigere å lage et kort spill. For markedføring er også konkurentenes lange spill frustrerende, poteniselle kunder spiller dem lenge, hadde de vært kortere hadde de sikkert kjøpet deres nye spill. For kundene er saken enkel ikke kjøp korte spill eller vent til de kommer på tilbud og spill vil ikke bli kortere.

Lenke til kommentar

tullprat

 

Sabla godt argument. Helt enig. <_<

da tenkte jeg på det som er nevnt i artikkelen og ikke andre sine kommentarer.

 

Å påsta at konsollene vil dø ut er et talentløst utsagn. en konsoll til 1700kr spiller akkurat de samme spilla som en pc til 10000kr kan så hvem i all verden gidder å bruke pc da? En pc er jo til for å skrive slike ting som dette........

 

og btw, neste generasjons konsoller vil hete: Xbox og Playstation

andre navn som ps4 og xbox720 vil være selvskudd.

Endret av 530xd
Lenke til kommentar

At de tjener penger er det ingen tvil om, men det var ikke det som var poenget mitt. Det jeg ville frem til er at det nok er fler som spiller i dag, og folk som koser seg med en konsolltittel eller noe på for eksempel Steam betyr det ikke nødvendigvis at de parkerer disse til fordel for Facebook-aktiviteter eller spill til mobilen. Jeg har selv en søster og en mor som er bitt av Angry Birds-basillen, og de kunne aldri i verden kjøpt en konsoll eller PC med det for øyet å spille på den.

 

Hvor går grensen for fullpriset spill og kvaliteten på kampanjen? Hvor er krysningspunktet her? Det finnes ikke. Små spill kan være drit kjedelige, store spill kan være underholdende til tusen og vice verca.. Prisen på spillet er ikke en faktor.

 

Det er kanskje billigere å lage et kortere spill, men om folk styrer unna fordi enspillerdelen ikke er tiltrekkende nok på grunn av lengden ("jeg betaler ikke 600 kroner for noen få timer med underholdning"-argumentet) blir det heller ingen penger tilbake i kassa. Lengden på spillet er avhengig av styrken på historien, og også gameplayet. Å gjøre den samme oppgaven for tiende gangen er ikke veldig spennende.

Lenke til kommentar

 

Ja, nå sa jo Sony selv at det kom til å ta 3-4år før man kunne utnytte ps3 noe særlig, uncharted 1 og kill zone 2 utnyttet henholdsvis 40% og 60% så tendenser kunne man se, men å si at konsollene holder den grafiske utviklingen tilbake er noe forbanna tull og det irriterer meg. Særlig når så pass mange sier noen annet enn han godeste Yeril, og hva er dette tullet at det går så seint? Det har jo gått utrolig fort når du ser på hvordan man har fått til lyssetting, teksturer og ikke minst anatomi. Vet du noe om det du?? For det høres jo ut som du kan utrolig mye om den grafiske utviklingen.

 

 

Hehehe...tydeligvis en PC nerd her ja..eller bare en wannabe? :whistle:

Kill Zone3, God of War og ikke minst Uncharted2 har jo ikke bedre grafikk. Nei, de er jo myye dårlige på alt..

 

Nei, det er ikke tull, konsollene yter langt langt dårligere enn en PC. Selvfølgelig holder det den grafiske utviklingen tilbake. Om det som må til for å ha rett er å være en PC-nerd, så får du bare kalle meg en PC-nerd også.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Å påsta at konsollene vil dø ut er et talentløst utsagn. en konsoll til 1700kr spiller akkurat de samme spilla som en pc til 10000kr kan så hvem i all verden gidder å bruke pc da? En pc er jo til for å skrive slike ting som dette........

 

og btw, neste generasjons konsoller vil hete: Xbox og Playstation

andre navn som ps4 og xbox720 vil være selvskudd.

Jeg trenger ikke en tv til 18.000 for å spille mine spill. Ser du hvor teit argumentet ditt er?

Jeg har en snart 4 år gammel PC som jeg har satt inn et grafikkort til 1700,- i som kan spille mer ellerm indre alle nyeste spillene på 1920x1080p og medium/høye innstillinger (ikke AA) uten for store problemer. Om en skal ha en PC som kan spille lave/medium innstillinger på 720p, så krever det enda mindre. Å komme med teiteste argumentet om at en må ut med 10.000 for å kunne spille PC-spill er idioti.

 

Så neste generasjon konsoll håper jeg blir en PC med litt enklere støtte for konsoll-egenskaper, som spill og slikt.

Vi får sette vår lit til Valve :p .

Lenke til kommentar

Mulighet 1: Jaffe har rett. Han kan dermed slå seg på brystet og henvise til sin tidligere kommentar.

 

Mulighet 2: Jaffe tar feil, men den 9. konsollgenerasjonen er såpass langt unna at folk vil ha glemt kommentaren hans innen den tid.

 

Den 9. generasjonen er såpass langt unna at jeg ikke ser noen vits i å prøve å spå fremtiden. Hva som helst kan skje. Det hadde dog ikke forundret meg om Sony og MS spredde Playstation og Xbox platformene til ulike typer hardware. Playstation Suite er kanskje tegn på at Sony allerede er i gang med en slik strategi?

 

Nintendo er Nintendo, og jeg tviler på at de vil slutte å produsere hjemmekonsoller så lenge de eier rettighetene til noen av tidenes mest populære spillserier.

Lenke til kommentar

Det er helt utrolig at det enda er mulig å diskutere akkurat det der. I PS3en sitter det et (litt) modifisert Nvidia Geforce 7800 skjermkort, vet dere hvor mange generasjoner gammelt det faktisk er? 6...

 

Denne kommentaren var god. Tror du virkelig at det kun er skjermkortet som bidrar??? Hva med den 8 kjerners cellprosossoren på 3gighertz? Du har virkelig IKKE peiling på hva du snakker om. Det er en grafikk syntezeiser som står i PS3, Xboxen har et skjermkort som man kan sammenligne med PCer. Jeg har selv en bærbar PC med i7prosossor her den kjøpte jeg rundt juletider, den har fire kjerners prosessor og et temmelig heftig skjermkort Geforce480m, Men jeg kan ikke kjøre grafikken på mer en 1080p og høy grafikk (med antialias noe nedskrudd) da får jeg 35-40frames på Battlefield bad company 2 og det er overhodet ingen tvil om at Kill Zone 3 har bedre grafikk!! Derfor kan man virkelig IKKE si at konsollene holder noe tilbake, for det er MANGE PCer som ikke klarer å kjøre nye spill på maks.

 

På konsoller kan man få utvikling som alle kan ta del i!!!!

 

Dessuten hva mener dere er bra grafikk da??? Jeg har tydeligvis mine egne ideer, siden jeg ikke synes konsollene har stagnert grafikk utviklingen og ærlig talt, mener dere virkelig det med uncharted3 og LA Noir???? Synes det blir rart å påstå!!!

 

Endret av Filosofius
Lenke til kommentar

Det er helt utrolig at det enda er mulig å diskutere akkurat det der. I PS3en sitter det et (litt) modifisert Nvidia Geforce 7800 skjermkort, vet dere hvor mange generasjoner gammelt det faktisk er? 6...

 

Denne kommentaren var god. Tror du virkelig at det kun er skjermkortet som bidrar??? Hva med den 8 kjerners cellprosossoren på 3gighertz? Du har virkelig IKKE peiling på hva du snakker om. Det er en grafikk syntezeiser som står i PS3, Xboxen har et skjermkort som man kan sammenligne med PCer. Jeg har selv en bærbar PC med i7prosossor her den kjøpte jeg rundt juletider, den har fire kjerners prosessor og et temmelig heftig skjermkort Geforce480m, Men jeg kan ikke kjære mer en 1080p og high (med antialias noe nedskrudd) da får jeg 35-40frames på Battlefield bad company 2 og det er overhodet ingen tvil om at Kill Zone 3 har bedre grafikk!! Derfor kan man virkelig IKKE si at konsollene holder noe tilbake, for det er MANGE PCer som ikke klarer å kjøre nye spill på maks.

 

Det er ikke kun skjermkortet, men skjermkortet er veldig viktig, også i PS3. Det har siden PS3 ble "født" blitt argumentert heftig for hvordan den utrolige cell-CPUen skulle endre alt og er så fantastisk. Det viser seg ikke i praksis. O du vil så kan du jo se på x360 for å få det bekreftet, x360s skjermkort er bare noe kraftigere enn det i PS3, til tross for det så er ikke grafikken noe bedre på PS3 enn på x360. Så kan du sammenlikne x360-kortet med PCer, konklusjonen blir det samme, de ligger langt langt bak.

 

Det eneste eksemplet ditt illustrerer er jo at skjermkort er viktig for grafisk ytelse. Det vil alltid være mange PCer på markedet med dårlig grafikkytelse, fordi en PC er en spesialmaskin med forskjellige bruksområder. Serveren min feks hr et gammel PCI-skjermkort. Å bruke det som argument er ganske søkt. (videre kjører du jo sågar på høyere oppløsning enn PS3en din klarer med et tilsvarende spill....)

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...