Gå til innhold

– Neste konsollgenerasjon blir den siste (X360, Wii, PS3)


Anbefalte innlegg

 

Fordi han skriver "Jeg har enda tilgode..."... etter min mening", "... mitt poeng" og "... som jeg mener".

Han står vel fritt til å mene det han vil? Hvis ikke må han prate med splittet tunge, og det er ikke populært verken hos debattanter eller indianere.

Det må vel ikke til enhver tid være viktig/riktig å skrive det andre folk liker å lese?

 

Så om du seier til meg "Etter min mening er du en patetisk idiot" så bør eg akseptere det sidan du gjer det heilt tydeleg at det er di meining?

 

Kva folk skulle meine om eit tema får vere deira sak, det eg reagerer på er at fleire og fleire nedsetjande ord, og arrogante haldningar melder seg inn i tråden. Det er ufint og unødvendig. I staden for å seie "det må du òg forstå" går det an å demonstrere kvifor ein har den meininga ein har. Til dømes ved å vise til eksempel, eller ha bilder som demonstrerer poenget. Vis at du har rett, i staden for å påstå det.

 

Men det er helt greit at du sier jeg "spytter"? og så skal du ta meg for å være arrogant. Du må i det minste prøve å ikke framstå som en selv. Følger du dine EGNE råd, ja da tar jeg det til meg med engang. Hvor har jeg skrevet patetisk idiot? Patetisk ja...

 

PS. Synes at moderatorene har oppført seg utrolig uprofft. Dette skulle dere tatt med meg på bakrommet...(mailboksen...)

Endret av Filosofius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egne meninger er umulig å bevise/motbevise!

Jeg skjønner godt at Filosofius blir provosert, da det er minst like mye skittkasting tilbake. OK, han var kanskje førstemann til å kaste steinen - men han trenger jo ikke å bli steinet av alt som kan krabbe og gå av moderatorer i etterkant på fellesfora? Hvor nedlatende kan dét føles, når han sikkert fremdeles mener at han har rett.

Jeg vil jo tro og håpe at han står for sine meninger og at det ikke bare er ting han kommer med.

Et forum med bare enige brukere er ingen tjent med, da kan man like gjerne gå i kirka hver søndag i stedet.

 

Som moderator burde man heve seg over personangrep og heller ta dette på PM, hvor man kan fremlegge sine meninger og be brukeren om å "roe seg ned" eller endre ordlyden. Er moderatorene her inne uenige med meg om dette så er ikke det så stor sak for meg, men mener fremdeles at det må være noe takhøyde i et slikt forum - og jeg tror ikke noen har blitt personlig støtt av Filosofius' kommentarer mer enn det han selv eventuelt har blitt av moderatorenes noe upassende kritikk.

Lenke til kommentar

... og der setter vi strek for all prat som ikke omhandler artikkelens innhold eller grafikkutvikling generelt. Neste off topic-post belønnes med en advarsel.

 

Da var det god helg til ALLE. No hard feelings. Det er utrolig mange flinke og kunnskapsrike folk både i redaksjonen og ellers på forumet. Takk for meg i denne omgang. Men jeg kommer nok, til manges fortvilelse, tilbake. B) :):):):):)

Lenke til kommentar

God of War-produsent tror industrien bråvender.

Les hele saken

 

 

Bah, for en merkelig ting å si, at dere i det hele tatt gidder å rapportere sånne tulleutsagn.

Konsoller er kommet for å bli. Jeg ville blitt superhappy om alle spill kom bare til pc fordi jeg har penger å bruke på ny innmat til maskina mi hele tiden og FPS egner seg best til mus/tastatur. Det er det derimot ikke alle som hverken gidder eller har råd til å oppgradere annenhvert år så markedet for konsoller vil ALLTID være til stede.

Ettersom alle etterhvert vil kunne ha rimelig kjapp oppkobling til internett vil vi få streaming-baserte spill til konsoller i et forsøk på å hindre piratkopiering og dette vil også begrense maskinvarekrav... TROR jeg! ;D

Lenke til kommentar

God of War-produsent tror industrien bråvender.

Les hele saken

 

 

Bah, for en merkelig ting å si, at dere i det hele tatt gidder å rapportere sånne tulleutsagn.

Konsoller er kommet for å bli. Jeg ville blitt superhappy om alle spill kom bare til pc fordi jeg har penger å bruke på ny innmat til maskina mi hele tiden og FPS egner seg best til mus/tastatur. Det er det derimot ikke alle som hverken gidder eller har råd til å oppgradere annenhvert år så markedet for konsoller vil ALLTID være til stede.

Ettersom alle etterhvert vil kunne ha rimelig kjapp oppkobling til internett vil vi få streaming-baserte spill til konsoller i et forsøk på å hindre piratkopiering og dette vil også begrense maskinvarekrav... TROR jeg! ;D

 

Det er jo noe kunstig å framtsille det som at alle må oppgradere annehvert år, om de ønsker å spille på PC. Det er jo ikke noen følge på noen som helst måte.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har enda tilgode å høre fra DICE og ID SOFTWARE at konsollene har bremset uviklingen. Pressen var jo helt overrasket (Under fjorårets E3) at med ID Tech 5 motoren kunne man få så bra grafikk på, ja nettopp konsollene. Men det må jo være en feil, eller så blir det for dumt, og siden du absolutt vet svaret på dette så er det jo ikke vits å opplyse deg om noe. Det blir i alle fall for dumt. For med konsoller holder jo grafikken igjen.

Her er en kommentar fra John Carmack fra 2008:

 

"From a developer stand point the uncomfortable truth is that the console capabilities really dominate the development decisions today. If you look at current titles and how they’ve done on the console, you know, high end action GPU based things, the consoles are so the dominate factor that it’s difficult to set things up so that you can do much to leverage the really extreme high end desktop settings. Traditionally you get more resolution, where a console game might be designed for 720p and the high end PC you go ahead and run at 1080p or even higher resolution, that’s an obvious thing. You crank up the resolution. You turn off compression when you have 1GB of video memory available. And also normally you can go from a 30 Hz console game to a 60 Hz PC game. So there are a number of things you can crank up there on the PC, but it’s difficult to try and justify any radically different algorithm, something you would really do with 4x the power you’d have with a high end PC system."

- http://www.pcper.com/article.php?aid=532&type=expert&pid=3

 

Så selv om Rage ser bra ut på konsollene kunne det ha sett langt bedre ut på PC. Heldigvis skal PC versjonen av Doom 4 få spesial behandlig, som John Carmack sier: "the PC version of Doom 4 will look significantly better than the console versions due to the power of high-end computer hardware."

 

 

Dette er fra et intervju med en utvikler fra 4A Games og Metro 2033:

 

"When you have more performance on the table, you can either do nothing as you say (and as most direct console ports do) or you add the features. Because our platforms got equal attention, we took the second route. Naturally most of the features are graphics related but not all. The internal PhysX tick-rate was doubled on PC resulting in more precise collision detection and joint behavior. We "render” almost twice the number of sounds (all with wave-tracing) compared to consoles. That's just a few examples, so that you can see that not only graphics gets a boost. While on the graphics side (that's not a complete list):

• most of the textures are 2048^2 (consoles use 1024^2)

• the shadow-map resolution is up to 9.43 Mpix

• the shadow filtering is much, much better

• the parallax mapping is enabled on all surfaces, some with occlusion-mapping

• we've utilized a lot of "true” volumetric stuff, which is very important in dusty environments

• from DX10 upwards we use correct "local motion blur” (sometimes called "object blur”)

• the light-material response is nearly "physically-correct” on higher quality presets

• the ambient occlusion is greatly improved (especially on higher quality presets)

• sub-surface scattering makes a lot of difference on human faces, hands, etc.

• the geometric detail is somewhat better - because of different LOD selection (not even counting DX11 tessellation)"

- http://www.pcgameshardware.com/aid,706182/Exclusive-tech-interview-on-Metro-2033/News/

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Skal vi betale 350,- for 3-4 timers spill nå? For noe sprøyt. Jeg er lei av film-spill som hovedsakelig består av cut scenes og bare litt spilling. Hva med å la folk få spille mer og fjerne mye cut scenes. Da tar det kortere tid å utvikle spillet også...

Lenke til kommentar

Skal vi betale 350,- for 3-4 timers spill nå? For noe sprøyt. Jeg er lei av film-spill som hovedsakelig består av cut scenes og bare litt spilling. Hva med å la folk få spille mer og fjerne mye cut scenes. Da tar det kortere tid å utvikle spillet også...

Jeg er enig i at det er en dårlig trend i spillbransjen å pøse på med cutscenes/mellomfilmer. Jeg skjønner jo at det er for at spilleren skal leve seg inn i "filmen", men det er ikke en film jeg spiller - det er et SPILL. Jeg vil ha det morsomt, spennende, skummelt, action - ikke en virkelighetsflukt.

Jeg har forståelse for at folk er forskjellige og at noen liker cutscenes o.l. - men jeg kjeder ihvertfall livet av meg når disse kommer og trykker ESC/SPACE/RETURN og klikker for harde livet for å komme meg forbi - dessverre som regel uten hell...

 

Det er vel mye pga dette jeg sverger til strategispill - hvor det er jeg selv som bestemmer hvor mange timer jeg bruker på hvert spill. Mye lengre levetid på spillet - mer valuta for pengene - og gir meg en følelse av å bruke hodet til noe nyttig - selv om det er totalt unyttig i utgangspunktet.

"Filmspill" spiller jeg igjennom 1 eller max 2 ganger, og så er jeg ferdig med det... for spillutvikleren spiller det jo liten rolle hvor mye jeg spiller spillet - de har fått mine penger uansett. Tror likevel at det lønner seg i det lange løp å lage spill som kan spilles over og over igjen (Anno-, Settlers-, NFS-, TrackMania-, CIV-seriene) - da sjansen for at jeg velger et spill fra samme utvikler flere ganger er større.

"I hine, hårde dager" var det jo gitt at EPYX, Activision, Electronic Arts og Ocean ga ut gode spill - nå har det blitt færre og færre av disse, dessverre...

 

Sikkert mange som er uenige med meg, men dette er ihvertfall min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...