Gå til innhold

– Neste konsollgenerasjon blir den siste (X360, Wii, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og du er fryktelig flink til å komme med personkarakteristikker som har veldig lite med diskusjonen å gjøre. Konsentrerer deg om sakens kjerne fremover, Filosofius.

 

Jeg kjenner ovehodet ikke noen av disse personene jeg diskuterer med, men svarer utfra det som blir diskutert og skrevet, dersom noen føler seg støtt av at jeg har sagt for eksempel snever, trangsynt og at noen snakker som en politiker, så beklager jeg selvsagt det.

 

Men altså her på forumet blir folk kalt idioter, duster osv....det mener jeg er å gå for langt. Og jeg kan ikke se at moderator har gjort så mye med det og ikke løftet noen advarende pekefinger på det. Tror du skal konsentrer deg mer om det heretter. Så sier nok folk ifra om jeg går for langt. I en diskusjon må man få lov å karakteriser det som blir sagt.

 

Var det ikke du som påstod at folk hisset seg opp fordi vi kommenterte at du hadde vært rask med å konkludere i den dårlige artikkelen din??

 

Verste er vel at du tydeligvis ikke selv ser hvor håpløst barnslig disse stadige stikkene er.

 

Nuvel virker som om de tekniske argumentene ikke er interessant for deg fordi man ikke bruker eksempler, men hva er egentlig poenget med det? Dersom jeg sier at jeg synes ET på atari er grafisk langt bedre enn feks uncharted 2 vil jeg for det første være en idiot, og for det andre er man nødt til å bringe teknikken inn på bane dersom man skal "argumentere" mot et så håpløst utsagn. Når det er sagt så synes jeg samtlige titler jeg har spilt (eller sett spilt) både på pc og konsoll ser laaangt bedre ut på førstnevnte enn på konsoll. Det være seg Bc2, Risen, The Witcher, Modern Warfare 2, Gta 4eller flere. Ingen av de eksklusive spillene jeg har prøvd som ligger over alt annet heller. Videre ser det for min del ut til at som om grafikken i The Witcher 2 og Battlefield 3 (på pc)vil blåse alt annet jeg har sett av banen.

 

Mine (og dine) personlige meninger av hvordan vi opplever det grafiske er til syvende og sist nokså irrelevante, men å generelt argumentere for at konsollene teknisk sett ikke bremser den grafiske utviklingen blir bare dumt. Legg merke til at jeg overhodet ikke synes dette er noe et problem, det gjør nemlig levetiden på pcene langt bedre enn før, og får i tillegg utviklere til å fokusere mer på gameplay og innlevelse, noe som for min del er langt viktigere enn "amagad feeeeeet grafikk her da" faktoren.

 

Nei, for du har jo ingen stikk. Du er jo sakligheten selv der du setter deg på kongestolen. La meg opplyse deg om noen ting før du prøver å innbille meg at dine synspunkt revolusjonerer denne debatten.

 

Når du sier: "Dersom jeg sier at jeg synes ET på atari er grafisk langt bedre enn feks uncharted 2 vil jeg for det første være en idiot" Helt enig, da er du virkelig en idiot.

 

Du fortsetter med: "Når det er sagt så synes jeg samtlige titler jeg har spilt (eller sett spilt) både på pc og konsoll ser laaangt bedre ut på førstnevnte enn på konsoll" Jeg har sagt at multiplatform spill, er bedre på Xbox og selvsagt bedre på PC. Du ramla visst av lasset før du i det hele tatt var på.

 

Men at du klarer å påstå at grafikken på konsoller blir bremest, ja da lurer jeg på om du kan forklare meg hva som er så revolusjonerende med "The Witcher 2".??

 

Jeg har enda tilgode å høre fra DICE og ID SOFTWARE at konsollene har bremset uviklingen. Pressen var jo helt overrasket (Under fjorårets E3) at med ID Tech 5 motoren kunne man få så bra grafikk på, ja nettopp konsollene. Men det må jo være en feil, eller så blir det for dumt, og siden du absolutt vet svaret på dette så er det jo ikke vits å opplyse deg om noe. Det blir i alle fall for dumt. For med konsoller holder jo grafikken igjen.

 

Beklager om jeg stakk deg, det er kanskje også for dumt?

 

Ps. Disse "barnslige" stikkene du referer til, er stort sett det det går i her på slike forum. Vet ikke om du har lagt merke til det siden du ikke bruker noen selv.

Endret av Filosofius
Lenke til kommentar

Javel.

 

Flere personer har i innlegg over dette vist gang på gang at innholdet i dine innlegg er langt fra perfekt, spesielt det du nettopp kom med.

 

Hehehe...jaja, men jeg har i alle fall klart å skape debatt. Kan jeg få et poeng for det eller?

 

 

Er kjekling det samme som debatt nå?

 

 

Edit:

 

Vil forøvrig si at jeg finner det merkelig at konsoll ikke, bremser ned grafikk-utviklingen siden det sitter grafikk-kort og andre komponenter der inne som jo bare vil bli eldre helt til de erstattes av en ny konsoll.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Javel.

 

Flere personer har i innlegg over dette vist gang på gang at innholdet i dine innlegg er langt fra perfekt, spesielt det du nettopp kom med.

 

Hehehe...jaja, men jeg har i alle fall klart å skape debatt. Kan jeg få et poeng for det eller?

 

 

Er kjekling det samme som debatt nå?

 

Det blir kjekling tilslutt. Er det ikke slik det alltid er da? Begynner temmelig rolig og behersket og ender i fjortis tendenser om at du er teit, for du mener det osv...

Må jo innrømme at dette har vel ikke vært den mest sakelig debatten som jeg har tatt del i. Men man kan bli fryktelig frustrert når noen påberoper seg en sannheten og ikke har definert denne sannheten.

Endret av Filosofius
Lenke til kommentar

Javel.

 

Flere personer har i innlegg over dette vist gang på gang at innholdet i dine innlegg er langt fra perfekt, spesielt det du nettopp kom med.

 

Hehehe...jaja, men jeg har i alle fall klart å skape debatt. Kan jeg få et poeng for det eller?

 

 

Er kjekling det samme som debatt nå?

 

 

Edit:

 

Vil forøvrig si at jeg finner det merkelig at konsoll ikke, bremser ned grafikk-utviklingen siden det sitter grafikk-kort og andre komponenter der inne som jo bare vil bli eldre helt til de erstattes av en ny konsoll.

 

Og mitt poeng er vel at spilleselskap har programmører som gang på gang har bevist at utviklingen ikke har stagnert, den går fremover og fremover. "Motion skanning" som jeg mener "SER" litt revolusjonerende ut, kom selv om hardwaren begynte å bli gammel. Ja, man kunne fått flere porer i huden, mer kantjevning osv...men det er ikke der utviklingen ligger på bedre grafikk. Det er så utrolig mange elementer som må taes med, ikke bare antall polygoner og sabla bra antialias! :)

Endret av Filosofius
Lenke til kommentar

Og du er fryktelig flink til å komme med personkarakteristikker som har veldig lite med diskusjonen å gjøre. Konsentrerer deg om sakens kjerne fremover, Filosofius.

 

Jeg kjenner ovehodet ikke noen av disse personene jeg diskuterer med, men svarer utfra det som blir diskutert og skrevet, dersom noen føler seg støtt av at jeg har sagt for eksempel snever, trangsynt og at noen snakker som en politiker, så beklager jeg selvsagt det.

 

Men altså her på forumet blir folk kalt idioter, duster osv....det mener jeg er å gå for langt. Og jeg kan ikke se at moderator har gjort så mye med det og ikke løftet noen advarende pekefinger på det. Tror du skal konsentrer deg mer om det heretter. Så sier nok folk ifra om jeg går for langt. I en diskusjon må man få lov å karakteriser det som blir sagt.

 

Var det ikke du som påstod at folk hisset seg opp fordi vi kommenterte at du hadde vært rask med å konkludere i den dårlige artikkelen din??

 

Ja, og det er nettopp fordi de støtende personkarakteristikkene dine er ubegrunnede og irrelevante at de skaper uro og drar diskusjonen bort fra det faktiske temaet. Dette er stygg retorikk og noe vi ønsker at folk holder unna forumet vårt. Om noen kalles idioter, duster eller lignende så fjernes det så snart en moderator ser det. Man kan forskynde denne prosessen ved å rapportere et innlegg. Det er likevel ikke folks oppgave å si ifra når noen gjør overtramp på reglene, det er vi som håndhever regelverket som har hovedansvaret her.

 

Å påstå at noen hisser seg opp er ikke det samme som å komme med personangrep. Skjerp debatteringsteknikken din om du vil fortsette å ta del i diskusjonene våre, akkurat nå oppfører du deg helt uspiselig.

Lenke til kommentar

Og du er fryktelig flink til å komme med personkarakteristikker som har veldig lite med diskusjonen å gjøre. Konsentrerer deg om sakens kjerne fremover, Filosofius.

 

Jeg kjenner ovehodet ikke noen av disse personene jeg diskuterer med, men svarer utfra det som blir diskutert og skrevet, dersom noen føler seg støtt av at jeg har sagt for eksempel snever, trangsynt og at noen snakker som en politiker, så beklager jeg selvsagt det.

 

Men altså her på forumet blir folk kalt idioter, duster osv....det mener jeg er å gå for langt. Og jeg kan ikke se at moderator har gjort så mye med det og ikke løftet noen advarende pekefinger på det. Tror du skal konsentrer deg mer om det heretter. Så sier nok folk ifra om jeg går for langt. I en diskusjon må man få lov å karakteriser det som blir sagt.

 

Var det ikke du som påstod at folk hisset seg opp fordi vi kommenterte at du hadde vært rask med å konkludere i den dårlige artikkelen din??

 

 

 

Ja, og det er nettopp fordi de støtende personkarakteristikkene dine er ubegrunnede og irrelevante at de skaper uro og drar diskusjonen bort fra det faktiske temaet. Dette er stygg retorikk og noe vi ønsker at folk holder unna forumet vårt. Om noen kalles idioter, duster eller lignende så fjernes det så snart en moderator ser det. Man kan forskynde denne prosessen ved å rapportere et innlegg. Det er likevel ikke folks oppgave å si ifra når noen gjør overtramp på reglene, det er vi som håndhever regelverket som har hovedansvaret her.

 

Å påstå at noen hisser seg opp er ikke det samme som å komme med personangrep. Skjerp debatteringsteknikken din om du vil fortsette å ta del i diskusjonene våre, akkurat nå oppfører du deg helt uspiselig.

 

Helt greit at du leker vaktbikkje med meg, men å si at jeg oppfører meg uspiselig, da må du nesten komme med konkrete eksempel. For det er en temmelig drøy påstand fra en moderator.

 

Dersom du mener det er greit å slenge ut slike utsagn uten grunnlag, oppfører du deg utrolig patetisk. Er det ikke stygg retorikk å skrive " Skjerp debatteringsteknikken din om du vil fortsette å ta del i diskusjonene våre, akkurat nå oppfører du deg helt uspiselig. Hvilken form er det da? Trussel? Nedlatende? Gå litt i deg selv og ikke snakk til meg nedlatene, så skal du se at jeg gjør det samme mot deg. Som moderator synes jeg virkelig du kan begynne.

Lenke til kommentar

Helt greit at du leker vaktbikkje med meg, men å si at jeg oppfører meg uspiselig, da må du nesten komme med konkrete eksempel. For det er en temmelig drøy påstand fra en moderator.

 

Dersom du mener det er greit å slenge ut slike utsagn uten grunnlag, oppfører du deg utrolig patetisk. Er det ikke stygg retorikk å skrive " Skjerp debatteringsteknikken din om du vil fortsette å ta del i diskusjonene våre, akkurat nå oppfører du deg helt uspiselig. Hvilken form er det da? Trussel? Nedlatende? Gå litt i deg selv og ikke snakk til meg nedlatene, så skal du se at jeg gjør det samme mot deg. Som moderator synes jeg virkelig du kan begynne.

 

Han leikar ikkje vaktbikkje, han er vaktbikkje.

 

Om du vil bil på forumet skal du tenkje litt over korleis du snakkar til folk. Å vere høg i hatten i eit forsøk på å setje folk (som heilt tydeleg har meir kunnskap enn deg) på plass, er eit ganske håplaust prosjekt. Når du i tillegg kallar ein moderator "utrolig patetisk" spyttar du i feil vinkel.

 

Vis litt folkeskikk, ver hyggeleg, aksepter at andre her kanskje har like mykje eller meir kunnskap enn deg, og du skal sjå folk vil endre si haldning til deg ganske kjapt.

Lenke til kommentar

Helt greit at du leker vaktbikkje med meg, men å si at jeg oppfører meg uspiselig, da må du nesten komme med konkrete eksempel. For det er en temmelig drøy påstand fra en moderator.

 

Dersom du mener det er greit å slenge ut slike utsagn uten grunnlag, oppfører du deg utrolig patetisk. Er det ikke stygg retorikk å skrive " Skjerp debatteringsteknikken din om du vil fortsette å ta del i diskusjonene våre, akkurat nå oppfører du deg helt uspiselig. Hvilken form er det da? Trussel? Nedlatende? Gå litt i deg selv og ikke snakk til meg nedlatene, så skal du se at jeg gjør det samme mot deg. Som moderator synes jeg virkelig du kan begynne.

 

Han leikar ikkje vaktbikkje, han er vaktbikkje.

 

Om du vil bil på forumet skal du tenkje litt over korleis du snakkar til folk. Å vere høg i hatten i eit forsøk på å setje folk (som heilt tydeleg har meir kunnskap enn deg) på plass, er eit ganske håplaust prosjekt. Når du i tillegg kallar ein moderator "utrolig patetisk" spyttar du i feil vinkel.

 

Vis litt folkeskikk, ver hyggeleg, aksepter at andre her kanskje har like mykje eller meir kunnskap enn deg, og du skal sjå folk vil endre si haldning til deg ganske kjapt.

 

Se det, nå har jeg jaggu snart hele redaksjonen i gamer etter meg.

 

Jo, når moderator skal ta meg for å være en oppvigler og ikke sier hvorfor jeg har vært uspiselig og referer til et regelverk, som er?? Da blir det å leke vaktbikkje.

 

Okey, skal være så sakelig som jeg overhode klarer.

 

Her på dette forumet er de fleste høye i hatten, redaksjonen inkliudert. Kanskje jeg er den som er høyest i hatten, det skal jeg ikke si noe på. Jeg har virkelig vært på hugget og kastet granater i hytt og vær, fordi jeg blir sabla provosert når mennesker ikke kan prøve å tenke litt divergent. Jeg har virkelig stor tro på at mennesker kan se ting fra flere sider. Men her på gamer forumene har det nesten gått prestisje i PC gaming. PC er veien, den eneste veien til en grafisk utvikling. Det må jeg få lov til å synes er snevert, selv om mange kan mye mer om hardware osv...

 

Jeg har IKKE vært flink til å roe ned debatten, helt klart. Jeg har til tider vært barnslig og oppført meg særdeles sarkastisk. Nå tok jeg første skrittet, Lasse og Øystein.

 

Men ærlig talt Øystein, når du sier at jeg "spytter i feil feil retning" så sier du jeg spytter på moderator, Hva tror du skjer når du sier slik?? Var det utrolig lurt å si da? Tenkte DU før du snakket nå, eller var det et forsøk på å være morsom. (Du får igjen med samme mynt!) Hvem var usakelig først, du eller jeg?

 

Var det min oppgave å legge meg flat nå å si, "beklager at jeg spyttet....jeg er jeg er så lei meg"?? Jeg har overhodet ikke spyttet på noen, dersom du påstår det, har du ikke skjønt mye av folkeskikk selv. Så det er altså Øystein som skal belære meg folkeskikk liksom. Hvor er logikken??

 

Selvfølgelig har mange mer kunnskap og peiling enn meg når det gjelder, hardware og kunnskap om grafikk. Det jeg har prøvd på her, er å stille spørsmål om hva er egentlig grafisk utvikling og i mitt hodet, inneholder det mye. Derfor holder jeg fast på at konsollene ikke kan belastet for at noen mener at den grafisk utviklingen har stoppet, stagnert osv...osv.. Det er så mange flinke folk i spille bransjen som driver både grafikk og gaming videre. Siste utsagn fra DICE er jo nettopp at noen spilleutviklere er late fordi det bruker gamle og avlegs grafikkmotorer. Skjønner du hvor jeg vil hen?

 

Jeg tenker mye på hvordan jeg snakker til folk, og dersom du lurer på om jeg kan snakke normalt, kan du ta deg en tur på andre forum, hvor jeg har enda tilgode å få noen, da særlig i redaksjonen etter meg. Særlig på pressfire.no. Her har jeg i alle fall fått menge "liker". (Alias der er Kreafix) Jeg vet ikke hva det er med gamer.no, men dere kan provosere meg temmelig bra. Kanskje fordi dere selv er så høye i hatten?

 

Tillegg: Om jeg bli på forumet? Er det en advarsel? Om dere velger å kaste meg ut fordi jeg har vært sarkastisk, så må dere jo gjerne det. Det er overhode ikke noe nederlag å bli kastet ut av forumet til gamer.no. Hjelpes meg. Men dersom der gjør det, underbygger dere jo bare deres egen mangel på folkeskikk.

Endret av Filosofius
Lenke til kommentar

Jeg har vært "offer" for det samme fra både moderatorer og forumbrukere opp gjennom tidene. Står man litt for fast på sine egne holdninger/meninger blir man bombardert av "hvor feil man kan ta", "du er helt på jordet" etc. Forsøker man fremdeles å stå for sine meninger blir man fort sett på som arrogant og besserwisser. Det er tydelig lov til å kritisere folks meninger så lenge man er mange nok som er uenige - og slik skal det være i et diskusjonsforum.

 

Problemet her dukker først opp når moderatorer skal begynne å blande seg inn i tråden med å fortelle meg hvor feil jeg tar, og at jeg må skjønne at jeg må føye meg etter flertallet. Satt på spissen? Ja, helt klart, for å få frem hva jeg mener. Stuerent? Nei, slikt kan definitivt tas på PM fremfor fellesfora. Har man først skaffet seg "uvenner" i en tråd blir det ihvertfall ikke færre dersom moderatorer også begynner å blande seg inn.

 

INGEN har rett til å be meg om å skifte mening, eller fortelle meg om hvor feil jeg tar i mine holdninger - så lenge de holder seg innenfor forumets retningslinjer. Personangrep går begge veier, og står man alene klarer man neppe å slenge ivei så mange angrep som det man selv får tilbake fra "alle" andre.

 

"Trolling" (TEIT ord) er visst noe som er lite populært, men hvem har rett til å påstå at en annen troller? Folk er ulike, og selv om noen er totalt uenig med meg i mine holdninger/meninger så er det ikke trolling hvis jeg fremholder på mine påstander. Den som påstår at jeg tar feil i en sak, gjør et like stort overtramt/personangrep som det jeg eventuelt frembringer av provosering hos motparten.

 

Sammendrag: Ser moderatorer seg nødt til å komme med konstruktiv kritikk til ett eller flere innlegg hadde det kanskje vært en ide å ta dette på PM fremfor å kaste bensin på bålet i en allerede opphetet diskusjon?

Jeg kan ikke se at Filosofius har vært så veldig "bad guy" i denne tråden. Ja, han har sine meninger som ikke passer andres - men det er da ikke forbudt?

 

Takk for din verdifulle tid, du som leste dette...

Lenke til kommentar

Jeg har vært "offer" for det samme fra både moderatorer og forumbrukere opp gjennom tidene. Står man litt for fast på sine egne holdninger/meninger blir man bombardert av "hvor feil man kan ta", "du er helt på jordet" etc. Forsøker man fremdeles å stå for sine meninger blir man fort sett på som arrogant og besserwisser. Det er tydelig lov til å kritisere folks meninger så lenge man er mange nok som er uenige - og slik skal det være i et diskusjonsforum.

 

Problemet her dukker først opp når moderatorer skal begynne å blande seg inn i tråden med å fortelle meg hvor feil jeg tar, og at jeg må skjønne at jeg må føye meg etter flertallet. Satt på spissen? Ja, helt klart, for å få frem hva jeg mener. Stuerent? Nei, slikt kan definitivt tas på PM fremfor fellesfora. Har man først skaffet seg "uvenner" i en tråd blir det ihvertfall ikke færre dersom moderatorer også begynner å blande seg inn.

 

INGEN har rett til å be meg om å skifte mening, eller fortelle meg om hvor feil jeg tar i mine holdninger - så lenge de holder seg innenfor forumets retningslinjer. Personangrep går begge veier, og står man alene klarer man neppe å slenge ivei så mange angrep som det man selv får tilbake fra "alle" andre.

 

"Trolling" (TEIT ord) er visst noe som er lite populært, men hvem har rett til å påstå at en annen troller? Folk er ulike, og selv om noen er totalt uenig med meg i mine holdninger/meninger så er det ikke trolling hvis jeg fremholder på mine påstander. Den som påstår at jeg tar feil i en sak, gjør et like stort overtramt/personangrep som det jeg eventuelt frembringer av provosering hos motparten.

 

Sammendrag: Ser moderatorer seg nødt til å komme med konstruktiv kritikk til ett eller flere innlegg hadde det kanskje vært en ide å ta dette på PM fremfor å kaste bensin på bålet i en allerede opphetet diskusjon?

Jeg kan ikke se at Filosofius har vært så veldig "bad guy" i denne tråden. Ja, han har sine meninger som ikke passer andres - men det er da ikke forbudt?

 

Takk for din verdifulle tid, du som leste dette...

 

Takk skal du ha. Dette innlegget satte jeg stor pris på. Nå kan jeg ta helg med god samvittighet. Jeg begynte nesten å lure om jeg hadde vært en skikkelig drittsekk. Men nå ble jeg i alle fall sikker på at jeg ikke hadde vært. :):):)

 

En riktig god helg til deg.

Lenke til kommentar

 

Jeg har enda tilgode å høre fra DICE og ID SOFTWARE at konsollene har bremset uviklingen. Pressen var jo helt overrasket (Under fjorårets E3) at med ID Tech 5 motoren kunne man få så bra grafikk på, ja nettopp konsollene. Men det må jo være en feil, eller så blir det for dumt, og siden du absolutt vet svaret på dette så er det jo ikke vits å opplyse deg om noe. Det blir i alle fall for dumt. For med konsoller holder jo grafikken igjen.

 

Har de sagt at de ikke bremser utviklingen da? Du kan jo ikke bare ta fraværet av en uttalelse om emnet til inntekt for ditt syn. Både dice og Ids spill ser langt bedre ut på PC.

 

AtW

 

Og mitt poeng er vel at spilleselskap har programmører som gang på gang har bevist at utviklingen ikke har stagnert, den går fremover og fremover. "Motion skanning" som jeg mener "SER" litt revolusjonerende ut, kom selv om hardwaren begynte å bli gammel. Ja, man kunne fått flere porer i huden, mer kantjevning osv...men det er ikke der utviklingen ligger på bedre grafikk. Det er så utrolig mange elementer som må taes med, ikke bare antall polygoner og sabla bra antialias! :)

 

Jo utviklingen ligger der også, vi har masse å hente på teksturkvalitet, polygoner osv. De aller fleste av forbedringsområdene krever kraftigere maskinvare.

 

AtW

 

Sammendrag: Ser moderatorer seg nødt til å komme med konstruktiv kritikk til ett eller flere innlegg hadde det kanskje vært en ide å ta dette på PM fremfor å kaste bensin på bålet i en allerede opphetet diskusjon?

Jeg kan ikke se at Filosofius har vært så veldig "bad guy" i denne tråden. Ja, han har sine meninger som ikke passer andres - men det er da ikke forbudt?

 

Takk for din verdifulle tid, du som leste dette...

 

Hvorfor fremstiller du kritikken som kritkk mot hans meninger, når det han har fått kritikk for er måten han formulerer seg på å karakteriserer andre debatanter?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Jeg har enda tilgode å høre fra DICE og ID SOFTWARE at konsollene har bremset uviklingen. Pressen var jo helt overrasket (Under fjorårets E3) at med ID Tech 5 motoren kunne man få så bra grafikk på, ja nettopp konsollene. Men det må jo være en feil, eller så blir det for dumt, og siden du absolutt vet svaret på dette så er det jo ikke vits å opplyse deg om noe. Det blir i alle fall for dumt. For med konsoller holder jo grafikken igjen.

 

Har de sagt at de ikke bremser utviklingen da? Du kan jo ikke bare ta fraværet av en uttalelse om emnet til inntekt for ditt syn. Både dice og Ids spill ser langt bedre ut på PC.

 

AtW

 

Og mitt poeng er vel at spilleselskap har programmører som gang på gang har bevist at utviklingen ikke har stagnert, den går fremover og fremover. "Motion skanning" som jeg mener "SER" litt revolusjonerende ut, kom selv om hardwaren begynte å bli gammel. Ja, man kunne fått flere porer i huden, mer kantjevning osv...men det er ikke der utviklingen ligger på bedre grafikk. Det er så utrolig mange elementer som må taes med, ikke bare antall polygoner og sabla bra antialias! :)

 

Jo utviklingen ligger der også, vi har masse å hente på teksturkvalitet, polygoner osv. De aller fleste av forbedringsområdene krever kraftigere maskinvare.

 

AtW

 

Sammendrag: Ser moderatorer seg nødt til å komme med konstruktiv kritikk til ett eller flere innlegg hadde det kanskje vært en ide å ta dette på PM fremfor å kaste bensin på bålet i en allerede opphetet diskusjon?

Jeg kan ikke se at Filosofius har vært så veldig "bad guy" i denne tråden. Ja, han har sine meninger som ikke passer andres - men det er da ikke forbudt?

 

Takk for din verdifulle tid, du som leste dette...

 

Hvorfor fremstiller du kritikken som kritkk mot hans meninger, når det han har fått kritikk for er måten han formulerer seg på å karakteriserer andre debatanter?

 

AtW

 

Veldig enkelt fortalt:

 

Den grafiske utviklingen hadde kommet uansett om konsollene er 2, 3, eller 5år gamle. Det er vel egentlig så enkelt som det. Skylde på konsollene blir litt meningsløst.

 

"Motion skanning" er etter min mening en utvikling, en grafisk utvikling. Frost byte 2 engine, hadde også kommet. Selv om vi idag hadde fått helt flunkende nye konsoller. Spillene hadde "sett" bedre ut. Men måten å behandle lyset, egenskyggen (som mange andre grafikkmotorer sliter med) finnes like mye på konsollene. Selvfølgelig ser alle multiplatform spill bedre ut på dagens PC og fjorårets.

 

Jeg som hadde tenkt å ta helg. :whistle:

Lenke til kommentar

Veldig enkelt fortalt:

 

Den grafiske utviklingen hadde kommet uansett om konsollene er 2, 3, eller 5år gamle. Det er vel egentlig så enkelt som det. Skylde på konsollene blir litt meningsløst.

 

"Motion skanning" er etter min mening en utvikling, en grafisk utvikling. Frost byte 2 engine, hadde også kommet. Selv om vi idag hadde fått helt flunkende nye konsoller. Spillene hadde "sett" bedre ut. Men måten å behandle lyset, egenskyggen (som mange andre grafikkmotorer sliter med) finnes like mye på konsollene. Selvfølgelig ser alle multiplatform spill bedre ut på dagens PC og fjorårets.

 

Jeg som hadde tenkt å ta helg. :whistle:

 

Selvfølgelig er det en viss utviking, men den er langt tregere enn den kunne ha vært, og langt fra dine påstander om at konsoller ikke holder grafikken tilbsake, eller har grafikk på tilsvarende nivå som PC. (ekslusiver eller ikke). Lys og skyggeeffekter er også mye bedre på PC.

 

AtW

Lenke til kommentar

Veldig enkelt fortalt:

 

Den grafiske utviklingen hadde kommet uansett om konsollene er 2, 3, eller 5år gamle. Det er vel egentlig så enkelt som det. Skylde på konsollene blir litt meningsløst.

 

"Motion skanning" er etter min mening en utvikling, en grafisk utvikling. Frost byte 2 engine, hadde også kommet. Selv om vi idag hadde fått helt flunkende nye konsoller. Spillene hadde "sett" bedre ut. Men måten å behandle lyset, egenskyggen (som mange andre grafikkmotorer sliter med) finnes like mye på konsollene. Selvfølgelig ser alle multiplatform spill bedre ut på dagens PC og fjorårets.

 

Jeg som hadde tenkt å ta helg. :whistle:

 

Selvfølgelig er det en viss utviking, men den er langt tregere enn den kunne ha vært, og langt fra dine påstander om at konsoller ikke holder grafikken tilbsake, eller har grafikk på tilsvarende nivå som PC. (ekslusiver eller ikke). Lys og skyggeeffekter er også mye bedre på PC.

 

AtW

 

Hvilke eksklusive spill på PC har bedre lyssetting en Uncharted 2. Dette spillet vant for nettopp beste grafikk i 2009, uansett plattform. Ja, det vant en drøss med priser.

 

I 2010 var det Red Dead Redemption, som heller ikke finnes til PC.

 

Uncharted2 er første er skreddersydd til PS3 og holder fint nivå med Crysis på en meget rask PC. Har sammenlignet begge selv.

 

Men om jeg snur det hele litt på hodet da. Med en superrask PC kunne en spilleuvikler sluppet unna med en middels grafikkmotor. Alt kunne jo blitt proppet med polygoner, jevne kanter, men grafikkmotoren gjør at klær ser ut som plastikk, lyset blir rart osv..

 

Derimot når hardwaren blir gammel tvinges man til å tenke nytt og nyskapende. Det må bygges grafikkmotorer fra bunnen av.

Endret av Filosofius
Lenke til kommentar

Hvorfor fremstiller du kritikken som kritkk mot hans meninger, når det han har fått kritikk for er måten han formulerer seg på å karakteriserer andre debatanter?

 

AtW

Fordi han skriver "Jeg har enda tilgode..."... etter min mening", "... mitt poeng" og "... som jeg mener".

Han står vel fritt til å mene det han vil? Hvis ikke må han prate med splittet tunge, og det er ikke populært verken hos debattanter eller indianere.

Det må vel ikke til enhver tid være viktig/riktig å skrive det andre folk liker å lese?

Lenke til kommentar

 

Fordi han skriver "Jeg har enda tilgode..."... etter min mening", "... mitt poeng" og "... som jeg mener".

Han står vel fritt til å mene det han vil? Hvis ikke må han prate med splittet tunge, og det er ikke populært verken hos debattanter eller indianere.

Det må vel ikke til enhver tid være viktig/riktig å skrive det andre folk liker å lese?

 

Så om du seier til meg "Etter min mening er du en patetisk idiot" så bør eg akseptere det sidan du gjer det heilt tydeleg at det er di meining?

 

Kva folk skulle meine om eit tema får vere deira sak, det eg reagerer på er at fleire og fleire nedsetjande ord, og arrogante haldningar melder seg inn i tråden. Det er ufint og unødvendig. I staden for å seie "det må du òg forstå" går det an å demonstrere kvifor ein har den meininga ein har. Til dømes ved å vise til eksempel, eller ha bilder som demonstrerer poenget. Vis at du har rett, i staden for å påstå det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...