Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Ok, da er det sikkert bare en vanesak. Er vant til WoW, og der er styringa litt mer "stasjonær" i mangelen av et bedre uttrykk. Men liker så godt grafikken på Skyrim; er noe med det mørke og dunkle og litt mer virkelighetsnære. (Men spiller framdeles wow da, men moro å prøve noe nytt :) ) Jeg får gi det en sjanse til, og blir det trasig får jeg prøve en spillkontroll. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skyrim er veldig grått og hvitt, savner de myke fargene fra Oblivion. Greit at det er oppe i nord og det naturligvis er mye snø og grått der, men det kunne vært litt mere variasjon i landskapet.

Morrowind var stort sett gult og orange/rødt, siden Vvardenfell består mest av ørken og forblåste landsbyer.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg syntes også fargene i Skyrim var litt i trausteste laget i starten. Det var kanskje også litt fordi jeg tenkte tilbake på den "idylliske" fantasy-stemningen i Oblivion. Jeg skjønte at de gikk for noe goldere og røffere, men syntes kanskje de hadde gått litt vel langt noen ganger. Derfor brukte jeg FXAA Post Process Injector til å skru på mer fargemetning. Men bare bittelitt, ellers blir det glorete.

 

Lekte meg også med forskjellige ENB mods, men fant liksom aldri en som jeg var helt fornøyd med. Syntes alle hadde fordeler og ulemper. En kunne feks gi utrolig stemningsfulle "eventyraktige" netter, men på dagen ble det for fiolett, osv. Kanskje det har kommet en "perfekt" en til neste gang jeg fyrer opp Skyrim.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet+56132

Jeg har nettopp overført Skyrim Xbox 360 save til Skyrim PC, og det fungerte fint. Forsøkte også baklengs, fra PC til Xbox, fordi jeg ville fikse noe på consol commands, det fungerte også fint. Nå har jeg tenkt til å teste ut modifiseringer på Skyrim PC, selv om jeg har spilt det i 220 timer, og har loggført 60 timer med Live Gamer HD C985 capture card.

Lenke til kommentar

Ok, jeg blir ikke å instalere skyrim på en liten måned enda pga annet spill jeg skal spille.

Du må si i fra hva du synes om modden når du kommer så langt :)

 

Kjøpte og alle DLC'ene under steam salget. Så har også mye nytt å se frem til når jeg instalerer skyrim på nytt.

Endret av Freestyle199
Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg ble også fristet til å finne fram Skyrim igjen, etter salget til steam. Har nå kjøpt alle DLC'ene og har startet en ny game.

 

Jeg lurer ganske enkelt; hvilke modder anbefales for å få bedre grafikk? Jeg fant denne på youtube:

Men jeg klarer ikke å finne noen av moddene hos steam workshop. Og for å laste ned moddene som er linket på youtube, er jeg seff nødt til å registrere meg og betale...

 

Noen erfaringer?

Lenke til kommentar

Du må nok bruke Nexus og ikke Steam Workshop for å få lastet og inst de fleste grafikkmodds.

 

Se http://skyrim.nexusmods.com//? og http://skyrim.nexusmods.com/mods/modmanager//?

 

Selv bruker jeg Sharp Shooter ENB http://skyrim.nexusmods.com/mods/15105//? men du har jo sikkert hundre andre å velge mellom også, går mest på smak og behag. Noen gjør det realistisk mens andre bruker effekter for å få litt mer fantasy preg på spillet med strkere farger osv.

 

I tillegg til disse ENB`ene så har du jo hundrevis av små mods som høyner teksturer på alt ifra kopper til salathoder :p Du finner ihvertfall en liten del av dem på førstesiden i Skyrim mod tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1401144

Lenke til kommentar

Hvordan påvirket sharpshooter maskinen? Krever det veldig mye mer?

 

Nei den krever faktisk ikke så mye ressurser, de fleste ENB`ene er laget med fokus på akkurat det så utrolig nok kan jeg kjøre spillet helt greit med Sharp Shooter aktivert på min 4,5 år game rig som ligger milevis bak specsa du har. Så enjoy :)

Lenke til kommentar

Den har jeg ikke lenger, solgt som bare det.

 

Bruker laptopen til all gaming nå, ganske habil sådan. Jeg har vel så godt som max i skyrim nå. Har et gtx 675m i denne. Det er bare noen tidligere mods som har skapt enorme sytempåkjenninger, uten at det smaker like mye som det krever kan du si. Andre er flinkere på dette og klarer å skape en bedre grafikkmod uten å gjøre spillet mer krevende. Basert på det du sier skal jeg sjekke det.

Lenke til kommentar

Never ending story bokstavelig talt med tanke på at blandt annet Dark Brooderhood genererer uendelig nye quests etter at storyline er fullført. Regner med at de andre guildene gjør det samme uten at jeg husker helt.

 

Jeg får snart sette igang og få runna Dragonborn DLC`en selv, tror jeg undervurderte omfanget av den. Ikke akkurat noen Horse Armor Pack kan du si :)

Lenke til kommentar

I Daggerfall (TES 2) genererte alle guildene uendelige quests helt fra starten av. Men det var jo bare enkle parametre som endret seg fra quest til quest, da. "Reis til x by, dette huset, drep en tiger, kom tilbake for reward"

Daggerfall-kartet var pepret med hundrevis av byer man kunne fast travele til, alle autogenererte, men byene var stort sett bare en samling med hus.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...