Gå til innhold

SPIKE - Video Game Awards 2010


Anbefalte innlegg

@PityTheFool: Jorden er fortsatt sentrum for menneskeheten. England koloniserte en gang India, Australia og store deler av Afrika og Amerika. Hvis England hadde gått under hadde ikke koloniene fortsatt like sterke. Holdninger, visheten om at det sterkeste man har kan gå i stykker - det er hovedsaklig det det handler om. Det er forresten ikke så lett å flytte hvis levende, gigantiske robotromskiper som har utryddet alt liv i galaksen opptil flere ganger banker på døren din.

 

England koloniserte en gang andre land som for eksempel Amerika. Men du glemmer at de hadde en liten krig der borte som endte med at Amerika rev seg løs og ble selvstendige. Spol frem noen få hundre år, og Amerika er blitt en supernasjon og regner seg selv om verdenspoliti. Hva gjør det dem om England går under? På samme måte driter jeg egentlig i om jorden går under om vi har andre planeter. Jorden er nok hovedstaden, men går den under flyttes hovedstaden til en ny planet, og livet går videre.

 

At reapers dukker opp på jorden har heller lite å si. Hva om de hadde dukket opp jos hjemplaneten til f.eks Tali eller Wrex? Vi (menneskene) er helt avhengig av aliens for å utrydde reapers, så om de hjelper oss eller vi hjelper dem har ingenting å si.

 

SSX!

 

Men fare for å virke litt vel pessimistisk så jeg ikke noe til SSX. Jeg så den traileren med han tullingen som hoppet ut av et heliikopter på snowboard, men det kunne vært et hvilket som helst snowbordspill. On Tour og Blur var ikke dårlige, men de manglet fullstendig SSX-følelsen. Hva blir det neste? Tony Hawk's Rally? Call of Duty paintball? Super Mario Strip Poker? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jorden er nok hovedstaden, men går den under flyttes hovedstaden til en ny planet, og livet går videre.

 

 

Erh. Jeg vet ikke om du har spilt Mass Effect to, men (spoiler)

 

 

Reapers har liksom høstet alt intelligent liv i galaksen over millioner av år, lite tilsier at de stopper ved Jorda.

 

 

Altså, om de angriper Jorda vil det bare være begynnelsen.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Når ble de stoppet?

 

 

De ryddet jo Protheans av veien

 

 

... såvidt meg er bekjent.

 

Kall det hva du vil, men de var borte i Mass Effect 1. Ergo blir de nok borte igjen etter Mass Effect 3. :) Spørsmålet er hva annet som fortsatt eksisterer.

 

 

Hva skjedde egentig med de der rakhni greiene? En gang i tiden truet de hele galaksen. I ME1 fant vi den siste dronningen og kunne velge om vi ville la henne gå eller drepe henne. Drepte vi henne utryddet vi siste rett av hele rasen. Lot vi henne gå kan de vil teoretisk dukke opp igjen i ME3? Men blir de venner eller fiender? Og hva med geth? Er de borte for godt? Og vil det ha noe som helst sammenheng med ME1 og 2, eller blir det som ME2 og bare svært løst basert på ME1?

 

Lenke til kommentar

Egentlig fornøyd, bortsett fra et par ting. Det er så latterlig at det er nettet som bestemmer VGA, skulle heller vært en stor jury med variasjon av folk som jobber med spill(men ikke har gitt ut dette året eller noe sånt), journalister osv. Men ikke 13årige fetie amerikanere, eller pølsefingra dansker på nettet også videre.

 

- Vi ble lovet første titt på Saints Row 3. Slik siste DLC`et til Saints Row 2 ladet opp til 3`ern, så ble jeg veldig hypet opp til mer. Det fikk vi ikke se, hvertfall ikke enda.

 

- NPH beste mannelige stemmeskuespiller? Cmon, what have they been smokin? John Cleese, han bak John Marston eller Martin Sheen skulle fått prisen. Du kan ikke virkelig si at en nærmest klovnete stemme-utgave av Spiderman er bedre enn de nevnte?

 

- En nesten random fyr fra Black Ops? WTF? Før John Marston og? Ezio, og Kratos og? Hva i...

 

- Dane Cook. Seriøst, han er ikke morsom for fem flate øre. Seriøst.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Kall det hva du vil, men de var borte i Mass Effect 1. Ergo blir de nok borte igjen etter Mass Effect 3. :) Spørsmålet er hva annet som fortsatt eksisterer.

 

 

Hva skjedde egentig med de der rakhni greiene? En gang i tiden truet de hele galaksen. I ME1 fant vi den siste dronningen og kunne velge om vi ville la henne gå eller drepe henne. Drepte vi henne utryddet vi siste rett av hele rasen. Lot vi henne gå kan de vil teoretisk dukke opp igjen i ME3? Men blir de venner eller fiender? Og hva med geth? Er de borte for godt? Og vil det ha noe som helst sammenheng med ME1 og 2, eller blir det som ME2 og bare svært løst basert på ME1?

 

 

 

Grunnen til at de var borte i ME1 var jo fordi Sovereign var den ene som skulle aktivere Citadel og påkalle alle andre reapers. Vi klarte jo å drepe han, men dette var én reaper som det var temmelig vanskelig å drepe. Om det kommer tusenvis, eller titusenvis av nye reapere, skal det langt mer til enn et militært samarbeid for å slå dem.

 

Angående rakhni, så kommer det jo på hva du gjorde med dem, men jeg ser for meg at de kan spille en viktig rolle i ME3. De virker å være venner, utifra det jeg har opplevd, men man kan jo aldri vite.

 

Lenke til kommentar

Sett over vinnerne nå, og jeg er overrasket enig i de kategoriene jeg bryr meg om. Og føler jeg har nok informasjon til å mene noe om. Noe som egentlig ekskluderer de aller fleste kategoriene, men samma det.

 

Morsomt at Portal 2 er mest sett frem til, men at ikke Limbo er nominert i Best Downloadable Game er merkelig, selv om det vinner fortjent i Best Independent Game. Costume Quest er et storartet lite spill men at det er bedre enn de andre er jeg mer usikker på. Det er tross alt rimelig tynt med innhold jevnt over, selv om det som pakke altså fremstår solid.

 

Men Sgt. Woods som årets karakter? Jeg syns det er synd det ikke finnes noen jury i Spike VGA, jeg skulle gjerne likt å se en begrunnelse for at han er en bedre karakter enn John Marston. Eller Ezio for den del (uten at jeg kjenner ham i AC: Brotherhood).

 

Den beste mannlige stemmeskuespilleren syns jeg var uinteressante i år, John Cleese som Jasper er nok min favoritt men jeg syns ikke han gjør noen stor jobb som stemmeskuespiller, selv om karakteren hans var veldig god.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

For å gå litt tilbake til årets sang (om det i det hele tatt er en kategori) var Ezio med i AC2, og Kratos har vært her i årevis. Blir det ikke litt feil at de nomineres til Årets karakter? Da kan vi jo nominere Mario når vi først er i gang. ;) Men er helt enig i at den stereotyp CoD-karakter vinner.

 

Men dette kommer veldig an fra spill til spill. En sang er (mest sannsynlig) helt lik fra år til år uansett, men en spillkarakter kan ha varierende kvalitet i sine forskjellige spill. Batman var med i både Lego Batman og Arkham Asylum, men det var ganske forskjellige opptredener. På samme måte kan Ezio ha vært en kjedelig karakter i AC2, mens han kan være mer interessant i Brotherhood.

 

Og om f.eks Ezio er like god i Brotherhood som i AC2, vil han fortsatt si og gjøre forskjellige ting i de to spillene. Og om kvaliteten da er opprettholdt er det tegn på fortsatt god karakterdesign.

Lenke til kommentar

 

 

Kall det hva du vil, men de var borte i Mass Effect 1.

 

Du har svar på alt du spør om i spillene, du kan jo late som om du har peiling når du skal diskutere...

 

Hvor var reapers i starten av ME1? Eller geth, for den saks skyld? Geth dukket ikke offisielt opp før du ble sendt ned til Eden Prime. De hadde nesten utryddet rasen til Tali lenge før ME1 begynte, men forsvant etterhvert. Poenget med ME1 var at de dukket opp igjen. Hva mener du vi skal kalle deg? Var de på ferie? Dette er grunnen til brukernavnet mitt. I pity you, fool. :p

 

@Shampooo: Super Mario Galaxy 2 kom ut i år. Kan vi dermed stemme frem Mario som årets karakter?

Endret av PityTheFool
Lenke til kommentar

Ja, om vi synes Mario var en godt skrevet karakter og at han fortjener prisen, så kan vi det. Jeg har forøvrig aldri sett på Mario som noe annet enn et symbol, og synes derfor ikke at han er verdig å bli kalt årets karakter.

 

Angående Reapers:

 

 

Reapers forsvant ikke fordi noen jagde de bort. Om du fulgte med da du spilte Mass Effect ville du fått med deg at de drar og kommer tilbake med noen årtuseners mellomrom, slik at de kan høste det nye livet som har utviklet seg

 

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...