Gå til innhold

- PlayStation 3 er ikke sterk nok (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PS3-en kjører på 7 prosessorer pluss en backup prosessor. Konsollen er fra 2006 og er bedre enn de fleste nye PC-er den dag i dag. Selv om du har en PC med 10 kjerner, så klarer nok ikke operativsystemet ditt å kjøre mer enn 6 av de. PS3-en er laget for å kunne utnytte all dens kraft. Hvis du ser på spill som Uncharted 2 og God of War 3, så vil du forstå hvor kraftig PS3-en virkelig er. Spar deg for slike patetiske kommentarer før du har mer peiling.

 

Måtte le litt av den her! :)

Lenke til kommentar

PS3-en kjører på 7 prosessorer pluss en backup prosessor. Konsollen er fra 2006 og er bedre enn de fleste nye PC-er den dag i dag. Selv om du har en PC med 10 kjerner, så klarer nok ikke operativsystemet ditt å kjøre mer enn 6 av de. PS3-en er laget for å kunne utnytte all dens kraft. Hvis du ser på spill som Uncharted 2 og God of War 3, så vil du forstå hvor kraftig PS3-en virkelig er. Spar deg for slike patetiske kommentarer før du har mer peiling.

 

Måtte le litt av den her! :)

 

Du glemte jo gullkornet, fixed: :D

 

PS3-en kjører på 7 prosessorer pluss en backup prosessor. Konsollen er fra 2006 og er bedre enn de fleste nye PC-er den dag i dag. Selv om du har en PC med 10 kjerner, så klarer nok ikke operativsystemet ditt å kjøre mer enn 6 av de. PS3-en er laget for å kunne utnytte all dens kraft. Hvis du ser på spill som Uncharted 2 og God of War 3, så vil du forstå hvor kraftig PS3-en virkelig er. Spar deg for slike patetiske kommentarer før du har mer peiling.

Lenke til kommentar

Alle liker jo heftig grafikk men av en eller annen grund så spiller jo bare flere og flere mennesker på konsoll, og spørsmålet er jo hvorfor? Jeg vet godt hvorfor jeg spiller det meste på konsoller for å si det slik....grafikk er ikke altid det viktigste..og det er jo samtlige milioner konsoll gamere et godt eksempel på.

Lenke til kommentar

Hadde han heller laget den til PC ville han ikke hatt dette problemet. Suck it consoles! ;)

PS3-en kjører på 7 prosessorer pluss en backup prosessor. Konsollen er fra 2006 og er bedre enn de fleste nye PC-er den dag i dag. Selv om du har en PC med 10 kjerner, så klarer nok ikke operativsystemet ditt å kjøre mer enn 6 av de. PS3-en er laget for å kunne utnytte all dens kraft. Hvis du ser på spill som Uncharted 2 og God of War 3, så vil du forstå hvor kraftig PS3-en virkelig er. Spar deg for slike patetiske kommentarer før du har mer peiling.

 

De fleste PCer folk spiller med i dag (30 millioner bare på steam) , sitter med bedre skjermkort enn det 5-år gamle i ps3.

Den billigste Core i7 cpuen kombinert med et middels skjermkort til 1800 kr og 4gb er mange ganger kraftigere løsning totalt sett enn det som sitter i den pøsen din :)

Ha dette klart for deg :)

 

Tilbake til topic ; Vi PC-spillere begynner nå å lide av begrensningene til konsoll-innmaten.Særlig multiplattform-spill.

 

Hvordan var det tilbake til topic? :p

Lenke til kommentar

Hadde sjefen for Pholyphony fått programere Grand Turismo til PC, så hadde vi aldri i verden fått GT i det hele tatt. PGA pc utvikling hadde han til stadighet puttet inn nye ting og release hadde blitt foskjøvet hele tiden. Så alt i alt er det en fordel at PS3 ikke er bedre enn den er. 5 års ventetid er mer enn nok synes jeg.

Lenke til kommentar

Hadde sjefen for Pholyphony fått programere Grand Turismo til PC, så hadde vi aldri i verden fått GT i det hele tatt. PGA pc utvikling hadde han til stadighet puttet inn nye ting og release hadde blitt foskjøvet hele tiden. Så alt i alt er det en fordel at PS3 ikke er bedre enn den er. 5 års ventetid er mer enn nok synes jeg.

 

Hihi, det hadde blitt et nytt DNF. XD

Lenke til kommentar

Alle liker jo heftig grafikk men av en eller annen grund så spiller jo bare flere og flere mennesker på konsoll, og spørsmålet er jo hvorfor? Jeg vet godt hvorfor jeg spiller det meste på konsoller for å si det slik....grafikk er ikke altid det viktigste..og det er jo samtlige milioner konsoll gamere et godt eksempel på.

 

Som sagt, graffikken er ikke alltid det viktigste nei, men det betyr alikevell ikke at den ikke er viktig.

Grunnen til at jeg spiller på konsoll er fordi graffikken ofte ikke er ekstremt merkbar forksjell, samt at det kommer mange flere spill til konsoll.

 

Men det viktigste av alt er at konsollen er billigere, større spillutvalg, enklere, ingen tenking: just plug and play.

Lenke til kommentar

Når det kommer noe så enkelt som antialiasing på konsoll kan vi kanskje begynne å sammenligne maskinvaren med en standard PC. Før den dagen kommer forblir grafikken på konsoll svak og urstygg ift. PC. Det er den brutale sannheten.

Å påstå at PS3 gruser det meste av PC-hardware og samtidig understreke at folk ikke har peiling hører til historiens styggeste trollingstilfelle. Jeg gleder meg til å se hvor mange effekter måtte kuttes ut fra Crysis for å få det til å fungere i det hele tatt på konsoll...

Jeg spiller for tiden BF Bad Company på konsoll siden spillet ikke finnes på PC. Stygge greier.

 

On-topic:

Dersom PS3en "ikke er kraftig nok" til GT5 kan de f.e. utgi spillet på PC, så får disse arrogante japsene roe ned et par hakk på hyppen. Jeg tviler sterkt på at det ikke finnes en kraftig nok PC til å kjøre alt de har trengt å produsere. Et par 480 GTX montert med en i7 tar nok knekken på bl.a. Crysis og muligvis STALKER CS.

 

 

Grunnen til at jeg spiller på konsoll er fordi graffikken ofte ikke er ekstremt merkbar forksjell, samt at det kommer mange flere spill til konsoll.

Men det viktigste av alt er at konsollen er billigere, større spillutvalg, enklere, ingen tenking: just plug and play.

Artig det der. Jeg kjøper de fleste spillene på PC nettopp fordi de er mye billigere enn på konsoll... At konsollen i seg selv er billigere spiller da ingen rolle når maskinene allerede er på plass.

Endret av Khogn
Lenke til kommentar

Artig det der. Jeg kjøper de fleste spillene på PC nettopp fordi de er mye billigere enn på konsoll... At konsollen i seg selv er billigere spiller da ingen rolle når maskinene allerede er på plass.

 

Vell, når man både får en 360 og PS3 til samme pris som en PC som skal gjøre tilsvarende nytte, er det ikke rart man helger velger konsoll. PC-spillerne blir ofte nedprioritert, for å ikke snakke om alle spillene som kanskje aldri vil se dagens lys på PC.

 

For all del, jeg spiller forsatt PC til en viss grad, de har forsatt en håndfull ekslusive titler igjen, som blant annet StarCraft 2 og Diablo. Samt har man jo også spill som Mafia 2 som er betydelig bedre på PC enn konsoll, dog krever det en kraftig PC.

 

Jeg har nå gått mer over til konsoll for enkelhetens og spillutvalget sin skyld - dessuten har PC ofte bare fått dårlige porter i det siste. At du allerede har PCen er jo fint, for min del er ikke det lenger en prioritering, og for all del kjøper man sjeldent en maskin til over 10 lapper hvis man ikke skal spille, og da har man jo gi for seg betalt ekstra for muligheten. Hadde PC fått flere eksklusive titler hadde jeg kanskje vurdert å kjøpt ny PC igjen, men idag ser jeg overhodet ingen grunn.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Artig det der. Jeg kjøper de fleste spillene på PC nettopp fordi de er mye billigere enn på konsoll... At konsollen i seg selv er billigere spiller da ingen rolle når maskinene allerede er på plass.

 

Vell, når man både får en 360 og PS3 til samme pris som en PC som skal gjøre tilsvarende nytte, er det ikke rart man helger velger konsoll. PC-spillerne blir ofte nedprioritert, for å ikke snakke om alle spillene som kanskje aldri vil se dagens lys på PC.

Jeg ser den, og er egentlig helt enig. Men pga. din avatar vil jeg tro du har spilt Crysis en del og sitter derfor med en noe kraftig PC som tåler alle moderne spill. Derfor knuser det litt billig-argumentet ditt når du sier at du kjøper de fleste spillene på konsoll ;)

Lenke til kommentar

Artig det der. Jeg kjøper de fleste spillene på PC nettopp fordi de er mye billigere enn på konsoll... At konsollen i seg selv er billigere spiller da ingen rolle når maskinene allerede er på plass.

 

Vell, når man både får en 360 og PS3 til samme pris som en PC som skal gjøre tilsvarende nytte, er det ikke rart man helger velger konsoll. PC-spillerne blir ofte nedprioritert, for å ikke snakke om alle spillene som kanskje aldri vil se dagens lys på PC.

Jeg ser den, og er egentlig helt enig. Men pga. din avatar vil jeg tro du har spilt Crysis en del og sitter derfor med en noe kraftig PC som tåler alle moderne spill. Derfor knuser det litt billig-argumentet ditt når du sier at du kjøper de fleste spillene på konsoll ;)

 

Hehe, stemmer med det med Crysis, men nei, PCen min er faktisk 4 år gammel så den takler ikke alle nye spill på full graffikk nei. Som sagt, skal jeg innrømme at ingenting er bedre å sitte på en ny PC å spille, når man først har satt seg ned å fått spilt. Men det er så mye bagateller rundt det som har irritert meg opp igjennom årene, samt langt dårligere utvalg gjør PC et nedprioritert kjøpt for min del.

 

Forhåpentligvis blir dette bedre de neste årene, og kanskje jeg en dag finner behov for å oppgradere :)

Lenke til kommentar

Skjønner egentlig ikke hvorfor vi diskuterer hva som er kraftigst av pc og ps3. Pc kommer altid til å være kraftigere en konsoll. Men man må jo tenke litt på hvor mye man gir for en konsoll ifrohold til en gamer pc.

mye koster en ps3 i disse dager? 2500? tror nok det blir litt vanskelig å få GT5/uncharted 2 grafikken på en pc til 2500,-

Lenke til kommentar

Selv om det ikke er helt on-topic, begynte nettop å spille Borderlands på XboX etter å ha spilt det på PC. Føltes nesten som å slå på en Wii. Jeg har absolutt ingen super-PC, men den forskjellen viste tydelig hvor mye utviklerne må nedskalere for å få ting til å kjøre på konsoller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...