Gå til innhold

- PlayStation 3 er ikke sterk nok (PS3)


Anbefalte innlegg

Det at pc vs. Ps3 blir tatt opp er lame. Her snakker vi om utklassing. Pc er bedre. Til og med en billig PC bringer bedre grafikk en ps3. Pc og konsoll er igrunn ikke til å sammen ligne i det hele. Pc er et nyttig verktøy, der ps3 er ikke det. Så give it up. Tror du at ps3 er bedre en pc, bla bla bla.... Da har du vært i koma en stund.

Men ps3 er et greiere alternativ for de som bare spiller. Har en selv, men syntes xboxen er bedre til spilling der igjen. Hadde det ikke vært for at jeg ville ha blue-ray spiller, hadde ikke jeg hatt ps3. Syntes det er. Rart vor usaklig konsoll krig er.

 

Så.... Gt5 gleder jeg meg til. Men har lite tro på alt de har arbeidet og strevet for bærer frukt... Det er grenser for va den normale gamer bruker spillet til.. Mens hardcore gt spillere er en liten gjeng... Så tror de har brent litt penger her.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hadde han heller laget den til PC ville han ikke hatt dette problemet. Suck it consoles! ;)

PS3-en kjører på 7 prosessorer pluss en backup prosessor. Konsollen er fra 2006 og er bedre enn de fleste nye PC-er den dag i dag. Selv om du har en PC med 10 kjerner, så klarer nok ikke operativsystemet ditt å kjøre mer enn 6 av de. PS3-en er laget for å kunne utnytte all dens kraft. Hvis du ser på spill som Uncharted 2 og God of War 3, så vil du forstå hvor kraftig PS3-en virkelig er. Spar deg for slike patetiske kommentarer før du har mer peiling.

 

Vel, det eneste PS3en har som faktisk er kraftig er CPUen, den hadde et fantastisk potensiale til å bli en levedyktig maskin for 10 år, som Sony ville.

Men problemet her er at GPUen er like kraftig som et SLI-et Geforce 6800GT kort med 256mb VRam og kun 512mb internminne. Det er mildt sagt en ENORM flaskehals for hele systemet at maskina har en slik kombinasjon av hardware.

Mange vil nok dra fram at eksempler på fantastiske CGI bilder PS3en kan rendre, men dette er kun ved hjelp av CPUen som hjelper til med å rendre en scene uten noen som helst form for AI og dynamiske animasjoner som ragdolls.

 

Et eksempel er jo de tidligste cut-scenene som ble vist fram på E3 av MEtal Gear Solid 4, i 2006 tror jeg, hvor man kunne zoome helt inn på et lite merke i drakta til Snake, og lese det som var skrevet på den. Dette gav mye hype rundt PS3en og MGS4 på det tekniske, men PS3en rendret kun grafikken og de ferdiglagde animasjonene, pluss at scena var stand-alone som et program, så PS3en jobba så å si med et skjelett av spillkoden kun lagd for å drive cut-scenen.

Det er ingen kilder på dette, men det er gjerne sånn slike tech-demoer på nye spillsystemer blir gjort; la maskina gjøre mest mulig arbeid på minst mulig data :)

 

Xboxen danker faktisk ut PS3en i visse tilfeller på det grafiske, blant annet i CoD Black Ops på cutscenes hvor skygger er nesten fraværende på PS3 utgaven, og den som sier dette er bare tull og flisespikkeri, så er det faktisk veldig LETT å legge merke til det.

 

Men begge konsollene lider like mye av hardwarekombinasjonen som brukes, det er jo selvsagt for å spare penger, men det er utrolig hvor fort det utdateres i forhold til en skikkelig PC man har satt sammen selv som kan vare i en del år overtrid :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...