Gå til innhold

Xbox LIVE Gold prisøkning...


@NdRiLz@

Anbefalte innlegg

http://www.engadget.com/2010/08/30/xbox-live-gold-price-increasing-as-of-november-1-in-us-uk-cana/

http://majornelson.com/archive/2010/08/30/price-change-for-xbox-live-gold-subscription.aspx

 

Så tydeligvis skal det skje en prisøkning på Gold abbonementet fra november. Med en økning på $2 per måned, må USA, Storbritannia, Canada og Mexico trå til litt mer med pengene for å ha Xbox LIVE Gold.

 

Selv om det ikke gjør noe forskjell for oss, tanker om dette?

Endret av @NdRiLz@
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Why? Sony tilbyr omtrent akkurat den samme tjenesten gratis. Party chat er per idag den eneste viktige forskjellen på XBL og PSN. Skal party chat liksom rettferdiggjøre 60 USD i året? T_T

Min PS3 kobler seg av PSN ca. hvert 15. minutt, så nei de tilbyr ikke akkurat den samme tjenesten. Jeg har ingenting imot å betale $60 i året for å kunne spille online, bruke party chat, få demoer før andre, Deal of the Week +++

Endret av Amored
Lenke til kommentar

PSN-disconnects er ikke noe jeg vet om, har ikke hendt med meg før. Men seriously...

 

Å spille online gratis burde være en selvfølge når MS ikke hoster dedikerte servere. Party Chat kommer visstnok snart til PSN, XBL-Gold ekslusive demoer varer bare vanligvis i ca. en uke elns., og Deal of the Week? Du betaler altså 60 USD i året for tillatelse til å bruke internett på Xboxen din (online play), party chat, demoer en uke før andre og en mulighet til å bruke enda mere penger på XBLA?

Lenke til kommentar

PSN-disconnects er ikke noe jeg vet om, har ikke hendt med meg før. Men seriously...

 

Å spille online gratis burde være en selvfølge når MS ikke hoster dedikerte servere. Party Chat kommer visstnok snart til PSN, XBL-Gold ekslusive demoer varer bare vanligvis i ca. en uke elns., og Deal of the Week? Du betaler altså 60 USD i året for tillatelse til å bruke internett på Xboxen din (online play), party chat, demoer en uke før andre og en mulighet til å bruke enda mere penger på XBLA?

Selvom du ikke blir logga ut av PSN hvert 15. minutt, så skjer det meg. Dermed blir PSN ubrukelig for meg. Såpass må du vel skjønne?

 

MS hoster servere. Hvordan tror du matchmaking er mulig på 360? Det er ikke mange spill til PS3, det er mulig å invitere folk til. Party chat til PS3 er fortsatt ikke 100% bekreftet.

Ja, jeg liker å spille online, jeg liker å snakke med flere venner på én gang uten å høre på amerikanere som roper "OMG" og "n00b" hele tiden, jeg liker demoer og jeg liker DLC og XBLA. Jeg synes ikke 300kr i året er så ille for de featurene der.

Lenke til kommentar

Why? Sony tilbyr omtrent akkurat den samme tjenesten gratis. Party chat er per idag den eneste viktige forskjellen på XBL og PSN. Skal party chat liksom rettferdiggjøre 60 USD i året? T_T

Er det en ting Xbox 360 er suveren på så er det operativsystemet og onlinetjenesten. MS har selvsagt lagt til nye funksjoner og tjenester opp gjennom årene, men det virker for meg som om Xbox Live har en langt bedre struktur enn PSN.

 

Achievements trenger ikke å synkronisere seg med serveren. Split-screen online med to forskjellige gamertags. Oppdateringer og nedlastinger må ikke installeres før 360-eieren kan bruke dem. Background downloading gjør at man kan laste ned DLC når man ikke er hjemme. Om man vil kan man kjøpe produktene via Xbox.com

 

Crossgame invites, party chat og andre kommunikasjonsrelaterte funksjoner gjør at man føler seg mer som en del av et samfunn.

 

Når det gjelder digital distribusjon er MS lysår foran Sony. Da tenker jeg spesielt på Games on Demand og obligatoriske demoer for XBLA-spill. Deal of the week er en hyggelig bonus.

 

Mange av fordelene til XBL er følger av at MS har fastslått en rekke retningslinjer for tjenesten samt at mange av funksjonene er integrerte i operativsystemet. Jeg har fått inntrykk av at Sony lar utviklerne få bestemme selv. I noen tilfeller har det ført til et positivt resultat(Portal 2), men som oftest ender det opp med at spillene blir underlegne på onlinefronten.

 

Når det er sagt så mener jeg selvfølgelig ikke at PSN er en dårlig tjeneste. Den gjør jobben gratis, og da man ikke forlange gull og grønne skoger.

 

PS: Jeg har liten erfaring med PSN. De fleste punktene mine er tatt fra andre sammenligninger, så det er bare å skrike ut dersom jeg har tråkket i salaten.

Lenke til kommentar

Så greit det ikke skjer her til lands, da! Forøvrig ville jeg nok punget ut med 600,- året, rett og slett fordi Live er en veldig god tjeneste som er en sentral del av Xbox sitt bilde og bruksområde. Heldigvis slipper jeg det - med XBL.no får jeg det til 349,- uansett. Koden kommer på mail etter å ha satt over penger.

Lenke til kommentar

$2 er ikke så ille. Tjenesten er verdt det :)

Why? Sony tilbyr omtrent akkurat den samme tjenesten gratis. Party chat er per idag den eneste viktige forskjellen på XBL og PSN. Skal party chat liksom rettferdiggjøre 60 USD i året? T_T

 

Selv med PSN+, som koster MER enn Live, så er man ikke i nærheten av hva hvor bra Live er.

 

Er så drittlei å høre om at "PSN er gratis mens Live koster penger".

 

Live er mer enn bare online spilling. For meg er Live helt gratis fordi jeg kunne ikke brydd mindre om online spilling.

 

Man må betale for begge tjenestene hvis man vil ha full pakke.

Lenke til kommentar

Siden jeg ikke har xbox360 så bryr jeg meg ikke om prisen øker eller ei, men følte bare for å komm med litt info.

 

Det er ikke mange spill til PS3, det er mulig å invitere folk til.

Nå har ikke jeg prøvd så kjempemange onlinespill, men alle de jeg har prøvd kunne man invitere andre til.

 

Background downloading gjør at man kan laste ned DLC når man ikke er hjemme.

Nedlasting i bakgrunnen er da mulig på PS3 også. Du må selvfølgelig starte den selv, men den går i bakgrunnen etter det.

 

Ellers er det tydelig at folk er forskjellige. Så godt som alle funksjonene som ramses opp her er ting jeg knapt kunne brydd meg mindre om, og følgelig ikke ville betalt 300 kr for. Men jeg er fullstendig enig i at 360 har en bedre tjeneste enn PS3, det skulle da også bare mangle. Du skal være rimelig hardbarka fan for å betale for noe du kan få like godt gratis. Det er MS som har presset på seg for å holde tjenesten sin bedre enn Sonys, da de ville mistet mange kundre hvis det gratis PSN ble bedre. Det kan også være noe av grunnen til prisøkningen.

 

Hovedsaken er at du er fornøyd med det produktet du bruker. Er du fornøyd med det du får gratis på PSN så trenger du ikke mer. Vil du derimot ha de tjenestene som MS Live tilbyr så betaler du for det du ønsker. Så lenge du er fornøyd med det du får for pengene er saken grei, en glad kunde er en god kunde.:)

Lenke til kommentar

PSN-disconnects er ikke noe jeg vet om, har ikke hendt med meg før. Men seriously...

 

Å spille online gratis burde være en selvfølge når MS ikke hoster dedikerte servere. Party Chat kommer visstnok snart til PSN, XBL-Gold ekslusive demoer varer bare vanligvis i ca. en uke elns., og Deal of the Week? Du betaler altså 60 USD i året for tillatelse til å bruke internett på Xboxen din (online play), party chat, demoer en uke før andre og en mulighet til å bruke enda mere penger på XBLA?

Isåfall er det en flau affære. Må jo være pinlig for Sony å alltid måtte dilte etter Microsoft med innovasjonen og innsatsen de legger inn rundt XBL (Games on Demand, Zune, Achievements, Party Chat, ekslusive DLC), mens alle deres egne forsøk feiler miserabelt (Browseren, Home). Det er i mine øyne helt hinsides å omtale Xbox Live og PSN som "likestilte". Xbox er lysår foran Playstation når det gjelder kundeopplevelsen rundt onlineaspektet, og den produktfordelen oppnår de ved å ta betalt for tjenesten.

Lenke til kommentar

prisen har vært den samme i snart 5 år og pga bl.a innflasjon ,utvidede muligheter/tjenester har det bare vært et spørsmål om tid før dette ville skje.Alle varer og tjenester blir dyrere over tid så storm i et vannglass spør dere meg.Det er frivillig om man vil benytte seg av xbox live og betale en liten sum for dette.

Lenke til kommentar

prisen har vært den samme i snart 5 år og pga bl.a innflasjon ,utvidede muligheter/tjenester har det bare vært et spørsmål om tid før dette ville skje.Alle varer og tjenester blir dyrere over tid så storm i et vannglass spør dere meg.Det er frivillig om man vil benytte seg av xbox live og betale en liten sum for dette.

Det beste innlegget til nå i denne tråden. Microsoft har med Xbox Live i flere år gitt oss bedre tjenester en vi har fått noe annet sted. Og dette til en årlig pris lavere enn en tur på byen.

 

Lønninger stiger, Microsofts utgifter stiger og derav stiger også prisene. Det er helt naturlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...