LarZen Skrevet 29. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2010 Steike....kudos til Vareide!! Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 30. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2010 Hvordan er det save systemet til Minecraft fungerer? Altså spilte mange timer igår hjemme hos meg selv, har kjøpt så har beta utgaven. Lagret og lastet det mange ganger, idag så stikker jeg til faren min og logger meg på men saven ligger ikke der. Trodde det ble lagret på kontoen din men er det lokalt på maskinen altså? Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 30. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2010 Såvidt jeg har skjønt ligger den lokalt, ja, i en mappe som kan være skjult (se tidligere innlegg). Grats til Vareide, selv om jeg kanskje ikke syntes den passet helt inn i den listen (pre-rendered CG trailer overload). Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 30. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2010 Ingen som har en survival server oppe å går da? Hadde vært så bra om vi hadde en plass vi her på Gamer.no kunne møtes og spille. Lenke til kommentar
DagensDag Skrevet 30. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2010 (endret) ds2.norcraft.no Enkelt og greit. Silentspy la ut en post om serverne våre på forrige side. Hvis dere er nysgjerrige så bare besøk Norcraft! Endret 30. desember 2010 av DagensDag Lenke til kommentar
-ErlendA- Skrevet 31. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 31. desember 2010 Minecraft saven ligger lokalt. Saven er faktisk en folder med masse diverse filer og mapper inni og heter "World" + et tall fra 1 til 6 Den letteste måten å finne savene er å åpne "kjør" i Windows, skrive inn "%appdata%" Deretter navigerer du slik: .minecraft -> saves Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 31. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 31. desember 2010 ds2.norcraft.no Enkelt og greit. Silentspy la ut en post om serverne våre på forrige side. Hvis dere er nysgjerrige så bare besøk Norcraft! Takker, ble alt for sent hos dere igår...tror klokka bikka 4 jeg før kroppen sank samens som en sekk poteter her... Minecraft saven ligger lokalt. Saven er faktisk en folder med masse diverse filer og mapper inni og heter "World" + et tall fra 1 til 6 Den letteste måten å finne savene er å åpne "kjør" i Windows, skrive inn "%appdata%" Deretter navigerer du slik: .minecraft -> saves Takk, da skal jeg prøve det! Lenke til kommentar
DagensDag Skrevet 31. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 31. desember 2010 Haha så bra å høre Har blitt veldig mange seine kvelder for meg også. Serveren vokser veldig fort nå og jeg gleder meg veldig til etter ferien når flere spiller. Lenke til kommentar
Vareide Skrevet 2. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2011 Vareide fortjener skryt (igjen). Kotaku har laget en post over 2010 i spilltrailere, og av de 11 beste er jaggu meg hans Minecraft-trailer plukket ut. Jaggu meg ikke dårlig når du ser på de andre trailerne (og tenker på hva de kan legge i en slik trailer). Tusen takk for den linken. Ble veldig fornøyd når jeg leste den artikkelen Og tusen takk folkens!! Setter pris på det Lenke til kommentar
psyched Skrevet 2. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) Notch har endret bittelitt i coden som gjelder når blad skal falle ned, så nå har ikke tre hytta mi tak lengre Lastet saven i går, så bladene forsvinne litt og litt... Det skar meg i hjerte! Endret 2. januar 2011 av backstabber Lenke til kommentar
Svinepelz' Skrevet 2. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2011 Notch har endret bittelitt i coden som gjelder når blad skal falle ned, så nå har ikke tre hytta mi tak lengre Lastet saven i går, så bladene forsvinne litt og litt... Det skar meg i hjerte! Argh.. Vet hvordan det føles, skjedd med meg også :| Skulle gått an å plante busker, ikke bare trær og blomster! Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 2. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2011 Hvor er det diamanter typisk sett har en større sjanse for å bli funnet? Jeg har lagt min elsk på diamant-pickaxen, og etter at de tre siste har blitt brukt opp må jeg ha mer diamanter. Lenke til kommentar
Erik Skrevet 2. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2011 Relativt langt nede, veldig ofte i nærheten av lava. Lenke til kommentar
Nøtte Skrevet 2. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2011 de ligger vel i de 20 nederste lagene tror jeg. Grav til du kommer til en lava innsjø og grav litt rundt så burde du finne noe ganske kjapt! Lenke til kommentar
Xifi Skrevet 2. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2011 Er det ikke cirka 6 blokker opp og ned fra lava-nivå de ligger? Det er noe sånt i hvertfall ^_^ Lenke til kommentar
Kaffeleif Skrevet 2. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2011 Hvis man tenker nederste laget med bedrock som nivå 0 finnes det flest diamanter i lagene mellom 10 og 16. Under 10 er det litt dårligere (har ejg lest et sted) og over 16 finnes ingen. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 2. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2011 Grav til du kommer til en lava innsjø og grav litt rundt så burde du finne noe ganske kjapt! Jeg har funnet opptil flere innsjøer av lava nå og er i ferd med å lage plattformer jeg kan gå på og ganger som går mellom dem alle. Har dessverre bare funnet 6 diamanter på noe som sikkert er fem fotballstadioer av lavainnsjø. Da jeg får gravd vekk alt rundt disse innsjøene håper jeg god på å sitte igjen med en pen liten samling. Uansett godt å høre at jeg er på rett sted. Nå gjenstår det bare graving. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 3. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2011 Rent statistikkmessig er sjansen for å finne diamanter nokså lav. Litt mindre enn 1% av alle blokker 1-18 blokker over bedrock inneholder diamant. Så i teorien kan du ende opp med å lete veldig lenge før du finner noe, selv om det som regel går seg til. Lenke til kommentar
DagensDag Skrevet 3. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2011 (endret) Altså strip mining og gjennomsøking av dype hulesystemer. Jeg har hørt og erfart at diamant havner ofte med lava, men dette kan være tilfeldighet så langt. På det 16 layeret og ned som sagt over. Dette her er en god måte å strip mine på. OOXOOXOO OOXOOXOO OOXOOXOO Hvor X representerer veien du lager. På denne måten dekker du det meste. Etterhvert så kan du legge flere etasjer hvor du får se toppen av O'ene dine. Dette vil igjen øke sjansene dine for å finne diamant. EDIT: Man kan lete seg ihjel på diamond, enten bruker du de overflodene med jern du samler opp etterhvert eller så er stein picks ikke så feil heller. Endret 3. januar 2011 av DagensDag Lenke til kommentar
Svinepelz' Skrevet 4. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2011 Altså strip mining og gjennomsøking av dype hulesystemer. Jeg har hørt og erfart at diamant havner ofte med lava, men dette kan være tilfeldighet så langt. På det 16 layeret og ned som sagt over. Dette her er en god måte å strip mine på. OOXOOXOO OOXOOXOO OOXOOXOO Hvor X representerer veien du lager. På denne måten dekker du det meste. Etterhvert så kan du legge flere etasjer hvor du får se toppen av O'ene dine. Dette vil igjen øke sjansene dine for å finne diamant. EDIT: Man kan lete seg ihjel på diamond, enten bruker du de overflodene med jern du samler opp etterhvert eller så er stein picks ikke så feil heller. Ooo, må teste dette her. Kanskje det er litt mer effektivt en å finnen diamanter så sjeldent som jeg gjør! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå