Gå til innhold

Nintendo kuppa E3 (Multi)


Anbefalte innlegg

Under Nintendo sin konferanse tenkte jeg for første gang at jeg kunne tenkt meg en Wii. Men faktum er desverre at mangelen på HD-støtte gjør at maskina skal være veldig billig før jeg gidder å bruke penger på den. Og det er ikke nødvendigvis grafikkhora i meg som snakker her, men har du først blitt vant til litt stor HD-TV, blue-ray og spill med HD-grafikk, er det umulig å gå tilbake til grumsete nintendo-64-grafikk uten å føle et visst ubehag.

 

Et mulig alternativ kan være emulator, det lar deg kjøre på saklig oppøsning og HDMI ut, den åpenbare ulempen er at kompabiliteten ikke er 100% (men på mange måter overraskende god, tatt wiiens alder i betraktning)

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Under Nintendo sin konferanse tenkte jeg for første gang at jeg kunne tenkt meg en Wii. Men faktum er desverre at mangelen på HD-støtte gjør at maskina skal være veldig billig før jeg gidder å bruke penger på den. Og det er ikke nødvendigvis grafikkhora i meg som snakker her, men har du først blitt vant til litt stor HD-TV, blue-ray og spill med HD-grafikk, er det umulig å gå tilbake til grumsete nintendo-64-grafikk uten å føle et visst ubehag.

Har du prøvd å spille Wii uten å oppskalere bilde? Jeg anbefaler alle som syns Wii får dårlig

grafikk på HD TV`en dems om å skru av oppskalering på forsterkern

(altså for de som bruker det). Jeg syns bildet ble mye bedre.Såklart, det er fortsatt ikke

noe HD grafikk, men jeg ble kvitt stygge kanter og uleslig tekst iforhold

til når oppskalering stod på. Og jeg spiller på projektor/lerret 92" :)

Slik - (bilder):

post-189-1100786200_thumb.jpg

Riktig avstand

post-220-1100784543_thumb.jpg

post-72-1100783470_thumb.jpg

Zoomet for å kunne se lettere

 

 

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar

skjønner ikke helt de som sier zelda, mario og metroid ikke er noe nytt. se på forandringen fra twilight princess til skyward sword, metroid prime til other m, og sunshine til galaxy 1/2. det er samme figurer, men det betyr ikke at det er samme spill. jeg vil heller ha spill med link, mario og samus enn noen nye figurer. du kan heller putte inn nye karakterer i spillene på måten de gjorde med f.eks. tingle, gjøre dem kjente gjennom disse spillene for så å gi dem egne spill. og nintendo er ikke de eneste som lager flere spill i samme serie, hva med halo, killzone, gears of war osv?

 

selv om jeg hadde håpet på en wiiHD i år også, hadde det blitt alt for mye å kjøpe, hadde ikke vært i nærheter av råd når det er så mange spill jeg også skal kjøpe. og de nye wii-spillene hadde alle ganske kul grafikk uansett.

Lenke til kommentar

Nintendo tok definitivt innersvingen på Microsoft og Sony i år. Gode spill, ny konsoll og et sprudlende konferanse gjorde Nintendo til vinneren i mine øyne. Sony kommer på en grei andreplass. Microsoft pratet for mye om kinect, og det trakk ned helhetsinntrykket.

 

Når alt kommer til alt så er det dog de kommende spillene det handler om, og ikke konferansene. Spillmessig synes jeg at alle de tre store produsentene har lovende lineups.

Kunne ikke vært mer enig. 3DS alene kapret showet for min del, nytt Zelda og gjennsyn med mange gode spillserier ble toppen på kransekaka. :)

Lenke til kommentar

Det har ikke noe med casual blablabla å gjøre. Donkey Kong, Kirby, Epic Mickey, spill for "casuals", ja, men jeg tror disse vil bli knallgode spill. Kid Icarus har gått fra å være en platformer til noe som ligner på Sin & Punishment, og det er vel ikke akkurat negativt? Dragon Quest IX blir konge. Dessuten så man jo spillene som allerede er annonsert til 3DS. Er en god del "hardcore" der.

 

Vil heller spille et nytt Donkey Kong, Kirby, Kid Icarus, og en del andre spill de viste fram, enn Killzone 3, Halo: Reach, Gears of War 3 og CoD 6. Jeg mener, det finnes en kreativ grense når det gjelder FPS-spill. Den er tøyd såpass langt nå at alt av nye FPS-spill som har blitt annonsert i det siste ser ut som det samme som forgjengerne, bortsett fra at man kanskje skyter på en annen fiende i et annet land. I platformere, for eksempel, er kreativitetsgrensen skyhøy (Epic Mickey, Kirby, osv), og det samme gjelder forsåvidt spill i tredjeperson (Mafia II, Bayonetta, Red Dead Redemption.

 

Ja, jeg har spillt og elsket alle spille i CoD-serien, og jeg kommer til å kjøpe Black Ops. Men det er snakk om 8 timer intens skyting her, over på en dag eller to. That's it. Kulere eksplosjoner, noe bedre AI, nytt landskap, cool. Men that's it.

 

Det skal liksom litt for mye til for å lage et nyskapende FPS. Mikami prøver nå med Vanquish, som kan bli bra. Virker som en blanding av Gears of War og Crysis, men who knows.

 

Jeg skjønner greia til Nintendo nå. De var først ute med motion-kontroller, og de kommer til å drepe Sony på 3d. Hvem gidder å kjøpe en splitter ny 3d TV, 3d-briller, og Move? For dem blir dette litt "old news", og valgte istedet å kjøre på med knalltitler og en super, energisk presentasjon på E3. De vet jo at disse spillene kommer til å selge som hakka møkk, uansett hva som skjer. Framfor alt er det jo spill vi vil se, mye mer enn nye motion-kontrollere og annet tilbehør. Vi vil se spill, ikke to jenter som snakker sammenn over Kinect eller hopper rundt på scenen, følger manus til det minste punktum i deres dialog. Vi vil se spill, ikke en kar som står og bowler i 10 minutter med en kontroll med et utrolig svakt design. Vi vil se spill, ikke Coca Cola-reklamer eller stand-up show fra han fyren Sony hadde leid inn.

 

Jeg ble rett og slett flau av Microsoft sin presentasjon. De første ti minuttene var helt ok, men så falt det helt sammen.

 

Sony hadde vel en noe bedre presentasjon, men kom altfor kort i forhold til Nintendo. Likte spesiellt det fem-minutters PSP-innslaget de presset inn på slutten der, og Overlord/Harry Potter-klonen så faktisk litt artig ut.

 

Anyway, jeg er ikke noe fanboy. Jeg eier både PSP, PS3, DS Lite, DSi XL, Wii og en 360. Jeg spiller en konsoll like mye som jeg spiller den andre. Ifjor var Nintendo helt tafatte, i år var det Nintendo som slo til. Microsoft var ekstremt gode ifjor, men labert i år. Sony midt på treet (eller under?) igjen.

 

Nintendo 10/10

Sony 5.5/10

Microsoft 2/10

 

PS! Tilogmed Mario Sports Mix så utrolig ut.

 

PS! Bryr meg ikke særlig om Goldeneye Wii og nye Zelda.

Endret av Shifty
Lenke til kommentar

Jeg fulgte med på chatten under MS, SONY og Nintendo sin konferanse og der kom det frem mye rart. Det er ikke uten tvil at E3 er en sånn event som bringer fanboyen frem i oss gamere.

Jeg prøver å være nøytral, men Nintendo var de som klarte å gjøre meg happy i år.

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

 

 

hvis jeg husker riktig så var det faktisk signal interefence, i tilegg til at sensoren var elendig plassert (kanskje dårlig planlegging av Nintendo kan det tenkes) er også et spill som ikke kommer før om over 6 måneder.

 

Unøyaktig? Det har jeg aldri opplevd, det er du nok alene om, jeg spiller jo selv nesten aldri Wii.

 

Jeg selv ønsker ikke å tenke over hvilken e3 var best osv, ettersom jeg syns e3 er oppskrytt, det skaper kun super hypes og krangling om hvilken som var best.

 

Jeg så ingen av dem live og hadde da muligheten til å skippe ting jeg syntes var svært uintressant.

På Microsoft sin likte jeg det lille jeg så av gears og war 3, 4 player co op har jeg ventet lenge på, Halo reach så jeg bare for å se hva hypen var, ble ikke selv imponert, men kan forstå hvorofor Halo fans ble "fasinert"

 

EA, da var det for det meste dead space 2 og crysis 2, sistnevnte skulle jeg ønske var mulig å se i bedre kvalitet.

Medal og honor var jo artig å se på, han ene fyren drepte jo hvertall over halvparten han spilte mot :p

star wars trailer var kul, men traileren har ingenting med spillet p gjøre, gi oss gamepay trailer!

 

Sony, vel, skulle egentlig ikke se denne her ettersom jeg ikke har en ps3, men killzone 3 så artig ut og 3D tingen var vel helt ok, ikke akkurart min ting akkurart nå.

 

Siste blir da Nintendo.

Zelda visningen skapte blandet følelser hos meg, jeg ble glad for at det vil bli et nytt zelda spill men samtidig trodde jeg a når de skulle forandre zelda, så trodde jeg det skulle bli innenfor setting, eller ventuell en mørk versjon av zelda, artige innovasjoner likevel, gleder meg til gameplay videoer når spillet er nesten ferdig.

Skippet Wii salg tullet, om det solgte 20 stk eller 5 mil sist desember er jeg ikke intressert i.

 

Hmm, ny donkey kong med 2.5 d?

Noe jeg umiddelbart ikke tenkte over hvor ekstremt kult det så ut, lenge siden sist donkey kong platformer!

 

Kirby, nah, ikke helt for meg, men artig

epic mickey, fikk ikke sett no ordentlig, kan likevel være no der dog

 

så er det 3DS ikke minst.

Jeg personlig har ganske lenge syntes at Nintendo har vært sleipe med å ha lagd så mye som 4 dser til nå med små oppgraderinger hver gang, men denne gangen ser det ut til å være verdt det, 3D uten briller ideen og teknologien ble ikke oppfunnet av nintndo, men de har likevel gjort en god presentasjn av det, nok til å troll bundet meg, med en liste på spill (remakes og nye) så blir det kjøp fra min side.

 

Husker ikke hvilken dette var på, men metal gear rising virket så utrolig bra at jeg er villig til å gi det en sjanse (taklet ikke i grunn de MGS jeg hadde prøvd)

 

beklager for elendig norsk og eventuell feil, lett å gjøre feil på sin iPod touch midt på natta :)

 

ubusoft, så 10 min, ble skikkelig kjedelig fort syntes jeg.

Lenke til kommentar

Microsoft: 3/6

 

Jeg har ikke X360, så egentlig bryr jeg meg lite om Microsoft.

Kinect var tøft, så om jeg hadde penger, ville jeg ha skaffet meg en X360. CryTek's eksklusiv: Codename: Kingdoms vakte interesse, men ellers var det ikke noe spesielt konge.

Dog, så lurer jeg på om det blir med MGS: Rising, på de ulike konsollene, for at gameplay traileren var awesome.

Gratulerer at X360 brukere for tids eksklusiver for Call of Duty: Black Ops, og fremtidige Activision spill.

 

 

EA Games: 4/6

 

EA hadde faktisk mye fint å vise. BF: BC2 Vietnam gjorde meg helt våt i buksa! :D

Siden Activision har ingått samarbeid med Microsoft, så har EA gått til Sony, og gitt "oss" eksklusiver som ikke vil komme på X360, så det at "vi" ikke får DLC'er til CoD: Black Ops bryr jeg meg lite om. Blir da artig å få spilt Medal of Honor Frontline igjen. Og om jeg kjøper Dead Space 2, så får man jo en Move kompatibel versjon av Extraction (Som tidligere bare var for Wii).

 

 

Ubisoft: 1/6

 

:huh:

 

 

Nintendo: 4/6

 

Nå fikk ikke jeg med meg hele konferansen live, men sjekket ut senere hva som var nytt. 3DS ser veldig konge ut, men det er ikke noe jeg kommer til å kjøp. Er egentlig ikke fan av håndholdte konsoller generelt.

Ellers var det ikke noe mye mer som var av interesse, selv om jeg da har en Wii stående i huset.

GoldenEye 007 blir sikkert awesome for de som har Wii, men med dagens grafikk nivå, vil jeg jeg heller spille GoldenEye Source.

 

 

Sony 5/6

 

Helt konge. PS Move skal kjøpes, PSN+ skal skaffes, Portal 2 skal spises. (Steamworks på PS3 blir interessant, lurer på om du vil få PC versjonen gratis om man kjøper PS3 versjonen.)

Infamous 2, Dead Nation, Grand Turismo 5, Sorcery (For Move), blir å skaffe disse, åja!

 

 

For meg så er Sony den klar vinneren, men dog, så er jo jeg en Sony Fan. :D

Lenke til kommentar

 

 

hvis jeg husker riktig så var det faktisk signal interefence, i tilegg til at sensoren var elendig plassert (kanskje dårlig planlegging av Nintendo kan det tenkes) er også et spill som ikke kommer før om over 6 måneder.

 

Unøyaktig? Det har jeg aldri opplevd, det er du nok alene om, jeg spiller jo selv nesten aldri Wii.

 

 

Det tviler jeg sterkt på at han er alene om, wii-moten er unøyaktig, folk som påstår noe annet vil enten beskytte konsollen sin, eller så har de en veldig høy terskel for hva de kaller unøyaktig.

 

AtW

Lenke til kommentar

hvis jeg husker riktig så var det faktisk signal interefence, i tilegg til at sensoren var elendig plassert (kanskje dårlig planlegging av Nintendo kan det tenkes) er også et spill som ikke kommer før om over 6 måneder.

 

Unøyaktig? Det har jeg aldri opplevd, det er du nok alene om, jeg spiller jo selv nesten aldri Wii.

 

 

Det tviler jeg sterkt på at han er alene om, wii-moten er unøyaktig, folk som påstår noe annet vil enten beskytte konsollen sin, eller så har de en veldig høy terskel for hva de kaller unøyaktig.

 

AtW

 

Må si meg enig her slik, selv med M+ så synes jeg ikke det ble bra nok. For unøyaktig og treg, håper Move er bedre hvis ikke blir jeg meget skuffet.

Lenke til kommentar

 

 

hvis jeg husker riktig så var det faktisk signal interefence, i tilegg til at sensoren var elendig plassert (kanskje dårlig planlegging av Nintendo kan det tenkes) er også et spill som ikke kommer før om over 6 måneder.

 

Unøyaktig? Det har jeg aldri opplevd, det er du nok alene om, jeg spiller jo selv nesten aldri Wii.

 

 

Det tviler jeg sterkt på at han er alene om, wii-moten er unøyaktig, folk som påstår noe annet vil enten beskytte konsollen sin, eller så har de en veldig høy terskel for hva de kaller unøyaktig.

 

AtW

 

Fanboy av wii'en er jeg ikke, det kan du stole :)

 

Når dere sier unøykatig, i forhold til hva? Konkrete eksempler som spill vil jeg gjerne høre.

Datamus, analogstikker? sistnevnte er ikke veldig nøyaktig syns jeg.

 

Eneste jeg reagerte på er at vedkommne ga intrykk at nøyaktigheten til Wii er av det samme som vi så på E3 med Zelda, noe som det ikke er i det hele tatt.

Endret av amir90
Lenke til kommentar

Eg vil berre seie at eg synest Nintendo har ei litt snodig retning når det gjeld maskinvare. Den stasjonære konsollen er ein slags aksellerert Gamecube, og utan HD-støtte, men når dei skal lage ein ny handholdt, jau, då skal du få noko som er nesten som ein "PS3 i lomma". :huh: (Ein påstand eg sjølvsagt inntil vidare tek med ei klype salt, men vi får no sjå)

 

Eg er til dels einig med GeneralDisarray, Wii blir litt lite maskin for pengane. Å droppe HD-støtte på ein konsoll i denne generasjonen synest eg var puslete.

 

Kay

Lenke til kommentar

hvis jeg husker riktig så var det faktisk signal interefence, i tilegg til at sensoren var elendig plassert (kanskje dårlig planlegging av Nintendo kan det tenkes) er også et spill som ikke kommer før om over 6 måneder.

 

Unøyaktig? Det har jeg aldri opplevd, det er du nok alene om, jeg spiller jo selv nesten aldri Wii.

 

 

Det tviler jeg sterkt på at han er alene om, wii-moten er unøyaktig, folk som påstår noe annet vil enten beskytte konsollen sin, eller så har de en veldig høy terskel for hva de kaller unøyaktig.

 

AtW

 

Må si meg enig her slik, selv med M+ så synes jeg ikke det ble bra nok. For unøyaktig og treg, håper Move er bedre hvis ikke blir jeg meget skuffet.

 

Jeg tror opplevelsen av nøyaktighet beror mye på programvaren. Det virker også som om rotasjon av Wiimoten registreres mye mer nøyaktig enn posisjon. I fekting (Wii Sports) og frisbee føler jeg at vinkelen på sverdet/frisbeen følger hånden veldig hurtig og presist. I andre spill føler jeg at man knapt har kontakt med spillet.

Lenke til kommentar

når dei skal lage ein ny handholdt, jau, då skal du få noko som er nesten som ein "PS3 i lomma". :huh: (Ein påstand eg sjølvsagt inntil vidare tek med ei klype salt, men vi får no sjå)

Hvor har du lest det? Alle forhåndsomtalene fra E3 hinter til at grafikknivået til 3DS ligger på nivå med dreamcast, ps2 eller gamecube.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...