Gå til innhold

Valve kunngjør Portal 2 (X360, PC)


Anbefalte innlegg

Og Larzen, tror du virkelig det er Valve som bestemmer prisene på spillene på Steam-plattformen?

 

Tror dem styrer pris mer en hva folk tror, dem selger ikke spill via STEAM gratis for å si det slik. STEAM er jo rart nok blitt definisjonen for digital distrubisjon, er ikke spillet ditt til salgs på STEAM så er det tap av milioner potensielle kunder.

 

Så nei jeg tror ikke det er Valve som bestemmer 100% prisen på STEAM, men at prisene blir justert etter hva Valve putter i sin egen lomme er det nå ingen tvil om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og Larzen, tror du virkelig det er Valve som bestemmer prisene på spillene på Steam-plattformen?

 

Tror dem styrer pris mer en hva folk tror, dem selger ikke spill via STEAM gratis for å si det slik. STEAM er jo rart nok blitt definisjonen for digital distrubisjon, er ikke spillet ditt til salgs på STEAM så er det tap av milioner potensielle kunder.

 

Så nei jeg tror ikke det er Valve som bestemmer 100% prisen på STEAM, men at prisene blir justert etter hva Valve putter i sin egen lomme er det nå ingen tvil om.

 

Selvfølgelig har Valve en finger med i bildet, da de antakelig får litt av inntektene per spill kjøpt - akkurat som at utgivere (f.eks. Activision) får en del av inntektene til spill de gir ut for utviklere (f.eks. Infinity Ward), mest sannsynlig en mye større andel enn Valve får for sin digitale distribusjon av spill.

 

Selve prisbestemmelsen av spill har jeg veldig vanskelig for å tro at Valve har noen medvirkning i. Det er utviklerne som selv bestemmer når prisene på deres spill skal settes ned. Det er ikke uten grunn at nyere spill som Mirror's Edge og Dead Space har fått en kraftig prisreduksjon, mens Modern Warfare fra 2007 fremdeles ligger på utrolige 49,99 euro. Som sagt, utviklerne bestemmer prisene.

Endret av schvinepels
Lenke til kommentar

Episodene til HL2 ar tatt meg 3 og 6 timer å spille igjennom. Bioshock 2 tok meg 4 timer å spille igjennom, og dette spillet var ikke ment som ett kort spill heller.

 

Valve gir aldri ut et spill som enten ikke er kjedelig, eller som er halvferdig, og de skal få alle gullmedaljene som fins på dette området.

 

Gleder meg selvfølgelig til neste del av spillet, men har ikke noe behov for at det skal komme med en gang. Når det kommer skal det kjøpes og spilles flere ganger.

Lenke til kommentar

Vil bare nevne en ting her angående HL episode 3.

 

Alle som venter på den stiller skyhøye forventninger. Grafikken brukt før i serien er i dag utdatert, dermed er det sansynelig at Valve jobber med dette, samt og innfri alle forventinger gamersamfunnet har til innholdet i nytt half life materiale.

 

Det kommer nok til slutt, må bare smøre oss med et par liter med tolvmodighet, å den dag ep 3 eller hl 3 kommer vet jeg den kommer til å innfri alle mine forventniner, pluss enda litt til.

 

Var en grunn til at de brukte laaang tid på HL2. De gir ikke noe ut på flaggskipet med mindre de er 110 % fornøyd med det selv.

Lenke til kommentar

Half-Life kan aldri i verden bli et MMO. Noe av greia er tross alt at historien kun blir fortalt fra ett synspunkt - Freeman sitt (altså deg som spiller) - og å ha millioner av Freemaner løpende rundt med gravity gun er neppe et særlig stort poeng. HL2 Deathmatch har tross alt vært ute noen år.

 

Ikke tror jeg forfatterne bak har gått tom for ideer heller, og om de har de ville de i hvert fall ikke si det offentlig. Valve er et forholdsivs lite selskap (jeg har sett 120 ansatte, men det er noen år siden) og de har en del titler å vedlikeholde. Dessuten er det ingen hemmelighet at Valve er kresne når det gjelder kvalitet, så en la(aaaaaaaa)ng utviklingsprosess er vel (dessverre) bare å regne med.

 

Når det er sagt mener jeg dette begynner å bli et problem for Valve, HL2 Ep 3 risikerer å skuffe utrolig mange hvis det tar lang tid før det kommer. Lengre ventetid = større forhåpninger. Selv tror jeg ikke vi får noen ny grafikkmotor, Sourcemotoren er meget god på det meste og den er også lett å oppgradere. Det er ikke mange utviklere i dag som topper ansiktsanimasjonene for eksempel.

 

Angående Portal 2 har jeg hørt det vil bli multiplayer coop, men ikke sett etter noen fast kilde på det. Høres i hvert fall skikkelig interessant ut, dog jeg klarer ikke helt se hvordan det kan løses så det blir både utfordrende og morsomt.

Lenke til kommentar

Det er som en annen bruker nevner, det er nesten litt pussig hvordan Valve virker å kaste seg over sine nyere "klassikere" som Left 4 Dead og Portal i stedet for å fortsette å produsere studioets tidligere flaggskip.

Er det pengene som frister Valve?

Og i såfall, hvorfor ikke komme med fortsettelsen av HL-serien som jo ville ha solgt flesk uansett?

Kanskje det er deres nyvunne tillit til TV-konsollene eller en "produktivitèt kontra penger" mentalitèt som er ute og går, uansett hva det måtte være liker jeg det ikke.

Jeg vil ha Half-Life!

...eller så satser de på å bruke god tid på spillet, slik at kvaliteten matcher forventningene sånn nogenlunde. Kanskje på tide med Source 2?

 

 

Som Lakus nevner hadde 3 år vært en helt ok tid på å utvikle et helt spill i mine øyne, men halve poenget med èn epsiode forsvinner jo dersom man må vente like lenge på det som et helt spill.

Kan kanskje høres ganske dumt ut med tanke på at episodene også skal være proppfull av kvalitèt, men bare tenk på hvor kort Episode 2 var, og heller ikke noe revolusjonerende.

 

Valve har ikke forventningspresset på seg (iallefall fra meg) før de begynner med HL:3, for da snakker vi om en helt ny start innad i serien på samme måte som HL:2 var da det kom.

 

Men som nevnt, det er merkelig at de skal bruke 3 år på en episode, men har sluppet ut et spill og dens etterfølger i samme tidsperiode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...