Gå til innhold

Anmeldelse: Battlefield: Bad Company 2 (X360, PC)


Anbefalte innlegg

Spillet er å foretrekke på PC, da hele pakken later til å være pleid med litt ekstra kjærlighet. Hvis man ikke har utstyret, er likevel ikke konsollversjonen en dårlig erstatning.

 

men begge får 9/10? er det at feks Pc versionen burde fått 9.1 og konsoll versionen 8.7?

eller.. virker liksom ikke som om det er noen forskjell når man bruker slike tall for å

vise hvor bra spillet er til respektive platformer.

 

Hadde det kanskje vært bedre å enten bare ta bort indivuduel score? ta bort score systemet

helt eller begyne med feks x,x. Det er vel eneste måten å se hvilken score dere mener ting

fortjener. kanskje litt pirkete men jeg blir isåfall forvirret av scoren etter jeg har

lest reviewet.

 

singeplayer delen er bare tullete og virker som en veldig dårlig port, skuffet der.

MP er fantastisk tho.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser ikke helt hvorfor det å kunne bla gjennom servere er gammeldags. For det første er det jo nettopp det de fleste PC spillere vil ha og for det andre åpner det opp for mye bedre stabilitet mtp latency, kartvalg og regler generelt. Det gjør det samtidig lettere for communityet og holde på ned klankamper osv.

 

Det beste ville vel vært å ha begge deler slik at man kan bare trykke en knapp og være i gang, men samtidig spille på egne servere om man vil det.

 

Når det kommer til konsollversjonen finnes det jo selvfølgelig ikke noen liste over servere, men man kan fremdeles velge hvilket kart man vil spille på, noe som i min bok er et stort pluss. Fremfor det å spille på kart man ikke vil spille på stadig vekk er det det motsatte av et tilbakesteg IMO.

 

Generelt er spillet godt lagt opp i menyene føler jeg. "Innebygget" venneliste med enkelt squad-invite system, enkel sammenligning av stats via leaderboards, flott oppsett av de opplåsbare bonusene til hver klasse og følelsen av å unlocke noe nytt er bedre her enn MW2. Rett og slett fordi du unlocker ting til den klassen du spiller som og ikke bare random våpen over hele fjøla.

 

Ble visst mer en rant enn noe annet. Jaja.

Lenke til kommentar

For med en gang du setter i gang med det ferdige spillet, føles den setningen like malplassert som en bever i et badekar.

 

En bever i et badekar er like malplassert som musa i senga, høna på knaggen eller reka på brødet...altså ikke malplassert i det hele tatt.

 

Knall anmeldelse ;)

Lenke til kommentar

Som en som kun spiller enspillerdelene av spill, så har jeg litt problemer med denne anmeldelsen. Den ser ut til kun å konsentrere seg om flerspillerdelen. Jeg foretrekker at et spill er en sak mellom meg og datamaskinen ;-)

 

MW2 sin enspillerdel var kort og kjedelig, så det jeg lurer mest på er om BFBC2 sin enspillerdel er også kort og kjedelig? Det jeg mislikte med MW2 er at det er bare å skyte og løpe mer eller mindre hele tiden. F.eks snøskuter og båt scenene er utrolig kjedelige og minner mer om et dårlig bilspill. Jeg fortrekker nok mer spill ala HL2 og STALKER serien.

Lenke til kommentar

Som en som kun spiller enspillerdelene av spill, så har jeg litt problemer med denne anmeldelsen. Den ser ut til kun å konsentrere seg om flerspillerdelen. Jeg foretrekker at et spill er en sak mellom meg og datamaskinen ;-)

 

MW2 sin enspillerdel var kort og kjedelig, så det jeg lurer mest på er om BFBC2 sin enspillerdel er også kort og kjedelig? Det jeg mislikte med MW2 er at det er bare å skyte og løpe mer eller mindre hele tiden. F.eks snøskuter og båt scenene er utrolig kjedelige og minner mer om et dårlig bilspill. Jeg fortrekker nok mer spill ala HL2 og STALKER serien.

Enspillerdelen varer 7-8 timer ca. Kommer an på hvor kjapp du er til å pløye gjennom saker og ting. Men jeg følte at tiden fløy forbi.

Skulle egentlig spille gjennom MW1 og 2 singleplayer, men ble ikke videre imponert over enern. Så jeg ga opp begge to.

Lenke til kommentar

Ellers en veldig bra formulert og skrevet anmeldelse, og selvsagt ekstra hyggelig for slike som meg som har valgt BFBC2 over MW2 å se at vi har valgt rett :)

 

Tar en Ole Brumm, med ja takk begge deler :p

Bare sånn litt på siden - Ole Brumm sa aldri "ja takk, begge deler".

Det er en generell misforståelse.

Riktig norsk oversettelse(den som ligner mest på feilsitatet)er "Tusen takk, begge deler ".

Jeg er bare litt lei av at det er så mange som bruker uttrykket feil og

i hytt og gevær.

Så vet du det ;)

 

On topic:

Tor jeg smører meg med tålmodighet og venter på BF3.

Har allerede alt for mange FPS-spill :p

Lenke til kommentar

Er så fullstendig enig med anmelderen når det kommer til PC vs konsollene. Dette spillet ser helt enestående ut på en god spill-PC.

Forhåndskjøpte spillet via Steam og spilte en del beta både på 360 og PC. PC versjonen knuser 360/PS3 versjonen i mine øyne. Grafikken blir også MYE penere på PC om man har nok "hestekrefter".

Spiller det på en i7 920, 6GB DDR3 og ATI 5870 (powercolor). Ikke tegn til at maskinen stresser under noen omstendigheter i dette spillet. Helt skjønt! :D

 

Konsoll egner seg best til spill som f.eks. Darksiders, Assassins Creed 2, Mass Effect 2 osv osv. FPS spill er og blir for PC! :)

Endret av Amorphis
Lenke til kommentar

Ellers en veldig bra formulert og skrevet anmeldelse, og selvsagt ekstra hyggelig for slike som meg som har valgt BFBC2 over MW2 å se at vi har valgt rett :)

 

Tar en Ole Brumm, med ja takk begge deler :p

Bare sånn litt på siden - Ole Brumm sa aldri "ja takk, begge deler".

Det er en generell misforståelse.

Riktig norsk oversettelse(den som ligner mest på feilsitatet)er "Tusen takk, begge deler ".

Jeg er bare litt lei av at det er så mange som bruker uttrykket feil og

i hytt og gevær.

Så vet du det ;)

 

On topic:

Tor jeg smører meg med tålmodighet og venter på BF3.

Har allerede alt for mange FPS-spill :p

 

Poenget står :p

Lenke til kommentar

Ellers en veldig bra formulert og skrevet anmeldelse, og selvsagt ekstra hyggelig for slike som meg som har valgt BFBC2 over MW2 å se at vi har valgt rett :)

 

Tar en Ole Brumm, med ja takk begge deler :p

Bare sånn litt på siden - Ole Brumm sa aldri "ja takk, begge deler".

Det er en generell misforståelse.

Riktig norsk oversettelse(den som ligner mest på feilsitatet)er "Tusen takk, begge deler ".

Jeg er bare litt lei av at det er så mange som bruker uttrykket feil og

i hytt og gevær.

Så vet du det ;)

 

On topic:

Tor jeg smører meg med tålmodighet og venter på BF3.

Har allerede alt for mange FPS-spill :p

 

Poenget står :p

Den er god ;)

Lenke til kommentar

Svakt, det, SymboliC. Tamt for deg. Selv har jeg ingen anelse om når jeg får min Limited Edition. Håper på i morgen, da den ble sendt på tirsdagen, ifølge Game.no. :)

 

Uansett. Nydelig annmeldelse, morsomt skrevet og jeg er enig. DICE er ikke best på Singleplayer, men det er jeg ferdig med på skytespill uansett. De er best på flerspiller - dermed basta.

 

Om jeg skal gå for en god singleplayer-opplevelse, tester jeg heller kanskje et eventyrspill eller et rollespill. Kanskje Oblivion eller våre alles kjære Metal Gear Solid-serie. :)

 

Likte spesielt delen der MW2 er laget av Michael Bay som ikke har tatt ritalindosen sin på lenge. Haha, det er sant. Det er et neddopa, arkadespill til DE GRADER. Call of Arcade: Modern Glitchfare. :)

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har forhåndsbestilt spillet, men pga leveringsproblemer får ikke nettbutikken det inn før 8.mars! Flere som er enige i at dette er svakt? Gledet meg lenge, trodde det lå klart i postkassen

 

Kjøp spilla dine via D2D eller Steam i stede så slipper man slike situasjoner som du beskriver her. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...