Gå til innhold

Anmeldelse: Battlefield: Bad Company 2 (X360, PC)


Anbefalte innlegg

Hvordan svarte kan det stå at "enspillerdelen er ikke noe særlig", og samtidig kan spillet få 9/10!?

 

Og i andre spillanmeldelser av andre spill, når enspillerdelen er super, og flerspillerdelen sies å være "mangelfull", så blir spillet trukket i hue og ræva når det gjelder karakterer..

 

Hva er egentlig greia med å så til de grader prioritere flerspillerdelen i spill?

 

Hva med å se saken fra oss andres synsvinkel, som i all hovedsak spiller spillene alene? Er ganske sikker på at det ikke er bare meg.. eller?

 

Så les konklusjonen da mann. Jeg leste konklusjonen til MW2 anmeldelsen, den fikk karakter 8 og flerspillerdelen var så inn i helvete dårlig at eg angrer på hver krone. Dette stod det og i anmeldelsen, men eg var for kåt på å få MW2 likevel. Neste gang, dvs no, skal eg ha vett nok til å undersøke før eg hopper ut i et nytt spill. For min del hjelper det veldig på at karkateren var 9, men at enspiller delen var dårlig. Det taler for at vi får en knakende god flerspiller del. Dessuten, kan være gamer har en litt ny måte å anmelde spill på, siden flerspiller er per i dag like viktig som enspiller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg føler egentlig ikke at enspilleraffæren i slike spill er av veldig stor betydning, og jeg vil nok kanskje karakterisere innkjøp av både Modern Warfare 2 og Bad Company 2 som ugunstige hvis man aldri skal spille over nett. Bad Company 2 er nok det verste kjøpet i så henseende, ettersom det ikke har en fin modus som for eksempel tillater lokal flerspiller
.

 

Ikke enig i. Enspiller er for meg viktigst. Har aldri spilt MW2 online og kommer ikke til å gjøre det. Samme gjelder BC2. Jeg må ha historie og driv. MP handler utelukkende om å skyte hverandre (og å samarbeide), men det er ingen historie. Målet er å ta baser, flagg etc, og jeg forstår veldig godt at det appellerer til veldig mnage, men for meg er det verdiløst.

Lenke til kommentar

dårlig anmeldelse, Mw2 er og blir kongen av førstepersons skytespill. hvis du skal ta fram det bc2 er bra på eller der mw2 er bra på blir det jo flere poeng til de. bare å vente å se hvilket spill som blir spillt mest av klaner og på lan partyer.

Lenke til kommentar

For PC-brukere: krever spillet mye av PC-en? Ser at "anbefalt" ikke tilsier mer enn 512 mb vram. Selv har jeg gode gamle 8800 GTX med 768 mb vram. Men sitter da også med bare core 2 duo. Noen andre med en tre år gammel pc som har kjøpt spillet, og kan si hvor bra grafikk de klarer å presse ut?

Endret av rocketdude
Lenke til kommentar

Hvordan svarte kan det stå at "enspillerdelen er ikke noe særlig", og samtidig kan spillet få 9/10!?

 

Og i andre spillanmeldelser av andre spill, når enspillerdelen er super, og flerspillerdelen sies å være "mangelfull", så blir spillet trukket i hue og ræva når det gjelder karakterer..

 

Hva er egentlig greia med å så til de grader prioritere flerspillerdelen i spill?

 

Hva med å se saken fra oss andres synsvinkel, som i all hovedsak spiller spillene alene? Er ganske sikker på at det ikke er bare meg.. eller?

 

Så les konklusjonen da mann. Jeg leste konklusjonen til MW2 anmeldelsen, den fikk karakter 8 og flerspillerdelen var så inn i helvete dårlig at eg angrer på hver krone. Dette stod det og i anmeldelsen, men eg var for kåt på å få MW2 likevel. Neste gang, dvs no, skal eg ha vett nok til å undersøke før eg hopper ut i et nytt spill. For min del hjelper det veldig på at karkateren var 9, men at enspiller delen var dårlig. Det taler for at vi får en knakende god flerspiller del. Dessuten, kan være gamer har en litt ny måte å anmelde spill på, siden flerspiller er per i dag like viktig som enspiller.

Hva i konklusjonen mente du at jeg IKKE leste?

 

Skulle ærlig likt å vite hvor stor andel som spiller spill som singelplayer og hvor mange som sverger til multiplayer..

 

Forøvrig enid med Dinsdale; Historie er viktig!

Lenke til kommentar

Meget god lesning dette her, underholdende også :)

 

Allerede ved PS3 betaen var det klart att dette ville overkjøre MW2 for min del. Sistnevnte feilet fullstendig hos meg desverre, enda kor glad eg er i MW1 og WoW.

 

Uansett, skal hente BC2 etter jobben i dag! Gleder meg noe sinnsykt til å endelig smelle inn retail discen i 360`en :D

 

 

Lenke til kommentar

Fikk spillet fra Gamezone i går og har ikke sett meg tilbake siden. Enspillerdelen fungerer bra, til tross for at det kanskje synes at den ikke var hovedfokuset, men den er god nok til at jeg uten problemer slenger meg inn i SP I noen timer mellom noen runder med MP. Åpningsscenen til spillet derimot: konge. Nesten synd at ikke resten av spillet er i samme setting.

 

Multiplayeren derimot er gjennomført sjef fra første minutt. Når man hører kulene hvese forbi ørene og bygninger som gir etter for kraftige eksplosjoner føler man virkelig at man er i en krigssone. Det å løpe mot en fallen lagkamerat for å bringe han tilbake i kampen føles like givende hver gang. Samme som det å spotte fiender for laget gjennom snipersiktet eller å lede angrepet med Assault klassen.

 

Ser lett for meg at jeg blir sittende med dette minst like lenge som jeg satt med det originale Gears of War. Og det var ikke rent lite.

Lenke til kommentar

Har aldri spilt et spill mer online enn hva jeg gjorde med BC1, BC2 virker like rått og jeg anbefaller alle som er skeptiske til å gi den en sjanse. Squade opp med kompiser over Live er bare så syykt morro...skikkelig krigfølelse som jeg ikke har sett maken til i andre spill, lyden er helt rå!

 

Har spilt mine titals timer med MW2 også, men Bad Company er bare fetere, rett og slett morro.

Lenke til kommentar

God anmeldelse og det sier jeg ikke bare fordi jeg er enig med anmelderen.

Er et par småglitcher, ihvertfall i singleplayer hvor du angripes av to helikoptre og et av de stadig plutselig blir usynlig eller borte en liten periode... Kan være grafikkfeil hos meg da. Holder alle muligheter åpne.

Lenke til kommentar

Hvordan svarte kan det stå at "enspillerdelen er ikke noe særlig", og samtidig kan spillet få 9/10!?

 

Og i andre spillanmeldelser av andre spill, når enspillerdelen er super, og flerspillerdelen sies å være "mangelfull", så blir spillet trukket i hue og ræva når det gjelder karakterer..

 

Hva er egentlig greia med å så til de grader prioritere flerspillerdelen i spill?

 

Hva med å se saken fra oss andres synsvinkel, som i all hovedsak spiller spillene alene? Er ganske sikker på at det ikke er bare meg.. eller?

 

Så les konklusjonen da mann. Jeg leste konklusjonen til MW2 anmeldelsen, den fikk karakter 8 og flerspillerdelen var så inn i helvete dårlig at eg angrer på hver krone. Dette stod det og i anmeldelsen, men eg var for kåt på å få MW2 likevel. Neste gang, dvs no, skal eg ha vett nok til å undersøke før eg hopper ut i et nytt spill. For min del hjelper det veldig på at karkateren var 9, men at enspiller delen var dårlig. Det taler for at vi får en knakende god flerspiller del. Dessuten, kan være gamer har en litt ny måte å anmelde spill på, siden flerspiller er per i dag like viktig som enspiller.

Hva i konklusjonen mente du at jeg IKKE leste?

 

Skulle ærlig likt å vite hvor stor andel som spiller spill som singelplayer og hvor mange som sverger til multiplayer..

 

Forøvrig enid med Dinsdale; Historie er viktig!

 

Bioshock fikk ikke bra karakter fordi det var så bra online, men fordi den hadde historie og bra enspiller del. Eg liker enspiller spill eg og, men enkelte spill er bare ment for online, og dette faller battlefield under. Det er allerede svindyrt å lage spill, og å få til en veldig bra multiplayer del samtidig som enspiller del er ikke lett. Se bare på MW2, de fokuserte på enspiller del og coop, men de fleste som har prøvd det på pc online synes det suger så til de grader pga IWnet og ingen dedikerte servere.

 

Det eg prøver å si er at ikke alle spill bør anmeldes med kun historie og enspiller del i fokus. Enkelte spill har soleklart fokusert sin retning mot et flerspiller marked.

Lenke til kommentar

Finfin anmeldelse. Sitter igjen med de samme inntrykkene etter beta på PS3 og PC samt demoen til Xbox 360, så nå gjenstår det bare å få det ferdige spillet. Gleder meg! Likte forøvrig denne setningen:

Der for eksempel Modern Warfare 2 virker som det er regissert av en Michael Bay som har gått tre uker uten ritalinen sin...
Lenke til kommentar

Fin anmeldelse!

 

Men at pc utgaven er "bedre" pga "dette tydeliggjøres av et bedre grensesnitt, servervalg, 32 spillere i flerspiller mot 24 på konsoll og lignende" er i mine øyne ikke noen grun til at pc utgaven er noe "bedre".

 

Er enig at det burde vært mulig med 32 spillere på konsoll også da MAG fks klarer langt mer en noen annen online shooter uansett plattform. Så dette er bare litt sløvt av DICE.... Sitte å bla igjennom serverliste for å finne en bra server minner meg om dem første online spillene jeg spilte med modem til pc...utrolig gammeldags og som anmelder sier..."old school"..i mine øyne ikke en positiv ting i det hele tatt.

 

Lest flere anmeldelser hvor dem sier at pc og konsoll utgaven er så si helt identiske grafiskt, skillet er minimalt. Noe som er utrolig bra jobbet av DICE hvor dem da har gjort opplevelsen så si lik for pc og konsoll gamere. For om dem ville så kunne dem gjort pc utgaven vesentlig penere....men det gjør dem ikke. Hvorfor?

 

Spørsmålet er vel heller hvorfor skal dem?

 

Det skal bli interesant å se dagene fremmover nå hvor mange flere tusenvis av eksemplarer Bad Company 2 kommer til å selge til konsollene. Håper det er drastiskt mye mer så vi virkelig kan få fokus fremmover vekk fra "old school" pc og over til fremtiden ang gaming...konsoller.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Gleder meg til å komme meg hjem og fyre opp det ferdignedlastede spillet om en time! Ikke fordi betaen tok meg til et sted jeg ønsker og kysset meg behagelig på halsen. Tvert om syns jeg betaen var direkte ubehagelig og jeg fikk ikke noen gode online øyeblikk som jeg fikk med BF2 og fortsatt får i MW2. Jeg er spent på å se om jeg finner det andre skryter av at de ser i dette spillet.

 

Nå var ikke den type multiplayer som var i betaen helt min greie. Pluss lagg og tidenes kjedeligste map så ble det som sagt som å få kjørt en kvistete pinne opp i rompa sakte, men sikkert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...