Gå til innhold

Hvordan lage bra hjemmeside for amtatør?


Breathe Fresh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Usikker på hvordan jeg skal tolke spørsmålet ditt, spesielt "som folk kan lett finne" delen.

Er det riktig å tolke det som at du helst skulle ha hatt en enkel adresse (optimalt minhjemmeside.com eller noe tilsvarende)?

For det er egentlig ikke så blånøye hvor siden din blir hostet (selvsagt innen rimelighetens grenser), så lenge feks mydomain.com selger .com-domener til under 10$ året*. Det finnes sikkert andre som har enda billigere tilbud.

Da kan siden din feks ligge på studentserverne på Gløshaugen (www.ntnu.no/folk/~nostalgic/min_hjemmeside/versjon3/) mens adressen besøkende forholder seg til er minhjemmeside.com.

 

*) Det eneste aberet er at du må passe på som hauken at du betaler årsavgiften til riktig tid, ellers så får du et helvete med å få tilbake adressen fra en eller annen domene-snapper.

Lenke til kommentar

Om det er sidebyggingen som er problemet, så er det få ting som er enklere enn web-editorene i freeweb, blogspot og tilsvarende.

Det må i såfall være MS Word -> "Lagre som..." -> html

 

Når det gjelder editorer så har jeg ikke peiling. Dreamweaver var vel en grei en, i alle fall før i tida?

Jeg jobber jo med webprogrammering, men jeg bruker Eclipse (eller andre teksteditorer). I nødsfall så rettes ting direkte på server med nano eller tilsvarende.

 

Men, om det er sider "som folk lett kan finne" som er det ønskede, så antar jeg det er krøllete webadresser som er problemet. Dette løses med å ordne en enkel adresse gjennom en eller annen registrar og redirekte fra denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...